Platforms / PC / De juiste videokaart
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2008, 22:29 uur
3D club 8800GT 512MB
System Requirements
• Pentium® or Athlon™ or compatible
• 128MB of system memory
• PCI Express or PCI Express 2.0-compliant motherboard with one x16 graphics slot
• CD-ROM drive for software installation
• One 6-pin supplementary power connector
• 400Watt (12V/ 26A) or greater Power Supply
• 650Watt(4x 12V/15A) or greater for SLi™
400watt is dus het advies, waarschijnlijk werkt minder ook goed maar dat ligt er aan wat je PC nog meer aan stoom nodig heeft. Je moederbord heeft strom nodig maar ook elke CD/DVD-rom, hardeschijven en andere add-on kaarten.
ik weet niet zeker of 250watt te weinig is voor de 8800 GT maar lijkt me eigenlijk wel. een grotere voeding is niet duur maar is wel wat meer werk om te vervangen.
System Requirements
• Pentium® or Athlon™ or compatible
• 128MB of system memory
• PCI Express or PCI Express 2.0-compliant motherboard with one x16 graphics slot
• CD-ROM drive for software installation
• One 6-pin supplementary power connector
• 400Watt (12V/ 26A) or greater Power Supply
• 650Watt(4x 12V/15A) or greater for SLi™
400watt is dus het advies, waarschijnlijk werkt minder ook goed maar dat ligt er aan wat je PC nog meer aan stoom nodig heeft. Je moederbord heeft strom nodig maar ook elke CD/DVD-rom, hardeschijven en andere add-on kaarten.
ik weet niet zeker of 250watt te weinig is voor de 8800 GT maar lijkt me eigenlijk wel. een grotere voeding is niet duur maar is wel wat meer werk om te vervangen.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 22:34 uur
Mijn PC voldoet aan alle eisen wel volgens mij, alleen die laatste drie punten blijven me onduidelijk. Dat allerlaatste punt kun je wel wegstrepen denk ik, want ik denk dat ik het maar bij 1 kaart hou als ik nog niet eens zeker weet of ik mijn PC er 1 aankan. 
En ik weet ook niet of er nog ruimte is voor een tweede kaart en hoe dat dan moet met de instellingen etc.
Hoeveel watt mijn voeding nou precies is weet ik dus nog altijd niet (morgen als ik de computer opnieuw aanzet maar eens kijken, of misschien straks nog even opnieuw opstarten) en wat geen idee wat "One 6-pin supplementary power connector" precies inhoudt.

En ik weet ook niet of er nog ruimte is voor een tweede kaart en hoe dat dan moet met de instellingen etc.
Hoeveel watt mijn voeding nou precies is weet ik dus nog altijd niet (morgen als ik de computer opnieuw aanzet maar eens kijken, of misschien straks nog even opnieuw opstarten) en wat geen idee wat "One 6-pin supplementary power connector" precies inhoudt.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 23:30 uur
one 6-pin supplementary power connector betekend een voeding aansluiting die je aan de videokaart moet aansluiten. Elke Videokaarten krijgt al stroom via het moederbord maar omdat kaarten zoals 8800GT meer stroom nodig hebben moet er een extra verbinding komen tussen de voeding en videokaart.
een 6-pin ziet er zo uit:

als je alleen 4-pin aansluitingen hebt kun je die omzetten naar een 6-pin met zoiets (wordt vaak meegeleverd met de videokaart):

en als je de Pc nog een keertje open maakt moet je eens kijken of er nog een vrij is. meestal zijn er wel voldoende omdat ze ook gebruikt worden voor hardeschijven, CD/DVD-rom enz.
een 6-pin ziet er zo uit:

als je alleen 4-pin aansluitingen hebt kun je die omzetten naar een 6-pin met zoiets (wordt vaak meegeleverd met de videokaart):

en als je de Pc nog een keertje open maakt moet je eens kijken of er nog een vrij is. meestal zijn er wel voldoende omdat ze ook gebruikt worden voor hardeschijven, CD/DVD-rom enz.
0
geplaatst: 24 februari 2008, 15:50 uur
Ik zag wel een of meer van die dingetjes geloof ik, maar of er nog vrij zijn?
