menu

Platforms / PC / 8 Reasons Why PC Gaming isn't Dead

zoeken in:
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=182500&site=cvg

Aardig artikel ter verdediging van de PC t.o.v. het commerciele succes van consoles.

BoordAppel (moderator)
Mooi om te zien dat het gamewereldje wel met zijn tijd meegaat, in tegenstelling tot de film- en muziekbranche, en flink zijn best doet om het digitaal distribueren van games te stimuleren.

Vooral eens met het modverhaaltje in dat artikel, daar zullen consoles nooit tegenop kunnen. Verlengd de speelduur van games met járen.

RTS: boeit me geen reet (alleen roller coaster is wel leuk)
MMO: moet er niet aan denken
Digital distribution: ik weet niet hoe dat steam werkt hoor maar ik wil mijn game gewoon met hoesje en boekje.
Cutting edge: yeah right, nog nooit Ratchet and clank en Uncharted op een HD schermpje gespeeld zeker. Behalve natuurlijk Crysis die alleen is te spelen met een NASA PC.
Spore: hahaha, ja daarvoor zou ik echt gelijk mn PS3 verkopen en een fatsoenlijke PC kopen.

Nee als de nieuwe Duke Nukem nou ook nog even op de console verschijnt mag PC gaming van mij lekker verdwijnen. Voor mij is gamen gewoon lekker op de bank/bed hangen met een controller in mn hand.

Voor jou ja, gelukkig denken veel mensen daar anders over.

rpger schreef:
Voor jou ja, gelukkig denken veel mensen daar anders over.

Ja gelukkig wel he.

Hier is nog meer interessant nieuws:

http://www.shacknews.com/onearticle.x/51406

Console gaming mag dan wel steeds serieuzer worden, sommige games zijn gewoon niet bedoeld om lekker languit te spelen! Een game met verhaal, diepgang, is neit bedoeld voro een zakje chips. de PS3 is dan redelijk mooi (Met een HD scherm tenminste), maar voor mij is het pc only. Dood zal het neit gaan door de sterke opkomst van Indie-games.

WeZet schreef:
Console gaming mag dan wel steeds serieuzer worden, sommige games zijn gewoon niet bedoeld om lekker languit te spelen! Een game met verhaal, diepgang, is neit bedoeld voro een zakje chips. de PS3 is dan redelijk mooi (Met een HD scherm tenminste), maar voor mij is het pc only. Dood zal het neit gaan door de sterke opkomst van Indie-games.

Bij een Playstation 3 of 360 game kan je toch ook gewoon serieus voor de TV gaan zitten. Alsof ik bij elke game met een zak chips languit op de bank lig. Dus eigenlijk zeg je dat games met een goed verhaal, diepgang enz alleen op de PC zijn te spelen. Wat een gelul!!

Iron Rose schreef:
(quote)

Bij een Playstation 3 of 360 game kan je toch ook gewoon serieus voor de TV gaan zitten.

Vergeet de Wii niet! Twilight Princess en Super Mario Galaxy moet je ook goed voor gaan zitten.

Princess Piranha schreef:
(quote)
Vergeet de Wii niet! Twilight Princess en Super Mario Galaxy moet je ook goed voor gaan zitten.

Sorry, voor de Wii geldt dit natuurlijk ook.

En voor de playstation 2

Super Mario is zeker een klasse apart, ontzettend vernieuwend en gruwelijk goed uitgewerkt. Zelda weet ik nog zo net niet, daar ben ik niet echt stuk van na het spelen van TP, Windwaker en OOT. Het zijn en blijven actiespellen, maar het blijven spellen waar je snel in en uit kan, effetjes een leveltje Mario spelen, dat is wat Wezet hier ook bedoeld.

Vrijwel alle games in mijn top 10 zijn PC spellen waar je echt effe voor moet gaan zitten, die je niet `eventjes` een kwartiertje speelt. Uitgezonderd een aantal JRPGs op de consoles (FF) en PC developed gameports naar de consoles (Oblivion) vind je dat soort spellen in grote mate op PC, niet alleen RPGs, maar denk ook aan de vele RTS & strategy games als Civilization en adventure games of MMORPGs als World of Warcraft en Guild Wars.

Games als Uncharted, Ratched & Clank, ziet er allemaal prachtig uit, maar ze zijn erg kort en bedoeld als een snelle hap actie. Niks mis mee als dat je ding is natuurlijk. Mijn ervaring is alleen dat na een aantal jaren je dat soort games echt gezien hebt.

Uncharted mag dan wel kort zijn (in tien uurtjes moet je er wel doorheen zijn) maar van begin tot eind is de game een grandioze ervaring. Behalve dat het er bloedje geil uitziet is het puur avontuur. Dan heb ik liever zoiets kort dat zo intens is dan een langere game dat meer van hetzelfde brengt (zoals RTS'en en RPG's). Bovendien begint het alweer te kriebelen om Uncharted weer te gaan spelen. Sowieso wel een game die je vaker uit de kast zal trekken dan je in het begin zal vermoeden.

