menu

Platforms / PC / Black Mesa

zoeken in:
Nog geen topic over Black Mesa.. Game mag blijkbaar ook niet worden toegevoegd (het is een standalone mod), al verdient het m.i. zijn plek op deze site meer dan de zoveelste COD (wat in mijn ogen ook alleen maar mods zijn).
Bon, spijtig, maar dan doen we het maar hier.
Voor wie Black Mesa niet kent (shame on you): het is de langverwachte remake van Half Life, gebruik makend van de source engine. Gemaakt door vrijwilligers die er acht jaar aan hebben gewerkt, en nu eindelijk gratis beschikbaar (Google maar, vergeet niet ook de Source SDK Base 2007 te installeren in Steam).

De sfeer, het geluid etc. is in ieder geval fantastisch. Dit is verplichte kost voor de jonge gamers die Half Life nooit hebben meegemaakt. Pure fun en nostalgie voor de mensen die het wel hebben meegemaakt

avatar van Deftones_JP
Ik heb net ook een uurtje of 1,5 gespeeld en wat een trip down memory lane. Dit blijft nog steeds de beste game ooit. Must play.

Minpunt wel: de sterkte van de soldaten op hard. Bij momenten echt pure waanzin, van de seconde dat je om de hoek komt schieten ze een heel magazijn op je leeg (en raak).

avatar van Rujar
Ja tof dat fans er mee bezig zijn geweest, alle lof daarvoor.

Afgezien van het feit dat het een leuk project is voor de mensen die het gemaakt hebben, snap ik niet dat ze deze moeite hebben genomen. Zodat mensen, die misschien het origineel niet hebben gespeeld, de game nu nog een keer kunnen (of opeens nu wel willen) gaan spelen.

Persoonlijk denk ik ook niet dat een game als Half life een remake nodig heeft. Dat is net zoiets als de opgepoetste versie van Star Wars IV. Zelfs de eerste versie blijft nu nog steeds tof om naar te kijken. En laten we elkaar geen mietje noemen, maar het ziet er nog steeds crapy uit (ivm de huidige standaard) Dit geldt trouwens voor alle remakes. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de moeite die genomen wordt nooit de beleving en spelervaring van het origineel zal overtreffen. Bij het spelen van het origineel gaat het namelijk ook om dat stukje besef van gamegeschiedenis. Wat zal je over 5 jaar nog een keer gaan spelen het origineel of de remake?

Desalniettemin is dit idee beter dan een ontwikkelaar/uitgever die nog even snel centjes wil gaan verdienen aan een remake

spelfreak
Gister gedownload, ik heb geen sterke pc, maar met alles op low kan ie het goed draaien. Tot nu toe alleen intro gespeeld hoor, maar wel al 3 laadtijden...

avatar van drezic
Dit ga ik echt nog een keer proberen! Het origineel vind ik in deze dagen van HD geweld lastig om geheel nog eens uit te spelen.

Het blijft de beste game ooit!

Ben nu ongeveer halverwege en ik vind het zeker de moeite waard. Leuk om allerlei herkenbare dingen te zien op de Source engine. En de laadpunten storen mij niet zo, dat was in het origineel ook al zo en met een beetje redelijke PC is het spel na pak 'm beet vier tellen wel geladen.

avatar van Animosh
Een uitstekende remake van Half-Life inderdaad. De laadtijden zijn erg lang, en ik vind het een minder spel dan Half-Life 2 (dat spel heeft meer variatie, minder onnodige irritaties - zoals precisie-vereisende platformsecties en een twijfelachtige springbesturing - en meer afwerking), maar het blijft een erg leuke FPS. Het is bij momenten wel een stuk moeilijker dan Half-Life 2 (in de gevechten met - menselijke en buitenaardse - soldaten en in het slot), dus als je daar niet van houdt kun je het beter op easy spelen.

avatar van dr channard
Ik wacht op de volledige release die dan op steam zal uitkomen, maar ben wel benieuwd. Ik vind half-life 2 en zijn episodes gewoon de max.

avatar van Thomas83
Nu ook op Steam Greenlight.

avatar van Animosh
Het is nu alleen niet gratis meer maar kost 20 euro. Wat wel begrijpelijk is verder.

avatar van bvonk
Erg herkenbaar maar er is ook een hoop toegevoegd. Niet alles werkt perfect maar toch een zeer uitgebreide mod en een must voor de echte halflife fans.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.