Verder heb ik naar de BIOS gekeken maar daar kon ik niks vinden over hoeveel watt mijn voeding zou zijn. Ik heb nog wel een keer naar de voeding zelf gekeken in mijn PC, en eens alles wat er op dat etiket stond (behalve het Chinees of wat het ook is) overgeschreven:
--------------------------------------
Model: DPS-250AB-22 A REV: 00F
S/N: AHID0643296563
Input: 220-240V ~ 3.15A 50Hz
Output: 250W Max.
+ 5V=== /16A, +3.3V===/20A,
+ 12V===/15A, -12V===/0.5A,
+5VSB===/ 2A
+3.3V&+5V Total Output Power can't exceed 110W
+3.3V&+5V&+12V Total Output Power can't exceed 245W
-----------------------------------------
Het lijkt er dus op dat de voeding maar 250 watt is en ik dus die GeForce 8800GT wel kan vergeten?
Verder heb ik naar de BIOS gekeken maar daar kon ik niks vinden over hoeveel watt mijn voeding zou zijn. Ik heb nog wel een keer naar de voeding zelf gekeken in mijn PC, en eens alles wat er op dat etiket stond (behalve het Chinees of wat het ook is) overgeschreven:
--------------------------------------
Model: DPS-250AB-22 A REV: 00F
S/N: AHID0643296563
Input: 220-240V ~ 3.15A 50Hz
Output: 250W Max.
+ 5V=== /16A, +3.3V===/20A,
+ 12V===/15A, -12V===/0.5A,
+5VSB===/ 2A
+3.3V&+5V Total Output Power can't exceed 110W
+3.3V&+5V&+12V Total Output Power can't exceed 245W
-----------------------------------------
Het lijkt er dus op dat de voeding maar 250 watt is en ik dus die GeForce 8800GT wel kan vergeten?
0
geplaatst: 26 februari 2008, 17:55 uur
Ik zou voor de zekerheid de voeding ook vervangen, kost ongeveer 50 Euro. Misschien werkt een 250W ook maar dat ligt een beetje aan wat je nog meer in je systeem hebt zitten.
0
geplaatst: 26 februari 2008, 20:26 uur
Is de voeding vervangen veel werk en kan een leek als ik dat zelf doen? Voor de prijs zal ik het in elk geval niet laten, 50 euro valt best mee.
Vervalt mijn garantie daarmee niet trouwens?
Vervalt mijn garantie daarmee niet trouwens?
0
geplaatst: 2 maart 2008, 20:20 uur
Thomas83, een 8800 (GT/GTS/GTX) heeft inderdaad 400 watt nodig (aanbevolen), maar hij slurpt dat niet continu:P Op zn max slurpt hij zon 105 watt, en daarom is 400 watt aan te raden.
en Boordappel, geheugen heeft bijna geen stroom nodig;).
en Boordappel, geheugen heeft bijna geen stroom nodig;).
0
geplaatst: 2 maart 2008, 22:09 uur
Ja, ik ging er al wel vanuit dat dat het maximum dan was. Maar ik wil natuurlijk wel dat de videokaart echt geschikt is voor in mijn PC, en niet dat er tijdens het gamen opeens rare rook uit mijn computer komt of zo. 
Zou ik grote risico's nemen als ik met mijn voeding van 250W (ik ga er vanuit dat mijn voeding dan zoveel watt is) die kaart gebruik?
Ik begrijp dat dat ook afhangt van de andere dingen die in mijn PC zitten. Wat dat betreft heb ik er niks extra's in gezet of zo, het is allemaal het basispakket zeg maar. Het enige wat ik vervangen heb is het toetsenbord en de muis, en ik heb nog een USB-controller. Maar ik neem aan dat dat allemaal relatief niet of nauwelijks van invloed is op het energieverbruik van mijn PC.

Zou ik grote risico's nemen als ik met mijn voeding van 250W (ik ga er vanuit dat mijn voeding dan zoveel watt is) die kaart gebruik?
Ik begrijp dat dat ook afhangt van de andere dingen die in mijn PC zitten. Wat dat betreft heb ik er niks extra's in gezet of zo, het is allemaal het basispakket zeg maar. Het enige wat ik vervangen heb is het toetsenbord en de muis, en ik heb nog een USB-controller. Maar ik neem aan dat dat allemaal relatief niet of nauwelijks van invloed is op het energieverbruik van mijn PC.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 20:07 uur
Dan is het een beetje overkill om er een 8800 GT in te zetten, in verhouding met je processor is dat een te krachtige kaart, een 8600 GT zou wel kunnen, maar het blijft een fabriekspc, daar valt weinig aan te sleutelen, vooral op het moederboard niks (overclocken).
