menu

Platforms / PC / Optimaliseer en stabiliseer je pc voor gaming met simpele stappen!

zoeken in:
avatar van AdrievMer86
Ik beleefde zo vaak micro-stutters en framerate issues met pc games in het verleden en nog steeds heb ik het van tijd tot tijd, todat ik het aanpas.
Sinds 2012 was ik al bezig met pc's en voornamelijk games stabiel draaien op pc.
Hieronder zeer goede fixes voor micro stutters en framerate issues!

Download: Bitsum. Real-time CPU Optimization and Automation process lasso free. Je hebt geen pro versie nodig.
Dit programma is 100% safe, trust me. Ik werk er al 7 jaren mee. Druk steeds op continue tijdens opstarten van pc.

Zoek je game op> meestal is dit: "je harde schijf":\SteamLibrary\steamapps\common\"je game folder"
en voeg de game.exe toe in process lasso zoals dit:
stap 1: pic1
https://i.imgur.com/JPxUSj1.png
stap 2: pic2
https://i.imgur.com/jhoj2Fn.png
stap 3: pic3
https://i.imgur.com/PPp4GJv.png
Low Latency mode is niet nodig als je vsync en gsync niet gebruikt.

avatar van AdrievMer86
Met Evil Dead The Game op pc met epic games ervaarde ik steeds micro stutters.
Ja met mijn desktop pc. Mijn laptop liep beter en is ook wat sterker though.
De bovenstaande settings die ik toen had benoemd werkten daar niet mee.
Maar denk dat ik nu de perfect settings heb voor het fixen van micro stutter met pc games.
Test voor jezelf en geen probleem, enjoy the pc games!

https://i.postimg.cc/q7SzXFJV/Nvidia-settings.png
Low latency mode via nvidia zou ik ook uitschakelen als je 144HZ of hogere hz monitor hebt. Ja vorige keer deed ik Ultra, i know.
https://i.postimg.cc/gJhrMKjw/process-lasso.png
https://i.postimg.cc/Gt1t6sTX/Riva-en-afterburner.png
Links: Process lasso, Guru3D RTSS Rivatuner Statistics Server of Afterburner en Rivatuner Statistics Server daarmee inschakelen.
AMD GPU settings weet ik zo ff niet. Is weer anders. Maar misschien vergelijkbaar.

avatar van AdrievMer86
Ben een jaar later en heb het pc gaming optimalisatie nu wat in de gaten.