Platforms / PC / Beste gratis software
zoeken in:
0
AvMerode
geplaatst: 26 februari 2012, 00:29 uur
Hieronder staat alles om je pc in top conditie te houden, programma's zijn allemaal gratis.
De programma's trouwens uitvinken bij opstarten van windows. (behalve 1 programma dat je dan voor speed boost gebruikt zoals bijvoorbeeld 360Amigo, aan jouw de keus)
Mozilla Firefox + add-on 1 & add-on 2
Smart Defrag & Glary Utilities & SlimCleaner - Community-Powered PC Maintenence & CCleaner & Revo uninstaller & Registry Cleaner & 360Amigo Speedup & SuperAntiSpyware & Malwarebytes
Alles op bureaublad plaatsen en in een map zetten (bijvoorbeeld: hulpprogramma's) op bureaublad, dan kun je het altijd terug vinden.
Met Revo uninstaller en CCleaner kun je al die kleine rot programma's die je normaal gesproken niet van pc kunt verwijderen, nu dus wel kunt verwijderen.
Bij sommige van deze downloads word gevraagd om toolbars etc. te dowloaden (meestal via cnet), deze moet je allemaal uitvinken en dus niet selecteren.
Security Essentials (optioneel) is wel sneller dan de rest van wat ik heb gehad, geen mcafee of norton installeren, want dat vertraagd je hele pc.
Dus als je eerdere/oude virusbescherming verwijderd, doe het dan met Revo Uninstaller, dan verwijder je het volledig.
De programma's trouwens uitvinken bij opstarten van windows. (behalve 1 programma dat je dan voor speed boost gebruikt zoals bijvoorbeeld 360Amigo, aan jouw de keus)
Mozilla Firefox + add-on 1 & add-on 2
Smart Defrag & Glary Utilities & SlimCleaner - Community-Powered PC Maintenence & CCleaner & Revo uninstaller & Registry Cleaner & 360Amigo Speedup & SuperAntiSpyware & Malwarebytes
Alles op bureaublad plaatsen en in een map zetten (bijvoorbeeld: hulpprogramma's) op bureaublad, dan kun je het altijd terug vinden.
Met Revo uninstaller en CCleaner kun je al die kleine rot programma's die je normaal gesproken niet van pc kunt verwijderen, nu dus wel kunt verwijderen.
Bij sommige van deze downloads word gevraagd om toolbars etc. te dowloaden (meestal via cnet), deze moet je allemaal uitvinken en dus niet selecteren.
Security Essentials (optioneel) is wel sneller dan de rest van wat ik heb gehad, geen mcafee of norton installeren, want dat vertraagd je hele pc.
Dus als je eerdere/oude virusbescherming verwijderd, doe het dan met Revo Uninstaller, dan verwijder je het volledig.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 07:15 uur
Thanks Het is ieder jaar weer zoeken naar software als je PC steeds trager wordt.
0
AvMerode
geplaatst: 27 februari 2012, 23:16 uur
Ja ik zat toevallig bij cnet te kijken en moest wat programma's hebben om pc's en laptop sneller te maken, dus kwam bij deze programma's uit.
Heb ze ook al allemaal uitgetest, werken allemaal perfect zonder geouwehoer.
Revo Uninstaller gebruik ik nu trouwens als standaard uninstaller, want hij verwijderd zelfs de nabestanden en registers van het programma dat je uninstalled.
Manier van de-installeren trouwens gemiddeld kiezen, dan zit je altijd goed.
Als je niet alles wilt downloaden kan ik je in ieder geval CCleaner, Revo uninstaller, Superantispyware en malwarebytes aanraden, die zijn wel het beste van allemaal.
Heb ze ook al allemaal uitgetest, werken allemaal perfect zonder geouwehoer.
Revo Uninstaller gebruik ik nu trouwens als standaard uninstaller, want hij verwijderd zelfs de nabestanden en registers van het programma dat je uninstalled.
Manier van de-installeren trouwens gemiddeld kiezen, dan zit je altijd goed.
Als je niet alles wilt downloaden kan ik je in ieder geval CCleaner, Revo uninstaller, Superantispyware en malwarebytes aanraden, die zijn wel het beste van allemaal.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 27 februari 2012, 23:59 uur
Freeware die ik al jaren gebruik om mijn pc schoon en veilig te houden:
1. Avira AntiVir Personal - Avira Free Antivirus
2. Malwarebytes Anti-Malware - Malwarebytes
3. Spybot Search & Destroy - The home of Spybot-S&D!
4. Spywareblaster - SpywareBlaster® | Prevent spyware and malware.
5. Windows 7 Firewall - Standaard bij Windows 7
6. CCleaner - CCleaner - Optimization and Cleaning
7. Defraggler - Defraggler - File and Disk Defragmentation
1. Avira AntiVir Personal - Avira Free Antivirus
2. Malwarebytes Anti-Malware - Malwarebytes
3. Spybot Search & Destroy - The home of Spybot-S&D!
4. Spywareblaster - SpywareBlaster® | Prevent spyware and malware.
5. Windows 7 Firewall - Standaard bij Windows 7
6. CCleaner - CCleaner - Optimization and Cleaning
7. Defraggler - Defraggler - File and Disk Defragmentation
0
AvMerode
geplaatst: 28 februari 2012, 00:13 uur
Spywareblaster is ook wel goed inderdaad.
Avira, spybot en defraggler moet ik persoonlijk niks van hebben.
Wise Disk Cleaner is trouwens ook aan te raden.
Avira, spybot en defraggler moet ik persoonlijk niks van hebben.
Wise Disk Cleaner is trouwens ook aan te raden.
0
AvMerode
geplaatst: 5 maart 2012, 23:49 uur
Mijn lijst met gratis programma's die ik op dit moment gebruik.
Tijdens cnet installer geen toolbar installen, als je het wel per ongeluk hebt gedaan kun je IObit Uninstaller gebruiken voor het verwijderen van toolbar.
Spider Player - The Ultimate Music Player - spider-player.com is het beste playback muziek programma dat ik ken, echt aan te raden.
Ben nu Elton John collection aan het beluisteren en geluid is van hoog niveau.
Had vroeger altijd foobar en gebruikte altijd windows media player, maar dat was zo traag en omslachtig allemaal. Nou ja, foobar valt wel mee, maar heb dan liever spider.