Een nieuwe processor zou ik overwegen, een daarbij een 8800 GT, en meteen 1 gb DDR2 800 RAM erbij. En dan komen we weer op je moederboard uit (bottleneck!).
Upgraden wat te upgraden valt, of doorsparen voor een nieuw systeem.
650 watt, voor 55 euro (Trust...), budget, maar te doen. Ik zou eerst een leuke voeding kopen, en dan een nieuwe videokaart en processor, vraag maar raak.
Een nieuwe processor zou ik overwegen, een daarbij een 8800 GT, en meteen 1 gb DDR2 800 RAM erbij. En dan komen we weer op je moederboard uit (bottleneck!).
Upgraden wat te upgraden valt, of doorsparen voor een nieuw systeem.
650 watt, voor 55 euro (Trust...), budget, maar te doen. Ik zou eerst een leuke voeding kopen, en dan een nieuwe videokaart en processor, vraag maar raak.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 21:16 uur
Ik ga niet mijn hele PC verbouwen. Zo'n fanatieke gamer ben ik dan ook weer niet, en ik ben dus een leek op dit gebied. Veel verder dan een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart wil ik niet gaan.
Bedankt voor de info trouwens.
Bedankt voor de info trouwens.

0
geplaatst: 10 maart 2008, 18:56 uur
WeZet schreef:
Dan is het een beetje overkill om er een 8800 GT in te zetten, in verhouding met je processor is dat een te krachtige kaart, een 8600 GT zou wel kunnen, maar het blijft een fabriekspc, daar valt weinig aan te sleutelen, vooral op het moederboard niks (overclocken).
Even om hier op terug te komen. Ik overweeg een 8600 GT als de 8800 GT echt niet in mijn PC kan. Maar heb ik bij de 8600 GT dan wel de zekerheid dat mijn voeding krachtig genoeg is?
Ik neem aan dat de andere criteria geen probleem zijn als mijn PC de 8800 GT op alle punten behalve de voeding aankan. Al check ik dat eerst nog even natuurlijk als hier de voeding geen punt is.
0
geplaatst: 11 maart 2008, 18:34 uur
Kijk even op een site als www.alternate.nl bij het gewenste model. Je ziet dan hoeveel watt hij verbruikt als hij bezig is.
Ikzelf ga een XFX 9600 GT XXX Kopen.
Ikzelf ga een XFX 9600 GT XXX Kopen.
0
geplaatst: 15 maart 2008, 21:25 uur
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Hier kan je berekenen hoeveel watt je gebruikt, ik kom niet boven de 203, maar dan heb ik mijn ventilators en en nog wat dingen niet meegerekend, en mn processor overclock ook niet. Maar ik denk dat mn XFX 9600 GT XXX het wel zal trekken, na 2 maanden een OCZ GameXtream 700 (Watt) voeding bestellen op Alternate
Hier kan je berekenen hoeveel watt je gebruikt, ik kom niet boven de 203, maar dan heb ik mijn ventilators en en nog wat dingen niet meegerekend, en mn processor overclock ook niet. Maar ik denk dat mn XFX 9600 GT XXX het wel zal trekken, na 2 maanden een OCZ GameXtream 700 (Watt) voeding bestellen op Alternate

0
geplaatst: 16 maart 2008, 17:50 uur
Bedankt voor de tip!
Die site ziet er wel uit als weer een hoop gepuzzel, maar ik zie wel of ik eruit kom.
Die site ziet er wel uit als weer een hoop gepuzzel, maar ik zie wel of ik eruit kom.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 20:50 uur
Ik ben van zins om voor een 9800GX2 te gaan, in de toekomst uit te breiden met nog zo'n monster.
Voor wat ik gelezen heb zóu een voeding moeten volstaan van 850 watt om mijn hele pc te kunnen voeden als er dus 2 exemplaren van deze kaart inzitten straks?
Ik hoop dat 850 ruim voldoende zal zijn. Ik heb zelf een sterk verouderde maar zit dus een beetje met t wattage wat ik nodig heb voor mijn voeding om de boel makkelijk te kunnen trekken zonder dat t ondergevoed wordt...
