Platforms / PC / PC Problemen
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2011, 02:31 uur
Echt ineens uit het niets.. In het begin dacht ik dat het eenmalig was, maar het kwam steeds vaker voor.. En nu heb ik het elke dag, minimaal 3-4 keer. Ik heb zelfs tijdelijk een andere hard disk erin gedaan. In het begin werkte het allemaal goed maar na een paar dagen kreeg ik weer dezelfde problemen..
0
geplaatst: 10 februari 2011, 02:36 uur
Pastichio Rocker schreef:
Check je hard disk met CrystalDiskInfo. Zie je gelijk of ie nog goed is of dat je moet gaan backuppen.
Check je hard disk met CrystalDiskInfo. Zie je gelijk of ie nog goed is of dat je moet gaan backuppen.
Gedaan en alles ziet er goed uit(denk ik), dus ik heb echt geen idee waar het aan ligt.
Gezondheidstoestand: Goed
Temperatuur: 38C
0
AvMerode
geplaatst: 10 februari 2011, 02:41 uur
Ik ben zelf wel pc gamer maar geen pc kenner, daarom hebben we gelukkig google
.
Heb via google van alles gevonden, via google zoeken, wat ik heb gevonden is dit:
Link
... enter your bios,
... Pressing F1 during startup when the ThinkPad logo is displayed
... see if it detects harddrive (autoscan?)
Als dat niet werkt dan deze:
Link 2
.Heb via google van alles gevonden, via google zoeken, wat ik heb gevonden is dit:
Link
... enter your bios,
... Pressing F1 during startup when the ThinkPad logo is displayed
... see if it detects harddrive (autoscan?)
Als dat niet werkt dan deze:
Link 2
0
geplaatst: 10 februari 2011, 18:46 uur
Mijn probleem is heel raar, als ik nu mijn bios check, dan vind hij wel een harddrive, maar als de pc vastloopt en ik die error krijg, kan hij de harddrive niet vinden en ook het boot bestand vind hij niet. Ik probeer nu Link 2
0
geplaatst: 10 februari 2011, 18:58 uur
En dat helpt ook niet echt
die bestandjes die ik dan moet downloaden zijn geen geldige Win32-toepassingen.. dus dat werkt ook niet 
die bestandjes die ik dan moet downloaden zijn geen geldige Win32-toepassingen.. dus dat werkt ook niet 
0
AvMerode
geplaatst: 10 februari 2011, 20:31 uur
Onderstaande link goed doorlezen, misschien dat dit helpt, zo niet dan weet ik het niet, dan is het een kwestie van een topic openen in een bepaald forum waar men veel verstand heeft van pc foutjes.
Link
Link
0
geplaatst: 11 februari 2011, 15:49 uur
Dit is echt frustrerend...
"This problems would most likely me caused because of your boot order has been changed in the BIOS settings." (ja hij typt heel raar
) Dit is hier niet het geval, er is niets veranderd aan mijn BIOS settings. Ik ben voor de rest die hele lijst afgegaan en niets heeft gewerkt. Ik denk dan dat ik dit moet proberen "Ghost your data to a new drive, and use the original one as a slave. It will work." en hopen dat het werkt 
"This problems would most likely me caused because of your boot order has been changed in the BIOS settings." (ja hij typt heel raar
) Dit is hier niet het geval, er is niets veranderd aan mijn BIOS settings. Ik ben voor de rest die hele lijst afgegaan en niets heeft gewerkt. Ik denk dan dat ik dit moet proberen "Ghost your data to a new drive, and use the original one as a slave. It will work." en hopen dat het werkt 
0
geplaatst: 12 februari 2011, 16:20 uur
Oh trouwens, dit is misschien ook wel handig om te weten voor een oplossing. Ik krijg ook HEEL erg vaak dat blauwe scherm met witte letters... En daarna gaat mijn pc uit
0
geplaatst: 13 februari 2011, 20:28 uur
Ik heb CHKDSK uitgevoerd en geen problemen gevonden, ook heb ik CCleaner gebruikt en dit hielp ook niet echt. Ik gebruik Win7
0
AvMerode
geplaatst: 13 februari 2011, 20:46 uur
Gebruik Advanced Systemcare en Glary Utilities misschien dat dit werkt.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 13 februari 2011, 22:52 uur
Tja, het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat je computer te langzaam is om Win7 te draaien (te weinig intern geheugen zorgt vaak voor dit soort problemen. Kijk bvb eens bij Taakbeheer of er programma's zijn die veel geheugen gebruiken) of dat Win7 verkeerd is geinstalleerd. Heb je al eens bij Apparaatbeheer gekeken of er toevallig niet ergens wat uitroeptekentjes staan? Het is in ieder geval verstandig om al je drivers te updaten tot de laatste versie.
0
geplaatst: 14 februari 2011, 00:47 uur
Ik heb die 2 programma's gedownload & mijn pc gescand, veel spyware etc. gevonden. Dus nu ff kijken hoe het gaat

