Platforms / PC / Indie / Underdog games
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2010, 02:38 uur
Kent iemand hier nog wat goeie Indie games of gewone minder bekende games die nog de moeite waard zijn om te spelen?
Hier heb ik er een paar die ik zelf aanraad:
Amnesia: The Dark Descent (2010): Prachtig horror game met geweldig sfeer je voelt je echt een met de hoofdpersoon.
Penumbra: Overture - Episode 1 (2007): De voorganger van Amnesia in een wat modernere sfeer.
Braid (2008): Platformer met veel puzzels en unieke graphics het gaat hier vooral om het manipuleren van de tijd.
Misadventures of P.B. Winterbottom, The (2010): Ook een platformer met tijd manipulatie hierin werk je samen met jezelf om zoeveel mogelijk taarten te pakken te kunnen krijgen.
Super Meat Boy (2010): Een platformer van zeer hoog niveau hierin moet je erg behendig zijn en snel, het is zeer lastig om overal een goeie tijd neer te zetten en alles te verzamelen.
Shank (2010): Vrij simpel maar toch uitdagend side scrolling vecht spel met een erg leuke co-op story mode.
DeathSpank (2010): Zeer goede RPG met veel humor ook erg leuk om samen met een vriend te spelen.
Death to spies: Moment of Truth: Een zeer lastige game waarbij je moet infiltreren in Duitse basissen, je hebt hierin veel vrijheid maar moet zeer voorzichtig te werk gaan.
Alien Swarm (2010): Dit spel is gratis te downloaden op Steam een leuke en redelijke lastige coop shooter. Je speelt hier met een team van maximaal 4 man waarmee je een aantal missies moet doen teamwork is echt een must in deze game anders zul je niet ver komen.
Als ik nog meer goeie indie/underdog games kan vinden zal ik ze aan deze lijst toevoegen.
Hier heb ik er een paar die ik zelf aanraad:
Amnesia: The Dark Descent (2010): Prachtig horror game met geweldig sfeer je voelt je echt een met de hoofdpersoon.
Penumbra: Overture - Episode 1 (2007): De voorganger van Amnesia in een wat modernere sfeer.
Braid (2008): Platformer met veel puzzels en unieke graphics het gaat hier vooral om het manipuleren van de tijd.
Misadventures of P.B. Winterbottom, The (2010): Ook een platformer met tijd manipulatie hierin werk je samen met jezelf om zoeveel mogelijk taarten te pakken te kunnen krijgen.
Super Meat Boy (2010): Een platformer van zeer hoog niveau hierin moet je erg behendig zijn en snel, het is zeer lastig om overal een goeie tijd neer te zetten en alles te verzamelen.
Shank (2010): Vrij simpel maar toch uitdagend side scrolling vecht spel met een erg leuke co-op story mode.
DeathSpank (2010): Zeer goede RPG met veel humor ook erg leuk om samen met een vriend te spelen.
Death to spies: Moment of Truth: Een zeer lastige game waarbij je moet infiltreren in Duitse basissen, je hebt hierin veel vrijheid maar moet zeer voorzichtig te werk gaan.
Alien Swarm (2010): Dit spel is gratis te downloaden op Steam een leuke en redelijke lastige coop shooter. Je speelt hier met een team van maximaal 4 man waarmee je een aantal missies moet doen teamwork is echt een must in deze game anders zul je niet ver komen.
Als ik nog meer goeie indie/underdog games kan vinden zal ik ze aan deze lijst toevoegen.
1
AvMerode
geplaatst: 18 december 2010, 13:53 uur
Amnesia, Braid en Super meat boy zijn op dit moment echt de beteren op dit moment maar ik ken er nog wel een paar.
Als Deathspank als Indie game word gezien zal deze er ook wel bij horen: Torchlight (2009): Makers van de oude Diablo's, is dan ook vergelijkbaar met diablo en deathspank, persoonlijk vind ik dit beter dan deathspank maar torchlight is dan ook alleen voor pc waardoor populariteit blijkbaar minder is.
Bit.Trip.Beat (2009): Soms frustrerend maar kan verslavend zijn als je er helemaal op ingaat, old school game-play dat vergelijkbaar is met Arkanoid en nog meer retro klassiekers.
DogFighter (2010): Heb de illegale versie gespeeld maar ben wel van plan om het ooit aan te schaffen vanwege er online MP functie inzit.
Goede arcade flight shooter.
Tidalis (2010): Leuke Puzzel game, soms wel pittig maar echte puzzel fans zullen hier dol op zijn.
Shatter (2010): Arkanoid stijl, beetje kort maar wel erg goed.
Nation Red (2009): Lekkere Zombie knaller met een beetje strategie erin, de perks moeten gebruikt worden omdat de game pittig is, zorgt voor een strategisch element.
World Of Goo (2008): Originele Puzzel game die blijft boeien, erg interessant en uniek.
Machinarium (2009): Point & Clicker/Adventure/Puzzel, ook uniek en interessant.
Er zijn nog wel meer goede indie games maar kom nu ff niet op de titels, onderstaande titel is volgens mij geen indie game maar zo ie zo wel een Underground/underdog game van goede kwaliteit.
