menu

Platforms / PC / PC vs. console

zoeken in:
Shaw
Ik speel altijd liever op de PC dan op een console maar de SNES is een uitzondering. Ik heb onlangs een emulator gedownload en speel nu de ene topper na de andere en soms herontdek ik nog wat jeugdsentiment. Vooral Final Fantasy VI is een openbaring, wat een magnifiek spel is dat!

Ik moet wel toegeven dat ik niet zo kan meepraten over recentere games, noch op de PC, noch op consoles.

Pastichio Rocker
Vooral First/Third Person Shooters spelen het fijnst op een PC. Toetsenbord en muis gaat toch veel lekkerder en soepeler dan dat gekut met een gamepad.

WASD-toetsen+Muis FTW!

Game_Kaza
Ik speel echt heel weinig met de PC. Computer is lange wachtijden met al die cdtjes en installeer gedoe. Terwijl je bij de N64 of PS2 gewoon het erin moet doen en klaar je begint.
Het speelt veel lekkerder in je luie stoel voor een grote tv, met een soepele controler en wat chips Dus heef mij maar console.

Maar de PC heeft ook goeie dingen. Zoals de besturing die je voor elke game anders kunt instellen. Of Dolby Surround geluidsboxen en online spelen (wat ik niet voor een console heb).

Imperial Figure
Pastichio Rocker schreef:
Vooral First/Third Person Shooters spelen het fijnst op een PC. Toetsenbord en muis gaat toch veel lekkerder en soepeler dan dat gekut met een gamepad.

WASD-toetsen+Muis FTW!


Daar ben ik het mee eens, en op de consoles heb je vaak auto-aim of aiming-assist en dat maakt het te makkelijk voor bepaalde mensen die je online tegenkomt terwijl ik mij weer erg irriteer aan auto-aim en dus auto-aim uitzet maar ja dan mis je een paar keer en degene met auto-aim mist amper dus dan is het gelijk al niet meer een eerlijk gevecht naar mijn mening.
Geef mij maar de pc voor first person shooters en hetzelfde geldt voor strategy games zoals starcraft en homeworld 2.

Maar (j)rpg's en platform games behoren dan weer tot de consoles.

avatar van rpger
Imperial Figure schreef:


Maar (j)rpg's en platform games behoren dan weer tot de consoles.


Nou doe je me zeer, JRPG, jazeker, maar RPGs? Dat handjevol westerse RPGs op de 360/PS3? die voor de PC net zo goed beschikbaar zijn en bigger en better zijn?

Kortom westerse RPG's vind je hoofdzakelijk op de PC.

Imperial Figure
Sorry rpger ik bedoelde inderdaad JRPG want WRPG hoort echt bij de pc thuis.
Ik maakte alleen eerst ergens commentaar over WRPG's, dat ze traag en sloom zijn en JRPG weer erg snel, maar dat klonk als een belediging naar WRPG's toe maar dat was niet de bedoeling.
JRPG's zijn in het begin namelijk ook vaak traag en sloom wat er niet bij werd gezegd, alleen WRPG's vergen veel meer tijd.
Ik kraak wel eens vaker WRPG's af, maar waarom afkraken als je ze zelf ook speelt.
Ben nu namelijk helemaal in de trance van Lionheart: Legacy of the Crusader en Nox.
Alleen de westerse RPG's op de consoles (en dat zijn er idd maar een paar) doen mij zeer weinig terwijl ze op de pc veel meer speelbaar zijn en er zitten toppers bij die nog nooit uit zijn gekomen voor consoles.
Dus uiteindelijk missen de rpg liefhebbers van console(s) (en dat zijn meestal JRPG liefhebbers) zeer veel toppers.
Het enigste nadeel is dat ze niet van westerse rpg's houden omdat de games te groot en uitgebreid zijn en misschien ook omdat ze meer van manga/ anime stuff houden.
Ikzelf ben erg gek op berserk en cowboy bebop van manga dus dat zal denk ik ook wel de reden zijn voor mijn liefde met JRPG's.
Maar er zijn momenten dat ik totaal geen zin heb in die drukke rpg stijl, dus dan zijn de westerse rpg's mijn ontspanning en vervanging plus je kunt veel meer kanten op (je bent niet verplicht in het volgen van een lineaire route).

