menu

Platforms / PC / Problemen met GTA IV

zoeken in:
Beste mensen,

ik ben pas nieuw hier. Ik hoop daarom dat ik mijn probleem in het juiste topic heb geplaatst.

Ik ben inmiddels sinds een tijdje de trotse eigenaar van een legale versie van Grand Theft Auto IV (2008) voor de PC. Hierbij zit een standaard productcode die je slechts éénmalig hoeft in te voeren. Nadat ik het spel voor de 2e keer wilde installeren, kreeg ik een melding over een release date check. Bij de 30% kapte deze af, en kreeg ik een error. Je hebt vervolgens de mogelijkheid om dit opnieuw te proberen, te cancelen of op "Manual Activation " te klikken. Verder staat er een link voor hulp, maar deze blijkt niet meer te werken. Bij "Manual Activation " gebeurt er vervolgens niets. Ik heb even via Google gekeken, en ben blijkbaar niet de enige met dit probleem. Is er iemand die mij verder kan helpen? Of moet ik hiervoor contact opnemen met Rockstar?

b.v.d.

Met vriendelijke groet,

Kevin.

spelfreak
Je had dit eventueel ook gewoon bij de game pagina zelf kunnen plaatsen.

Met je probleem kan ik je niet helpen. Heb zelf nooit GTA IV op PC gespeeld. Maar ik zou inderdaad gewoon een berichtje sturen naar Rockstar support.

Of je kunt proberen de game helemaal van je schijf af te gooien en het opnieuw te proberen. Ik weet niet of je pc kennis hebt, maar voor het geval je het niet hebt doe je dit als volgt:

-Als je op Steam hebt gekocht: naar je gamebibliotheek gaan, rechterklik op de game en delete locale content (of lokale content neem ik aan in het Nederlands). Daarna even controleren op Mijn PC -> C schijf (:c) -> Games -> Steam -> SteamApps -> Common. Even kijken of je spel daar nog tussen staat (normaal niet), en als dit het geval is nog even rechterklik en deleten.

-Als je het niet op steam hebt: Rechterklik op GTA IV icoon en kijk naar Locatie (waar je opgeslagen hebt), volg deze locatie en dan op het einde heel de map verwijderen van GTA IV. Daarna nog even configuratiescherm -> Programma's en software, in de lijst GTA IV zoeken en verwijderen.

spelfreak schreef:
Je had dit eventueel ook gewoon bij de game pagina zelf kunnen plaatsen.

Met je probleem kan ik je niet helpen. Heb zelf nooit GTA IV op PC gespeeld. Maar ik zou inderdaad gewoon een berichtje sturen naar Rockstar support.

Of je kunt proberen de game helemaal van je schijf af te gooien en het opnieuw te proberen. Ik weet niet of je pc kennis hebt, maar voor het geval je het niet hebt doe je dit als volgt:

-Als je op Steam hebt gekocht: naar je gamebibliotheek gaan, rechterklik op de game en delete locale content (of lokale content neem ik aan in het Nederlands). Daarna even controleren op Mijn PC -> C schijf (:c) -> Games -> Steam -> SteamApps -> Common. Even kijken of je spel daar nog tussen staat (normaal niet), en als dit het geval is nog even rechterklik en deleten.

-Als je het niet op steam hebt: Rechterklik op GTA IV icoon en kijk naar Locatie (waar je opgeslagen hebt), volg deze locatie en dan op het einde heel de map verwijderen van GTA IV. Daarna nog even configuratiescherm -> Programma's en software, in de lijst GTA IV zoeken en verwijderen.

Bedankt voor je bericht. Ik werk zelf met Windows 8.1. Dit spel heb ik destijds gewoon online besteld. Ik heb alles via het configuratiescherm verwijderd, maar helaas bleef na een complete herinstallatie het probleem bestaan. Indien er nog mensen zijn met dit probleem, dan hoor ik het graag!

Probleem is inmiddels al opgelost!

hallo,
ik heb precies hetzelfde probleem. bij 30% stopt hij ermee, release date check.
Nu lees ik dat bij jou het probleem is opgelost. Mag ik vragen hoe????
dan kan ik ook mijn zoon blij maken

groeten en alvast bedankt!
Jacqueline

AvMerode
jacq schreef:
hallo,
ik heb precies hetzelfde probleem. bij 30% stopt hij ermee, release date check.
Nu lees ik dat bij jou het probleem is opgelost. Mag ik vragen hoe????
dan kan ik ook mijn zoon blij maken

groeten en alvast bedankt!
Jacqueline

https://support.securom.com/pop_gtaiv.html
Lang leve de duckduckgo.com zoekmachine.
Heb zelf geen retail of steam versie, dus kan het niet voor je uittesten.
Maar zet voor de zekerheid ook je Antivirus tijdelijk uit.
Dit klinkt vreemd, maar een AV programma kan tijdens installaties vaak errors en onderbrekingen veroorzaken.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:18 uur

geplaatst: vandaag om 12:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.