menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
legian schreef:
Begrijpelijk sentiment, maar hoeveel games die nu uitkomen op disc zijn volledig speelbaar van disc zonder day on patch, updates en dergelijke te moeten downloaden? Een disc in je console stoppen en je moet eerst de hele bende downloaden. Ik heb al gehad dat downloads niet meer beschikbaar zijn, daar zit je dan met een disc die je niet meer kan gebruiken. De disc is tegenwoordig een veredelde downloadcode geworden. Dus in hoeverre bezit je nog echt iets?

Het gaat er mij om dat ik met die disc toegang heb tot de installatie en de gratis download om het aan te krijgen. Dat de disc niet meer is dan een downloadcode op disc klopt, maar het heeft wel waarde. Ik kan die disc doorverkopen aan iemand en die persoon kan gewoon de game downloaden dan en spelen.
Als ik direct de downloadcode koop dan kan ik niks meer verkopen. Pas als dat mogelijk gaat worden wil ik overwegen om over te stappen op digitaal.

Grovonion schreef:
(quote)
Helemaal niet mee eens, de tweedhandsmart is heel erg levend. De prijzen die je daar kunt scoren zijn heel wat beter dan de kortingen die je op digitale sales kunt krijgen.

En begrijp me niet verkeerd, je kunt natuurlijk koopjes doen in digitale sales, en vooral Nintendo doet dat erg goed, vooral in combinatie met de mooie bonus die je kunt "sparen" per aankoop.
Vaker wel dan niet is er net op het moment dat je een bepaald game wilt geen korting te bespeuren. Veel AAA titels zijn trouwens bij launch duurder digitaal dan wel fysiek te verkrijgen. Vooral winkels zoals Dreamland and Carrefour geven in de launch week (even) al een mooie korting op de prijs.

Maar de fysieke tweedehandsmarkt is veel flexibeler. Redelijk nieuwe spellen vind je al vanaf dag 2 op facebook marketplace voor een hoge korting. Maar vooral de langdurige handel in games, werkt, zoals je weet ben ik daar redelijk actief mee bezig en kan mijn hobby daardoor tenminste ietwat financieren.

Een nadeel moet ik ook vermelden: de meer niche games zijn natuurlijk digitaal makkelijker te verkrijgen en ook de tweedehandsprijzen zijn de laatste jaren erg gestegen. De tijden van games voor 2€ zijn al even voorbij.

Nieuwe games, ook de fysieke, worden vaak al na enkele maanden voor hoge kortingen verkocht. Amazon, maar ook mediamarkt, nedgame etc. zijn daar een goede bron voor.

Precies, jij snapt het. De kortingen online wegen nooit op tegen de prijzen op bv Marktplaats waar je een half jaar na release al elke game op Nintendo na voor 25 euro kunt kopen. Online beflikkeren ze je sowieso. Dan doen ze of een game die overal voor 60 euro te koop is daar is afgeprijsd van 69,99 voor 48 ofzo. Dat is een korting van helemaal niks.

Digitaal is prima, maar niet als enige optie. Of je moet alleen die hele goedkope indiegames willen spelen, die zijn inderdaad vaak spotgoedkoop te krijgen. Maar ik speel vooral de grotere titels en dan is de tweedehands markt echt ideaal.

Manny Calavera schreef:
(quote)

Het gaat er mij om dat ik met die disc toegang heb tot de installatie en de gratis download om het aan te krijgen. Dat de disc niet meer is dan een downloadcode op disc klopt, maar het heeft wel waarde. Ik kan die disc doorverkopen aan iemand en die persoon kan gewoon de game downloaden dan en spelen.
Als ik direct de downloadcode koop dan kan ik niks meer verkopen. Pas als dat mogelijk gaat worden wil ik overwegen om over te stappen op digitaal.