0
geplaatst: 14 februari 2011, 00:51 uur
Pastichio Rocker schreef:
Tja, het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat je computer te langzaam is om Win7 te draaien (te weinig intern geheugen zorgt vaak voor dit soort problemen. Kijk bvb eens bij Taakbeheer of er programma's zijn die veel geheugen gebruiken) of dat Win7 verkeerd is geinstalleerd. Heb je al eens bij Apparaatbeheer gekeken of er toevallig niet ergens wat uitroeptekentjes staan? Het is in ieder geval verstandig om al je drivers te updaten tot de laatste versie.
Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit
Processor: AMD Phenom(tm) II X2 555 Processor (2 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 3072MB RAM
Card name: ATI Radeon HD 5700 Series
Helpt dit een beetje om een idee te krijgen van wat voor soort pc ik heb? Als iets anders misschien helpt laat het maar weten
Hmm... er staat bij apparaatbeheer bij "USB-controller" een uitroepteken, geen idee waarvan dat is...
Heel erg bedankt voor de hulp iedereen

0
geplaatst: 14 februari 2011, 01:31 uur
Die PC zou geen problemen moeten hebben met Windows 7.
Het probleem met de hardeschijf lijkt mij een defect moederbord omdat je al meerder hardeschijven hebt geprobeerd. Zit er nog garantie op de pc/moederbord?
Uitroepteken bij de USB-controller betekend dat windows de drivers niet heeft geïnstalleerd voor die hardware. Waarschijnlijk kun je op de website van het merk van de PC/moederbord wel drivers vinden voor win7. Maar dit is niet de oorzaak van je problemen, het kan alleen dat sommige USB poorten niet werken.
Het probleem met de hardeschijf lijkt mij een defect moederbord omdat je al meerder hardeschijven hebt geprobeerd. Zit er nog garantie op de pc/moederbord?
Uitroepteken bij de USB-controller betekend dat windows de drivers niet heeft geïnstalleerd voor die hardware. Waarschijnlijk kun je op de website van het merk van de PC/moederbord wel drivers vinden voor win7. Maar dit is niet de oorzaak van je problemen, het kan alleen dat sommige USB poorten niet werken.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 14 februari 2011, 01:53 uur
Heb je al eens je Aero Glass features uitgezet, om te kijken of dat verschil maakt? Dat Aero Glass gedoe vreet (grafisch) geheugen wanneer je druk bezig bent en 'slechts' 3 gig intern geheugen is ietwat weinig voor al die pracht en praal.
0
AvMerode
geplaatst: 14 februari 2011, 02:57 uur
Furkan74 schreef:
Ik heb die 2 programma's gedownload & mijn pc gescand, veel spyware etc. gevonden. Dus nu ff kijken hoe het gaat
(quote)
Die programma's vinden maar een klein gedeelte van de spyware, om alle malware en spyware te verwijderen heb je: super antispyware en Malware Bytes nodig (super antispyware moet je free edition selecteren en malware bytes staat al op gratis versie link, je hoeft alleen op official mirror te klikken).
Trouwens je hebt geen toolbar of wat dan ook in je internet explorer of mozille firefox toch? kan namelijk voor vertraging en alles zorgen, ook opstart programma's zo min mogelijk, niet teveel want dat neemt veel geheugen.
Videokaart driver etc. ook updaten, zeer belangrijk, advies van bvonk en Pastichio Rocker is ook zeer belangrijk trouwens.
0
geplaatst: 14 februari 2011, 17:57 uur
Malwarebytes is een heel goed programma en die gebruik ik al erg lang
maar zelfs dit programma heeft mij niet echt geholpen met het probleem.
@Pastichio Rocker - Ik denk niet dat dat het probleem is, het gebeurt niet alleen als ik druk bezig ben, maar zelfs als ik pc net opgestart heb of als ik alleen maar op msn zit. Voor zover ik weet gebeurt het random..
@AvMerode - Nee ik heb geen toolbar voor mozilla en ook niet voor internet explorer, behalve google toolbar... Voor zover ik weet heb ik ook niet zoveel opstart programma's..
@bvonk - Ik ga ff kijke of ik mijn drivers kan updaten, misschien dat dat helpt? Maar wat je zegt is wel logisch, ik heb al meerdere hardeschijven geprobeerd. De pc is nieuw dus ik heb overal nog garantie op, moet alleen het bonnetje vinden
maar zelfs dit programma heeft mij niet echt geholpen met het probleem.@Pastichio Rocker - Ik denk niet dat dat het probleem is, het gebeurt niet alleen als ik druk bezig ben, maar zelfs als ik pc net opgestart heb of als ik alleen maar op msn zit. Voor zover ik weet gebeurt het random..
@AvMerode - Nee ik heb geen toolbar voor mozilla en ook niet voor internet explorer, behalve google toolbar... Voor zover ik weet heb ik ook niet zoveel opstart programma's..
@bvonk - Ik ga ff kijke of ik mijn drivers kan updaten, misschien dat dat helpt? Maar wat je zegt is wel logisch, ik heb al meerdere hardeschijven geprobeerd. De pc is nieuw dus ik heb overal nog garantie op, moet alleen het bonnetje vinden

