menu

Platforms / PC / De juiste videokaart

zoeken in:
avatar van Florsi Florsa
Florsi Florsa schreef:

- Asus P5N-E SLI
- Intel Core 2 Duo E7200 S775
- GeForce 8600 GT 1GB PCIe
- 2 GB RAM (Kingston)
- 350 Watt voeding

Na veel raad is er aardig wat veranderd trouwens :
- Asus P5K SE/EPU
- Intel Core 2 Duo E7200 S775
- GeForce 9800 GT 512 PCIe
- 2 GB RAM (GeiL)
- 460 Watt voeding

En daarmee heb ik dan een nieuwe vraag, namelijk; bij Alternate staat welke processors mijn moederbord allemaal ondersteunt, maar daar staat de Core 2 Duo E7xxx serie niet bij. Er staat wel dat hij een dual channel ondersteunt.
Iemand?

Florsi Florsa schreef:
(quote)

Na veel raad is er aardig wat veranderd trouwens :
- Asus P5K SE/EPU
- Intel Core 2 Duo E7200 S775
- GeForce 9800 GT 512 PCIe
- 2 GB RAM (GeiL)
- 460 Watt voeding

En daarmee heb ik dan een nieuwe vraag, namelijk; bij Alternate staat welke processors mijn moederbord allemaal ondersteunt, maar daar staat de Core 2 Duo E7xxx serie niet bij. Er staat wel dat hij een dual channel ondersteunt.
Iemand?


dual-channel heeft betrekking op t geheugen en dat doen bijna alle mobo's wel.
Mbt je cpu maakt dat niet uit. Er zal ws ondersteuning staan voor core 2 duo en niet alle soorten apart vermeld. Dat betekent dus dat ie alle c2d's ondersteund. En ook dat doen alle moderne bordjes wel.
Jouw config lijkt me dus zo geen probleem

riczz
Ik heb de ATI 4850(512MB) echt een aanrader wel rond de 100 euro maar werkt perfect!.
Verder gebruik ik het met een Q6600 2,66 quad core
En nog 2 GB RAM geheugen

avatar van DarthSolidKevin
Dit vindt ik nou zo irri aan pc spellen. Als je net niet de goede videokaart hebt werkt het niet en dat is baluuhh.

avatar van Rujar
Precies op zich een pc is beter natuurlijk, alleen dat geleur van al die specs ben ik helemaal zat. Ik wil gewoon de winkel in lopen een game pakken en gelijk mee aan de slag gaan.

avatar van DarthSolidKevin
Rujar schreef:
Precies op zich een pc is beter natuurlijk, alleen dat geleur van al die specs ben ik helemaal zat. Ik wil gewoon de winkel in lopen een game pakken en gelijk mee aan de slag gaan.

Precies!

gamelord
Heb een Geforce 8500 GT (512 mb)
Een gewone intel pentium D 3.0 GHz
En het geheugen iets meer dan 3GB

Ben ik zeer tevreden over, als ik een spel koop lopen ze prima.

avatar van ps3me
Wat is een echt goede gaming pc wat niet al te veel kost, en dan doel ik op ongeveer 500 euro?

avatar van Florsi Florsa
Ik heb zelf voor 550 euro (ipv montage en verzendkosten) een systeem gekocht met een 9800GT, 2.56 Dual Core, 2 GB RAM. Hij kan vrijwel alles aan (Crysis Warhead 1280 x 1024 op enthousiast). Mocht je meer willen weten, pm me.

avatar van baafeurus
hoe goed is een geforce 8500 gt nú eigenlijk?

avatar van WeZet
Niet goed, tenzij je voornamelijk games van jaren terug wilt spelen, of wilt spelen op laag details. Games met shader model 4.0 lopen hier ook niet op (net als met het Texture & Lightning verhaal waar je bijvoorbeeld een Geforce TNT 2 nodig had vroeger) . De x500 reeks vertaalt zich in budget kaarten. de x600 reeks is budget/medium (met een 9600 valt prima te gamen, zeker in xxx vorm) en de 7/8/900 serie nadert de top. Tegenwoordig is Nvidia gestopt met deze reeks. We zitten nu met kaarten als de 260, 460 etc. Minder transistors dacht ik, kleinere kern (65 nm) maar wel grotere kaarten (2 slots) vreemd.

Als je een nieuwe kaart aanschaft, kies dan een future-proof model en stem het af op je behoeftes. Kies altijd een model van de meest huidige reeks. Als je simpelweg alles wilt kunnen spelen maar niet alle registers open wilt trekken, neem dan een goedkoper model.

avatar van codey123
gamelord schreef:
Heb een Geforce 8500 GT (512 mb)
Een gewone intel pentium D 3.0 GHz
En het geheugen iets meer dan 3GB

Ben ik zeer tevreden over, als ik een spel koop lopen ze prima.


Ook op hoge qualiteit en full hd?

avatar van WeZet
Waarschijnlijk niet, maar als je eenmaal in een game zit, en de sfeer en gameplay zijn goed... Dan maakt het niks meer uit! (Zolang je maar niet wet hoe het is op Full HD en maximale instellingen).

gamelord
Met die kaart heb ik gewoon de meeste games kunnen gamen. alleen wat RPG's die ik in 2009 nog heb gehaald en daar liep alles gewoon prima.
Bij Crisis kon ik alles op high zetten en een paar andere opties op medium. Moet wel zeggen dat mijn kaart overgeklokt is.

avatar van codey123
gamelord schreef:
Met die kaart heb ik gewoon de meeste games kunnen gamen. alleen wat RPG's die ik in 2009 nog heb gehaald en daar liep alles gewoon prima.
Bij Crisis kon ik alles op high zetten en een paar andere opties op medium. Moet wel zeggen dat mijn kaart overgeklokt is.



Nou als je crysis op high settings kan doen dan weet ik genoeg

AvMerode
codey123 schreef:
(quote)



Nou als je crysis op high settings kan doen dan weet ik genoeg


Iedereen die dit jaar of vorig jaar een pc heeft gekocht kunnen Crysis gewoon draaien, zo sterk is het niet meer, tenminste niet voor mijn pc (ik heb dan ook een AMD 4xcore 3,8Ghz. Phenom 955 Black Edition XFX Radeon HD 5770 XXX overgeklokt)

gamelord
codey123 schreef:
(quote)



Nou als je crysis op high settings kan doen dan weet ik genoeg



Mijn kaart is van 2008...weet niet wat er mis mee is?
Alle games op de pc draaien goed..zelfs mijn laatste pc aankoop..Transformers Revenge of the Fallen (2009) liep op half high half medium prima.

avatar van baafeurus
Ik ben nu aan het kijken naar een nieuwe videokaart, maar ik wil niet teveel geld uitgeven (rond de 150,-- euro). En dankzij het blad Gameplay heb ik deze kaart gevonden: Radeon HD 6850.

Zou dat een goede keus kunnen zijn?


avatar van Confusie
Ga je eentje kopen dan.

avatar van Banjo
Confusie schreef:
Ga je eentje kopen dan.


Een maatje van mij is daar wel heel fanatiek mee bezig en die heeft nu een indruk wekkende Pc in elkaar gezet super trots is ie ik moet het steeds aan horen . Ik zelf heb een kleine Acer Pc gewoon kant en klaar voor internet en tekst verwerking ik ben daar tevreden mee, en ik speel mijn games toch liever op een spelcomputer.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:23 uur

geplaatst: vandaag om 09:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.