avatar van rpger
Klinkt een beetje als mijn verhaal maar dan precies andersom Imperial Figure. Ik heb meer met de uitgebreide open-ended nature en volwassene sfeer van Westerse RPGs, bovendien trek ik de Japanse cliché's gewoon niet zo (spiked hair onzekere helden, filosofische onzin afgewisseld met flauwe kinderachtige grapjes etc.) Desalnietemin ben ik nu ook met wat JRPGs aan de slag (Eternal Sonata) gezien orcs en wizards ook een keer je neus uit komen, en ik zeer onder de indruk was van Valkyria Chronicles. (al was dat niet echt een JRPG)

gamelord
Ga binnenkort ook eens een JRPG gamen....krijg van een kennis het spel Sudeki (hoop dat het een JRPG is?) Spel mag ik tevens houden.
Mijn kennis zei dat ik het spel gewoon de kans moet geven. Ik ben zeer benieuwd.

Ravnoss
rpger schreef:

Het is geen geheim dat de die hard game community altijd sceptisch tegenover consoles heeft gestaan, de eindeloze stroom aan flauwe racespellen, sportspellen, platform games etc..kijk als je al jaren gamed krijg je gewoon genoeg daarvan en zoek je gewoon iets beters en verfrissender.



Ik heb het al een paar keer eerder aangehaald, maar ook nu moet ik toch weer grinniken nu ik dit zo terug lees. Jij blijft jou gamebanshee.com community keer op keer verwarren met de gehele game community. De die-hard game community staat helemaal niet sceptisch tegenover consoles en hoe jij er precies bij komt dat dit wel zo is snap ik niet. Je moet echt proberen om te gaan inzien dat de Die-Hard game community groter is dan slechts de mensen waarmee jij je omringt.

Het lukt je maar niet om jou persoonlijke mening los te koppelen van de waarheid. Het kan best dat jij persoonlijk meer met PC's hebt en dat is jou goed recht, maar om consoles dan te classificeren als minderwaardig gaat echt te ver. Een opmerking als "Kijk als je jaren gamed krijg je gewoon genoeg daarvan en zoek je iets beters en verfrissender" is verder ook redelijk minachtend tegenover alle mensen die wel al jaren gamen en nog altijd zweren bij een console.

Ik durf me zelf best een die-hard gamer te noemen en ben juist van mening dat de console altijd de betere broer van de PC is gebleken. Ik ben vooral het erg oneens met het feit dat jij stelt dat jaren van gamen op een console gaat vervelen omdat je telkens hetzelfde krijgt voorgeschoteld. Deze stelling kan ik eerlijk waar niet bevatten, de PC heeft juist een veel beperkter aantal genres die daar goed tot hun recht komen. Niet de console, waarop bijna het gehele spectrum bediend wordt.

Ik weet dat het een oud bericht is en ik hoop dat je mening inmiddels genuanceerder is, maar ik kon mezelf toch niet inhouden om hier even op te reageren.

avatar van bvonk
Ik durf mezelf ook wel die-hard gamer te noemen. Ik heb ook verschillende consoles gehad maar ik blijf de PC het beste allround systeem vinden en dus ook voor games.

Imperial Figure
In tegenwoordige tijd blijft de pc het beste maar als ik terug reis in de tijd ga ik voor de amiga als beste gaming system, no doubt about it.

