menu

Platforms / PC / PC Problemen

zoeken in:
avatar van jellecomicgek72
Heb de boosdoener vanochtend gevonden in m'n program files, door de scanner gehaald en ja zaten virussen in. Gelijk eraf gemieterd en nu heb ik ook geen last meer van die error berichten. Laten we hopen dat het zo blijft. Nog bedankt Rujar.

Ik zit met een redelijk vaag probleem en hoop dat ik het goed kan uitleggen.

Met verscheidene games werkt de besturing niet goed (GTA SA, GTA Vice City, Thief:deadly shadows)
Als voorbeeld GTA San Andreas.
Na het opstarten van het spel, en beëindigen van het filmpje, loopt CJ automatisch naar achteren. Ook wanneer ik het toetsenbord loslaat.
In eerste instantie dacht ik dat het probleem bij het toetsenbord zat en een ander toetsenbord geregeld (eerst HP, daarna Logitech), maar ook bij het 2e toetsenbord deed het zelfde probleem zich voor.
Na veel moeite gedaan te hebben om op die fiets te stappen kwam ik achter dat het probleem hem zat bij pijltje naar beneden, dus heb ik de instellingen gewijzigd om alleen toets S te gebruiken.
Het probleem hield niet op.

Weet iemand wat het probleem kan zijn en of het mogelijk aan de PC ligt?

Pastichio Rocker
Oh, dat probleem heb ik ook gehad toen ik San Andreas weer had geinstalleerd. Ik ga er even vanuit dat je Windows 7 hebt:

1. Zoek met de verkenner de .exe van GTA San Andreas (GTA_SA.exe)
2. Klik op het icoontje met de rechtermuistoets en ga naar Eigenschappen
3. Ga naar de tab Compatibiliteit.
4. Zet een vink bij Compatabiliteitsmodus/Compatability Mode en zet 'm op Win98/ME
5. Zet een vink bij 'Dit programma als Administrator uitvoeren/Run this program as Administrator'

Als het goed is moet het nu opgelost zijn.

Pastichio Rocker schreef:
Oh, dat probleem heb ik ook gehad toen ik San Andreas weer had geinstalleerd. Ik ga er even vanuit dat je Windows 7 hebt:

1. Zoek met de verkenner de .exe van GTA San Andreas (GTA_SA.exe)
2. Klik op het icoontje met de rechtermuistoets en ga naar Eigenschappen
3. Ga naar de tab Compatibiliteit.
4. Zet een vink bij Compatabiliteitsmodus/Compatability Mode en zet 'm op Win98/ME
5. Zet een vink bij 'Dit programma als Administrator uitvoeren/Run this program as Administrator'

Als het goed is moet het nu opgelost zijn.

Helaas ben ik nog ouderwets en heb ik nog Windows XP.
Tot aan compatabiliteitmodus is het gelukt. Het laatste gedeelte kan ik tot dusver nog niet vinden
[edit]
als je het over de duivel hebt vind je het. Helaas vraagt hij om een wachtwoord en moet ik die nog
even zien op te zoeken

[edit] Helaas werkt het niet. Als iemand anders nog idee heeft wat het probleem kan zijn, dan hoor ik het graag

avatar van bvonk
Het zou aan andere randapparatuur kunnen liggen zoals een stuur of joystick. Ontkoppel alles wat je niet nodig hebt en probeer het nog eens.

@Bvonk
Het lijkt erop dat dit idd het probleem was. Hartstikke bedankt:)

@Pastichio Rocker Ook hartelijk bedankt voor het meedenken

avatar van bvonk
Graag gedaan JSTAMV, veel plezier met GTA.

avatar van Furkan74
Weet iemand misschien of een een wachtwoord kan zetten op downloads van het internet? Ik heb een broertje van 8 die de vervelende gewoonte heeft dingen zomaar te downloaden, dus als iemand een oplossing weet zou dat echt fijn zijn

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Misschien met dit soort parental control software?

avatar van Furkan74
Hmm een goed programma, maar niet precies wat ik zoek (o.a. omdat het ook deze site blokkeert ) Pc is in de woonkamer, dus parental control is niet echt nodig. Ik dacht echt aan iets dat een wachtwoord vraagt voor je iets download of iets in die richting.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Je kan wel bij internetopties (linksboven bij extras in iexplorer), bij het tabje security, custom level knopje duwen en dan bij downloads het disable vakje aanvinken en dan weer enablen als je er zelf achter zit...

avatar van Furkan74
Ik denk dat dit wel kan werken, ik gebruik zelf google chrome en hij iexplorer.. ff kijken hoe het gaat thx voor de tip

AvMerode
@Furkan74

Download en installeer mozilla firefox, dan Add block plus & web of trust en download Password Manager

Beter dan die set-up kun je het bijna niet krijgen.

avatar van Esp
Esp
Hey, iemand hier die hetzelfde probleem heeft als ik?
Ik heb namelijk het probleem, wanneer ik een game opstart en het begin te spelen, mijn beeld wegvalt en ik de error: ''Nvidia driver stopped responding and has recovered'' krijg.
Iemand die me hiermee kan helpen? Ik heb dit probleem al een tijdje en heb vanalles geprobeerd, en begin me een beetje te ergeren aan het feit dat ik nergens een oplossing heb gevonden...