Dus voor de mensen die graag soepel mp3 files en muziek cd's willen afspelen, download spider.
Tijdens cnet installer geen toolbar installen, als je het wel per ongeluk hebt gedaan kun je IObit Uninstaller gebruiken voor het verwijderen van toolbar.
Spider Player - The Ultimate Music Player - spider-player.com is het beste playback muziek programma dat ik ken, echt aan te raden.
Ben nu Elton John collection aan het beluisteren en geluid is van hoog niveau.
Had vroeger altijd foobar en gebruikte altijd windows media player, maar dat was zo traag en omslachtig allemaal. Nou ja, foobar valt wel mee, maar heb dan liever spider.
Dus voor de mensen die graag soepel mp3 files en muziek cd's willen afspelen, download spider.
0
AvMerode
geplaatst: 10 maart 2012, 15:56 uur
Ja check mijn ge-update cnet program lijst voor het beste gratis spul voor computer.
Voor screensavers kun je hier je vruchten weg halen: Link
Die toolbar crap wel allemaal uitschakelen en skippen tijdens install.
Voor screensavers kun je hier je vruchten weg halen: Link
Die toolbar crap wel allemaal uitschakelen en skippen tijdens install.
0
AvMerode
geplaatst: 1 april 2012, 18:54 uur
Heb nu gigantisch veel programma's getest voor de laatste maand en raad jullie onderstaande programma's aan.
Geen Avira of Avast in je pc installen, want die dingen barsten van pop-ups en Avast veroorzaakt BSOD dankzij Virtualization driver. Dus voor gratis security echt MSE doen.
Doe onderstaande programs (het noodzakelijke) om je pc helemaal veilig te houden, en het is ook nog eens helemaal gratis. Maar wel toolbars en andere dingen uitvinken tijdens install van deze pograms als er om word gevraagd)
- MSE
- MalwareBytes
- EmergencyKitScanner
- CCleaner
- VitRegistryFix
- WiseDiskCleaner
- JetClean
- Iobit Defrag
- Revo Uninstaller (hardnekkige programma's helemaal van pc verwijderen)
- Iobit Uninstaller (precies zoals Revo, maar met deze kun je meerdere programs tegelijk verwijderen en je kunt toolbars helemaal van pc verwijderen)
Qua interbrowser kun je Mozilla Firefox met WOT en Addblock plus doen. (heb zelf namelijk geen issues met mozilla)
Hoor anderen mensen zeggen dat mozilla traag is, zelf geen issues mee, maar als jij wel issues met mozilla hebt kun je het beste: Opera browser | Faster & safer internet | Free download downloaden.
This is all it takes to keep your pc clean
en ook nog eens helemaal gratis.
Dus als je mcafee, avast, avira, norton of wat dan ook in je pc hebt, verwijderen met revo uninstaller. (geloof me, mcafee en al die anderen zijn niet goed, verknoeien je pc uiteindelijk)
Met revo alle register van program via advanced uninstall mode verwijderen.
Doe dit met alle programs die je niet meer wilt en install mijn geselecteerde programs die ik in 1 april 2012, 16:23 uur bericht heb gepost (dit bericht dus).
Met alle programma's trouwens via instellingen "automatisch laden bij windows opstarten" uitvinken/uitschakelen.
Update/Edit: Download ook mijn geuploade Advanced SystemCare Pro (hoeft niet per se, de gratis programs doen ook prima werk) om pc helemaal snel en schoon te houden: Download link
De gratis versie is nu namelijk niet meer gratis (wat belachelijk is).
Dus download mijn versie, save hem naar harde schijf (standaard locatie is volgens mij documenten>downloads) en pak de rar file uit met ExtractNow of gebruik winrar als je die hebt en lees "read me" via kladblok. (daarin leg ik duidelijk uit hoe het makkelijk te installen is)
Als je pro versie aan de praat hebt, ga je op Diep Onderhoud staan en zet je vervolgens Volledige opsporing en Diep Opschonen aan. (dit kan nu omdat je pro versie hebt)
Laat me weten als je ook Hitman Pro en Iobit Walware Fighter Pro wilt hebben.
Malware Fighter kun je opzich wel met windows tegelijk opstarten, heeft namelijk malware bescherming tijdens alles wat je doet (zelfs als je een usb apparaat in pc stopt). Mooi in combo met MSE dus.
Maar als je Malware Fighter wilt, wel laten weten via dit topic of via prive bericht op gamesmeter.
Geen Avira of Avast in je pc installen, want die dingen barsten van pop-ups en Avast veroorzaakt BSOD dankzij Virtualization driver. Dus voor gratis security echt MSE doen.
Doe onderstaande programs (het noodzakelijke) om je pc helemaal veilig te houden, en het is ook nog eens helemaal gratis. Maar wel toolbars en andere dingen uitvinken tijdens install van deze pograms als er om word gevraagd)
- MSE
- MalwareBytes
- EmergencyKitScanner
- CCleaner
- VitRegistryFix
- WiseDiskCleaner
- JetClean
- Iobit Defrag
- Revo Uninstaller (hardnekkige programma's helemaal van pc verwijderen)
- Iobit Uninstaller (precies zoals Revo, maar met deze kun je meerdere programs tegelijk verwijderen en je kunt toolbars helemaal van pc verwijderen)
Qua interbrowser kun je Mozilla Firefox met WOT en Addblock plus doen. (heb zelf namelijk geen issues met mozilla)
Hoor anderen mensen zeggen dat mozilla traag is, zelf geen issues mee, maar als jij wel issues met mozilla hebt kun je het beste: Opera browser | Faster & safer internet | Free download downloaden.
This is all it takes to keep your pc clean
en ook nog eens helemaal gratis.Dus als je mcafee, avast, avira, norton of wat dan ook in je pc hebt, verwijderen met revo uninstaller. (geloof me, mcafee en al die anderen zijn niet goed, verknoeien je pc uiteindelijk)
Met revo alle register van program via advanced uninstall mode verwijderen.
Doe dit met alle programs die je niet meer wilt en install mijn geselecteerde programs die ik in 1 april 2012, 16:23 uur bericht heb gepost (dit bericht dus).