Het gaat je dus niet om het daadwerkelijk bezitten, maar om de mogelijkheid om het weer te kunnen verkopen. Want bij beide bezit je een licentiecode om de game te kunnen spelen, maar de een kan je doorverkopen en de ander niet. Begrijpelijk, maar is wel iets anders dan wat je zei

Ben het met je eens dat de optie van beide wel moet blijven (ook al ben ik volledig digitaal). Maar tegelijkertijd groeit er nu een generatie op die helemaal niets geeft om fysieke uitgaven of om games door te verkopen. En daar spelen ze steeds meer op in. Dezelfde generatie die de hele micro-transacties slikt alsof het normaal is. Dat is de toekomst helaas.
Ik ben alleen bang dat het niet eens zo heel erg lang gaat duren voordat fysiek verdwenen is. En ik zie XBox daar nog wel de eerste in zijn ook.
Dat kwam in de leak van de hele rechtszaak toen toch ook naar voren. Een midgen digital only refresh, een volgende generatie en daarna streaming. Zoiets staat me nog bij. En Sony volgde met de PS5 ook met een digital only model. Die zien voor zichzelf ook alleen maar meer winst op die manier. En zo warm je je publiek al een beetje op voor een digitale toekomst.

Als we volledig fysiek willen blijven gamen worden we op den duur echte retrogamers

Deze discussie hebben we niet al te lang geleden toch ook al gevoerd? Maar blijft leuk, dus mijn 2 cents:

Digital only vind ik ook slecht, maar gaat toch wel gebeuren ben ik bang. Nog even verder en het is streaming only en is de hardware ook niet meer relevant. Games speel je dan alleen nog maar via een subscription service. Voor game preservation is dit trouwens ook super slecht, veel games verdwijnen uit stores en verdwijnen voorgoed. Mocht je de game ooit wel gekocht hebben dan kun je de game bijna altijd nog wel downloaden, maar helaas heel soms ook niet en future proof is het sowieso niet. Stores/diensten/bedrijven kunnen altijd stoppen danwel de stekker uit iets trekken.

Kotaku had er nog een artikel over recent: Hellblade II and Alan Wake 2 Are Signs of A Worrying Trend - kotaku.com

Alan Wake 2 en Hellblade 2 zijn idd goede voorbeelden, erg jammer dat je die gewoon niet fysiek kan krijgen.

Grovonion schreef:
Helemaal niet mee eens, de tweedhandsmart is heel erg levend. De prijzen die je daar kunt scoren zijn heel wat beter dan de kortingen die je op digitale sales kunt krijgen.

En begrijp me niet verkeerd, je kunt natuurlijk koopjes doen in digitale sales, en vooral Nintendo doet dat erg goed, vooral in combinatie met de mooie bonus die je kunt "sparen" per aankoop.
Vaker wel dan niet is er net op het moment dat je een bepaald game wilt geen korting te bespeuren.

Maar de fysieke tweedehandsmarkt is veel flexibeler. Redelijk nieuwe spellen vind je al vanaf dag 2 op facebook marketplace voor een hoge korting.

Dat vind ik vaak niet. Zeker niet meer voor de lastste 2 generaties. De Switch heeft dat wel. En dingen als marktplaats of ebay sluit ik eigenlijk al bij voorbaat uit. Te veel gedoe. Heen en weer gezeik. Zitten wachten of er nog iemand overbied etc. Komt het spel uberhaupt wel binnen. Maar daar bieden beurzen gelukkig weer een uitkomst.

Op dat gebied heb je inderdaad wel weer een zaak als Nedgame of Gameland Groningen. Die zijn vaak nieuw als tweedehands erg schappelijk.

Maar de kortingen in diverse eshops (en bvb Steam of Epic) slaan sowieso in 90% van de gevallen alles wat fysiek te verkrijgen is. Hoe vaak vind je bvb nog iets bij een Gamemania? En ook dingen die je leest hierboven als 'ja als je de hele goedkope indiegames wil spelen' slaat nergens op. Een Mortal Kombat 1 op PC voor 35 of Robocop voor 30 onlangs zijn prima kortingen. (meer dan de helft op 3 maanden tijd of minder) Laat staan dat je vaak als je oplet dingen als de Arkham Trilogy voor een 10tje koopt (xbox) of de Bioshock trilogie (Switch) eveneens voor dezelfde prijs.