Pastichio Rocker
Je nvidia drivers updaten dus.

avatar van Esp
Esp
Allang gedaan, had geen zin. Toch bedankt.


avatar van Esp
Esp
Ook al een tijd geleden geprobeerd, had helaas ook geen zin...

AvMerode
Misschien Nvidia driver en traces compleet verwijderen van je computer?
Download: Iobit Uninstaller en installeer.
Run Iobit Uninstaller, klik op Batch Uninstall/Batch Deïnstalleren en selecteer alles wat met nvidia te maken heeft.
Nu op standaard mode klikken en begin met verwijderen (klik wel op deïnstallatie methode: Geavanceerd tijdens verwijder process).
Ook Krachtige scan uitvoeren en vervolgens traces verwijderen als ie iets vind.

Gebruik nu Jetclean en scan + repareer!

PC nu opnieuw starten en ga naar Nvidia website.
Zoek de nieuwste driver voor je videokaart of voer uit: Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products. (graphics drivers)
Voer setup uit en selecteer alles voor installatie.
Standaard aanbevolen installatie installeert waarschijnlijk alles automatisch.
PC restarten na driver installatie!

Als het nog niet goed is kun je onderstaand advies opvolgen.
Is een walkthrough dat ik voor een forum heb gedaan.

Possible solutions for game and pc problems:
1. Update drivers (sound, video and other if required), Redist (Directx, .NET Framework, OpenAL etc.) and install recommended windows updates.
2. Run game/executable as administrator.
3. Block game/executable from connecting to the internet with firewall.
4. Unable to execute setup file?
- Rename folder into something simple and no special keyboard signs/characters.
- Run setup as administrator.
5. Temporary turn off anti-virus realtime protection (or entire anti-virus) during installation if you experienced corruption/error with previous installation.
6. Gameboosters are not recommended, because they can cause bugs and sound issues.
7. Adjust video settings/graphics if you experience lag and sound issues.
8. Be carefull with registry cleaners! they can harm you're operation system (OS)
I recommend a freeware cleaner program called "CCleaner" which is quite safe, easy and improves system speed!
9. Defragmentation is recommended if you never defragged you're hard drive(s) before.
Get freeware program "Defraggler" or freeware program "Auslogics Disk Defrag" and start defrag!
10. Make sure you run desktop/windows in native monitor resolution and run windows experience index!
Start>right click on computer, select properties and run windows experience index!


Qua driver updates kun je bijvoorbeeld DriverMax gebruiken.
Dit programma kun je gratis gebruiken, al heb je maar een limiet met gratis versie.
Dit limiet is dat je maar 2 drivers per dag kunt downloaden.

Als je wel overweegt om een betaald driver programma aan te schaffen, kan ik je DriverHive | Keeping your drivers updated aanraden.

Wel altijd een systeem herstel creëren voordat je een driver installeert! altijd handig.

avatar van Starmaster501
Ik heb een apart geval.
Ik speel Trine 2 op mijn laptop, en hij loopt totaal niet smooth terwijl hij wel de systeemeisen heeft.
Ik sluit mijn laptop aan op mijn TV via HDMI en hij speelt hem zo smooth mogenlijk op High. Wat is de oorzaak hiervan en wat is de reden dat mijn laptop hem dan niet smooth draait?

Zelfs voor tropico 4 krijgt hij een dikke recommended pass, terwijl toen ik de demo speelde hij heem alleen goed aankon op low...

Pastichio Rocker
Grafische kaart of HD Graphics?


Pastichio Rocker
Wat zit er in je laptop? Grafische kaart of HD Graphics?

avatar van Starmaster501
Onboard grafische kaart

Pastichio Rocker
Dat is het probleem.

avatar van Starmaster501
Vertel, en kan ik er wat aan doen?

Pastichio Rocker
Als je een laptop hebt weinig, of je moet een grafische kaart laten installeren. HD graphics chips zijn vaak te zwak om (zware) games goed te kunnen draaien.

avatar van Starmaster501
Dus ik heb nu een grafische kaart in mijn laptop, en om het op te lossen moet ik een grafische kaart laten installeren? Ik heb hier allemaal weinig kennis in maar dit is wat ik begrijp uit jouw bricht...

Pastichio Rocker
Je hebt geen grafische kaart in je laptop, maar een onboard chip.

The main difference between integrated graphics and dedicated video cards is the physical hardware. An integrated graphics card is built as a part of the motherboard, while a dedicated video card is a separate component to the computer that is plugged into an expansion slot on the motherboard.

Dedicated video cards perform much stronger than integrated graphics systems. Because dedicated cards have their own memory and processing power, they are able to take on much more demanding processes than an integrated graphics system. Integrated systems tend to use the system RAM to help compute graphic processes, thereby making the system less efficient.

Integrated Graphics Vs. Dedicated Video Card | eHow.com

avatar van Starmaster501
Kijk, bedankt!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:48 uur

geplaatst: vandaag om 12:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.