Met alle programma's trouwens via instellingen "automatisch laden bij windows opstarten" uitvinken/uitschakelen.
Update/Edit: Download ook mijn geuploade Advanced SystemCare Pro (hoeft niet per se, de gratis programs doen ook prima werk) om pc helemaal snel en schoon te houden: Download link
De gratis versie is nu namelijk niet meer gratis (wat belachelijk is).
Dus download mijn versie, save hem naar harde schijf (standaard locatie is volgens mij documenten>downloads) en pak de rar file uit met ExtractNow of gebruik winrar als je die hebt en lees "read me" via kladblok. (daarin leg ik duidelijk uit hoe het makkelijk te installen is)
Als je pro versie aan de praat hebt, ga je op Diep Onderhoud staan en zet je vervolgens Volledige opsporing en Diep Opschonen aan. (dit kan nu omdat je pro versie hebt)
Laat me weten als je ook Hitman Pro en Iobit Walware Fighter Pro wilt hebben.
Malware Fighter kun je opzich wel met windows tegelijk opstarten, heeft namelijk malware bescherming tijdens alles wat je doet (zelfs als je een usb apparaat in pc stopt). Mooi in combo met MSE dus.
Maar als je Malware Fighter wilt, wel laten weten via dit topic of via prive bericht op gamesmeter.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 1 april 2012, 19:40 uur
Mooi verhaaltje, maar geef eens een voorbeeld van die Avira en Avast pop-ups? Ik gebruik de gratis versie van Avira al jaren en ik heb nog nooit last gehad van ongewenste pop-ups. Daarbij staat het al jaren vast dat Avira de hoogste detectieratio heeft van alle gratis virusscanners. Microsoft Security Essentials daarentegen geeft wisselende resultaten. Hoe heb je deze scanners precies getest?
En waarom zou ik Firefox moeten gebruiken en niet bv Google Chrome of IE9? Ik mis uitleg. Daarbij vergeet je te vermelden dat Opera een relatief kleine speler is op de browsermarkt en dus niet altijd wordt ondersteund door sommige sites. Vooral op sites waar je moet inloggen kan dit een probleem vormen. Zo geeft bv. de ABN-AMRO site aan dat je browser verouderd is.
En waarom zou ik Firefox moeten gebruiken en niet bv Google Chrome of IE9? Ik mis uitleg. Daarbij vergeet je te vermelden dat Opera een relatief kleine speler is op de browsermarkt en dus niet altijd wordt ondersteund door sommige sites. Vooral op sites waar je moet inloggen kan dit een probleem vormen. Zo geeft bv. de ABN-AMRO site aan dat je browser verouderd is.
0
AvMerode
geplaatst: 1 april 2012, 20:06 uur
Pastichio Rocker schreef:
Geef eens een voorbeeld van die Avira en Avast pop-ups?
Geef eens een voorbeeld van die Avira en Avast pop-ups?
Buy now pop-ups kwam ik regelmatig tegen.
Opzich kun je die pop-ups wel uitschakelen, maar dan ga je tegen het reglement van uitgever in wat er voor zorgt dat je dan illegaal bezig bent.
Maar het zijn niet alleen de pop-ups, Avast verwoest je hele pc na lange tijd dankzij Virtualization driver dat Blue Screen of Death kan veroorzaken.
Met Avira werd mijn hele pc traag (helemaal tijdens full scan) en bepaalde malware en andere opschoners op mijn pc zagen Avira aan als een onnodig programma.
Daarnaast schakelde hij automatisch ook windows defender in die ik uitgeschakeld wou hebben, maar kreeg dat niet voorelkaar omdat Avira dat niet toe liet.
Met Avast had ik dit niet, maar die heeft dus andere issues. Met MSE nog nooit wat meegemaakt.
Maar ik moet inderdaad wel toegeven dat Avira wel meer detecteerd. Daar heb je gelijk in.
Maar las via veel forums dat het false/positives zijn, dus hij vind onnodige dingen.
Via taakbeheer>processen heb ik alle drie de programma's getest en Avira gaat door the roof met hoeveelheid geheugen. Scannen via Avira duurde mij trouwens ook bijna 3 uren met full scan. (ja MSE trouwens ook)
Avast neemt trouwens het minste proces geheugen.
Ik gaf trouwens niet aan dat je Mozilla moet gaan gebruiken, het was gewoon een tip.
Als je Google Chrome of IE9 wil blijven gebruiken is het ook meer dan prima.
Dat van Opera wist ik niet, bij mij deed ie het wel met alles zo'n beetje alles. Alleen addblock plus heeft ie niet, wel WOT.
Maar als je Avira en Chrome of wat dan ook blijft gebruiken vind ik het prima.

Maar de andere programma's dat ik heb gepost in 1 april 2012, 18:54 uur bericht, zijn wel erg goed die ik je kan aanraden.
Vind alleen dat MSE in combo met Malwarebytes en EmergencyKitScanner extreem goed werkt.
Daarnaast schakeld MSE ook geen windows defender in, alleen windows firewall.
Maar hoe kan ik dan bijvoorbeeld wel windows defender in Avira uitschakelen?
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 1 april 2012, 20:10 uur
Avira geeft 1x per dag een nag screen, die heel makkelijk uit te schakelen is. Dat neem ik voor lief aangezien het programma bewezen de hoogste detectieratio heeft.
Het is niet zo gek dat andere scanners alarm slaan. Het is een gegeven feit dat niet alle scanners even goed met elkaar samenwerken. Daarvoor kun je bij de meeste scanners ook 'exceptions' toevoegen.
Maar goed, heb je ze alleen geinstalleerd en een scan gedaan of ook daadawerkelijk getest op het stoppen van virussen en andere malware? Dat is tenslotte de bedoeling van zulke programma's.
Het is niet zo gek dat andere scanners alarm slaan. Het is een gegeven feit dat niet alle scanners even goed met elkaar samenwerken. Daarvoor kun je bij de meeste scanners ook 'exceptions' toevoegen.
Maar goed, heb je ze alleen geinstalleerd en een scan gedaan of ook daadawerkelijk getest op het stoppen van virussen en andere malware? Dat is tenslotte de bedoeling van zulke programma's.
0
AvMerode
geplaatst: 1 april 2012, 20:19 uur
Nou ik deed eerst een MSE scan, vond niks.