En als er nou net op dat moment geen korting is op dat ene spel dat je wil? Eh. Tja. Dan wacht je toch een paar weken? Met een paar 1000 titels in je collectie (of 100'den op zijn minst zoals de meesten hier) is dat nou echt niet zo een groot probleem.

Ik vind het persoonlijk in ieder geval niet zo een probleem. Een rits bijzondere titels zal ik altijd fysiek in huis halen. Maar ik neem Steam als voorbeeld - dat werkt al zowat 15 of 20 jaar uitstekend en onverslaanbaar qua prijs. En heel langzaam evolueren de eshops ook die kant uit.

Het enige waar wel wat werk gemaakt dient te worden is imo opslagcapaciteit. Dat heeft de Switch op een hele praktische manier opgelost (in tegenstelling tot de Vita destijds helaas). Die games heb je ook in je bezit en hoef je niet eens te verwijderen want wat kost een mini-SD kaartje nog.

Ik heb het over console games, voor PC games is physieke markt is al lang dood. Vooral dankzij steam.

legian schreef:
(quote)

Het gaat je dus niet om het daadwerkelijk bezitten, maar om de mogelijkheid om het weer te kunnen verkopen. Want bij beide bezit je een licentiecode om de game te kunnen spelen, maar de een kan je doorverkopen en de ander niet. Begrijpelijk, maar is wel iets anders dan wat je zei

Ben het met je eens dat de optie van beide wel moet blijven (ook al ben ik volledig digitaal). Maar tegelijkertijd groeit er nu een generatie op die helemaal niets geeft om fysieke uitgaven of om games door te verkopen. En daar spelen ze steeds meer op in. Dezelfde generatie die de hele micro-transacties slikt alsof het normaal is. Dat is de toekomst helaas.
Ik ben alleen bang dat het niet eens zo heel erg lang gaat duren voordat fysiek verdwenen is. En ik zie XBox daar nog wel de eerste in zijn ook.
Dat kwam in de leak van de hele rechtszaak toen toch ook naar voren. Een midgen digital only refresh, een volgende generatie en daarna streaming. Zoiets staat me nog bij. En Sony volgde met de PS5 ook met een digital only model. Die zien voor zichzelf ook alleen maar meer winst op die manier. En zo warm je je publiek al een beetje op voor een digitale toekomst.

Als we volledig fysiek willen blijven gamen worden we op den duur echte retrogamers

Hoezo is dat wat anders? Ik zei het letterlijk in mijn bericht gister:

Zelfde voor mij, de eerste producent die een console uitbrengt waar je alleen maar digital only kan gaan, die is me kwijt. Want dan verdwijnt de hele markt om een tweedehands game te kopen of te verkopen wat ik graag doe. Sterker, digitale edities zijn vaak duurder dan een disc-versie, geen idee waarom want alle kosten voor de sale kunnen ze weglaten.

Los van dat, ik wil niet afhankelijk zijn van een digitale markt. Ik wil gewoon iets kunnen bezitten.

Het zijn twee dingen. Ik wil gewoon iets hebben. Dat als ik het wil spelen, ik het kan spelen en ik wil dan niet afhankelijk zijn van digitaal aanbod.

Maar ik koop en verkoop dus regelmatig games en die zijn dan altijd de helft goedkoper. Neem bv Robocop Rogue City, die gaat nu al voor 30-35 Euro op MP weg. Nou, die vind je niet voor zulke bedragen in een online sale.

Ik zie consoles met disc nog lang niet verdwijnen, niet zolang er nog een forse tweedehands markt is. Het zijn niet alleen mensen van 15 die gamen, maar ook van 25, 35, 45 of 55 jaar. En dat zijn de mensen die geld hebben en die doelgroep moet je ook bedienen.

Breng gewoon 2 versies consoles uit. Xbox X en S is echt ideaal. Neem ik de X en kan mijn buurjongen die 17 is lekker de S nemen omdat hij alles download. Hij zal wat minder verschillende games spelen vanwege de prijzen en ik speel er wat meer omdat ik als werkende wat meer geld bezit en tweedehands in kan kopen.