Iron Rose schreef:
(quote)

Bij een Playstation 3 of 360 game kan je toch ook gewoon serieus voor de TV gaan zitten. Alsof ik bij elke game met een zak chips languit op de bank lig. Dus eigenlijk zeg je dat games met een goed verhaal, diepgang enz alleen op de PC zijn te spelen. Wat een gelul!!

Dat zeg ik niet, maar het is algemeen bekend dat Console gaming meer voor de fun op de bank is dan pc gaming, of je dat nou wil of niet

WeZet schreef:
(quote)
Dat zeg ik niet, maar het is algemeen bekend dat Console gaming meer voor de fun op de bank is dan pc gaming, of je dat nou wil of niet

Bij mij is dat niet bekend hoor.

Hoor je het ook eens van een ander

Ik denk dat de meeste console liefhebbers minder geduldig zijn dan de meeste PC gamers. Terwijl binnen ieder genre ook weer allerlei categorieen spelers zitten.
Bij de console: "je komt thuis, doet je systeempje aan, stopt de cd er in en spelen maar"
Bij de PC: "je komt thuis, spel installeren, patches downloaden, spel opstarten, spel crashed, procedure opnieuw starten, en spelen maar".

Het gemak van de console staat tegenover het gebruikersongemak van de pc.
De console maakt vaak een wat infantiele indruk terwijl de pc meer volwassen oogt. hier komt volgens mij wel een verschuiving in, terwijl het gamen op pc's een behoorlijke vlucht neemt. men begint namelijk steeds meer andersoortige games te ontdekken: wat te denken van online poker, schaken, mahjong, sudoka, etc? Verder veel gratis MMORPG's etc.
De consoles proberen zich steeds meer op volwassen te richten: er komen veel games uit met een 18+ rating.

PC is en blijft voor mij t vetste medium om games op te spelen. Bovendien kan je er nog zoveel andere dingen mee dat ik geen console zal aanschaffen.

Alleen een handheld als de PSP zit ik nog aan te denken maar dat is om mobiel ook leuk te kunnen gaan gamen.

Ik heb dat artikel niet gelezen maar ik kan je al heel lang vertellen dat de pc als gamesmachine nooit dood zal gaan.

Ik ben inderdaad bang dat als ik een PS3 of xbox zou kopen die stof staat te vergaren na verloop van tijd. Mijn wii houd me nog even bezig met games als Mario, Bully en Zack & Wiki, maar de wii is een aparte console met aparte games, ik zie het voordeel nog niet zo van PS3/360, de titels zijn ook voor de PC verkrijgbaar en draaien daar vaak beter op (Oblivion, Assassin's Creed, Mass Effect binnenkort) Bij PC kan ik ook kiezen, wil ik hem HD op mijn TV/Beamer, of op mijn 22"wide monitor, wil ik muis/keyboard of gamepad. Die keuze heb je bij een console niet. Bovendien irrititeer ik me al mateloos an laadtijden op mijn wii (Bully) laat staan op een PS3 / 360.

jorisje123456
Een controller kan voor mij NOOIT opwegen tegen een muis en toetsenbord... Bovendien (vind ik) is het eenvoudiger om online te spelen via een PC als met een console (extra hardware en betalen).

De mogelijkheden op PC zijn qua graphics ook veel groter..

In de nieuwe PC Gameplay ook veel aandacht voor het onderwerp. Interessant dat er juist naar aanleiding van allerlei nieuwe cijfers beredeneerd word dat de PC nog nooit zo sterk heeft gestaan, zelfs een partij als Sony (of all people) zeggen dit. Zo heeft Steam alleen al bv meer leden dan xbox Live . Het is een dikke 5 paginas maar zeker de moeite waard.

BoordAppel (moderator)
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=873

Daar is ook nog wat interessants te lezen over het onderwerp. PC gaming is juist booming.

Iron Rose schreef:
RTS: boeit me geen reet (alleen roller coaster is wel leuk)
MMO: moet er niet aan denken
Digital distribution: ik weet niet hoe dat steam werkt hoor maar ik wil mijn game gewoon met hoesje en boekje.
Cutting edge: yeah right, nog nooit Ratchet and clank en Uncharted op een HD schermpje gespeeld zeker. Behalve natuurlijk Crysis die alleen is te spelen met een NASA PC.
Spore: hahaha, ja daarvoor zou ik echt gelijk mn PS3 verkopen en een fatsoenlijke PC kopen.

Nee als de nieuwe Duke Nukem nou ook nog even op de console verschijnt mag PC gaming van mij lekker verdwijnen. Voor mij is gamen gewoon lekker op de bank/bed hangen met een controller in mn hand.