Vervolgens MSE met Revo uninstaller verwijderd en toen Avira geinstalleerd.
Die scan duurde ook 3 uren, maar vond wel 2 virussen die MSE niet had gevonden.
Was trouwens geen false/positive, waren echte virussen.
Maar EmergencyKit vond ze ook, dus no problem.
Maar weet je hoe ik windows defender kan uitschakelen met Avira? anders gebruik ik Avira gewoon voor mijn oude pc waar ik grotendeels mee download.
Vervolgens MSE met Revo uninstaller verwijderd en toen Avira geinstalleerd.
Die scan duurde ook 3 uren, maar vond wel 2 virussen die MSE niet had gevonden.
Was trouwens geen false/positive, waren echte virussen.
Maar EmergencyKit vond ze ook, dus no problem.
Maar weet je hoe ik windows defender kan uitschakelen met Avira? anders gebruik ik Avira gewoon voor mijn oude pc waar ik grotendeels mee download.
0
AvMerode
geplaatst: 1 april 2012, 20:30 uur
Bekijk forum en je ziet verschillen.
Maar ik blijf toch maar bij EmergencyKitCleaner, MalwareBytes, Advanced SystemCare Pro en MSE
Combinatie van allemaal tezamen zorgt ervoor dat het één beest van een anti-virus is. (daar bedoel ik mee dat je qua beveiliging niks meer nodig bent, het is perfect)
Er is nog wel een goede beveiliging genaamd Panda Antivirus Pro, maar daar moet je voor betalen. Dus mijn voorkeur gaat nog steeds naar MSE.
CCleaner, VitRegistryFix, WiseDiskCleaner, JetClean, Iobit Defrag, Revo Uninstaller en Iobit Uninstaller zijn dus optioneel. Maar wel erg handig om als extra te hebben.
Maar ik blijf toch maar bij EmergencyKitCleaner, MalwareBytes, Advanced SystemCare Pro en MSE
Combinatie van allemaal tezamen zorgt ervoor dat het één beest van een anti-virus is. (daar bedoel ik mee dat je qua beveiliging niks meer nodig bent, het is perfect)
Er is nog wel een goede beveiliging genaamd Panda Antivirus Pro, maar daar moet je voor betalen. Dus mijn voorkeur gaat nog steeds naar MSE.
CCleaner, VitRegistryFix, WiseDiskCleaner, JetClean, Iobit Defrag, Revo Uninstaller en Iobit Uninstaller zijn dus optioneel. Maar wel erg handig om als extra te hebben.
0
AvMerode
geplaatst: 2 april 2012, 00:02 uur
Ik ben Panda Antivirus free edition aan het uittesten en dat bevalt me prima. (nog wel)
Hij vreet 2x minder geheugen dan MSE, MSE vreet ongeveer 80.000 kb en Panda ongeveer 30.000 kb. Daarnaast maakt Panda gebruik van Cloud techniek (zit ook in Steam) waardoor updates auto gaan.
Als je dus manual wil doen moet je pro kopen (of dan gebruik je maar MSE), maar gratis versie heb ik nu alleen voor oude download pc in gebruik.
Windows Firewall kan, maar heb Comodo Firewall nu voor in de plaats in combo met Panda.
Want MSE doet soms vreemde dingen met mijn oude pc, en na volledige scan geeft ie geen resultaten weer. (wat ik niet eens kan bekijken, is niet alleen op mijn oude pc trouwens, ook op nieuwe pc's)
Gebruik MSE als gratis security nu al 2 jaar, maar panda voor mijn oude pc werkt op dit moment super. Geoptimaliseerde scan duurt 40 minuten zo ongeveer. Maar je kunt "meerdere items scannen" doen zodat je eigen custom scan kunt instellen. (deze duurt wel veel langer uiteraard, de eerste 5 minuten blijf ie namelijk op 1% staan. Nacht laten staan is dus verstandig)
Dus MSE is nu niet het enige dat mij wel ligt, ook panda is op dit moment aardig goed naar mijn mening met weinig proces gebruik en cloud techniek.
Panda vind trouwens precies hetzelfde als met Avira, erg accuraat met "meerdere items scannen" functie (custom).
Het scannen van externe hardeschijven doet ie ook aardig lang over, maar dat is met bijna alle scanners die usb harde schijven moeten lezen.
Panda staat trouwens helemaal stil in processen als ie in de quick tray balk zit, dus neemt weinig geheugen. (echt maar paar kb, maar ook echt minimaal. MSE nam 15x meer geheugen in beslag en die is maar 4.770 kb zoiets als ie stil is)
- Panda Gratis
- Comodo Firewall Free
En daarnaast natuurlijk EmergencyKitCleaner en MalwareBytes plus mijn geuploade pro versie van AdvancedSystemCare die ik speciaal voor jullie heb samengesteld en ge-upload.
Comodo schakelt windows firewall auto uit wat een goed ding is en panda schakelt windows defender in wat iets minder is.
Het maakt opzich niet uit dat defender aanstaat, maar programma vind toch nooit wat.
Beste is dus in Windows Defender (via start>configuratiescherm>windows defender) om via hulpprogramma>opties en dan "real-timebeveiliging gebruiken" en "windows defender gebruiken" uitvinken.
Voor malware en andere crap heb je wel malwarebytes en EmergencyKit scanners.
Na install van Comodo krijg je Geek Buddy in je system tray en systeem. Dit kun je verwijderen met revo uninstaller.
Het enige wat je nu nog hoeft te doen is windows opnieuw opstarten na update.
En als je weer in windows bent open je Comodo Firewall, ga helemaal naar rechts waar "Meer" staat en klik op voorkeuren. Automatisch controleren op programma-updates kun je nu uitzetten als je dat wilt.
Comodo Dragon staat ook op je bureaublad, deze kun je ook verwijderen met Revo.
Maar Comodo Dragon is een goede internet browser die beetje vergelijkbaar is met Google Chrome, dus die kun je altijd als internet browser gebruiken.
De programma's om alles perfect te krijgen. And it's free!
Hij vreet 2x minder geheugen dan MSE, MSE vreet ongeveer 80.000 kb en Panda ongeveer 30.000 kb. Daarnaast maakt Panda gebruik van Cloud techniek (zit ook in Steam) waardoor updates auto gaan.
