menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
centurion81 (moderator)
Nomak schreef:
..

Jammer als die Bethesda games exclusief voor de xbox gaan worden..

Gaat niet noodzakelijkerwijs zo worden: Future Bethesda Games Could Still Come to PlayStation Despite Xbox Ownership - Push Square - pushsquare.com

Realistisch gezien alleen niet. Of denk je echt dat Microsoft de concurrent blij gaat maken met een Doom, Wolfenstein, Fallout of Elder Scrolls?

Of Sony moet ervoor open staan dat bepaalde exclusives die zij hebben ook voor Xbox komen.

centurion81 (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Realistisch gezien alleen niet. Of denk je echt dat Microsoft de concurrent blij gaat maken met een Doom, Wolfenstein, Fallout of Elder Scrolls?

Of Sony moet ervoor open staan dat bepaalde exclusives die zij hebben ook voor Xbox komen.

Mja, zoals in artikel wordt gezegd:

"There's no mention of Xbox exclusivity in the various statements that both Microsoft and Bethesda have released. In fact, Pete Hines, VP of PR and marketing at Bethesda, writes: "The key point is we’re still Bethesda. We’re still working on the same games we were yesterday, made by the same studios we’ve worked with for years, and those games will be published by us."

Going by this sentence alone, it would appear as though Bethesda will still self-publish at least some of its games — perhaps titles that have already been announced and are already in development. This suggests that these games will still be multiplatform, and could still release on PlayStation consoles.

It's worth noting that Microsoft owns Minecraft, for example, but it still allows the game to be released and supported on other platforms. A similar structure could be in place with Bethesda's studios and its properties, but again, we don't have clear confirmation either way."

Deze redenering komt van een PS fansite, en ik hoop dat het waar is, al heb ik volgens mij zelf nog nooit een game van Bethesda gespeeld, maar wat in ieder geval klopt, is dat er met geen woord over Xbox console exclusivity wordt gerept.

centurion81 schreef:
(quote)

Nieuw heb je beiden voor 700... Dat was de launchprijs van de PS3

Dat heb ik toen als 15 jarige niet kunnen betalen en nu ga ik met mijn volle verstand dat ook niet doen als 29 jarige, hoe verleidelijk het ook is!!

centurion81 schreef:
Deze redenering komt van een PS fansite, en ik hoop dat het waar is, al heb ik volgens mij zelf nog nooit een game van Bethesda gespeeld, maar wat in ieder geval klopt, is dat er met geen woord over Xbox console exclusivity wordt gerept.

Waarom zou Microsoft 7.5 miljard lappen als ze er ook games voor Sony mee afleveren? Want die games kwamen al uit voor de Xbox.

Nee, ik verwacht dat de grote IP's bij de Xbox blijven. En terecht ook.

Heeft Microsoft ook eens een exclusive die enigszins aankomt aan de andere kant, iets wat ze deze gen voor mij in ieder geval zo goed als niet hadden. Het zij zo. Wel zo eerlijk ook. Dan maar geen Starfield en nieuwe Elder Scrolls vermoedelijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Waarom zou Microsoft 7.5 miljard lappen als ze er ook games voor Sony mee afleveren? Want die games kwamen al uit voor de Xbox.

Xbox maalt niet zo veel om exclusives zoals Sony dat doet omdat console verkoop niet het enige doel is van Microsoft. Als al die games ook gewoon op de PlayStation komen dan verkoop je ontiegelijk veel meer games dus tel uit je winst. Vergelijking met minecraft vind ik wel treffend: ook overal speelbaar. We gaan het zien, wel benieuwd wat ze gaan doen.

Maar strakke move van Microsoft, en niet geheel toevallig kun je vanaf morgen de Xbox series s/x pre orderen. Prima timing.

centurion81 (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Mja, omdat het Microsoft om geld verdienen gaat en ze veel geld mislopen als ze de games niet op PS zouden verkopen?

