menu

Platforms / PC / De juiste videokaart

zoeken in:
avatar van Thomas83
Ik wil een nieuwe videokaart kopen (momenteel heb ik een, voor zover ik weet, vrij matig standaardkaartje wat al in mijn computer zat toen ik hem kocht: een NVIDIA GeForce 7300 SE) en ik heb al een beetje rondgekeken hier en daar, maar ik kom er niet echt uit wat nou de goede kaart is voor mijn computer. Als je zoekt op internet of kijkt in gamebladen etc dan vliegt de computertaal je soms echt om de oren. Ik ben daar relatief een leek in en zou niet weten of ik bijvoorbeeld een PCI-slot heb op mijn computer of een AGP-slot, en van wat ik heb gelezen zijn er nog tig andere dingen waarop je moet letten, zodat de kaart het ook daadwerkelijk doet.
De allernieuwste en duurste kaarten hoef ik niet. Ik wil er gewoon goed mee kunnen gamen en een bedrag van grofweg rond de 200 euro besteden aan mijn nieuwe kaart. Hebben mensen hier nog tips voor me? Is er bijvoorbeeld nergens een site waar je aan de hand van allerlei vragen bij een lijstje van geschikte kaarten kunt vinden?
Alle hulp is welkom. Alvast bedankt!

avatar van Tha)Sven
Nvidia Geforce 8800 GT is het antwoord op al je vragen
Heel erg goede kaart en kost wel net iets meer dan 200 euro. Probleem is wel dat de levertijden van de kaarten lang zijn ivm grote aanvraag en klein aanbod.
Met die kaart kun je wel een flinke tijd vooruit.

avatar van Thomas83
Bedankt!
Heb gelijk eens gegoogled en de eerste recensie die ik tegenkom ziet er gelijk al erg goed uit.
Helaas wordt je wel weer doodgegooid met allerlei technische termen. Wat is bijvoorbeeld PCI-Express versie 1.1 of 1.0?
En hoe weet ik zeker dat die kaart het zal doen in mijn PC, dat hij überhaupt ingebouwd kan worden?
Daarna komt het inbouwen zelf ook nog. Ook al niet iets waar ik nou goed in ben. Heb wel een keer een vriend geholpen met een kaart inbouwen. Dat ging uiteindelijk vrij simpel, hij klikte er zo in.

avatar van Thomas83