Ik denk dat jou laatste zin juist het grote probleem is. Gamen word steeds meer gezien als ontspanning/plezier, de casual gamer neemt de boel over. Ik vind dat gamen gewoon gezien moet worden als een keiharde sport. En daar vind ik de de PC het beste voor, want daar kan je namelijk ook het beste 'echte' games op spelen namelijk de FPS. Je gaat achter je coputer zitten je zorgt dat er geen zon op je beeld komt je concentreert je en je speelt gewoon minimaal 3 uurtjes achter mekaar door. En dan speel je games als CS, UT en Quake. En niet die laffe FPS games als Battlefield en COD, dikke onzin.

Nou en dan is het inmiddels avond geworden dan ga je wat eten en dan ga je rond een uurtje of 8 á 9 uur weer achter je PC. Je start ventrilo of TS op en je meet je clan en je gaat gewoon de hele avond clanwars spelen. Er is een warleader dat is de man van de tactieken, iedereen houd zijn mond en de warleader verdeelt de taken en iedereen doet gewoon wat hij moet doen en probeert zijn/haar taak zo goed mogelijk uit te voeren door zo de war te winnen. Als je een war verliest ga je naderhand niet op elkaar lopen zeiken maar zorg je dat je je war hebt opgenomen met bijv. Fraps ofzo. En dan ga je naderhand samen de war terugkijken en kijken waar het fout ging. Waardoor je leert van je fouten en als clan steeds beter word. Dan ga je je uiteindelijk inschrijven op clanbase ofzo en meedoen aan ladders en dergelijke en zo bouw je gewoon een hele game-carriére op.

Kijk dát is gamen en niet een beetje laf in je bed liggen met een draadloze controller en een beetje op je gemak de nieuwste (zoveelste) Disney game spelen. En dat soort gamen zoals ik hierboven schreef is de reden waarom PC gamen niet dood mág gaan want op zo'n manier (pro) gamen kan alleen maar op de PC en zo is het PC gamen ook bedoeld.

Zo denk ik over hoe PC gamen is en nog steeds hoort te zijn

Tja vind voor alle punten wel wat voor te zeggen, maar om nou te zeggen dat je daar een PC voor moet kopen…. vind het een beetje overated geneuzel..

PC is voor pro’s … Pff wat een gelul. Het gaat om skills. Of je nou met een gamepad in je hand zit of met een muis en keyboard.

Je kan het niet met elkaar vergelijken en de console begint nu pas aan een inhaalslag als je naar online gaming gaat kijken.

PC is grafisch beter? Ja als je elk jaar je pc upgrade… beetje lopen sjorren op wat graphics.

Rujar schreef:

PC is voor pro’s … Pff wat een gelul. Het gaat om skills. Of je nou met een gamepad in je hand zit of met een muis en keyboard.

Third Person en platform games prima met gamepad, beter dan keyboard muis.

FPS is niks met een gamepad period.

Ik kan maar 1 ding hierover zeggen en dat is dat ik t een beetje schijtbeu ben van die berichten die pretenderen dat pc gaming dood is.
9 van de 10 keer komt t uit de mond van iemand die de ballen verstand heeft van pc gaming.

Pc gaming is NIET dood integendeel zelfs is het springlevender dan ooit.

Er zijn meer dan 8 redenen te bedenken waarom pc gaming niet dood is. Ik snap dat gelul namelijk niet.

HC-freak schreef:
Ik kan maar 1 ding hierover zeggen en dat is dat ik t een beetje schijtbeu ben van die berichten die pretenderen dat pc gaming dood is.
9 van de 10 keer komt t uit de mond van iemand die de ballen verstand heeft van pc gaming.

Pc gaming is NIET dood integendeel zelfs is het springlevender dan ooit.

Er zijn meer dan 8 redenen te bedenken waarom pc gaming niet dood is. Ik snap dat gelul namelijk niet.

Daarom ook deze topic.

rpger schreef:
(quote)

Daarom ook dit topic.

Ja dat had ik wel door en omdat ik zelf een fervent pc gamer ben wilde ik even laten zien dat ik t eens ben met de stelling

Ik heb nooit geloofd dat PC-gaming zich op een hellend vlak aan het begeven is. Er zijn simpelweg nog teveel mensen die wel lol eruit halen om te knutselen aan hun hardware om zo de software zo mooi mogelijk in beeld te krijgen. Het is wel zo dat de brug tussen consoles en de PC minder groot is dan voorheen. Was het vroeger onmogelijk om bepaalde dingen op een console te krijgen, nu kunnen ze vooralsnog soortgelijke dingen aan qua AI, qua grootsheid van levels, qua graphics, etc.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:18 uur

geplaatst: vandaag om 12:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.