Day 1 op Gamepass met alle Bethesdagames en heul veul geld verdienen lijken me de primaire redenen

Goan 't soin

Microsoft is rijker dan welke partij ook. Die geven niks om die paar extra centen. Dit is een prestigeproject. Ze zijn 3 generaties de nr 2 geweest en ze maken nu voor het eerst kans om de troon te kapen.

Zo te zien gaan ze het een beetje per geval/game bekijken of de game naast de pc/Xbox nog naar andere consoles komt afgaande op dit bericht:
Microsoft clarifies Deathloop and GhostWire: Tokyo PS5 exclusivity deals - trueachievements.com

Deathloop en Ghostwire blijven daarnaast dus timed exclusives voor Sony ondanks dat die games nu eigenlijk van Microsoft zijn.

Leuker zou zijn: alle games die nu van Microsoft zijn wel uitbrengen op de PS/Switch maar iedereen verplicht laten inloggen met een Xbox account

mrdig schreef:
Zo te zien gaan ze het een beetje per geval/game bekijken of de game naast de pc/Xbox nog naar andere consoles komt afgaande op dit bericht:
Microsoft clarifies Deathloop and GhostWire: Tokyo PS5 exclusivity deals - trueachievements.com

Deathloop en Ghostwire blijven daarnaast dus timed exclusives voor Sony ondanks dat die games nu eigenlijk van Microsoft zijn.

Op de games na die nu al in ontwikkeling zijn voor de PS, zullen andere toptitels echt niet naar PS komen. Dat worden de titels waar Microsoft mee gaat scoren bij hun achterban. Misschien dat ze wat mindere titels richting de PS laten gaan of iets waar je multiplatform mee kan gaan, zoals een online Fallout. Maar no wat dat er een Doom of Wolfenstein naar Sony zal gaan.

Ik verwacht eigenlijk dat de grotere series, zoals Doom, Wolfenstein, Elder Scrolls en dergelijke wel overal op blijven uitkomen. Kunnen ze mooi gebruiken in marketing. Speel de nieuwe Doom op PlayStation voor €80 of speel direct in gamepass, inclusief al onze andere games. Misschien als Timed exclusive.

Tegelijkertijd zie ik ze ook wel nieuwe games maken die dan wel een Xbox exclusives worden. Bestaande series ineens full exclusive maken wordt door de fans ook niet in dank afgenomen. Helemaal gezien de lange tijd dat ze al bestaan. En vergis je niet in de afzetmarkt onder de PlayStation bezitters.

Misschien zijn ze wel bezig om gamepass naar de PlayStation te brengen. De nieuwe Doom exclusive voor gamepass. Kan je wel op de PlayStation spelen mits je een abbo afsluit.

Denk ook dat ze naast de games ook interesse hebben in de techniek en kennis die daar zit. Kan je makkelijker delen onder je eigen studio's als ze daar onderdeel van zijn.

Wat trouwens ook een interessante is, Bethesda was een van de eerste die stadia ondersteunde. En laat Microsoft nou al eens aangegeven te hebben Stadia (Google) en Amazon meer als concurrentie te zien dan PlayStation.

Het gaat Microsoft niet om de pure console verkoop. Het gaat ze om mensen binden aan hun ecosysteem. Of dat nou op de telefoon, pc, console is maakt niet uit.

Daarnaast de koop wordt pas ergens halverwege volgend jaar definitief afgerond. Dus het gaat nog wel even duren voordat we de gevolgen ervan gaan merken.

Ja als Sony Bethesda had gekocht dan wist je zeker dat het allemaal Sony exclusives zouden worden. In het geval van Microsoft is het een heel ander verhaal omdat ze zoals legian meldt een compleet andere strategie erop na houden. Paar bladzijden terug of bij het PlayStation topic heb ik daar ook al wat over geroepen.

We gaan het zien, leuk man deze nieuwe generatie consoles en nieuwe strijd tussen Microsoft, Sony en idd ook nieuwe spelers zoals stadia en Amazon.

Xbox shockeert en koopt Bethesda met o.a. Fallout, Elder Scrolls & DOOM - gamekings.tv

Hier wel een interessant stukje opinie op video.