Grovonion schreef:
Ik heb het over console games, voor PC games is physieke markt is al lang dood. Vooral dankzij steam.

Precies. Als ik PC gamer was zou ik alles digitaal kopen. Mijn laatste paar laptops hebben al geen eens een drive meer, maar via Steam kun je wel flink wat games kopen met grote kortingen. Dan is het ook leuk om een rondje Summer Sale te doen. Maar op de console is een afgeprijsde topgame toch nog vaak 45 euro of meer. Dat is voor mij geen sale.

Niet gedacht dat mijn opmerking weer een hele rits meningen over fysiek en digitaal teweeg zou brengen. Leuk om allemaal te lezen!

Ik ben het overigens met alle plus- en minpunten m.b.t. fysiek vs. digitaal eens. Ik ben ook een voorstander van iets fysiek bezitten, maar tegenwoordig is dat (zoals legian al zei) vaak niet meer dan een veredelde code op een disc. De fysieke release van Baldur's Gate 3 is daar een mooie uitzondering op: 3 discs met alles erop en eraan. Daar ben ik nu vol smacht op aan het wachten.

Tweedehands zijn er soms nog weleens leuke deals te scoren, maar Grovonion gaf terecht aan dat niche games kneiter duur zijn. Lollipop Chainsaw, Alice: Madness Returns en Fire Emblem Path of Radiance/Radiant Dawn zijn daar goede voorbeelden van. Ik struin vaak gamebeurzen af (volgende maand weer in Zwolle) en soms heb je daar ook geluk. Bij een editie in Tilburg was bijvoorbeeld een kraam met allemaal games voor 1 euro. Daar heb ik zo'n 16 backwards compatible Xbox/Xbox 360 games gescoord.

Toch ben ook ik niet blind als het gaat om goede digitale deals. Laatst nog de volledige Tomb Raider trilogie van Crystal Dynamics gekocht voor 17 euro. Was inclusief alle DLC en extra's. Daar kan ik ze fysiek niet voor krijgen. Daarnaast heb ik de laatste 2 jaar ook veelvuldig gebruikgemaakt van Game Pass en daar games op gespeeld die ik misschien nooit had aangeraakt (Lies of P, Pentiment, Metal: Hellsinger, etc.).

Het grote nadeel van digital only is dat je 'bezit' verdwijnt zodra je account weg is. Een tijd gelden las ik in een nieuwsbericht dat het Microsoft account van sommige mensen zonder reden was verwijderd. Dan kan je zwaaien naar al je games. Bij fysiek moeten ze naar je huis komen om de game uit je klauwen te trekken. Dat is vooral een groot kritiekpunt van mijn kant als het gaat om digital 'ownership'.

Grovonion schreef:

Ik heb het over gamen in het algemeen, en neem Steam als voorbeeld waar ook de consoles wel eens binnen een bepaalde tijd naartoe zouden kunnen evolueren. En dat is uiteindelijk lang niet zo een ramp gebleken als destijds ook wel werd geroepen door heel wat mensen. Het was even wennen. Maar ook niet meer dan dat.

Manny Calavera schreef:
(quote)

Hoezo is dat wat anders? Ik zei het letterlijk in mijn bericht gister:

(quote)

Het zijn twee dingen. Ik wil gewoon iets hebben. Dat als ik het wil spelen, ik het kan spelen en ik wil dan niet afhankelijk zijn van digitaal aanbod.

Je zegt dat je iets gewoon wilt kunnen bezitten, om vervolgens een hele verklaring te geven (wat je nu ook weer doet) dat je dat alleen wilt omdat je het dan kan doorverkopen. En zodra het doorverkopen digitaal ook kan je overstap. Dan gaat het je dus niet om het fysiek bezit van de game, maar om de mogelijkheid van het doorverkopen. Het bezitten is dus niet de reden.