Als je dus manual wil doen moet je pro kopen (of dan gebruik je maar MSE), maar gratis versie heb ik nu alleen voor oude download pc in gebruik.
Windows Firewall kan, maar heb Comodo Firewall nu voor in de plaats in combo met Panda.
Want MSE doet soms vreemde dingen met mijn oude pc, en na volledige scan geeft ie geen resultaten weer. (wat ik niet eens kan bekijken, is niet alleen op mijn oude pc trouwens, ook op nieuwe pc's)
Gebruik MSE als gratis security nu al 2 jaar, maar panda voor mijn oude pc werkt op dit moment super. Geoptimaliseerde scan duurt 40 minuten zo ongeveer. Maar je kunt "meerdere items scannen" doen zodat je eigen custom scan kunt instellen. (deze duurt wel veel langer uiteraard, de eerste 5 minuten blijf ie namelijk op 1% staan. Nacht laten staan is dus verstandig)
Dus MSE is nu niet het enige dat mij wel ligt, ook panda is op dit moment aardig goed naar mijn mening met weinig proces gebruik en cloud techniek.
Panda vind trouwens precies hetzelfde als met Avira, erg accuraat met "meerdere items scannen" functie (custom).
Het scannen van externe hardeschijven doet ie ook aardig lang over, maar dat is met bijna alle scanners die usb harde schijven moeten lezen.
Panda staat trouwens helemaal stil in processen als ie in de quick tray balk zit, dus neemt weinig geheugen. (echt maar paar kb, maar ook echt minimaal. MSE nam 15x meer geheugen in beslag en die is maar 4.770 kb zoiets als ie stil is)
- Panda Gratis
- Comodo Firewall Free
En daarnaast natuurlijk EmergencyKitCleaner en MalwareBytes plus mijn geuploade pro versie van AdvancedSystemCare die ik speciaal voor jullie heb samengesteld en ge-upload.
Comodo schakelt windows firewall auto uit wat een goed ding is en panda schakelt windows defender in wat iets minder is.
Het maakt opzich niet uit dat defender aanstaat, maar programma vind toch nooit wat.
Beste is dus in Windows Defender (via start>configuratiescherm>windows defender) om via hulpprogramma>opties en dan "real-timebeveiliging gebruiken" en "windows defender gebruiken" uitvinken.
Voor malware en andere crap heb je wel malwarebytes en EmergencyKit scanners.
Na install van Comodo krijg je Geek Buddy in je system tray en systeem. Dit kun je verwijderen met revo uninstaller.
Het enige wat je nu nog hoeft te doen is windows opnieuw opstarten na update.
En als je weer in windows bent open je Comodo Firewall, ga helemaal naar rechts waar "Meer" staat en klik op voorkeuren. Automatisch controleren op programma-updates kun je nu uitzetten als je dat wilt.
Comodo Dragon staat ook op je bureaublad, deze kun je ook verwijderen met Revo.
Maar Comodo Dragon is een goede internet browser die beetje vergelijkbaar is met Google Chrome, dus die kun je altijd als internet browser gebruiken.
De programma's om alles perfect te krijgen. And it's free!
0
AvMerode
geplaatst: 2 april 2012, 16:08 uur
Er is nog één ding dat je hoeft te doen als je auto updates hebt uitgeschakelt met firewall.
Ga naar start>computer>C: en dan program files openen.
Nu zie je comodo staan, open map en open vervolgens Comodo Internet Security (dit is de firewall).
In die map zie je cfpupdat.exe staan, klik rechtermuisknop op cfpupdat.exe en kopieër naar bureaublad.
Nu kun je altijd manual je eigen updates voor firewall regelen.
Want met auto update zit het programma een beetje in de weg.
Ik moet zeggen dat windows firewall ook goed werkt, dus je hoeft niet per se Comodo firewall te installeren.
Maar Comodo Firewall kun je updaten en houd echt alles tegen om je pc helemaal veilig te houden.
Microsoft Security was extreem licht op dat gebied omdat ie windows firewall gebruikte.
Panda+Comodo = Awesome combo
Panda heeft dezelfde detectie-rate als Avira, maar dan zonder de issues dat Avira wel heeft.
Ga naar start>computer>C: en dan program files openen.
Nu zie je comodo staan, open map en open vervolgens Comodo Internet Security (dit is de firewall).
In die map zie je cfpupdat.exe staan, klik rechtermuisknop op cfpupdat.exe en kopieër naar bureaublad.
Nu kun je altijd manual je eigen updates voor firewall regelen.
Want met auto update zit het programma een beetje in de weg.
Ik moet zeggen dat windows firewall ook goed werkt, dus je hoeft niet per se Comodo firewall te installeren.
Maar Comodo Firewall kun je updaten en houd echt alles tegen om je pc helemaal veilig te houden.
Microsoft Security was extreem licht op dat gebied omdat ie windows firewall gebruikte.
Panda+Comodo = Awesome combo
Panda heeft dezelfde detectie-rate als Avira, maar dan zonder de issues dat Avira wel heeft.
0
AvMerode
geplaatst: 4 april 2012, 23:15 uur
Anti-virus pakket dat ik heb samengesteld.
Zitten alle programs in dat ik in vorige berichten had gepost, dus, je hoeft ze dan niet apart te downloaden.
Heb read me file wel in engels omdat ik in Amerikaanse en Engelse sites ook post.
Maar programs zijn wel Nederlands als je ze installeert en uiteraard de programs zelf ook.
Je hebt wel ExtractNow - Extract multiple archives easily nodig (tenzij je winrar of 7-zip hebt) om rar file uit te pakken.
Zitten alle programs in dat ik in vorige berichten had gepost, dus, je hoeft ze dan niet apart te downloaden.
Heb read me file wel in engels omdat ik in Amerikaanse en Engelse sites ook post.
Maar programs zijn wel Nederlands als je ze installeert en uiteraard de programs zelf ook.
Je hebt wel ExtractNow - Extract multiple archives easily nodig (tenzij je winrar of 7-zip hebt) om rar file uit te pakken.
0
Scion
geplaatst: 19 februari 2014, 21:10 uur
Privazer
Een fantastisch programma om je windows PC mee op te schonen.
