Platforms / PC / Duke Nukem Forever
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2010, 19:18 uur
Ga jezelf niet al te veel hypen. Straks duurt het nog eens 13 jaar...
0
geplaatst: 4 september 2010, 19:25 uur
Nog een interview. Waarin duidelijk wordt dat Gearbox denkt dat het alleen nog maar om het afronden gaat van DNF en dat de game er in 2011 echt komt.
Duke Nukem Forever Video Feature 1 - Xbox 360 Movies at GameSpot - pax.gamespot.com
Duke Nukem Forever Video Feature 1 - Xbox 360 Movies at GameSpot - pax.gamespot.com
0
geplaatst: 5 september 2010, 17:50 uur
Duke Nukem 
Mooi dat de game toch nog gemaakt wordt. Ondanks alles ga ik dit op zeker spelen. Duke is cool. Al zal deze game vast tegen vallen na al die jaren wachten.

Mooi dat de game toch nog gemaakt wordt. Ondanks alles ga ik dit op zeker spelen. Duke is cool. Al zal deze game vast tegen vallen na al die jaren wachten.
0
geplaatst: 5 september 2010, 18:08 uur
Is maar net wat je er zelf van verwacht, lijkt mij. Als je een spel verwacht waarin alles perfect is en 2x beter is dan de rest dan kom je bedrogen uit. Maar ik verwacht een spel dat anders is dan de rest en nog wel het Duke Nukem gevoel geeft en dat kunnen we wel verwachten denk ik.
Ik kijk af en toe op het Gearbox forum en de mensen die het hebben kunnen spelen zijn in elk geval onder de indruk.
400 - Bad Request - destructoid.com
Ik kijk af en toe op het Gearbox forum en de mensen die het hebben kunnen spelen zijn in elk geval onder de indruk.
400 - Bad Request - destructoid.com
0
geplaatst: 5 september 2010, 18:40 uur
Ik verwacht geen meesterwerk, maar ik ben benieuwd hoe het spel er bv grafisch uit ziet na 13 jaar ontwikkelen en wisselen van ontwikkelaar. En is een game nog origineel na zoveel jaar? Of krijgen we simpele levens verpakt in een Duke sfeertje?
Denk bv eens terug aan Daikatana van John Romero. Jaaaaaren in ontwikkeling geweest, verwachten waren enorm en de game werd een enorme flop. En ik denk dat de mensen van een nieuwe Duke nog veel meer verwachten dan toendertijd met Daikatana.
Denk bv eens terug aan Daikatana van John Romero. Jaaaaaren in ontwikkeling geweest, verwachten waren enorm en de game werd een enorme flop. En ik denk dat de mensen van een nieuwe Duke nog veel meer verwachten dan toendertijd met Daikatana.
0
geplaatst: 6 september 2010, 01:11 uur
Shinobi schreef:
Ze blijven overigens wel angstvallig stil met welke engine deze game gemaakt is. Er is gewoon een ban op dat soort vragen en er wordt simpelweg niet op ingegaan.
Ze blijven overigens wel angstvallig stil met welke engine deze game gemaakt is. Er is gewoon een ban op dat soort vragen en er wordt simpelweg niet op ingegaan.
Unreal Engine 2 (daar werkte 3D-Realms tot haar faillissement mee bezig), dus tenzij ze in een jaar een hele nieuwe game willen ontwikkelen (is noodzaak als er voor een nieuwe engine geopteerd wordt), wat me geheel onwaarschijnlijk lijkt, blijft het hierbij. Natuurlijk wel in zwaar aangepast vorm, zodat de lichteffecten, shaders, en textuurformaten up to date zijn.
Twee dingen doen me wel pijn.
1. De game wordt voor de pc ge-"downscaled" in de zin van grote; texturen. Dit omdat exact dezelfde game ook voor de consoles uit zal komen, en elk platform krijgt exact dezelfde versie. PC-gamers zoals ik moeten het dus niet met het 3D-realms concept (when it's done, pc versie exclusief en dus niet gelijk aan de console) doen, ook al werken alle mensen daarvan nu bij Gearbox (in principe een goede zaak voor de ziel van Duke Nukem). Duke is letterlijk groot geworden op de pc... Zo gaat het vaak. Natuurlijk zou er gezijk komen als de pc een mooiere versie zou krijgen met texturen van hogere kwaliteit. Dat willen console gamers ook en dan kan je als uitgever echt niet komen met een waarheid als "sorry, we houden van de pc en de console kan dit soort texturen gewoonweg niet aan. Alles verouderd!)