Ben het wel eens dat dit de laatste kans voor Microsoft is om de markt nog voor zich te winnen.

Maar alles spreekt nu in hun voordeel. De beste console, de goedkoopste console, de Gamepass waardoor iedereen voor weinig geld topgames kan spelen en nu ook tig geweldige IP's erbij.

Eigenlijk kun je de goedkope Xbox kopen + een Gamepass halen en er voor altijd klaar mee zijn. Zou niks voor mij zijn op die wijze, maar je kan echt voor weinig zoveel krijgen zeg.

Zal het zo ff kijken, gamekings vind ik prima om te kijken maar ze zijn wel ongelofelijke PS fanboys. Niet normaal.

Laatste kans vind ik het bij voorbaat al niet in elk geval. Ze zijn stapje voor stapje een hele bewuste strategie aan het uitvoeren en dat valt of staat niet met deze deal lijkt me. Gamekings heeft op een enkeling daar na ook te weinig door dat Microsoft heel iets anders aan het doen is dan Sony.

Ja, niet als in dat ze dan verdwijnen. Maar als je ooit koning van de gamesmarkt wil zijn, dan is het nu. Nintendo is briljant bezig, maar richt zich op een ander segment gamers en Sony vind ik eerlijk gezegd niet zo sterk. De PS5 is een geweldig commercieel product, maar behalve de naam is Microsoft Sony nu wel in alles voorbij aan het gaan. Het enige is dat Sony nu nog wel meer aansprekende IP's bezit. Last of Us, Uncharted, God of War, Ratchet and Clank. Maar als je daar Doom, Wolfenstein en Fallout tegenover kan zetten, dan heb je dat probleem vast opgelost.

Elke keer als ik denk, ik ken het gameswereldje wel en langzaamaan heb ik het wel een beetje gezien, dan komen toch weer zulke battles dat ik dat graag blijf volgen.

mrdig schreef:
Zal het zo ff kijken, gamekings vind ik prima om te kijken maar ze zijn wel ongelofelijke PS fanboys. Niet normaal.

Irriteer me echt mateloos aan die gasten, vooral die Jelle is zo’n grote Narcist en JJ te dom om te poepen.
Maar zal zo even kijken, topics zijn vaak wel interessant.

Mbt Bethesda maakt MS idd wel een hele goede move op de game market. Ze zijn echt lekker bezig en dat vind ik als (kleine) “fanboy” wel nice

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ben het wel eens dat dit de laatste kans voor Microsoft is om de markt nog voor zich te winnen.
Ik heb het al eerder gezegd, Microsoft focust zich niet meer volledig op console verkopen. Dus de markt winnen en Sony van de troon stoten is niet het doel. Het doel is om zoveel mogelijk mensen in hun eco systeem te krijgen. Op wat voor device dat is maakt veel minder uit. Microsoft heeft echt wel een strategie en plan liggen voor de komende generatie en daarna. Anders zouden ze gamepass en xcloud niet opgestart hebben.

En zoals mrdig al aangeeft hebben ze bij gamekings dat niet echt door. En voor mijn gevoel geld dat ook voor veel gamers (fanboys) eigenlijk. Die zitten nog zo vast in het oude bekende stramien. Een uitspraak als 'dit zou de laatste kans voor Microsoft zijn' toont aan dat ze totaal niet inzien dat ze een andere strategie hebben.

Eigenlijk kun je de goedkope Xbox kopen + een Gamepass halen en er voor altijd klaar mee zijn. Zou niks voor mij zijn op die wijze, maar je kan echt voor weinig zoveel krijgen zeg.
Dat is het idee. De hardcore gamers halen de Series X, maar de casual gamers of de ps fanboys halen de Series S met gamepass. Kunnen dan de exclusives spelen en worden zo langzaam opgenomen in het xbox eco systeem. Het hoeft niet veel te kosten, het hoeft niet direct. Zolang het maar gebeurt.

