menu

Platforms / PC / 8 Reasons Why PC Gaming isn't Dead

zoeken in:
avatar van rpger
Al moet ik zeggen dat 2008 geen best jaar was voor de PC, vrijwel geen exclusives, het moest maar weer van Blizzard komen met de WoW expansie. Was geloof ik meteen de best verkochte game van 2008.

avatar van jellecomicgek72
Pc-gaming is wat mij betreft nog steeds niet dood te krijgen. Zie nog steeds evenveel pc games als console games in de winkel liggen. Ik speel nog steeds veel meer games achter me pc dan achter me ps3. Een game als Counterstrike speelt natuurlijk alleen goed met toetsenbord en muis. Maar dat gedonder van console-gamers zijn minder hardcore dan de pc-gamer moeten ze eens mee ophouden. Ikzelf ben een hardcore-gamer en speel net zo goed games achter me pc als achter me ps3. Race-games spelen bv het beste op een console op een bank achter een tv. Op de pc gaat dat gewoon niet. Maar een RPG speelt gewoon het beste op de pc. Pc-gaming is nog steeds springlevend wat mij betreft.

gamelord
Pc-gaming is super...alleen geen animo hier meer om er alleen nog maar games op te halen zoals RPG, RTS en soms online gaan met GW!!.

De games die ook super spelen op de XBOX360...haal ik lekker op dat
platform...de games op de pc die ik nu heb, zijn er meer dan genoeg.
(scheelt me weer vele frustratiestemmen)

Lexcoaster
Pc gaming zal nooit helemaal verdwijnen en ik denk dat er altijd wel een markt voor zal blijven. Wellicht dat in de winkel er minder PC spellen zullen komen te liggen, op internet en bijvoorbeeld via Steam zullen veel spellen nog altijd voor de PC uitkomen en verkrijgbaar zijn. En dan heb ik het niet alleen over RPG's maar ook over meer dan genoeg andere type games.

Zowieso zal men PC's bij thuisgebruik ook altijd wel willen gebruiken voor meer dan alleen huishoudelijk gebruik maar ook voor tijdverdrijf. PC gaming zal blijven bestaan.

Ravnoss
jellecomicgek72 schreef:
Maar dat gedonder van console-gamers zijn minder hardcore dan de pc-gamer moeten ze eens mee ophouden.


Daar moet ik zelf ook altijd hartelijk om lachen. Hoe vaak je niet hoort PC-gaming is voor de hardcore gamers en Consoles voor de casual gamer . Wat diezelfde mensen niet door hebben is dat ze wel heel selectief kijken naar de populatie PC-gamer en Console gamer. De gemiddelde PC-gamer is echt niet meer hardcore dan de gemiddelde console gamer, sterker nog het tegendeel is waar. De momenteel twee populairste pc-games zijn namelijk Farmville en Maffia wars op facebook, met gebruikersaantallen waar je stijl van achterover slaat en ik denk dat we het met elkaar eens zijn als ik zeg dat je het niet meer casual krijgt dan dat. Een console gamer aan de andere kant is in ieder geval al een stuk bewuster bezig met gamen, doordat hij bewust de keuze heeft moeten nemen om te investeren in een console, iet wat op de PC niet hoeft, omdat bijna elke gezin in het westen toch al een PC heeft staan. Dus de volgende keer als een Pc-gamer weer interessant doet, gewoon negeren

AvMerode
Ravnoss schreef:
Een console gamer aan de andere kant is in ieder geval al een stuk bewuster bezig met gamen, doordat hij bewust de keuze heeft moeten nemen om te investeren in een console, iet wat op de PC niet hoeft, omdat bijna elke gezin in het westen toch al een PC heeft staan.


Een pc heeft iedereen wel staan inderdaad (kameraden van mij hebben zelfs nog zo'n pc uit 2001 of 2004) maar als je bijvoorbeeld een goede game pc wilt hebben, zul je toch wel bewust de keuze moeten maken om te investeren in een goede pc.
Mijn nieuwe game pc is duurder dan 2 X360's en 1 ps3 tezamen.

Dus weet niet precies wat je bedoeld allemaal?

Ravnoss
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet kan melden dat PC-gamers over het algemeen meer "hardcore" zijn dan consolegamers. En dat die discussie derhalve onzinnig is

AvMerode
Ravnoss schreef:
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet kan melden dat PC-gamers over het algemeen meer "hardcore" zijn dan consolegamers. En dat die discussie derhalve onzinnig is


Console gamers zijn inderdaad net zo hardcore als pc gamers, matter of fact, veel pc gamers zijn overgegaan naar de consoles omdat ze het zat waren om steeds weer de pc te upgraden. (up to date blijven zodat ze de nieuwste games kunnen spelen)
Met de consoles hoef je de videokaart etc. niet te updaten, tegenwoordig kun je alleen zien dat de consoles het niet zo goed meer aankunnen. (veel slow down en framerate issues in de console games van tegenwoordig, vooral als een unreal engine word gebruikt in een console game)