Ik zie consoles met disc nog lang niet verdwijnen, niet zolang er nog een forse tweedehands markt is. Het zijn niet alleen mensen van 15 die gamen, maar ook van 25, 35, 45 of 55 jaar. En dat zijn de mensen die geld hebben en die doelgroep moet je ook bedienen.

En die doelgroep bedienen ze ook, al jaren. En ze zijn ook al jaren bezig om naar digitaal te stappen (wat op pc al jaren de norm is), of micro-transactions de norm te maken en dat soort dingen. Een groot deel van die doelgroep is dan ook al overgestapt op digitaal, of deels of volledig. Maar belangrijker, die doelgroep wordt steeds minder groot (door tijdgebrek, sterfte, minder interesse, etc.) terwijl die groep 15 jarige (wat de toekomstige 25, 35,etc jarige worden) steeds groter wordt. En dat is voor al die bedrijven de belangrijkere groep. De focus verschuift dus naar die jongere groep.

De 2e hands markt is voor die bedrijven ook niet echt interessant, ze verdienen daar niets aan. Die hebben liever dat iedereen de game zelf koopt. Nu koop jij bijvoorbeeld de nieuwe Halo, speelt hem en verkoopt hem weer. Dan kunnen 2 mensen de game spelen terwijl MS maar 1 keer de verkoop krijgt. Maar als jij hem koopt, niet door kan verkopen en iemand anders hem later in een sale koopt heeft MS 2 keer de verkoop en dus ook meer inkomen.

Het is beiden. Als ik 60 euro aftik wil ik graag iets fysieks zien als bewijs, maar het gaat me niet om de disc maar gewoon om het bezit. Wat ook enorm waardevol is voor de tweedehands markt waar ik geregeld gebruik van maak.

En die markt hoeft voor Sony of Xbox niet belangrijk te zijn, maar de kopers vinden dit wel. Je weet ook nog dat de pleuris in 2013 uitbraak toen Microsoft bij de release van de One zei dat games niet meer door te verkopen waren. De hele gamewereld werd woest en Microsoft draaide dit een week later alweer in volledige paniek terug. En geloof me, die macht hebben kopers nog steeds. Ik koop ieder geval geen console waar dit niet mogelijk is.

Manny Calavera schreef:
En die markt hoeft voor Sony of Xbox niet belangrijk te zijn, maar de kopers vinden dit wel. Je weet ook nog dat de pleuris in 2013 uitbraak toen Microsoft bij de release van de One zei dat games niet meer door te verkopen waren. De hele gamewereld werd woest en Microsoft draaide dit een week later alweer in volledige paniek terug. En geloof me, die macht hebben kopers nog steeds. Ik koop ieder geval geen console waar dit niet mogelijk is.

Klopt, dat kan ik me nog goed herinneren (evenals het toenmalige digitale game sharing wat ideaal was). Evenals dat een grote groep gamers er toentertijd al geen probleem mee had. Maar die waren niet zo vocaal als de groep die het er niet mee eens was. Maar weet je wat de grap is, dat MS tegenwoordig veel dingen al op een of andere manier heeft doorgevoerd. Maar nu gaan ze stapsgewijs diezelfde kant op, in plaats van in een keer. Ze waren toen simpelweg te vroeg.

En over de macht van kopers valt dat wel mee. Nogmaals, de meeste kopers die er een probleem mee hebben zijn van de oudere generaties, de jongere generatie (ofwel de toekomst en grootste inkomstenbron) zijn degene die er gewoon in mee gaan. Kijk naar de hele mirco-transacties. Of al die pre-order bonussen, of alle uitgeklede games om meer dlc te kunnen leveren. Allemaal dingen waar gamers flink over hebben geklaagd (en nog steeds doen), maar het is nu groter dan ooit. Dus hoezo hebben de kopers macht? Weet je hoeveel mensen dat telkens roepen maar alsnog de console of game gewoon kopen?

Als kopers echt die macht hadden dan zat de gamemarkt niet in zijn huidige situatie. Maar kocht je nog gewoon games die af waren, die volledig op een schijf stonden en die nog echt waar voor hun geld leverde.