Als ik naar mezelf kijk bijvoorbeeld. Ik heb gamepass in het begin via de promotie codes genomen om Halo 5 te spelen. Ideaal maar verder had het weinig toegevoegde waarde voor mij. Echter vorig jaar via de €1 deal maar eens voor langer aangeschaft, voornamelijk om Gears 5 te spelen. Maar door andere games die erin stonden en het feit dat mijn gold abbo werd omgezet heb ik het nog steeds. Met als resultaat dat ik een paar weken geleden weer voor een half jaar verlengd heb tot volgend jaar november. En met het vooruitzicht van de komende games die daar allemaal in gaan komen, blijf ik het ook nog wel een tijdje houden. Ondertussen bewijst gamepass voor mij zijn nut. En met mij velen andere.

En daar mikt Microsoft ook op. Terwijl Nintendo en Sony games maken om hun console te verkopen, zoals dat al jaar en dag de gang van zaken is. Houd Microsoft er een andere strategie op na. En natuurlijk zorgen ze dat ze qua console goed kunnen concurreren en zijn ze bezig om op games dat ook weer te kunnen. Maar daar ligt niet de toekomst, misschien voor de komende jaren, maar voor lange termijn niet meer. Microsoft ziet dat, google ziet dat. Nintendo en Sony zien dat niet of willen dat niet zien.

Ik zie Microsoft nog wel de grootste worden in dat opzicht. Ze hebben een solide basis, voldoende ervaring, de architectuur en kennis in huis en passen het al toe. En ze hebben de afgelopen jaren wel weer bewezen zich op de gamer te richten.

Maar als je ooit koning van de gamesmarkt wil zijn, dan is het nu.

Microsoft is niet bezig om de huidige markt voor zich te winnen. Microsoft is bezig om de toekomstige markt te beheersen. In dat opzicht is dit moment ontzettend belangrijk, maar niet op de traditionele manier zoals het de afgelopen generaties ging.

Elke keer als ik denk, ik ken het gameswereldje wel en langzaamaan heb ik het wel een beetje gezien, dan komen toch weer zulke battles dat ik dat graag blijf volgen.

En dat maakt deze nieuwe generatie zo interessant. Bij de aankondiging van de One bleek dat de gamewereld niet klaar was voor verandering. Maar hoe zit dat nu? en hoe gaat Sony erop inspringen? Word Google een serieuze speler? De overname van Bethesda is een gigantische powermove van Microsoft en schud denk ik heel wat mensen goed wakker.

Nah ja de keuze console Microsoft vs. Sony is mi wel duidelijk. Er is echt geen reden om een xbox console te kopen en is weggegooid geld.

1. Games

Sony heeft nog steeds beste papieren, want het gaat om de exclusieve. Voor de games moet je daar zijn. (althans op papier)

Dat ziet Microsoft ook.

2. Service

Tja wat voor extra's heeft Sony nog ..

Die extra's die Microsoft aanbiedt is geweldig, maar daar heb je geen Xbox (console) voor nodig.

3. Kwaliteit

Keuze voor de kwaliteit van de console ook overbodige discussie. Geen van beide console is duidelijk zichtbaar beter dan de ander. Als kwaliteit belangrijk is dan koop je een pc.

Rujar schreef:
Er is echt geen reden om een xbox console te kopen en is weggegooid geld.

Haha, serieus?

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Haha, serieus?

Als je die games overal kan spelen heb je geen console nodig lijkt mij

Rujar schreef:

Boute uitspraak idd, je kan het beter formuleren als: Voor mij is er geen reden om een xbox te kopen en voor mij zou het weggegooid geld zijn.

Voor mij zijn er genoeg redenen:
- heb/wil geen pc voor gaming, gamen vanaf de luie bank rules
- heb geen fatsoenlijk android device voor gamepass/xCloud, wil ik wel tzt een keer halen trouwens. F*ck apple met hun weigering om game streaming toe te staan, als ze dat niet aanpassen dan wordt het na jaren switchen van iPhone naar Android.
- zit al 15+ jaar in het xbox eco systeem en heb geen reden om te switchen naar PS als main console
- ps5 slim/all-digital koop ik over een paar jaar er ws wel bij voor idd hun gave exclusives

Rujar schreef:

Dat had ik ook met de Xbox One. Maar dat was iets waar ik snel van ben teruggekomen na de aanschaf van mijn Lite.
- De Backward Compatibility
- Idd het feit dat ik eveneens een verouderde pc heb, net zoals mrdig
- De meeste franchises zijn sowieso crossgen
- Misschien een vreemd punt maar de controller is imo superieur.
- Gamepass

Dus om ook de nieuwe Xbox weg te zetten als overbodig gaat me ook te ver. Zou ik nu moeten kiezen, dan zou ik wellicht ook weer voor een Xbox gaan. Ook al deed ik aanvankelijk met mijn grote muil alsof het niet nodig was.

Maar goed voorlopig houd ik het bij de combo Xbox One Lite / Switch / Junk Pc en PS3 / Xbox360. En mijn handhelds. Zal wel even duren eer ik een next gen koop.

Rujar schreef:
(quote)

Als je die games overal kan spelen heb je geen console nodig lijkt mij

Zoals hierboven al gemeld zijn er wel wat redenen te bedenken (dus ik ga mijn lijstje niet opnoemen).
Maar, aan gamepass heb je inderdaad genoeg. En laat dat precies zijn wat Microsoft wil.

legian schreef:
Denk ook dat ze naast de games ook interesse hebben in de techniek en kennis die daar zit. Kan je makkelijker delen onder je eigen studio's als ze daar onderdeel van zijn.
Naast de games en studios pakken ze ook Orion van Bethesda op met de deal. Dat kan een goeie inpuls zijn bij Xcloud natuurlijk.

ZeniMax's 'Orion,' and how it will boost Microsoft's Xbox xCloud streaming tech | Windows Central - windowscentral.com

Er is niet echt een Gamepass topic, dus maar zo:

EA Play komt op 10 november naar Xbox Game Pass Ultimate voor console | Nieuws | Gamer.nl

EA Play voor Xbox One - Lidmaatschapsdienst voor games - Electronic Arts

Grotendeels is het wel oude meuk (Fifa 17, jippie..) of vrij oude franchise-games.

Maar het is leuk om een keertje NHL te spelen. Zou er nooit los voor lappen, maar als het zo kan, prima.

Doom Eternal en Forza Motorsport 7 naar Xbox Game Pass in oktober | Nieuws | Gamer.nl

Dit is wel een stuk interessanter. Doom Eternal is echt een ongelofelijke aanvulling.

Ik heb Gamepass overigens niet meer, kort geleden opgezegd. Ik stik nog in de Nintendo games de komende maanden. Maar ergens volgend jaar neem ik Gamepass wel weer.

Dankzij EA Play (heb het nu niet meer) heb ik zodoende de beide Star Wars battlefronts en mass effect andromeda gespeeld. Ideaal.
Lijst van alle games die je nu kan spelen via EA Play:

Full List of EA Play Games - trueachievements.com

Vind het juist wel mooi dat er ook wat oudere games instaan.

Doom Eternal heb ik verder wel zin in om ff te proberen via GamePass.

Ik vind het maar karig. Fifa 15 tot 19, wie speelt dat nog? Zelfs 20 is al oud, aangezien 21 over een week er is.

En Crysis 1-3 staan er wel op, maar niet de Crysis 1 remake. Die had ik wel weer willen spelen.

EA heeft buiten hun sportgames wel heel weinig te bieden vind ik. Maar ach, het komt extra op Gamepass. Ik had nooit 1 cent aan EA Access betaald.

Ach, ooit eens een maand EA Play geprobeerd maar al snel ontdekt dat het weinig bied. Nu het bij Gamepass komt is het wel leuk om af en toe eens een Need for Speed of iets dergelijks op te pakken. Dat ik dat pas een half jaar of jaar na release kan doen, ach.

Doom op Gamepass is wel erg fijn, zat er ook wel aan te komen natuurlijk. De game express niet gekocht omdat alle Bethesda games vroeg of laat er wel op verschenen. En ik voldoende andere games had om nog te spelen. Heb wel zin om daar mee te beginnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.