Privazer wordt gefinancieerd door donaties en is daarom alleen al een aanrader.
OBS
Hiermee kan je videobeelden opnemen naar een bestandsuitvoer of streamen op het wel bekende Twitch.tv
Depressurizer
Hiermee kan je makkelijk je Steam Bibliotheek wijzigen en aanpassen.
Firefox/Chrome plugins:
Enchanded Steam
Wanneer je inlogt in steam op je webbrowser geeft deze plugin vele extra functies.
Disconnect.me
Een fantastisch programma om je windows PC mee op te schonen.
Privazer wordt gefinancieerd door donaties en is daarom alleen al een aanrader.
OBS
Hiermee kan je videobeelden opnemen naar een bestandsuitvoer of streamen op het wel bekende Twitch.tv
Depressurizer
Hiermee kan je makkelijk je Steam Bibliotheek wijzigen en aanpassen.
Firefox/Chrome plugins:
Enchanded Steam
Wanneer je inlogt in steam op je webbrowser geeft deze plugin vele extra functies.
Disconnect.me
0
AvMerode
geplaatst: 4 maart 2014, 20:52 uur
Lange tijd geleden dat ik dit geupdate heb.
Word tijd voor een update en ja ik heb er nu meer verstand van.
Heb namelijk ook veel USA, Japan etc. pc gebruikers geholpen.
De text hieronder is door mij getypt en ik kan geen snelle links naar die forum topics geven omdat die website ook een download functie heeft (waar je gratis pc games en retro games kunt downloaden).
The downloads below:
Comic Seer = Comic Seer
Faststone Image Viewer = Faststone Image Viewer
NFOpad = NFOpad
Foxit Reader = Foxit Reader
Driver Booster = Driver Booster
My Suite = My Suite
EagleGet = EagleGet
Foobar2000 = foobar2000
AIMP = AIMP
VLC Media Player = VLC media player
fre:ac = fre:ac
Free YouTube to MP3 Converter Studio = Free YouTube to MP3 Converter Studio
Daemon Tools = DAEMON Tools Lite
Pocket Radio Player = Pocket Radio Player
Free Any Burn = AnyBurn
CDBurnerXP = CDBurnerXP
Revo Uninstaller = Revo Uninstaller
1. I use this one on my older pc - CCleaner = http://www.softpedia.com/get/Security/Secure-cleaning/CCleaner.shtml
2. I use this one on my gaming pc - Bleachbit = BleachBit
Defraggler = Defraggler
1. I use this one on my older pc - Roboscan Antivirus = Roboscan Internet Security
2. I use this one on my gaming pc - 360 internet security = 360 Internet Security
Malwarebytes Anti-Malware (free version) = Malwarebytes Anti-Malware
WinPatrol = WinPatrol
HaoZip = HaoZip Free Download - Make SFX - softpedia.com
Bandizip = Bandizip Free Download - softpedia.com
Video to Video Converter = Video To Video Converter Free
Actual Booster = Actual Booster
ocenaudio = ocenaudio
Junkware Removal Tool = Junkware Removal Tool
AdwCleaner = AdwCleaner
TDSSKiller = TDSSKiller Download - bleepingcomputer.com
Game Booster (do not update) = Game Booster
Maxthon = Maxthon Cloud
Looking for a great pop-up blocker? use this one: AdFender
Otherwise use Firefox + the addons: BluHell Firewall, ABP, Ghostery, Better Privacy, Facebook Phising Protector, Google Privacy etc.
For startup webpage and search machine i recommend: Search DuckDuckGo
Wise PC 1stAid = Wise PC 1stAid
AdwCleaner, Junkware Removal Tool, CCleaner (or bleachbit), superantispyware and malwarebytes works for cleaning pop-ups.
If anybody get's pop-ups after starting windows issue (or after installing a certain program or any other issue), simply follow steps from: Remove Pop-up Ads
Een goede en gratis antivirus genaamd 360 Internet Security.
Here's the link for 360 = 360 Internet Security
360 is very good (even if it's Chinese, although haozip archiver is also Chinese and very good as well). But you need a firewall, unless you're using Winpatrol
Below are images regarding 360 and these are the settings i configured for myself.
You can ofcourse configure however you like, but you may use my settings if you want.
1. http://i.imgur.com/Jippymo.png
2. http://i.imgur.com/RWzFwyd.png
3. http://i.imgur.com/C2jfGUP.png
4. http://i.imgur.com/1Sj0lpF.png
5. http://i.imgur.com/ZseyTAo.png
6. http://i.imgur.com/lcUPlcd.png
7. http://i.imgur.com/28ktGAm.png
Er zijn nog twee images, maar die geven weer hoe je files en folders etc. moet uitsluiten. Dus heb ze hier niet bij vermeld.
Via sandbox kun je trouwens programma's toevoegen en vanuit daar starten als je wilt.
Zorgt ervoor dat je zeer veilig te werk gaat. Dus voeg Mozilla firefox of Maxthon toe aan de sandbox en het programma blijft je goed beveiligen.
Word tijd voor een update en ja ik heb er nu meer verstand van.
Heb namelijk ook veel USA, Japan etc. pc gebruikers geholpen.
De text hieronder is door mij getypt en ik kan geen snelle links naar die forum topics geven omdat die website ook een download functie heeft (waar je gratis pc games en retro games kunt downloaden).