Divinity 2: the dragon knig...
Hou je van rpg's als dragon age: origins en the witcher, dan is dit een dikke aanrader.
Als Deathspank als Indie game word gezien zal deze er ook wel bij horen: Torchlight (2009): Makers van de oude Diablo's, is dan ook vergelijkbaar met diablo en deathspank, persoonlijk vind ik dit beter dan deathspank maar torchlight is dan ook alleen voor pc waardoor populariteit blijkbaar minder is.
Bit.Trip.Beat (2009): Soms frustrerend maar kan verslavend zijn als je er helemaal op ingaat, old school game-play dat vergelijkbaar is met Arkanoid en nog meer retro klassiekers.
DogFighter (2010): Heb de illegale versie gespeeld maar ben wel van plan om het ooit aan te schaffen vanwege er online MP functie inzit.
Goede arcade flight shooter.
Tidalis (2010): Leuke Puzzel game, soms wel pittig maar echte puzzel fans zullen hier dol op zijn.
Shatter (2010): Arkanoid stijl, beetje kort maar wel erg goed.
Nation Red (2009): Lekkere Zombie knaller met een beetje strategie erin, de perks moeten gebruikt worden omdat de game pittig is, zorgt voor een strategisch element.
World Of Goo (2008): Originele Puzzel game die blijft boeien, erg interessant en uniek.
Machinarium (2009): Point & Clicker/Adventure/Puzzel, ook uniek en interessant.
Er zijn nog wel meer goede indie games maar kom nu ff niet op de titels, onderstaande titel is volgens mij geen indie game maar zo ie zo wel een Underground/underdog game van goede kwaliteit.
Divinity 2: the dragon knig...
Hou je van rpg's als dragon age: origins en the witcher, dan is dit een dikke aanrader.
0
geplaatst: 18 december 2010, 19:59 uur
Deathspank en Shank zijn niet echt Indies maar vind ik wel vallen onder minder bekende spellen net als Torchlight.
Bedankt voor je toevoeging als je er nog meer vind hoor ik het graag.
Ik ben altijd opzoek naar goeie games en de grote commerciële titels trekken mij niet zo.
Bedankt voor je toevoeging als je er nog meer vind hoor ik het graag.
Ik ben altijd opzoek naar goeie games en de grote commerciële titels trekken mij niet zo.
0
geplaatst: 10 januari 2011, 12:41 uur
Indie:
The Void: Een Russische first person adventure/horror game die zich afspeelt in het Vagevuur of een soortgelijk iets.
Zeno Clash: Een vechtspel dat vanuit het eerste persoonsperspectief plaatsvindt. De game is van Chileense makelijk en heeft echt een bizarre artistieke vormgeving.
Niet indie maar wel onbekend:
Cryostasis: Een first person shooter annex survival horror spel van Oekraïense makelij. Speelt zich af op een Russische ijsbreker die al enkele jaren schipbreuk heeft geleden dichtbij de Noordpool. Aan jou de taak om de ware oorzaak te achterhalen. Heeft tevens het beste verhaal dat ooit in een videospel is verteld.
The Void: Een Russische first person adventure/horror game die zich afspeelt in het Vagevuur of een soortgelijk iets.
Zeno Clash: Een vechtspel dat vanuit het eerste persoonsperspectief plaatsvindt. De game is van Chileense makelijk en heeft echt een bizarre artistieke vormgeving.
Niet indie maar wel onbekend:
Cryostasis: Een first person shooter annex survival horror spel van Oekraïense makelij. Speelt zich af op een Russische ijsbreker die al enkele jaren schipbreuk heeft geleden dichtbij de Noordpool. Aan jou de taak om de ware oorzaak te achterhalen. Heeft tevens het beste verhaal dat ooit in een videospel is verteld.
0
AvMerode
geplaatst: 10 januari 2011, 22:12 uur
The Void is echt een aparte game, ben er zelf ook mee bezig en echt bizar.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 10:24 uur
Denk niet dat dit echte indie-games zijn, ze zijn echter wel heel sfeervol:
-Vampire: The Masquarade Blo...
-Fahrenheit / Indigo Prophecy
-Clive Barker's Undying
Ben zelf momenteel bezig met Amnesia..meest creepy spel dat ik tot nu toe heb gespeeld ;o
-Vampire: The Masquarade Blo...
-Fahrenheit / Indigo Prophecy
-Clive Barker's Undying
Ben zelf momenteel bezig met Amnesia..meest creepy spel dat ik tot nu toe heb gespeeld ;o
0
geplaatst: 20 maart 2013, 12:43 uur
Ik was ff Yogscast aan t kijken, kom ik dit ge-ni-ale spelletje tegen:
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 7 juni 2020, 11:10 uur
Tip! 5 euro voor 700 indies! Black Lives Matter-bundel biedt ruim 700 games | Nieuws | Gamer.nl
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 12 juni 2020, 22:21 uur
De Indie Showcase van de Escapist, als tegenhanger voor de AAA revealshows.
Ook veel moois tussen...
Ook veel moois tussen...
* denotes required fields.