menu

Platforms / PC / PS3 controller op PC

zoeken in:
avatar van jellecomicgek72
Hallo,

Weet iemand hoe dit werkt, het schijnt te kunnen maar wat heb je er voor nodig om dit te laten werken?

avatar van Tsjo-Wi
Google.com

avatar van JustMike
geen idee jelle, en kan ook

google.nl

avatar van jellecomicgek72
Is al gelukt, apart programma ervoor gedownload.

avatar van patenpac
jellecomicgek72 schreef:
Hallo,

Weet iemand hoe dit werkt, het schijnt te kunnen maar wat heb je er voor nodig om dit te laten werken?

Ik wou je net een antwoord gaan geven op deze vraag jelle, maar toen ik zag dat je vraag ondertussen al 3 jaar oud is, ga ik het toch maar laten

avatar van JustMike
Haha, ik gebruik momenteel ook mijn ps3 controller op de pc, dus weet nu ook hoe het moet, maar hij had het zelf al opgelost en dit topic was al drie jaar oud, dus..

spelfreak
Misschien beter idee om te zeggen hoe je de Dualshock 4 gebruikt op PC. Is me nog effe niet gelukt, maar heb er nog niet echt diep ingekeken.

AvMerode
Xpadder en Joy2Key zijn altijd de programma's die ik gebruik voor bepaalde pc games.
Maar heb wel een professional controller for pc en een x360 controller for windows die vaak ook de beste compatibiliteit hebben. (bedoel hiermee dat je ze amper hoeft te configureren via windows control panel)
Ik heb mijn oudere core2quad pc met asus 6670hd nu al 2 jaar op mijn 42-inch plasma hd-ready (hd ready is beter voor indie, emu en oudere pc games vanwege de lage resolutie) tv aangesloten en het bevalt me nog steeds prima.
Speel grotendeels oudere pc games, emulator games, mugen (voor fighting games) en indie games op dat ding (ik ben een retro gamer).
Dus Xpadder en Joy2Key komen altijd goed van pas en dan vooral vanuit bed.
Echt handige programma's voor emulators en indie games (ook de freeware games) die geen ingebouwde controller support hebben. PS3 controllers werken trouwens ook.
Dit soort programma's werken gewoon prima met emu's, indie en mugen etc. games.
Met TPS&FPS games (zonder controller support) kun je gewoon beter controller en muis gebruiken.
Maar het is natuurlijk wel mogelijk om deze programs te gebruiken in combinatie met TPS&FPS games.

Trouwens wel de nieuwste versies van Xpadder en Joy2Key gebruiken.
Deze programma's (nieuwste versies in ieder geval) zijn alleen niet freeware.

avatar van patenpac
Ik maak gebruik van de DS3 Tool. Gewoon even de ps3 via de USB-kabel aansluiten op je pc en het dan inschakelen als een 360-controler. Vraagt amper werk en functioneert uitstekend

avatar van JustMike
Zo doe ik het ook. Erg makkelijk gedaan ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:28 uur

geplaatst: vandaag om 13:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.