Voor wat ik gelezen heb zóu een voeding moeten volstaan van 850 watt om mijn hele pc te kunnen voeden als er dus 2 exemplaren van deze kaart inzitten straks?
Ik hoop dat 850 ruim voldoende zal zijn. Ik heb zelf een sterk verouderde maar zit dus een beetje met t wattage wat ik nodig heb voor mijn voeding om de boel makkelijk te kunnen trekken zonder dat t ondergevoed wordt...
0
geplaatst: 31 maart 2008, 01:50 uur
3D Club 9800GX2
System Requirements
• 580Watt or greater Power Supply WITH 8-pin AND 6-pin PCI Express supplementary power connectors.
• For power supply recommendations for SLI configurations, visit www.slizone.com and check the Certified Products section.
Het ligt er aan wat je nog meer in je PC hebt zitten maar ik denk dat je wel goed zit met een voeding van 850 watt (voor twee videokaarten). Wordt mij wel een beetje te gek, ik ben nog erg tevrede met mijn enkele 8800GTS.
System Requirements
• 580Watt or greater Power Supply WITH 8-pin AND 6-pin PCI Express supplementary power connectors.
• For power supply recommendations for SLI configurations, visit www.slizone.com and check the Certified Products section.
Het ligt er aan wat je nog meer in je PC hebt zitten maar ik denk dat je wel goed zit met een voeding van 850 watt (voor twee videokaarten). Wordt mij wel een beetje te gek, ik ben nog erg tevrede met mijn enkele 8800GTS.
0
geplaatst: 1 april 2008, 11:09 uur
Alsjeblieft, koop dan meteen een Quad-core (en druk die naar de 3.2 GhZ, kan makkelijk), anders is dit zo overkill voor je systeen, De kaarten zijn groot, ZEER groot, dus een Stacker als kast kan geen kwaad!
Verder zou ik een Nforce meoderboard nemen, een nieuw systeem is aan te raden, anders kan je beter een 9600 GT XXX nemen.
Verder zou ik een Nforce meoderboard nemen, een nieuw systeem is aan te raden, anders kan je beter een 9600 GT XXX nemen.
0
geplaatst: 4 april 2008, 20:29 uur
Thnx dacht ik zo ook eigenlijk. Ik wilde eerst 750 doen maar ik wil voldoende power hebben, want net aan is niet goed. EN ik wil ook geen enorme overkill maar ik hoorde een betrouwbare bron wattages noemen richting de 800 dus ik denk zo aan een 850.
@ Wezet, waarom niet? Voor een gamingsysteem ben je nog altijd beter af met een snelle core 2 duo als met een core 2 quad hoor. Veel mensen gaan daar de fout in. Ik denk dan aan een E8400 die vrij betaalbaar is en standaard 3 gh levert.
Ik ben geen fan van overklokken want je moet uitkijken dat je weet wat je doet. Ik denk dat ik een snel genoeg systeem heb dan, zeker met 2 9800GX2's. Ik ga niet wachten op de 9900 want die zijn weer superduur en als die uitkomen dan zakt de 9800 serie in, let maar eens op.
Ik weet dat de kaarten groot zijn maar veel kasten kunnen t wel aan volgens mij. Qua bord ben ik er ook al uit. Dat wordt een P5N-T Deluxe, van asus. Idd een Nforce mobo 780i. Daar heb ik dus wel naar gekeken.
Dit bordje kan deze kaarten in dual-sli draaien (wat ik op termijn dus wil) en ik heb dan nog een slot over voor een geluidskaart. 1 van de weinige bordjes die 3 PCI-express 2.0-sloten heeft die ik heb gezien dan. Er zullen er vast meer zijn maar dit moet kunnen. Wees gerust verder, ik heb ook t geheugen erop aangepast.
Wellicht nie 100% perfect maar dat is erg moeilijk. Ik denk dat ik toch een goed systeem heb hiermee.
Beiden bedankt voor de input!
@ Wezet, waarom niet? Voor een gamingsysteem ben je nog altijd beter af met een snelle core 2 duo als met een core 2 quad hoor. Veel mensen gaan daar de fout in. Ik denk dan aan een E8400 die vrij betaalbaar is en standaard 3 gh levert.
Ik ben geen fan van overklokken want je moet uitkijken dat je weet wat je doet. Ik denk dat ik een snel genoeg systeem heb dan, zeker met 2 9800GX2's. Ik ga niet wachten op de 9900 want die zijn weer superduur en als die uitkomen dan zakt de 9800 serie in, let maar eens op.
