menu

Platforms / PC / Game Keyboard/Toetsenbord

zoeken in:
AvMerode
Wat is een goede toetsenbord en waarom is een game keyboard zo verrekte duur?
Wat voor functies heeft een game keyboard en is het aan te raden voor perfect gaming? (of is een normale keyboard ook voldoende?)

Gewoon hier een beetje rondkijken. logitech game toetsenbord Toetsenborden | Vergelijk prijzen en producten - Kelkoo Die Logitech toetsenborden schijnen het best te zijn voor pc-gaming. Ikzelf heb een heel basic Dell keyboard maar die vind ik ook wel chill voor gaming.

AvMerode
Die Logitech G13 Advanced Gameboard doet me wat denken aan een Tron apparaat. (futuristisch)

Ik had die keyboards trouwens al lang gezien Jelle (daarom vermelde ik ook, wat duur), mijn vraag was ook meer wat er zo bijzonder is aan een game keyboard? (wat kun je ermee en werkt het beter dan een normaal toetsenbord?)

Wat er bijzonder aan is? Tja, dat weet ik ook niet haha Een game-keyboard heeft volgens mij alleen meer specs dan gewone keyboard.

Je hebt vaak meer knoppen en zaken als toetsenbordverlichting, de mogelijkheid macro's aan te maken, een meer ergonomisch ontwerp en extra USB-aanluitingen.

Ze zijn vaak wel erg duur ja, en per se nodig heb je ze niet in mijn ogen. Al ben ik nog altijd heel tevreden met mijn Logitech G11. Had alleen wat minder "luidruchtige" toetsen gehad achteraf.

AvMerode
Iemand review'de een Logitch G110 Gaming Keyboard en hij vermelde er ook bij:
M'n G keys gebruik ik nog niet heel veel maar af en toe wel leuk voor het 'automatiseren' van single shot guns in fps games

Soort van auto-bot systeem zeker? je kunt in feite dan gewoon cheaten met zo'n ding dus.

Thomas83 schreef:
de mogelijkheid macro's aan te maken

Wat zijn macro's? (ik weet wel wat een macro organisme is )

Dat automatiseren is een voorbeeld van een macro. Een macro is zeg maar een bepaalde opdracht die je meegeeft aan bijvoorbeeld een bepaalde toetsencombinatie, kan echt van alles zijn. Het kan ook gebruikt worden om te cheaten, maar ook om tijd te besparen of zo bijvoorbeeld. Voor als je het nog niet wist, met G-keys wordt hier trouwens bedoeld de extra toetsen op de Logitech-gametoetsenborden, in elk geval in de G-serie (weet niet of er nog andere series zijn eigenlijk), die zitten dan aan de linker kant als ik het zo gauw goed zie op een afbeelding. Is op mijn G11 ook zo, net als bijvoorbeeld bij de G12. Dat is voor zover ik weet niet meer dan een opgewaardeerde G11, wat volgens mij niet veel verder gaat dan een hip ogend maar weinig toevoegend display-schermpje waarop je simpele dingen kan zien als hoeveel munitie je nog hebt in een shooter.

Tenzij je echt een macro toetsenbord wil met allemaal extra knoppen zou ik gewoon voor een zo oud mogelijk model gaan. Die goeie ouwe grijze toetsen borden zijn naar mijn mening toch nog steeds het beste, ze gaan extreem lang mee zelfs al krijgen ze nog wel eens een mep en dan heb ik het niet over een voorzichtig klopje. Ik ken dan ook nog zat hardcore gamers die nog steeds spelen met een soms wel meer dan 10 jaar oud toetsenbord waarvan de tekens allang afgesleten zijn.

Lang verhaal kort:
Hoe goedkoper des te beter die moderne dingen zijn nogal gevoelig en duur wat betreft reactie merk ik geen verschil.

Bij muizen is dit wel een ander verhaal daar zit behoorlijk veel verschil in tussen een goedkope en bijvoorbeeld een Razer muis.

Deze topic kan wel een kickje gebruiken. Mijn G11 heeft het helaas door eigen schuld begeven. Eigenlijk wilde ik niet weer zoveel geld neertellen voor een toetsenbord, en zette een gamingstoetsenbord maar uit mijn hoofd, maar toen kwam ik op internet de Sharkoon Skiller tegen. Het zal geen topkwaliteit zijn, maar dat ding heeft los van toetsenverlichting bijna alle functies die duurdere toetsenborden ook bieden.

Wat ik vooral interessant vind is dat de bijgeleverde software er erg toegankelijk uitziet, en eigenlijk uitgebreider dan die van de G11. Je kunt zelfs muisklikken toekennen aan een toets. Hopelijk ook op de manier waarop ik wil. Dan kan ik het in Diablo 2 gebruiken. De rspaarzame recensies zijn ook positief, dus ik durf de gok voor de maar 15 a 20 euro wel aan. Dat is wel echt bizar goedkoop. Als het ding een beetje draait zal ik alleen de extra USB-aansluiting missen.

Om nog even in te gaan op de toch al twee jaar oude vorige post, bij de echte hardcore gamers zijn mechanische toetsenborden populair. Die schijnen stukken beter te reageren, van degelijker kwaliteit te zijn en fijner te typen. De toetsenborden van vroeger waren ook mechanisch. Maar zo'n mechanisch toetsenbord ligt ver boven wat ik voor een toetsenbord uit wil geven. Die dingen zijn ook best luidruchtig volgens mij. Dat vind ik voor het nodige typwerk wel een nadeeltje.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:12 uur

geplaatst: vandaag om 12:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.