2. Het merendeel van de actieve forumleden hier hebben Duke Nukem 3D niet (bewust) meegemaakt. Ikzelf begon er na 2 jaar (98 dacht ik) mee. Jong, maar de vrouwen konden me toen al boeien! Ik gok dus ook dat velen maar meepraten met de mensen die het waarlijk hebben beleefd, zodat er op die manier een hype ontstaat. En dan achteraf klagen...
0
geplaatst: 6 september 2010, 03:10 uur
@Ajax&Litmanen1
Inderdaad Daikatana was een grote tegenvaller. Maar lange en verandering van enige kan ook goed uitwerken, denk aan Half-Life en Prey (ook gemaakt door 3Drealms).
@WeZet
In het begin was DNF pc exclusief maar 3DRealms heeft een paar jaar geleden aangegeven dat ze ook aan het kijken waren naar andere platforms. Dat ze gaan downscalen is erg jammer want ben ook PC gamer.
Ik weet ook nog toen ik voor het eerst Duke Nukem 3D speelde op het kantoor van de vader van een vriendje want dat was de enige PC waarop je het kon spelen. Is wel heel wat verandert sinds die tijd.
Heb nog een filmpje gevonden en daar zeggen ze wat meer over hoe DNF bij Gearbox is gekomen.
YouTube - Inside Gaming PAX Prime 2010 Extended Coverage: Duke Nukem Forever Interview w/ Randy Pitchford
Inderdaad Daikatana was een grote tegenvaller. Maar lange en verandering van enige kan ook goed uitwerken, denk aan Half-Life en Prey (ook gemaakt door 3Drealms).
@WeZet
In het begin was DNF pc exclusief maar 3DRealms heeft een paar jaar geleden aangegeven dat ze ook aan het kijken waren naar andere platforms. Dat ze gaan downscalen is erg jammer want ben ook PC gamer.
Ik weet ook nog toen ik voor het eerst Duke Nukem 3D speelde op het kantoor van de vader van een vriendje want dat was de enige PC waarop je het kon spelen. Is wel heel wat verandert sinds die tijd.
Heb nog een filmpje gevonden en daar zeggen ze wat meer over hoe DNF bij Gearbox is gekomen.
YouTube - Inside Gaming PAX Prime 2010 Extended Coverage: Duke Nukem Forever Interview w/ Randy Pitchford
0
BoordAppel (moderator)
geplaatst: 6 september 2010, 17:28 uur
Ik zag zelfs in de Volkskrant een artikeltje over deze game
. Ik meen dat de productiekosten op 20 miljoen werden geschat. Dat maakt het meteen de duurste game ooit lijkt me?
Dat downscalen is trouwens vrij achterlijk. Wederom zijn de pc bezitters de dupe van de achterhaalde consoles.
. Ik meen dat de productiekosten op 20 miljoen werden geschat. Dat maakt het meteen de duurste game ooit lijkt me?Dat downscalen is trouwens vrij achterlijk. Wederom zijn de pc bezitters de dupe van de achterhaalde consoles.
0
geplaatst: 6 september 2010, 17:29 uur
De duurste game ooit lijkt me nogal overdreven. Dat blijft GTA IV voor een lange tijd nog, denk ik.
0
BoordAppel (moderator)
geplaatst: 6 september 2010, 18:03 uur
Ik zie het, 100 miljoen heeft die gekost volgens de eerste Google links. Wat een belachelijk bedrag eigenlijk.
0
geplaatst: 8 september 2010, 15:04 uur
PC-port was nogal slecht gedaan, ja. Maar ik speel ook meestal liever de originele (console) versie. En slechte PC ports heb je voor vele games , heeft niet per se iets met het budget te maken
0
geplaatst: 9 september 2010, 19:10 uur
Nieuw interview met wat betere beelden van het spel.
Duke Nukem Forever Video Game, PAX 10: Story & Mechanics Interview HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
En hier een interview met de stem van Duke!
Destructoid: PAX 10: Exclusive Chat with the Voice of Duke Nukem | N4G
Duke Nukem Forever Video Game, PAX 10: Story & Mechanics Interview HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
En hier een interview met de stem van Duke!
Destructoid: PAX 10: Exclusive Chat with the Voice of Duke Nukem | N4G
0
geplaatst: 9 september 2010, 20:03 uur
De reden dat ze de game voor alle platforms gelijk maken vind ik een beetje vreemd. Het is nou eenmaal een feit dat de PC beter graphics aan kan. Het zou werkelijk onterecht zijn als consolegamers hier over gaan zeuren. Willen ze de beste graphics, koop dan een PC. Heb je daar geen geld voor, dan moet je het doen met de middelen die je hebt.
