Platforms / PC / PC Nostalgie
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 17:21 uur
Welke klassieke PC games hebben jullie gespeeld en wat wil je er over kwijt? Ik kan zelf uren blijven doorpraten maar het lijkt me beter om gewoon even een lijstje te maken van alle golden oldies die ik indertijd heb gespeeld (maar jammergenoeg niet meer in bezit heb). Misschien kennen jullie de meeste wel en kan er over mee gepraat worden. Kijk maar even.
1982 Pango
1982 Paratrooper
1984 Karateka
1984 Soko-Ban
1986 Arkanoid
1988 Grand Prix Circuit
1988 Lombard RAC Rally
1989 Blockout
1989 Rambo III
1989 Ski or Die
1989 Tunnels of Armageddon
1990 Commander Keen 1: Marooned on Mars
1991 Commander Keen 4: Secret of the Oracle
1991 Commander Keen 6: Aliens Ate My Babysitter
1991 Duke Nukem
1991 Micro Machines
1993 Sky Roads
1992 The Catacomb Abyss
1992 Wolfenstein 3D
1994 Raptor: Call of the Shadows
1996 Command & Conquer: Red Alert
1997 Age of Empires
1998 Caesar III
PS: Als er meer games me te binnen schieten update ik de lijst wel even.
1982 Pango
1982 Paratrooper
1984 Karateka
1984 Soko-Ban
1986 Arkanoid
1988 Grand Prix Circuit
1988 Lombard RAC Rally
1989 Blockout
1989 Rambo III
1989 Ski or Die
1989 Tunnels of Armageddon
1990 Commander Keen 1: Marooned on Mars
1991 Commander Keen 4: Secret of the Oracle
1991 Commander Keen 6: Aliens Ate My Babysitter
1991 Duke Nukem
1991 Micro Machines
1993 Sky Roads
1992 The Catacomb Abyss
1992 Wolfenstein 3D
1994 Raptor: Call of the Shadows
1996 Command & Conquer: Red Alert
1997 Age of Empires
1998 Caesar III
PS: Als er meer games me te binnen schieten update ik de lijst wel even.
0
geplaatst: 3 september 2011, 22:18 uur
Micro Machines inderdaad
, dat was wel een klassieker. Verder ben ik tegenwoordig nog steeds grote fan van Rollercoaster Tycoon, blijft goed en heb ik vroeger echt grijs gespeeld. Ik had vroeger een spel genaamd Charlie de Eend, volgens mij een van de eerste die ik gespeeld had. Earthworm Jim kan ik me ook nog herinneren, die had ik laatst nog eens geïnstalleerd. En ik speelde vroeger geregeld van die gratis spellen als MDK die bij de PC geleverd werden. Voor de rest kan ik me niks herinneren. Maar goed, je bent een paar jaar ouder dan me. Oudere spellen kan ik me bijna niet herinneren.
, dat was wel een klassieker. Verder ben ik tegenwoordig nog steeds grote fan van Rollercoaster Tycoon, blijft goed en heb ik vroeger echt grijs gespeeld. Ik had vroeger een spel genaamd Charlie de Eend, volgens mij een van de eerste die ik gespeeld had. Earthworm Jim kan ik me ook nog herinneren, die had ik laatst nog eens geïnstalleerd. En ik speelde vroeger geregeld van die gratis spellen als MDK die bij de PC geleverd werden. Voor de rest kan ik me niks herinneren. Maar goed, je bent een paar jaar ouder dan me. Oudere spellen kan ik me bijna niet herinneren.
0
geplaatst: 4 september 2011, 17:21 uur
Als ik al die klassiekers op moet noemen ben ik nog wel even bezig. En als meerdere mensen dan gaan meedoen wordt het wel een erg lange lijst, haha. Als ik naar die van jou kijk zit er een hoop bij wat ik ook heb gespeeld. Je kunt wel zien dat we van dezelfde leeftijd zijn. Paratrooper was mijn allereerste game als het goed is, Grand Prix Circuit mijn eerste game met enigszins fatsoenlijke graphics.