The downloads below:
Comic Seer = Comic Seer
Faststone Image Viewer = Faststone Image Viewer
NFOpad = NFOpad
Foxit Reader = Foxit Reader
Driver Booster = Driver Booster
My Suite = My Suite
EagleGet = EagleGet
Foobar2000 = foobar2000
AIMP = AIMP
VLC Media Player = VLC media player
fre:ac = fre:ac
Free YouTube to MP3 Converter Studio = Free YouTube to MP3 Converter Studio
Daemon Tools = DAEMON Tools Lite
Pocket Radio Player = Pocket Radio Player
Free Any Burn = AnyBurn
CDBurnerXP = CDBurnerXP
Revo Uninstaller = Revo Uninstaller
1. I use this one on my older pc - CCleaner = http://www.softpedia.com/get/Security/Secure-cleaning/CCleaner.shtml
2. I use this one on my gaming pc - Bleachbit = BleachBit
Defraggler = Defraggler
1. I use this one on my older pc - Roboscan Antivirus = Roboscan Internet Security
2. I use this one on my gaming pc - 360 internet security = 360 Internet Security
Malwarebytes Anti-Malware (free version) = Malwarebytes Anti-Malware
WinPatrol = WinPatrol
HaoZip = HaoZip Free Download - Make SFX - softpedia.com
Bandizip = Bandizip Free Download - softpedia.com
Video to Video Converter = Video To Video Converter Free
Actual Booster = Actual Booster
ocenaudio = ocenaudio
Junkware Removal Tool = Junkware Removal Tool
AdwCleaner = AdwCleaner
TDSSKiller = TDSSKiller Download - bleepingcomputer.com
Game Booster (do not update) = Game Booster
Maxthon = Maxthon Cloud
Looking for a great pop-up blocker? use this one: AdFender
Otherwise use Firefox + the addons: BluHell Firewall, ABP, Ghostery, Better Privacy, Facebook Phising Protector, Google Privacy etc.
For startup webpage and search machine i recommend: Search DuckDuckGo
Wise PC 1stAid = Wise PC 1stAid
AdwCleaner, Junkware Removal Tool, CCleaner (or bleachbit), superantispyware and malwarebytes works for cleaning pop-ups.
If anybody get's pop-ups after starting windows issue (or after installing a certain program or any other issue), simply follow steps from: Remove Pop-up Ads
Een goede en gratis antivirus genaamd 360 Internet Security.
Here's the link for 360 = 360 Internet Security
360 is very good (even if it's Chinese, although haozip archiver is also Chinese and very good as well). But you need a firewall, unless you're using Winpatrol
Below are images regarding 360 and these are the settings i configured for myself.
You can ofcourse configure however you like, but you may use my settings if you want.
1. http://i.imgur.com/Jippymo.png
2. http://i.imgur.com/RWzFwyd.png
3. http://i.imgur.com/C2jfGUP.png
4. http://i.imgur.com/1Sj0lpF.png
5. http://i.imgur.com/ZseyTAo.png
6. http://i.imgur.com/lcUPlcd.png
7. http://i.imgur.com/28ktGAm.png
Er zijn nog twee images, maar die geven weer hoe je files en folders etc. moet uitsluiten. Dus heb ze hier niet bij vermeld.
Via sandbox kun je trouwens programma's toevoegen en vanuit daar starten als je wilt.
Zorgt ervoor dat je zeer veilig te werk gaat. Dus voeg Mozilla firefox of Maxthon toe aan de sandbox en het programma blijft je goed beveiligen.
0
AvMerode
geplaatst: 6 maart 2014, 14:58 uur
Update:
You can also leave 360 antivirus at default settings, which most people probably also prefer.
I'm just a little experienced and so i know which is a false positive and which is not. But most people do not, that's why i recommend default settings for rookie users.
Windows 7 firewall can be used for firewall, otherwise use a simple 3d party firewall (one example is Online Armor ) without malware protection shields, because you have 360 antivirus for that.
If you use Online armor free (install the limited free version), you can ofcourse keep the HIPS option enabled (although it can conflict with 360 antivirus), but i do recommend you uncheck/disable it.
After you disabled HIPS from Online Armor, you'll need to restart pc and then you can manually block and enable programs if you want.
It's all in you're hands once you go manual and you have full control.
By the way, i recommend you use OptiClean instead of ccleaner and bleachbit. Because OptiClean is much safer. But do not select all cleaning options though. Only select the options for internet browsers and the system options: WMP, Clipboard and Recycle bin. But you can always make system restore point and select more cleaning options if you want.
360 antivirus + OptiClean + winpatrol + online armor free (without HIPS) = perfect security and it's free!
You can also leave 360 antivirus at default settings, which most people probably also prefer.
I'm just a little experienced and so i know which is a false positive and which is not. But most people do not, that's why i recommend default settings for rookie users.
Windows 7 firewall can be used for firewall, otherwise use a simple 3d party firewall (one example is Online Armor ) without malware protection shields, because you have 360 antivirus for that.
If you use Online armor free (install the limited free version), you can ofcourse keep the HIPS option enabled (although it can conflict with 360 antivirus), but i do recommend you uncheck/disable it.
After you disabled HIPS from Online Armor, you'll need to restart pc and then you can manually block and enable programs if you want.
It's all in you're hands once you go manual and you have full control.
By the way, i recommend you use OptiClean instead of ccleaner and bleachbit. Because OptiClean is much safer. But do not select all cleaning options though. Only select the options for internet browsers and the system options: WMP, Clipboard and Recycle bin. But you can always make system restore point and select more cleaning options if you want.
360 antivirus + OptiClean + winpatrol + online armor free (without HIPS) = perfect security and it's free!
0
AvMerode
geplaatst: 13 maart 2014, 16:53 uur
Bepaalde mensen vroegen me voor een minder opdringerige setup.
360 antivirus is namelijk een beetje opdringerig en vind veel false positives.
Hij vraagt continue voor allow or block etc.
Andere optie is dit voor achtergrond programma's:
- Roboscan Internet Security Free
- WinPatrol
- Spywareblaster (update handmatig 1x in de week en enable all protection)
- Actual Booster
Website browser opties:
1.
- Maxthon
- AdFender
2.
- Mozilla Firefox
- BluHell firewall
- AdBlock Plus
- Ghostery
- BetterPrivacy
- Google Privacy
Gebruik DuckDuckGo als zoekmachine, als je niet gevolgd wilt worden.
Use CCleaner for cleaning up traces and registry (but always make system restore point before cleaning)
MS Management Console optie wel uitvinken via ccleaner!
Roboscan config:
- http://i.imgur.com/4sHPOSB.png
- http://i.imgur.com/xH6msVB.png
- http://i.imgur.com/dSjO3FB.png
- http://i.imgur.com/wlnX366.png (als je niet wilt dat sommige programma's met het internet verbinden, kun je firewall rules instellen)
- http://i.imgur.com/Df9S6tJ.png
Other options i left at default, but you may change settings if you want ofcourse.
Outbound rules (in basic firewall settings) hoef je niet te selecteren zoals mij.
