menu

Platforms / Xbox / Xbox360 aansluiten op speakers

zoeken in:
Ik heb 1 rode en 1 witte stekker die door middel van een splitter aan te sluiten zijn op je speakers. Op mijn Logitech speakers zit 1 aansluiting voor een headset en ik krijg dus geen geluid uit mijn boxen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er wel geluid uit komt?

En als ik eventueel andere speakers zou moeten kopen welke zijn dan geschikt?

Heb het al

avatar van Starmaster501
Weet iemand hoe het zit met 5.1 op je xbox?
Ik heb het geprobeerd alleen dat waren boksen voor de pc dus die kon ik niet aansluiten. Kan iemand mij vertellen wat voor stekkers de boksen moeten hebben en in wat voor aansluitingen ze moeten?

avatar van Brains
Moeilijk op een enkel antwoord aan te knopen. En zijn honderden verschillende manieren om verschillende geluidsystemen aan je Xbox te haken. Wat ik wel durf te zeggen is dat vrijwel ieder geluidsysteem aan je Xbox te haken is, zo dus ook je 5.1 PC speakers.

Je zou moeten kijken naar je uitgang van je surround systeem. Gezien je aangeeft dat het PC speakers zijn is dat vermoedelijk een 3.5mm jack:

(afbeelding)
Maar waarschijnlijk dan meerdere gezien het 5.1 is, dus waarschijnlijk 3 stuks van die uitgangen in 3 verschillende kleurtjes . Klopt dat?

avatar van Starmaster501
3 verschillende kleurtjes ja. En nog een stekkertje met 2 van die schroefjes aan de zijkant. Dat is wat in me regelaar zit. Dan heb ik de bas waar alles in gaat, 4 boksjes.

avatar van Brains
Die met die schroefjes stop je niet in je computer maar in je regelaar/subwoofer/versterker toch? Alleen die drie verschillende gekleurde 3.5mm jacks doe je in je PC?

avatar van Starmaster501
Ja die gaat idd niet in mn pc.
Wat ik nu heb is ook 2 boksjes van een pc.
Die zat met 1 stekkertje aangesloten in de pc. Ik heb daarvoor een verloopje, ik doe aan de ene kant die stekker erin en aan de andere kant zit een rood en wit stekkertje wat naar de achterkant van mijn tv gaat naar audio left en right. Alleen ik weet niet hoe ik dat met die 3 stekkertjes van de 5.1 moet doen...

avatar van Brains
Dan heb je zo'n adapter nodig:

(afbeelding)
Weet alleen niet waar je die makkelijk kan krijgen.

avatar van Rujar
Starmaster501 schreef:
Weet iemand hoe het zit met 5.1 op je xbox?
Ik heb het geprobeerd alleen dat waren boksen voor de pc dus die kon ik niet aansluiten. Kan iemand mij vertellen wat voor stekkers de boksen moeten hebben en in wat voor aansluitingen ze moeten?


Home theater set heb je alleen deze (optische) kabel nodig.


(afbeelding)

avatar van Starmaster501
Ik denk meer dat van Brains. Heb ik dan gewoon 5.1 geluid? Want die geel rood stekkertjes gaan achterin mijn tv in audio L en R. Maar als ik dit doe heb ik dus wel 5.1?
En weet je misschien hoe dat heet, die adapter. Of een site waar je die kan kopen?

avatar van Brains
Geel is video, dus die kan je beter niet in je audio doen . Wit en rood zijn audio L en R, maar bevatten alle kanalen voor 5.1 (Zelfs 7.1).
Die adapter is hier te vinden.

Edit: Momenteel uitverkocht zie ik, maar ze hebben 'm over 2 dagen weer..

avatar van Starmaster501
Geel voor video? Waddan?:P
Nja, bedankt igg Brains
Kzal es kijke of ik aan zo'n ding kan komen.

avatar van Starmaster501
Heb uiteindelijk iets anders gevonden met maar 2 aansluitingen. Die gele had ik idd niet nodig en deze kostte 7 euro. Erg vet dat surround sound.
Zeker met Flashpoint hoor je de kogels om je oren vliegen

SeptuSword
Je kan met een speciaal adapter ook aansluiten op je subwoofer.

avatar van Starmaster501
De vraag kan hier wel geploft worden denk

Ik heb probleempje met geluid als ik film ga kijken. Ik heb dus een Surround set. Maar als ik bijvoorbeeld Hostel ga kijken dan valt het geluid af en toe weg. Bijvoorbeeld iemand doet zn aansteker aan en bij die klik gaat het geluid ineens helemaal zacht en word het langzaam weer harder.
Ook wanneer er geschreeuw wordt ofzo gaat het geluid steeds helemaal zachter.
Ander voorbeeld in Sin City. Wanneer er govochten of geschoten wordt gaat het geluid steeds helemaal zacht. Dit heb ik overigens niet bij al mijn films. Maar bij een kwart.

Iemand enig idee waar dit aan licht?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.