Starfield en andere Xbox games komen mogelijk naar PlayStation 5 - nl.ign.com

Holy fuck people!
wat voor games gaat Microsoft nog meer uitbrengen daar bij Sony en Nintendo!? .
Microsoft lijkt geen enkele waarde te hechten aan hardware maar alleen hun software lijkt van belang.

En nog even over digitaal only: als je een Ps5 of een Xbox series x spel 'fysiek' koopt, dan koop je het spel niet maar je koopt een sleutel op een schijf. Zodra je die activeert krijg je het spel digitaal in 'bezit' het is een slimme, handige manier van doen. En nu zie je dat deze generatie van Sony en Microsoft al volkomen digitaal is... of wisten jullie dat al? .

Dit zou wel bijzonder zijn. Microsoft laat al wel een paar jaar weten dat ze vooral willen dat je in de Xbox wereld mee gaat doen, of dat nu de One, de S, de X of Gamepass is.

Ben benieuwd of ze nog een nieuwe Xbox uit gaan brengen, als de grote games naar de PS5 komen is daar nog weinig reden toe. Al geloof ik nooit dat je Gears of Halo op PS5 kan spelen.

Haha! wauw Centurion81... gewoon wauw!

Die Microsoft geeft geen fuck aan z'n diehard fans! wat zullen die pissig zijn...

centurion81 (moderator)
Geen idee hoor, ik zou juist blij zijn: MS gaat zo meer geld verdienen, dus is er meer geld voor de ontwikkeling voor meer nieuwe games die allemaal day 1 op Game Pass komen...en voor Game Pass heb je nog altijd een xbox of pc nodig.

En wellicht is dit een soort Trojaans paard, EA en Ubisoft hebben een accountsysteem in hun games, wat nou als je een xbox account aan moet maken in Starfield op de PS5...zo trekt MS playstation en switch gamers in hun ecosysteem!

En wat ook fijn is voor de halo, sea of thieves en starfield spelers: wellicht een levendiger online community, zo worden hun spellen ook leuker

Dus denk als eerste reactie klopt wat je zegt, maar als men even rustig ademhaalt zijn ze het met ome Phil eens

Ah en dan nog negatief: qua console sales is het bijna 3 om 1 in voordeel van ps5 deze generatie en ook de groei van Game Pass stagneert wat, dus dit model zoals het nu is, is niet op de lange termijn vol te houden, wel voor Microsoft as a whole, maar die zij veel te gek op centjes verdienen om decennialang de gaming-tak te sponsoren.

Nog een reden dus om dit als die hard xbox fan toe te juichen: de kans dat er nog nieuwe Gears, Forza en HALO's komen wordt zo een stuk groter.

Zolang je xbox profiel/account + achievement systeem maar in de lucht blijft dan hoor je mij niet klagen.

En tja het zijn nu nog maar geruchten, maar het past wel in de filosofie van MS: hardware niet zo belangrijk, gaat erom dat de consumer naar hun ecosysteem komt en dat bereik je alleen maar als je op zoveel mogelijk devices te spelen bent en dan het liefst mbv een subscription. Hardware voor console gaming wordt ook echt onbelangrijk, we hebben het er al vaker over gehad, maar hoeveel klassieke console generaties zullen er nog komen? Wellicht nog 1? Daarna heb je alleen maar streaming subscription services (op je tv/display) of wat losse opslag apparaatjes. Vorm van gamen wat we nu doen wordt een niche gok ik zo.

Hier maakt het ook veel tongen los in de comments bij dit artikel: Major Xbox exclusives Starfield and Indiana Jones could be heading to PS5 - trueachievements.com

centurion81 (moderator)
100% eens, mrdig!

Banjo schreef:
Haha! wauw Centurion81... gewoon wauw!

Die Microsoft geeft geen fuck aan z'n diehard fans! wat zullen die pissig zijn...

Wat zijn diehard fans dan?