Want het vraagt je namelijk vaak om windows processen toe te laten en die moet je uiteindelijk ook toelaten.
Dus outbound rules hoef je niet aan te vinken.
Inbound rules optie moet je wel gewoon aan laten staan, want die zijn wel erg belangrijk.
In "set firewall rules" kun je wel gewoon inbound&outbound connecties blokkeren voor een bepaald programma of game.
Gebruik MySuite als je teveel programma's en games op pc hebt staan.
Voorbeeld:
http://i.imgur.com/sop3gwn.png
Downloadlinks voor al deze freeware programma's zijn in 4 maart 2014, 20:52 uur bericht.
360 antivirus is namelijk een beetje opdringerig en vind veel false positives.
Hij vraagt continue voor allow or block etc.
Andere optie is dit voor achtergrond programma's:
- Roboscan Internet Security Free
- WinPatrol
- Spywareblaster (update handmatig 1x in de week en enable all protection)
- Actual Booster
Website browser opties:
1.
- Maxthon
- AdFender
2.
- Mozilla Firefox
- BluHell firewall
- AdBlock Plus
- Ghostery
- BetterPrivacy
- Google Privacy
Gebruik DuckDuckGo als zoekmachine, als je niet gevolgd wilt worden.
Use CCleaner for cleaning up traces and registry (but always make system restore point before cleaning)
MS Management Console optie wel uitvinken via ccleaner!
Roboscan config:
- http://i.imgur.com/4sHPOSB.png
- http://i.imgur.com/xH6msVB.png
- http://i.imgur.com/dSjO3FB.png
- http://i.imgur.com/wlnX366.png (als je niet wilt dat sommige programma's met het internet verbinden, kun je firewall rules instellen)
- http://i.imgur.com/Df9S6tJ.png
Other options i left at default, but you may change settings if you want ofcourse.
Outbound rules (in basic firewall settings) hoef je niet te selecteren zoals mij.
Want het vraagt je namelijk vaak om windows processen toe te laten en die moet je uiteindelijk ook toelaten.
Dus outbound rules hoef je niet aan te vinken.
Inbound rules optie moet je wel gewoon aan laten staan, want die zijn wel erg belangrijk.
In "set firewall rules" kun je wel gewoon inbound&outbound connecties blokkeren voor een bepaald programma of game.
Gebruik MySuite als je teveel programma's en games op pc hebt staan.
Voorbeeld:
http://i.imgur.com/sop3gwn.png
Downloadlinks voor al deze freeware programma's zijn in 4 maart 2014, 20:52 uur bericht.
0
Scion
geplaatst: 16 maart 2014, 20:35 uur
Easy 7 Zip
Ik vind dit programma toch wel wat makkelijker in gebruik in plaats van de normale 7-Zip.
Ik vind dit programma toch wel wat makkelijker in gebruik in plaats van de normale 7-Zip.

0
AvMerode
geplaatst: 17 maart 2014, 00:19 uur
Scion schreef:
Easy 7 Zip
Easy 7 Zip
Die is inderdaad erg goed en simpel.
Ikzelf gebruik altijd HaoZip en Bandizip (prima combo) en op die manier kan ik alles inpakken en uitpakken.
Heb Haozip zeer vaak gebruikt voor het inpakken van repacks en game folders. De beste archiver die ik ooit heb meegemaakt en interface lijkt op dat van winrar.
Daarnaast heeft HaoZip ook nog een functie genaamd "Security Detecting Engine" (Powerful dual-core Trojan horse checking engine) en kan dus ook als extra beveiliging gebruikt worden.
Op mijn oude pc gebruik ik Actual Booster+CCleaner+Roboscan Internet Security Free+Winpatrol+SpywareBlaster Free+SpyShelter Personal Free (Hips/anti-keylogger programma en is alleen voor 32-bit OS) en uiteraard HaoZip met security scan functie.
Prima beveiliging, performance en allemaal gratis.
Er zijn zo nu en dan uiteraard false positives (geen echte dreiging), maar dat is met alle antivirus/antimalware programma's het geval. Maar Avira (is ook een gratis av programma) vind zeer veel false positives (geen echte dreiging) en Avast (is ook een gratis av programma) kan bsod veroorzaken. Microsoft Security Essentials vind eigenlijk alleen maar false positives en de echte dreigingen laat ie door. Gewoon even een heads up voor de mensen die van plan zijn om een gratis av programma te installeren. Gewoon 360 antivirus of roboscan installeren (download van 360 is in 4 maart 2014, 20:52 uur bericht) en winpatrol+spywareblaster als extra beveiliging.
0
AvMerode
geplaatst: 18 maart 2014, 00:26 uur
Scion ik heb die Privazer trouwens ook in het verleden gebruikt.
Inderdaad een goed programma zolang je maar goed handmatig gaat configureren.
Want een jaar geleden gebruikte ik dat programma en na een tijdje moest ik mijn windows backup erbij pakken, omdat register helemaal in de knoeien zat.
Trouwens ook niet teveel cleaner programma's gebruiken, want windows register is erg gevoelig.
Handmatig configureren is altijd de best optie en dat is met ccleaner en privazer ook mogelijk.
Voor 1-klik (vanaf het begin, geen configureren nodig) kan ik Toolwiz Care aanraden. Gebruik die nu zelf voor mijn laptop en desktop pc's. Toolwiz heeft trouwens veel meer opties dan alleen cleaning.
Qua schoonmaak programma is Toolwiz Care echt een pareltje en ook nog eens gratis.
Inderdaad een goed programma zolang je maar goed handmatig gaat configureren.
Want een jaar geleden gebruikte ik dat programma en na een tijdje moest ik mijn windows backup erbij pakken, omdat register helemaal in de knoeien zat.
Trouwens ook niet teveel cleaner programma's gebruiken, want windows register is erg gevoelig.
Handmatig configureren is altijd de best optie en dat is met ccleaner en privazer ook mogelijk.
Voor 1-klik (vanaf het begin, geen configureren nodig) kan ik Toolwiz Care aanraden. Gebruik die nu zelf voor mijn laptop en desktop pc's. Toolwiz heeft trouwens veel meer opties dan alleen cleaning.
Qua schoonmaak programma is Toolwiz Care echt een pareltje en ook nog eens gratis.
* denotes required fields.