Ik weet dat de kaarten groot zijn maar veel kasten kunnen t wel aan volgens mij. Qua bord ben ik er ook al uit. Dat wordt een P5N-T Deluxe, van asus. Idd een Nforce mobo 780i. Daar heb ik dus wel naar gekeken.
Dit bordje kan deze kaarten in dual-sli draaien (wat ik op termijn dus wil) en ik heb dan nog een slot over voor een geluidskaart. 1 van de weinige bordjes die 3 PCI-express 2.0-sloten heeft die ik heb gezien dan. Er zullen er vast meer zijn maar dit moet kunnen. Wees gerust verder, ik heb ook t geheugen erop aangepast.

Wellicht nie 100% perfect maar dat is erg moeilijk. Ik denk dat ik toch een goed systeem heb hiermee.
Beiden bedankt voor de input!
0
geplaatst: 22 juli 2008, 17:08 uur
Heb nu de ATI Radeon HD4870 besteld, op dit moment de kaart met de beste prijs-kwaliteit verhouding.
0
geplaatst: 10 augustus 2008, 14:58 uur
Quad-core heb je al voor tweehonderdnogwat, daarbij word alles tegenwoordig in Multicore geschreven, en de cache van ee nquad-core is ook niet mis (let daar op!). Je bent dan klaar voor de toekomst.
0
geplaatst: 8 september 2008, 18:39 uur
Hallo, ik ben van plan een pc aan te schaffen, met name om een beetje mee te kunnen gamen. Nu weet ik wel wat van computers af, maar zou ik toch graag jullie deskundige oordeel horen over het systeem dat ik in gedachten had;
- Asus P5N-E SLI
- Intel Core 2 Duo E7200 S775
- GeForce 8600 GT 1GB PCIe
- 2 GB RAM (Kingston)
- 350 Watt voeding
Ik weet dat dit niet het beste van het beste is, maar ik dat hoef ik ook niet. Ik wil ongeveer Crysis op medium en bijvoorbeeld Assassins Creed op high. Lukt dat met dit systeem? En is het allemaal een beetje in verhouding?
Suggesties zijn welkom
Groeten, Floris
- Asus P5N-E SLI
- Intel Core 2 Duo E7200 S775
- GeForce 8600 GT 1GB PCIe
- 2 GB RAM (Kingston)
- 350 Watt voeding
Ik weet dat dit niet het beste van het beste is, maar ik dat hoef ik ook niet. Ik wil ongeveer Crysis op medium en bijvoorbeeld Assassins Creed op high. Lukt dat met dit systeem? En is het allemaal een beetje in verhouding?
Suggesties zijn welkom

Groeten, Floris
0
geplaatst: 8 september 2008, 21:27 uur
@Florsi
Ga je Vista of Xp nemen? als je XP hebt is dit zeker voldoende om Crysis om medium en zelf wat hoger te spelen. Assassins Creed heb ik niet op de pc gespeeld dus daar kan ik niets over zeggen. Als je Vista hebt heb je meer Geheugen nodig omdat Vista zelf meer geheugen gebruikt.
Goeie keus wat betreft Moederbord en CPU. Ik zelf vind zo kiezen voor Vista met dus meer geheugen (4GB) zodat je toch nog gebruik kunt maken van DX10.
Video kaart is zeker niet het nieuwste van het nieuwste maar voor zijn prijs wel een kaart die goed werk doet en nog wel even mee zal gaan.
Voeding is ook goed maar als je nog van plan bent om in de toekomst de SLI van je moederbord te gaan gebruiken is het misschien slim om eentje te kopen met wat meer Watt. Dat kan natuurlijk ook als je de tweede videokaart gaat kopen maar dan zit je met 2 voedingen.
Ga je Vista of Xp nemen? als je XP hebt is dit zeker voldoende om Crysis om medium en zelf wat hoger te spelen. Assassins Creed heb ik niet op de pc gespeeld dus daar kan ik niets over zeggen. Als je Vista hebt heb je meer Geheugen nodig omdat Vista zelf meer geheugen gebruikt.
Goeie keus wat betreft Moederbord en CPU. Ik zelf vind zo kiezen voor Vista met dus meer geheugen (4GB) zodat je toch nog gebruik kunt maken van DX10.
