Platforms / PC / Gamepad voor PC
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2007, 23:34 uur
Ik ben de laatste tijd erg veel aan het emuleren. Heb op dit moment duizenden ROMs op m'n PC en speel ze met veel plezier weer opnieuw. Wat me soms wel stoort is dat de controls op de betreffende console veel soepeler werkten en dat je makkelijker met z'n tweeën kon spelen.
Nu wil ik dus op zoek naar een gamepad voor de PC, maar heb er totaal geen verstand van. Ik vraag me bijvoorbeeld af:
- Welk merk/prijs?
- Ondersteund de controller emulators?
- Gewoon USB?
- enz.
Dus brandt maar los, kom met tips! Danku
Nu wil ik dus op zoek naar een gamepad voor de PC, maar heb er totaal geen verstand van. Ik vraag me bijvoorbeeld af:
- Welk merk/prijs?
- Ondersteund de controller emulators?
- Gewoon USB?
- enz.
Dus brandt maar los, kom met tips! Danku

0
geplaatst: 19 juli 2007, 14:43 uur
En hoe weet ik of ik de garantie heb of hij op een emulator werkt? Want anders heb ik hem een beetje voor niks. De meeste ROMs móet je gewoon met een controller spelen anders is het echt niet fijn.
0
geplaatst: 22 juli 2007, 23:33 uur
Ik gebruik zelf een Logitech Rumblepad 2 (niet de draadloze versie) met Vibration Feedback. Die gebruik ik eigenlijk alleen voor PES 6, en kan ik zeker aanraden. Is gewoon een kloon van een PS2-controller en de bedien is gewoon erg lekker. Wel krijg ik na een tijdje spelen soms kramp. Maar dat is lang niet altijd.
Groot voordeel is ook dat hij behoorlijk degelijk is. Heb er wel eens mee gegooid, maar dat ding is behoorlijk moeilijk stuk te krijgen denk ik. Gelukkig maar!
http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/devices/264&cl=be,nl
Groot voordeel is ook dat hij behoorlijk degelijk is. Heb er wel eens mee gegooid, maar dat ding is behoorlijk moeilijk stuk te krijgen denk ik. Gelukkig maar!

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/devices/264&cl=be,nl

0
gerwinf
geplaatst: 23 juli 2007, 02:13 uur
Je kan zowel een playstation 2, snes, xbox, xbox 360 controller aansluiten op je pc. Wel even het juiste verloopje online bestellen. De laatste vindt ik zelf het fijnst en werk prima met Mame, Snex9x en Project 64.
Als je een "oude" omgebouwde xbox hebt dan kan je ook met xbmc alle nes, snes, megadrive, neogeo, nintendo 64, mame, scumm games spelen. Scheelt een hoop consoles onder je scherm.
Binnenkort komt er ook nog dit ontvangertje uit, dan kan de draadloze xbox 360 controller ook op de pc aangesloten worden.

Als je een "oude" omgebouwde xbox hebt dan kan je ook met xbmc alle nes, snes, megadrive, neogeo, nintendo 64, mame, scumm games spelen. Scheelt een hoop consoles onder je scherm.
Binnenkort komt er ook nog dit ontvangertje uit, dan kan de draadloze xbox 360 controller ook op de pc aangesloten worden.

0
geplaatst: 27 juli 2007, 17:43 uur
Ik heb geen Xbox helaas. Het allerbelangrijkste punt is dat ik een PC heb met diverse emulators ( Project64, BGB, VisualBoyAdvance, Fceu en Snes9x) en dat ik wil weten welke gamepads ze ondersteunen. Dus een kant en klare, niet iets waar ik eerst allemaal andere onderdeeltjes van moet kopen of zo. Iemand een tip?

0
gerwinf
geplaatst: 28 juli 2007, 11:46 uur
Hadouken schreef:
Ik heb geen Xbox helaas. Het allerbelangrijkste punt is dat ik een PC heb met diverse emulators ( Project64, BGB, VisualBoyAdvance, Fceu en Snes9x) en dat ik wil weten welke gamepads ze ondersteunen. Dus een kant en klare, niet iets waar ik eerst allemaal andere onderdeeltjes van moet kopen of zo. Iemand een tip?
http://www.xgaming.com/two-player.shtml deze is ok. Zitten adapters bij voor Xbox, Playstation 2, PC en GameCube.
Hier nog een recensie:
http://kotaku.com/gaming/xarcade/the-best-arcade-joystick-on-the-market-133077.php
0
geplaatst: 29 juli 2007, 16:03 uur
Nee ik zoek wel echt gewoon een gamepad die je in je handen kunt houden.
0
geplaatst: 22 augustus 2007, 22:12 uur
Ik gebruik mijn Gamepad voor spellen zoals Rayman & Race Spellen. Ook FIFA spellen kun je zo op de Computer met z'n tween doen.
0
geplaatst: 29 juli 2022, 12:29 uur
Het is volgens mij niet verboden om na 15 jaar een topic nieuw leven in te blazen... bij deze. Momenteel ben ik op zoek naar een degelijke standaard USB controller / gamepad voor de pc van zo rond de 30 a 40 euro, trilfunctie en draadloos zijn mooi meegenomen maar niet vereist. De controller hoeft er ook niet blits uit te zien. Het gaat om die pc-spelletjes waar je een controller nodig hebt om bijv. split screen te kunnen racen, vechten of sporten. Vanochtend een uurtje op internet gezocht, en dan valt het me op hoe in deze prijsklasse de reviews veelal negatief zijn. Knopjes die al snel blijven hangen, controllers die slecht afgewerkt zijn en goedkoop aanvoelen e.d.. Vijftien jaar geleden kocht je voor 40 euro toch degelijker spul, is het niet? Als iemand een goede suggestie heeft dan houd ik me aanbevolen!
0
geplaatst: 29 juli 2022, 14:25 uur
Ik gebruik altijd de oude controllers van een console. Zo gebruik ik nog steeds xbox 360 op de pc. 

0
geplaatst: 8 december 2022, 20:43 uur
Uiteindelijk een nieuwe Logitech F310 gamepad gekocht, een gangbare gamepad en gekocht vanwege vele positieve reviews op andere sites, voor 30 euro inderdaad een prima ding.
* denotes required fields.