Ski or Die, Commander Keen, ook allemaal van die klassiekers. Bij die eerste kwam nog aardige muziek uit de PC-speakers. Al waren het toen nog bliepjes natuurlijk. Later kwam de Soundblaster, Adlib, enzovoort en dan denk ik in de eerste plaats aan Wolfenstein 3D. Toen ik voor het eerst een Soundblaster kreeg was dat het spel wat het meeste indruk op me maakte met zijn geluid.
Raptor was erg vermakelijk en had toen ook echt mooie graphics. Van Micro Machines heb ik alleen de demo gespeeld. Dat was trouwens ook echt een mooie tijd, dat er van die cd's met demo's en shareware rondgingen onder vrienden en klasgenoten. Die Twllight-cd's, demo's die bij bij de Engelse gamesbladen zoals PC Power, PC Review en PC Gamer zaten. Ik heb er zelfs een hoop nog van uit 94 en 95, en toevallig heb ik ze van de week nog proberen te openen. Was een CD aan het zoeken en kwam toen ook allemaal oude cd's tegen.
Ski or Die, Commander Keen, ook allemaal van die klassiekers. Bij die eerste kwam nog aardige muziek uit de PC-speakers. Al waren het toen nog bliepjes natuurlijk. Later kwam de Soundblaster, Adlib, enzovoort en dan denk ik in de eerste plaats aan Wolfenstein 3D. Toen ik voor het eerst een Soundblaster kreeg was dat het spel wat het meeste indruk op me maakte met zijn geluid.
Raptor was erg vermakelijk en had toen ook echt mooie graphics. Van Micro Machines heb ik alleen de demo gespeeld. Dat was trouwens ook echt een mooie tijd, dat er van die cd's met demo's en shareware rondgingen onder vrienden en klasgenoten. Die Twllight-cd's, demo's die bij bij de Engelse gamesbladen zoals PC Power, PC Review en PC Gamer zaten. Ik heb er zelfs een hoop nog van uit 94 en 95, en toevallig heb ik ze van de week nog proberen te openen. Was een CD aan het zoeken en kwam toen ook allemaal oude cd's tegen.
0
geplaatst: 10 september 2011, 20:24 uur
Ik speelde pyjama sam, freddy fish, putt putt, age of empires, rayman, redcat. 
Dat is mijn nostalgie aan PC games.

Dat is mijn nostalgie aan PC games.
0
geplaatst: 20 december 2011, 13:05 uur
Hier nog een klassieker, zwaar ondergewaardeerd naar mijn mening. Vrouwen in badpakjes, zelfs als bestaat ze uit n paar pixels, zijn altijd leuk! Voor mij iig jeugdsentiment! http://en.wikipedia.org/wiki/Jill_of_the_Jungle. Uit 1992 alweer!
0
geplaatst: 20 december 2011, 13:24 uur
Vond Alley Cat (1984) altijd erg grappig om te spelen!
Verder:
Tapper (1983) Dit zou het denk ik weer erg goed doen op de smartphone
Paratrooper (1982)
King's Quest (1984)
Pitstop (1983)
Q*bert (1982)
Maar ook een duikpoot spel. Geen idee wat de naam was (iemand?), maar dat was ook zo een oerspel waarbij je bommem moest gooien op duikboten. Dropte je de bom precies op de periscoop dan kreeg je weer bonuspunten.
Verder:
Tapper (1983) Dit zou het denk ik weer erg goed doen op de smartphone
Paratrooper (1982)
King's Quest (1984)
Pitstop (1983)
Q*bert (1982)
Maar ook een duikpoot spel. Geen idee wat de naam was (iemand?), maar dat was ook zo een oerspel waarbij je bommem moest gooien op duikboten. Dropte je de bom precies op de periscoop dan kreeg je weer bonuspunten.
0
geplaatst: 21 januari 2012, 15:42 uur
Command & Conquer: Red Alert
Age of Empires 2
Doom I & II
Theme Hospital
Larry
Age of Empires 2
Doom I & II
Theme Hospital
Larry
* denotes required fields.