Video kaart is zeker niet het nieuwste van het nieuwste maar voor zijn prijs wel een kaart die goed werk doet en nog wel even mee zal gaan.
Voeding is ook goed maar als je nog van plan bent om in de toekomst de SLI van je moederbord te gaan gebruiken is het misschien slim om eentje te kopen met wat meer Watt. Dat kan natuurlijk ook als je de tweede videokaart gaat kopen maar dan zit je met 2 voedingen.
0
geplaatst: 8 september 2008, 21:51 uur
Ik zou graag XP nemen, dus dat zit dan wel snor. Maar ik hoorde laatst van een vriend (die zelf 4 gig heeft) een heel lang en ingewikkeld verhaal over RAM, en de conclusie was dat 2 gig meer dan zat was en 4 gig overbodig was. Ik denk trouwens dat ik ook een 8800 GT ga nemen.
0
BoordAppel (moderator)
geplaatst: 8 september 2008, 22:35 uur
Voor nu is 2 gig wel genoeg, maar met deze opstelling zal je met je pc waarschijnlijk langer kunnen doen met 3 of 4 gig. Echt veel maakt het niet uit want je kan er later zelf altijd nog wat RAM bij zetten, dat heb ik ook gedaan dus dat kan iedereen.
0
geplaatst: 9 september 2008, 12:58 uur
Assasins Creed draait prima op High Res op mijn:
- Intel Core 2 Duo
- GeForce 8800 GT
- 2 GB RAM (Kingston)
Wel op XP te verstaan, onder Vista zie ik duidelijk performance verlies, maar dit is inherent aan Vista, welke soieso 400Mb van je RAM bezet loopt te houden, en daarnaast continue HDD aktiviteit genereerd voor onbegrijpelijke redenen. Ik heb zelf een dual boot, kan kiezen tussen XP en Vista, gek genoeg draaien vaak oude games weer erg goed in Vista (Fallout 2 bv)
- Intel Core 2 Duo
- GeForce 8800 GT
- 2 GB RAM (Kingston)
Wel op XP te verstaan, onder Vista zie ik duidelijk performance verlies, maar dit is inherent aan Vista, welke soieso 400Mb van je RAM bezet loopt te houden, en daarnaast continue HDD aktiviteit genereerd voor onbegrijpelijke redenen. Ik heb zelf een dual boot, kan kiezen tussen XP en Vista, gek genoeg draaien vaak oude games weer erg goed in Vista (Fallout 2 bv)
0
geplaatst: 16 september 2008, 17:17 uur
0
geplaatst: 16 september 2008, 19:10 uur
De GigaByte 9800GT heeft een Zalman koelfan, de andere hebben een "standaard fan" die waarschijnlijk meer lawaai maakt. Je kunt zelf ook los een fan (voor videokaarten) kopen van bv Zalman om de standaard fan te vervangen als je vind dat deze niet stil of krachtig (voor als je gaat tweaken/overclocken) genoeg is.
Voor de rest zie ik ook niet veel verschil maar soms zitten er ook "gratis" spellen bij videokaarten en hebben ze dat in de prijs opgenomen. Ik neem bijna altijd Club 3D en heb er nog nooit een probleem mee gehad. Van de andere twee weet ik niet zoveel.
Dus als je meteen een kaart wilt hebben die stil en tweak/overclock klaar is moet je de GigaByte nemen. Zoniet zo ik voor de Club 3D gaan.
Voor de rest zie ik ook niet veel verschil maar soms zitten er ook "gratis" spellen bij videokaarten en hebben ze dat in de prijs opgenomen. Ik neem bijna altijd Club 3D en heb er nog nooit een probleem mee gehad. Van de andere twee weet ik niet zoveel.
Dus als je meteen een kaart wilt hebben die stil en tweak/overclock klaar is moet je de GigaByte nemen. Zoniet zo ik voor de Club 3D gaan.
0
geplaatst: 16 september 2008, 19:27 uur
Maar klopt het dat als er staat 9800GT, dat de kaart dan altijd hetzelfde is, en dus alleen de fan anders kan zijn?
0
geplaatst: 16 september 2008, 20:03 uur
9800GT betekend dat er een Nvidia GeForce 9800 GT Chip in zit. De frabikant bv Club 3d moet de rest van de kaart maken en kan volgens mij ook bepalen hoeveel geheugen er op komt.
* denotes required fields.