avatar van Rujar
'Consolegamers leggen het af tegen PC-gamers' | nu.nl/games | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Om voor eens en voor altijd af te rekenen met de discussie wie online nou beter zijn. Hier het bewijs. (wat we al wisten natuurlijk)

avatar van royals
Ik ben old school dus hou van de PC. Heb altijd Atari/Amiga gehad en toen PC. Gewoon vanwege de mogelijkheden en veelzijdgheid, kracht. Ik vindt die dingen als installeren er juist bij horen, een soort spanning hoe de game zal zijn, en alleen erg als het te lang duurt. Ik heb ooit een Atari Jaguar gehad maar die ging er al gelijk weer uit en ben toen afgekickt van de console. Waarom zou ik veel geld besteden aan exclusieve games en de zoveelste console als ik met één computer klaar kan zijn? Ik doe niet mee aan die commercieële hype onzin. Gewoon PC met console classix (emulators) en klaar

avatar van Rujar
Tja een console ik speel al jaren niet meer op de PC. Af en toe wil ik nog wel eens game op de PC spelen. Weet niet waarom eigenlijk. Op PC speel ik alleen nog maar vooral Football Manager of zo.

Pastichio Rocker
Ik speel eigenlijk alleen first person shooters en dat gaat het lekkerst op een pc.

misterwhite
Ik speel erg graag op pc maar toch verkies ik consoles voor te gamen. Zeker de PSX & SNES

avatar van jellecomicgek72
Console-gaming vind ik opzich stukken relaxter dan pc-gaming. Gewoon onderuitgezakt in een luie stoel zitten vind ik toffer dan met een bureaustoel achter me pc. Al moet ik wel zeggen dat zeker shooters op de pc veel intensiever spelen dan op een console. Ook hebben de online-modes van de consoles veelste vaak lagg en luitjes met een kut internet-connectie. Op de pc zie je dit minder.

AvMerode
Gamen op de ps3 en X360 kreeg ik steeds woede aanvallen vanwege irritante luitjes online (en 3 xboxen die ROD kregen in minder dan 2 jaar en PS3 met slowdowns), op de pc zijn er natuurlijk hackers en cheaters in online play maar toch vind ik het minder erger.
De consoles gamers begonnen door de mic heen te lullen met you suck dit en dat and you got lucky etc. blah blah omdat ik eerste werd en dat gebeurde ook alleen omdat ik genoot van de match, console gamers zijn zeikerds en lag switchers (dit zijn luitjes die ff youtube en downloads aanzetten), en is er eindelijk een eerlijk potje gaan ze zeuren.
Console gamers die puur Single-player games spelen heb ik geen problemen mee en SP games zorgen tenminste niet voor irritaties, moet ook zeggen dat ik tegenwoordig weinig online mp games speel, grotendeels alleen maar SP games.
Pc gaming vind ik meer relaxt, helemaal met goede point&clickers en Wrpg's maar goed, ieder zijn eigen ding.

avatar van Thomas83
jellecomicgek72 schreef:
Console-gaming vind ik opzich stukken relaxter dan pc-gaming. Gewoon onderuitgezakt in een luie stoel zitten vind ik toffer dan met een bureaustoel achter me pc.


Dit argument komt vaak voorbij in deze eeuwige discussie, en vind ik zo onzinnig. Je kunt ook lui vanaf de bank of zo en met controller op de PC gamen als je dat wilt.

AvMerode
Thomas83 schreef:
(quote)


Dit argument komt vaak voorbij in deze eeuwige discussie, en vind ik zo onzinnig. Je kunt ook lui vanaf de bank of zo en met controller op de PC gamen als je dat wilt.


Klopt, veel games van tegenwoordig hebben controller functie maar wil je alles in controller stand hebben, dat kan ook, er is een programma waardoor je de keyboard en muis niet eens meer nodig bent, je kunt met de controller de hele pc bedienen in feite, dus inderdaad, pc kan ook gewoon met controller en onderuitgezakt in de bank.
Onderuitgezakt in de bank vind ik trouwens alleen geschikt voor films maar goed, achter een bureau zit ik vaak ook relaxt in een stoel, maar ik heb dan ook een dure leren stoel met een masseuse functie erin lekker trillen (da's pas dual shock).

avatar van Feyenoord100jaar
Online shooters op een console werken niet, er is altijd sprake van een lag. Toch gaat mijn voorkeur uit naar consoles

avatar van jirachi04
In Overigen > Algemeen > Ik krijg de zenuwwen:

IK krijg de zenuween van zo'n kind bij mij in de klas. Hij denkt dat ie heel wat is met zijn Pc games en aanbidt ze flink. Zó erg dat je als je tegen hem gaat praten over je ps3 games zoals Uncharted 2 dat ie je gaat uitschelden en gebruikt daarnaastook nog Yahtzee's argumenten en meningen. ( hij zegt dat ie elke console haat , ook Dreamcast ,(S) NES , Xbox360 , psx+2 en 3 ..alles!)
Hij ontkendt gewoon dat ie flink beïnvloedbaar en een grote fanboy is. Moet gewoon bij 'm instampen dat ps3 wel degelijk goed is. Of niet soms?:)Of gewoon hem ontlopen ? (hij volgt me wel overal met zijn Pc-praatjes)

avatar van Thomas83
Het klinkt alsof hij een beetje doorgeslagen is, dan is discussiëren over dat onderwerp ook niet zo interessant me hem denk ik, en zou ik als ik jou was geen pogingen doen hem te overtuigen.
Verder wil ik niet de grammar nazi uithangen of zo, ik kijk niet op een taalfoutje meer of minder als ik op internet rondhang, maar "ontkendt" gaat toch echt over mijn pijngrens heen. Als je zo'n grote taalfout maakt heb je denk ik op school andere prioriteiten dan je bezighouden met fanboys in je klas.

avatar van Hadouken
Ik zou zijn banden lek steken en zijn tas op het dak gooien

Pastichio Rocker
Gelukkig heb ik die basisschool perikelen al lang achter me gelaten.

PC
Consoles

avatar van Grovonion
Gelukkig dat we allemaal inzien dat PC en consoles allemaal zo hun voor- en nadelen hebben.
Ik heb eind jaren 90 heel wat tijd achter de PC verbracht met spellen, maar ben sinds drie jaar erg verslaafd aan mijn PS3. Het voordeel dat een console heeft tov een pc is dat je spellen nooit verouderen en je altijd zeker bent binnen een bepaalde console generatie het beste te krijgen dat je console kan (qua graphis en sound dan vooral), terwijl je HW bij een PC vanaf het moment dat je hem koopt al achterhaald is en je je steeds afvraagt hoe het er zou uitzien met die en die graphics-kaart. Een PC heeft dan weer het voordeel flexibel te zijn, niet voor iedereen een voordeel natuurlijk, je moet er iets vanaf kennen. Ook illegale spullen zijn vermoedelijk op PC gemakkelijker te verkrijgen. Nog iets dat ik prefereer aan mijn PS3 (hoewel "dankzij" Geohot...). Maar dit is weer een andere discussie waard.

Btw:
PC
PS3:

avatar van Hadouken
Ik heb geen voorkeur hoor. Zowel consoles als PC hebben beiden hun exclusives die ik wil spelen. Shooters speel ik sowieso 1000x liever met een muis. En ik heb mijn PC al 2 jaar en kan nog steeds alles op z'n hoogst draaien, maar voor velen is dit inderdaad een probleem.

avatar van jirachi04
Thomas83 schreef:
Het klinkt alsof hij een beetje doorgeslagen is, dan is discussiëren over dat onderwerp ook niet zo interessant me hem denk ik, en zou ik als ik jou was geen pogingen doen hem te overtuigen.
Verder wil ik niet de grammar nazi uithangen of zo, ik kijk niet op een taalfoutje meer of minder als ik op internet rondhang, maar "ontkendt" gaat toch echt over mijn pijngrens heen. Als je zo'n grote taalfout maakt heb je denk ik op school andere prioriteiten dan je bezighouden met fanboys in je klas.

Het was gewoon avond. Dan ben ik niet de beste in grammatica.

(Ik had wel een 10 voor de werkwoordsspelling in de proefwerkweek.)

avatar van jirachi04
Pastichio Rocker schreef:
Gelukkig heb ik die basisschool perikelen al lang achter me gelaten.

PC
Consoles

Ehm.... Middelbare. Die vent is 16.

Pastichio Rocker
Oh. Ik kreeg de indruk dat het een niveautje basisschool was. Beetje ruziën op het schoolplein.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:53 uur

geplaatst: vandaag om 07:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.