menu

Platforms / PC / Steam Deck

zoeken in:
centurion81 (moderator)
geplaatst:
Soort Switch van Valve

geplaatst:
Is dit nou wat de Switch Pro had moeten zijn?

geplaatst:
De Switch heeft exclusieve titels, maar dit is goede concurrentie. Jammer dat de dock apart verkocht word.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
KoomBa schreef:
De Switch heeft exclusieve titels, maar dit is goede concurrentie. Jammer dat de dock apart verkocht word.
mja USB C naar HDMI kabel heb je al voor n tientje of twee/drie toch?

geplaatst:
KoomBa schreef:

Volgens mij is dit helemaal geen concurrentie voor de Switch omdat het publiek van de Switch zo veel breder is. En dan heb ik het over gezinnen en de jongere generatie de beginnende gamer die geen verstand van een Pc heeft en de oude trouwe Nintendo fans en zo kan ik nog wel even door gaan...
Maar ik vind die Steam Deck wel interessant en verassend, maar ik vermoed dat het een niche product blijft. Maar ik hoop het niet! concurrentie is altijd goed voor de portable/dock markt het zet de bedrijven op scherp en laat de prijzen dalen . Ze zijn ook beide totaal niet te vergelijken eigenlijk ik ben benieuwd.

geplaatst:
Heb je de prijzen ook gezien? Om het (toch wel aangeraden) hoogste model te kopen en je PC games ook enigszins met wat fleur te kunnen spelen betaal je je blauw (meer dan 600 euro). Zelfs het basis model is al 450 of dergelijks met 64GB geheugen en laten we eerlijk zijn - dat haal je met een PC game al heel snel. Ergens denk ik niet dat het heel erg gaat aanslaan buiten een niche publiek om.

Wat nou wil zeggen dat ik er niet eentje op de kop zou willen tikken in uitverkoop. Maar directe concurrentie is het niet.

geplaatst:
Ja de hoge prijs en het feit dat de games allemaal digitaal zijn, zijn voor mij is de grootste reden waarom ik het niet doe. Ik betaalde 800 euro voor een xbox series s en ps5 met optical drive tezamen.
De snelste en hoogste opslag versie van de steam deck is 679 euro en dan zit je ook al aardig bij die prijs in de buurt.
De Switch lite bijv. had ik voor 180 euro splinternieuw (ja die is meestal standaard 200-220 euro nieuw) en die heeft een gamecard slot zodat je er fysieke games op kunt spelen.
Voor een verzamelaar zoals ikzelf is dat een must en dat ontbreekt voor mij bij de steam deck.
Ja steam is nou eenmaal digitaal en dat snap ik. Ik heb ook wel een gigantische steam bibliotheek en via steam sales en sites als eneba heb je wel goedkope games. Dat is dan wel een dikke plus.

De steam deck is denk ik goed voor mensen die nog geen gaming pc hebben en/of die eigenlijk echt portable willen. 720p vanwege het 7inch schermpje en dus zeer hoge fps snelheden.
En je kan gewoon graphics settings aanpassen zoals een echte pc en dat is wel echt nice.
Plus het feit dat je de steam deck op een monitor kunt aansluiten en gewoon de aangepaste steam os als een soort van windows kunt gebruiken met meerdere applicaties erop.
Ja of een dual boot met windows erbij op. Of volledig wissen en alleen windows erop. Het is allemaal mogelijk.

Ja wel een mooi hebbe dingetje, maar wel prijzig.
Je kan wel microsd kaarten gebruiken voor de steam deck. Dat is wel een mooi ding als je meer opslag nodig bent.
Voor 70-80 euro heb je vaak al goede samsung 500gb microsd kaarten. Dus dan zou je op 490-500 euro zitten als je de goedkoopste versie van de Steam Deck aanschaft.
Ja de laadtijden zullen dan wel minder snel zijn omdat er dan geen NVMe SSD inzit.
Maar het is een optie. De CPU en APU etc. blijven toch hetzelfde met alle drie prijzen opties van de steam deck.

De steam deck is in ieder geval wel een mooi antwoord van Valve naar Nintendo.
Nintendo jullie duren veel te lang met die Switch 2/pro en dus is dit onze reactie.

geplaatst:
AdrievMer86 schreef:

De steam deck is in ieder geval wel een mooi antwoord van Valve naar Nintendo.
Nintendo jullie duren veel te lang met die Switch 2/pro en dus is dit onze reactie.

Ja maar het geeft Nintendo nu ook meer ruimte (als ze hem nog niet af hebben?) om de Switch Pro nog wat aan te passen misschien wat meer pk's erbij of de prijs aantrekkelijker maken. Maar in wezen hoeven ze hier helemaal niet naar om te kijken...

geplaatst:
AdrievMer86 schreef:

Nou ja...de Switch is nog maar 4 jaar oud. Dus 'te lang'? Een jaartje of 2-3 valt er makkelijk nog uit het ding te halen met de toch al grote library en aangekondigde games. Aangenomen dat er een 6 tal tot 7 jaar in een generatie zit.

Zo kwam ik erachter dat Ni No Kuni 2 naar de Switch komt bvb. Zal je zeggen - maar dat is een port. Idd (en ik moet 1 nog spelen) maar mits goed wel een leuke game om erbij te hebben. Veel Japanse developers ondersteunen het ding in het westen. Zelfde met de indie devs. En ik twijfel er niet aan dat Nintendo het niet alleen bij Metroid Dread gaat houden (blijvende geruchten over een echt nieuwe Mario Kart - 9 dus, de nieuwe Zelda komt nog uit, Bayonetta 3 staat nog op de lijst, evenals Metroid Prime 4).

Het zou me niet verbazen als Nintendo in de laatste jaren nog wat verrassingen tevoorschijn tovert.

Terwijl de Steam deck toch eerder iets gimmicky heeft zoals destijds de Steambox. Amper zal worden opgepikt (0 reclame, hoge prijs) en eerder iets is voor degenen die een dikke beurs hebben en al de rest al in huis heeft.

geplaatst:
Sinner schreef:
(quote)

Nou ja...de Switch is nog maar 4 jaar oud. Dus 'te lang'? Een jaartje of 2-3 valt er makkelijk nog uit het ding te halen met de toch al grote library en aangekondigde games. Aangenomen dat er een 6 tal tot 7 jaar in een generatie zit.

Oh is de switch nog maar 4 jaar oud. Ja dat is niet lang en dat inderdaad met zo'n grote bibliotheek aan games.

Ja Nintendo is een slim bedrijf die precies weet wat ze doen. Maar je weet hoe ongeduldig bepaalde mensen zijn.
Ze horen geruchten over een switch pro en denken dat het redelijk snel komt.
Ja voor mij maakt het weinig uit als retro gamer en verzamelaar. Nintendo mag van mij zo lang duren als ze willen.
Heb liever dat ze de nieuwe Nintendo device goed afwerken dan dat het snel op de markt moet komen.

Steam deck ga ik zelf ook nooit aanschaffen.
Ja misschien als ie ooit voor een prikkie te koop is splinternieuw. Maar ik mis dan nog steeds die fysieke collectie.
De steam deck tover ik dan waarschijnlijk om in een retro gaming device door middel van batocera os.
Ik denk juist ook dat het echt zo'n emulatie device word voor een bepaalde retro community.

geplaatst:
Inderdaad prijzig, maar afgezien van de prijs zou ik overigens altijd voor de Steam Deck kiezen. De switch heb ik gekocht omdat het een handheld is niet omdat het van Nintendo is.

Kan je voorstellen dat Xboxgame pass straks geïntegreerd wordt in Steam?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.