Ik denk dat Microsoft veruit de meest intelligente partij in de industrie nu is. Over 10 jaar boeit het misschien wel niet meer op welke console je speelt (ik gok zelfs dat je het gewoon direct op je tv kan streamen zonder console) maar welke dienst je af neemt. Microsoft lijkt all-in te gaan op Gamepass, waar je het ook op speelt.

mrdig schreef:
maar hoeveel klassieke console generaties zullen er nog komen? Wellicht nog 1?

Ja dat denk ik ook en zeker bij Microsoft en Sony maar bij Nintendo geloof ik dat niet zo hoor. Die gaan niet zo met de stroom mee, zoals de meer westerse bedrijven dat doen en ja Sony komt uit Japan maar zo gedragen ze zich niet.

Dit is eigenlijk weer die discussie van dat eeuwige getouwtrek fysiek vs digitaal en ik weet.. dat jullie 3 dat alle maal enorm diggen!, ik trek mij nu terug in mijn kamer vol met fysieke games! .

Manny Calavera schreef:
Microsoft lijkt all-in te gaan op Gamepass, waar je het ook op speelt.

Ja en dan vooral op Xbox play-anywhere gamepass titels. En toegegeven: Dat werkt ook gewoon ontzettend goed, ik switch nu regelmatig tussen PC (Rog-Ally), SeriesX, SeriesS. De eenvoud waarmee ik 1 Xbox play-anywhere game met 1 (cloud)savegame over deze 3 devices speel is erg prettig (looking at you vampire survivors, powerwash simulator). Het is altijd in sync, quick resume wordt bijv netjes op de SeriesX afgebroken als ik op een ander device zoals de PC al verder was gegaan. Dus je save game is altijd up to date en recent over meerdere devices en kan niet zomaar overschreven worden oid. Xbox profiel/achievements-progress wordt goed gesynced etc..

Ik ben voor fysieke games zolang er geen fatsoenlijk digitaal alternatief is om je game door te kunnen verkopen. Dat is de enige reden waarom ik fysiek echt belangrijk vind, los van dat het toch fijn is een doosje in je brievenbus te zien vallen.

Ik verzamelen nog wel (in mindere mate) films, maar ik heb maar net 10 games thuis fysiek. Uitgespeeld ermee is doorverkopen, op een paar titels na,

heel veel geneuzel... van mrdig.

Banjo schreef:
ik trek mij nu terug in mijn kamer vol met fysieke games! .

Haha, je zou m'n gameroom eens moeten zien, niets mooier dan kasten vol fysieke games en zal ik ook altijd blijven volhouden. Morgen komt er weer een partij-tje xbox 360 titels (2e hands ftw)

mrdig schreef:
(quote)

Ja en dan vooral op Xbox play-anywhere gamepass titels. En toegegeven: Dat werkt ook gewoon ontzettend goed, ik switch nu regelmatig tussen PC (Rog-Ally), SeriesX, SeriesS. De eenvoud waarmee ik 1 Xbox play-anywhere game met 1 (cloud)savegame over deze 3 devices speel is erg prettig (looking at you vampire survivors, powerwash simulator). Het is altijd in sync, quick resume wordt bijv netjes op de SeriesX afgebroken als ik op een ander device zoals de PC al verder was gegaan. Dus je save game is altijd up to date en recent over meerdere devices en kan niet zomaar overschreven worden oid. Xbox profiel/achievements-progress wordt goed gesynced etc..

Maar dan heb jij wel 3 Microsoft apparaten dus in huis. 2 Xboxen en een PC met Windows. Maar Microsoft mikt in de toekomst op een nog grotere markt. Streamen naar je tv, spelen op misschien wel de PS of een Nintendo console, wie weet komt er nog wel iets, bv direct naar je telefoon of tablet.

Het haalt overigens wel de charme weg, ik vond de oorlogen tussen de grote 3 altijd vermakelijk.

Banjo schreef:
heel veel geneuzel... van mrdig.

Geneuzel?

Hij legt het perfect uit.

Wat legt hij precies uit? dat Microsoft hier superieur bezig is... dat is nog maar de vraag.
de tijd zal het leren hij heeft geen glazen bol.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.