Maar ik dwaal weer af, waar het op neer komt, console gamers zijn net zo hardcore als pc gamers. (gelijkwaardig)

avatar van Rujar
Wat betekend hardcore … volgens mij betekend het niets meer dan uren per dag gamen. En op de PC gaat dat net zo goed als op een console.
In PC gaming had/heb je misschien groter communities, clans en dergelijk. Je kan met een PC allerlei mods maken en de spellen zijn over het algemeen iets geavanceerde dan op de console. Bepaalde spellen zijn ook beter bespeelbaar dan op de console. Ik denk dat PC gamers hierdoor nog het denkbeeld hebben van een bepaalde superioriteit of door de oorspong van gaming, echter is een PC nooit bedoeld geweest om op te gamen.

AvMerode
Rujar schreef:
Wat betekend hardcore … volgens mij betekend het niets meer dan uren per dag gamen.


Dat hoeft niet per se, een hardcore gamer is in mijn ogen een ervaren gamer, een veteraan zou je het ook kunnen noemen. (een paar jaar game ervaring en er veel van hebben geleerd waardoor ze vrij goed zijn geworden)

Veel gamen is dan uiteraard wel waar het op neer komt, maar je hoeft niet per se uren per dag te gamen.

(First Person) Shooters en RTS blijven op de pc naar mijn mening superieur.
Dit komt door de besturing, maar ook games die gebruik maken van vele menu's spelen lekkerder op de PC. Elke game die minder precisie nodig zijn spelen beter op een console, zoals God Of War, Final Fantasy, Mario, Gran Turismo, Fifa etc etc.

Pastichio Rocker
En veel pc games kun je modden, zoals bv de S.T.A.L.K.E.R. serie, waardoor de levensduur van een spel ook weer wordt verlengd (S.T.A.L.K.E.R. Complete, Oblivion Lost) en waardoor je soms zelfs een compleet nieuw spel krijgt (Priboy Story, L.U.R.K.). Dat zie ik nog niet gebeuren op een console. En dat veel games tegenwoordig worden ontwikkeld voor zowel de pc als de consoles... ach ja, dat is de markt. Gamesbedrijven moeten ook geld verdienen.

avatar van Thomas83
Wat betreft de discussie over casual en hardcore etc, het is maar net wat je daar onder verstaat.
Dat de consoles als meer casual worden gezien vind ik zelf niet zo gek. Casual is voor mij gewoon even lekker snel gamen en meer de snelle en relatief niet al te complexe games. Je ziet het ook nog wel eens als bijvoorbeeld een gamereeks van de PC naar de console gaat de console een uitgeklede versie krijgt. En dat is niet alleen omdat je geen muis kunt gebruiken op consoles.

Op de consoles zijn het toch ook wel vooral de op adrenaline- actie gerichte spellen die het meest populair zijn. Zie voorlopig nog niet snel een zeer complexe en moeilijke flightsim op de 360 verschijnen. Wel opvallend is dat de 360 en PS3 qua uitstraling zeg maar echt de PC-kant op zijn gegaan. Komt waarschijnlijk ook omdat ik bij consoles meer aan die vrolijke en kleurige uitstraling van Nintendo denk, en die hebben er toch wat heel serieuze concurrenten bij gekregen.

lambf
"Een recent voorbeeld hoe het met de verkoop van pc-titels is gesteld vinden we in de Britse verkoopcijfers van Black Ops. Slechts 3% van de monsterverkoop vond plaats op pc, DS en Wii." - quote: Gameplay.

avatar van Draugen
In de verkoopcijfers wordt de digitale verkoop van diensten als Steam vaak niet meegerekend, dus dat kan een vertekend beeld schetsen. Verder is Call of Duty een typisch voorbeeld van een consoleshooter die het vooral goed doet onder het publiek van de 360 en PS3. Ik denk dus niet dat dit een heel perfect voorbeeld is van hoe het met de verkoop van PC-games gesteld is.

Pastichio Rocker
Alsof Black Ops verantwoordelijk kan worden gehouden hoe het gesteld is met de verkoop van PC-games. Je moet toch echt met iets beters dan dat aankomen. Doe dan Modern Warfare 2.
En verder geef ik Draugen gelijk. Neem eens een echte PC-game als voorbeeld. Zo'n WoW-uitbreiding ofzo.

avatar van rpger
Pastichio Rocker schreef:

En verder geef ik Draugen gelijk. Neem eens een echte PC-game als voorbeeld. Zo'n WoW-uitbreiding ofzo.



Blizzard Entertainment, Inc. today announced that World of Warcraft®: Cataclysm™, the third expansion for the critically acclaimed massively multiplayer online role-playing game (MMORPG), has sold through more than 4.7 million copies as of its first month of release, setting a new record for monthly PC-game sales.*


Blizzard Entertainment: Press Releases - eu.blizzard.com

Dus.

Pastichio Rocker
Nu jij weer lambf.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:33 uur

geplaatst: vandaag om 20:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.