menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
legian schreef:
Ik kon het gisteren niet laten om toch even te juichen voor de toevoeging van F.E.A.R. Daar hoopte ik al flink wat jaren op.

Ja vet dat er nog eens 70+ titels bij de backwards compatible collectie komen, zelf vind ik de Max Payne reeks een toffe toevoeging. Timesplitters 2 zijn veel mensen ook blij mee. Las wel dat dit nu echt de laatste batch is, meer titels lukt niet ivm verlopen licenties, technische restricties, etc...
Hoe dan ook, blijf de support van Xbox mbt oudere games geweldig vinden, doen ze goed.

Verder heb ik alleen flarden van de show gezien gister, zag nog net wel de teaser van de live action serie Halo op Paramount+ ? (nog een streamingdienst??). Vandaag of morgen valt hier trouwens ook de 20th anniversary controller op de mat.

mrdig schreef:
Las wel dat dit nu echt de laatste batch is, meer titels lukt niet ivm verlopen licenties, technische restricties, etc...
Hoe dan ook, blijf de support van Xbox mbt oudere games geweldig vinden, doen ze goed.

Ik begreep dat ze dit echt gedaan hebben voor de viering, ze waren er eerder al mee gestopt. Maar een zeer fijne toevoeging wel.

Ga vanavond eens aan de slag met de Halo Elite controller, die ziet er zeer gaaf uit vind ik. En voelde ook direct heerlijk aan. Benieuwd hoe fijn hij speelt.

900 games in de aanbieding tijdens de Xbox Black Friday sales, mooi overzichtje:

Xbox Black Friday Sale 2021 - trueachievements.com

En nog een aardige Series S aanbieding, leuk voor erbij zeg maar: Xbox Series S Console | bol.com

In het kader van 20 jaar bestaan een digitaal museum.
Xbox 20th Anniversary - museum.xbox.com

centurion81 (moderator)
Microsoft Buys Call of Duty Publisher Activision Blizzard - Push Square - pushsquare.com

OMFG....Als PS5 speler zelf niet particularly een CoD of Overwatch fan, maar dat dit een megablow gaat zijn voor Sony staat buiten kijf.

Je kan ervan uitgaan dat CoD spelers die een PS hadden en naast CoD PS exclusives kochten nu wegvallen omdat ze CoD op XBox gaan spelen...oioioi!

Wauw, ik dacht dat Bethesda een power move was, maar dit is wel bizar.

Microsoft gaat heus niet een game-basis van 100 miljoen consoles aan zich voorbij laten gaan. Ze hebben al met andere overnames bewezen nog voor sonly consoles uit te geven. Maar timed-exclusives , extra content voor xbox users etc. en andere nadelen gaan er natuurlijk wel zijn.

Ow my god.

Wat een deal. Wereld. Als je zelf niet genoeg originele content kan maken en knaken hebt, dan verricht Microsoft briljante moves met Bethesda en nu Activision. Wat een gamebibliotheek nemen ze dan over.

Microsoft zet alles op Gamepass succes en dat gaat ze lukken.

Ik denk dat Sony steeds kleiner gaat worden qua marktaandeel door zulke deals. Met de Xbox One deed Microsoft nog bijna alles fout, maar nu leveren ze gewoon een perfecte console en perfecte diensten tegen geweldige tarieven af.

Grovonion schreef:
Microsoft gaat heus niet een game-basis van 100 miljoen consoles aan zich voorbij laten gaan. Ze hebben al met andere overnames bewezen nog voor sonly consoles uit te geven. Maar timed-exclusives , extra content voor xbox users etc. en andere nadelen gaan er natuurlijk wel zijn.

Zou kunnen, maar dat weet je niet. Denk dat Sony hier keihard is getroffen, want de nieuwe Cod (ja, misschien alleen die van dit najaar nog) zal denk ik Xbox only of eerst een half jaar Xbox only worden.

Ieder geval duidelijk dat Microsoft veruit de nr 1 van de gameswereld is geworden.

Microsoft koopt Call of Duty-uitgever Activision Blizzard voor 68,7 miljard dollar | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik wilde het net plaatsen OMG inderdaad...
Vooral voor Sony is dit een groot probleem en voor Nintendo niet zo (als ze die ook maar niet opkopen?).

Grovonion schreef:

Voornamelijk van games die al aangekondigd waren voor een PS release. Van gemaakte afspraken wijken ze niet af tot zover. Maar nieuwe releases in de series zullen wel xbox/gamepass/pc exclusive worden.

Manny Calavera schreef:
Ieder geval duidelijk dat Microsoft veruit de nr 1 van de gameswereld is geworden.

Volgens mij staan ze dan nagenoeg gelijk met sony en tencent qua publisher zijnde.