0
raffael77
geplaatst: 21 februari 2011, 01:33 uur
Vind gauw dat bonnetje terug want je hebt een pc die gewoon kapot is. Zaten de labels dicht bij de om verpakking van je PC. Moederboard is gewoon naar zijn gootje. Direct terug gaan naar de winkel.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 09:53 uur
In Platforms > PC > Videokaart werkt niet?:
Help mensen.
Ik heb laatst AoE gekocht en geïnstalleerd en na dit krijg ik een foutmelding, iets met dat videokaart niet goed genoeg is of dat ik direct3d niet heb.
Ik heb alles geprobeerd, weet iemand nog een manier?
(ik heb trouwens een laptop..een Acer met windows vista. Ik heb windows 7 gedownload nu, dus nu heb ik windows 7)
HELP xd
Help mensen.
Ik heb laatst AoE gekocht en geïnstalleerd en na dit krijg ik een foutmelding, iets met dat videokaart niet goed genoeg is of dat ik direct3d niet heb.
Ik heb alles geprobeerd, weet iemand nog een manier?
(ik heb trouwens een laptop..een Acer met windows vista. Ik heb windows 7 gedownload nu, dus nu heb ik windows 7)
HELP xd
0
AvMerode
geplaatst: 1 mei 2011, 13:49 uur
Waarschijnlijk zal het te maken hebben met verouderde settings dat niet meer compatibel is met de hardware van tegenwoordig, COD1 en uitbreiding united offensive kan ik ook niet meer spelen omdat mijn pc hardware te nieuw is voor het type OpenGL.
En WinXP service pack 3 zal waarschijnlijk te nieuw zijn.
En WinXP service pack 3 zal waarschijnlijk te nieuw zijn.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 1 mei 2011, 22:39 uur
Probeer het spel uit te voeren als 'Administrator', en zet de compatibiliteitsmodus eens aan (zet 'm op Windows 95/98 ofzo).

0
Taken
geplaatst: 11 mei 2011, 19:50 uur
Vraagje, ik heb eerder deze avond een DVDtje gebrand, die was dus al een kleine 2 uur klaar,.
Zit ik dus op de bank Portal te spelen op de xbox, start mijn computer zich zelf vanuit de slaapstand op en dus ook de DVD
Heeft iemand hier een verklaring voor hoe dit kan ?
Zit ik dus op de bank Portal te spelen op de xbox, start mijn computer zich zelf vanuit de slaapstand op en dus ook de DVD

Heeft iemand hier een verklaring voor hoe dit kan ?
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 11 mei 2011, 23:08 uur
Zal wel een proces op de achtergrond zijn die wordt uitgevoerd.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 01:59 uur
Laat me raden: Was het een dvd van de Rolling Stones en gebeurde het bij het nummer start me up? 

0
geplaatst: 6 september 2011, 09:25 uur
Kan iemand me ff helpen? Ik heb een tijdje geleden een verkeerd programma gedownload voor m'n webcam, nu kreeg ik daar allemaal problemen door dus het ik het eraf gegooid. Maar nu zit ik met de volgende problemen. Steeds als ik Windows opstart krijg ik 100x Kladblok te zien, kan het ook niet wegklikken, mega irritant, ook krijg ik steeds verschillende error-meldingen op m'n bureaublad te zien. Weet iemand een programma om dit te stoppen, heb al een paar dingen geprobeerd maar niks werkt.
0
geplaatst: 6 september 2011, 09:59 uur
Kijk even in opstartprogramma’s/service. Startmenu - uitvoeren – msconfig. Dan kan je in ieder geval opzoeken wel programma er niet thuis hoort.
* denotes required fields.