Overigens, ik vind niet dat het negatief is dat de consoles op het gebied van graphics achterhaald zijn, maar dat terzijde.
Misschien dat geldzaken een rol spelen in het downscalen?
Overigens, ik vind niet dat het negatief is dat de consoles op het gebied van graphics achterhaald zijn, maar dat terzijde.
Misschien dat geldzaken een rol spelen in het downscalen?
0
geplaatst: 9 september 2010, 20:07 uur
DNF 2 en 3 oktober voor het eerst te zien in Nederland! En daarmee ook voor het eerst in Europa.
2K Games toont Duke Nukem Forever op Firstlook | Games | Tweakers.net Nieuws
en wat heeft duke zelf zitten doen in de afgelopen tijd? zie volgende link!
http://forum.fok.nl/templates/new/showimage.html?http://www.virtualshackles.com/img/duke_nukem.jpg
Voor film liefhebbers een bekend stukje.
2K Games toont Duke Nukem Forever op Firstlook | Games | Tweakers.net Nieuws
en wat heeft duke zelf zitten doen in de afgelopen tijd? zie volgende link!
http://forum.fok.nl/templates/new/showimage.html?http://www.virtualshackles.com/img/duke_nukem.jpg
Voor film liefhebbers een bekend stukje.
0
geplaatst: 10 september 2010, 21:22 uur
The Shawshank Redemption? (dacht even heel snel Max Payne, zelfde comic-style
)
)
0
geplaatst: 18 september 2010, 17:26 uur
Het is nog niet bevestigt door Gearbox maar het lijkt er op dat DNF er volgend jaar Februari al komt. Op Gamespot en Amazon staat deze datum als release datum.
Maar blijft even afwachten want er zijn door online winkels al vaker verkeerde datum naar buiten gebracht.
Maar blijft even afwachten want er zijn door online winkels al vaker verkeerde datum naar buiten gebracht.
0
geplaatst: 18 september 2010, 18:00 uur
Ik heb mijn twijfels. Het spel is niet zo lang aangekondigd en komt al in februari uit.
0
geplaatst: 18 september 2010, 18:31 uur
Inderdaad. Pas als 2K of Gearbox een datum geeft hebben we meer zekerheid.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 18:27 uur
Goed en slecht nieuws!
Release datum Februari van volgend jaar is tegengesproken door Gearbox. Er is nog geen datum behalve dat het spel er in 2010 komt.
Er komt een demo! En die komt wel binnenkort.
Gearbox Software: “Er komt sowieso een Duke Nukem demo†- pc - Gamez.nl
Release datum Februari van volgend jaar is tegengesproken door Gearbox. Er is nog geen datum behalve dat het spel er in 2010 komt.
Er komt een demo! En die komt wel binnenkort.
Gearbox Software: “Er komt sowieso een Duke Nukem demo†- pc - Gamez.nl
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 19:18 uur
Alle gekheid op een stokje... eerst leek het wel alsof die game never nooit meer uit ging komen en dan opeens komt ie dit jaar nog uit!!!!

0
geplaatst: 2 oktober 2010, 20:10 uur
Foutje van mij!
2010 moet 2011 zijn. Hij komt dus als het goed is in 2011 maar de demo waarschijnlijk wel nog dit jaar.
2010 moet 2011 zijn. Hij komt dus als het goed is in 2011 maar de demo waarschijnlijk wel nog dit jaar.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 02:15 uur
Filmpje van Firstlook in Amsterdam.
YouTube - Duke Nukem Forever Live Demo
en interview met Gamekings
Gamekings: Elke dag nieuwe video's
YouTube - Duke Nukem Forever Live Demo
en interview met Gamekings
Gamekings: Elke dag nieuwe video's
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 10:39 uur
Het overtuigt me nog niet maar ziet er zeker niet slecht uit. De crappy oneliners zijn terug en dat je kan tekenen op een bord is ook wel leuk gedaan 

0
geplaatst: 3 oktober 2010, 12:40 uur
bvonk schreef:
Foutje van mij!
Foutje van mij!

0
geplaatst: 5 oktober 2010, 20:56 uur
Op Tweakers staat een mooi stukje over DNF. Over hoe het werkt, overeenkomsten met Duke Nukem 3D, de mensen die er aan werken en gewerkt hebben.
Randy Pitchford over Duke Nukem Forever | Op de bank | Games | Tweakers.net
Randy Pitchford over Duke Nukem Forever | Op de bank | Games | Tweakers.net
* denotes required fields.