Qua games ben ik wel benieuwd wat voor vergane franschises ze nu ook overgenomen hebben. Zou me niets verbazen als ze daar ook weer het een en ander nieuw leven van willen inblazen.

Manny Calavera schreef:

Ach een nummer 2 zijn is ook niet slecht...

Mag ik nog 1 megazet benoemen? Microsoft moet Nintendo kopen. Gewoon Mario, Zelda en Smash spelen op de Xbox X. Het geld heeft Microsoft wel, maar denk dat Nintendo het niet toe zal laten. Ergens misschien maar beter ook, Nintendo moet Nintendo qua creatieve vrijheid blijven, maar het zou tof zijn.

Las het net pas, maar tering wat een deal. Benieuwd of dit eigenlijk goed voor de gamer is, wordt microsoft/xbox niet te groot? We gaan het meemaken!

70 miljard is wel belachelijk veel, maar weinig bedrijven die zich zo iets kunnen veroorloven.
Activision-Blizzard (62 Miljard heeft wel zelfs een hogere markt-waarde dan Nintendo (55 miljard), beetje verbazend.

Nouja, verbazend. Ik denk dat wij niet willen weten wat CoD jaarlijks + Warzone op blijft brengen. Of vergeet de WoW achterban. Denk dat naast de grote 3 consolebedrijven Take Two, Activison en Bethesda de grootste bedrijven zijn en 2 van de 3 bezit Microsoft nu ook.

is slecht voor het gaminglandschap als alles een beetje monopolie achtige structuren begin te krijgen. En Microsoft heeft in het verleden al vaak genoeg bewezen niet de gamer an zich in het centrum te zien.

Totaal niet mee eens. Microsoft is juist de afgelopen 20 jaar de redding geweest voor de gamewereld door er als enorme partij bij te komen en zaken als online gaming en streamingservice groot te maken op de console. Daarnaast laat Microsoft al jaren zien dat ze juist veel voor de gamers doen. Ze maakten met de introductie van de Xbox One grote fouten, maar in de latere fase deden ze al veel goed en nu helemaal.
Ik denk dat fors geld verdienen aan gamen samen kan gaan met gamers mooie dingen tonen. Dit werkt al jaren.

Wel eens dat een monopolie nooit goed is, maar er zijn nog wel grote partijen over en ook Sony en Nintendo geven nooit op.

Manny Calavera schreef:
Wel eens dat een monopolie nooit goed is, maar er zijn nog wel grote partijen over en ook Sony en Nintendo geven nooit op.
't is niet dat ze niet opgeven, maar een nintendo kan een volgende WiiU niet meer zo makkelijk wegsteken.

Grovonion schreef:
(quote)
't is niet dat ze niet opgeven, maar een nintendo kan een volgende WiiU niet meer zo makkelijk wegsteken.

Is ook niet nodig. Kans lijkt me 100 procent er gewoon een Switch 2 komt, maar hopelijk wel met 4K beelden, betere online opties en met het kunnen spelen van Switch 1 games. Daarmee hebben ze een instant hit. De Wii-U was al een soort voorloper van de Switch, maar veel te log, onpraktisch en niet erg mobiel.

En Sony blijft gewoon de Playstation, een merk dat ijzersterk is en blijft. Daar zal ook altijd een trouwe fanbase bij blijven.

centurion81 (moderator)
Manny Calavera schreef:
Denk dat naast de grote 3 consolebedrijven Take Two, Activison en Bethesda de grootste bedrijven zijn en 2 van de 3 bezit Microsoft nu ook.

...en dan nog iig EA, Square Enix, Ubisoft, Sega en Bandai Namco

Overigens werken Microsoft en Nintendo al jaren redelijk goed samen. Ik ben benieuwd of bvb een aankoop als dit wil zeggen dat bvb COD's (al zijn het oudere) nu ook eens de overstap maken naar de Switch.

Manny Calavera schreef:
Is ook niet nodig. Kans lijkt me 100 procent er gewoon een Switch 2 komt, maar hopelijk wel met 4K beelden, betere online opties en met het kunnen spelen van Switch 1 games. Daarmee hebben ze een instant hit. De Wii-U was al een soort voorloper van de Switch, maar veel te log, onpraktisch en niet erg mobiel.
Het zou de eerste keer zijn dat nintendo: a) met een upgrade van een console als volgende generatie komt en b) de power honger van het volk volgt, nu ja, dat laatste hebben ze wel al eens tevergeefs geprobeerd in het lange verleden.
Een Switch met meer power wil trouwens niet zeggen dat nintendo daarmee weer even goed gaat scoren. Meer power wil zeggen meer kost, minder marges etc. Maar goed, ik hoop het iig van harte dat ze nog een lange tijd succesvol blijven. Zo lang ze maar wat quirky bijven en hun fantastische games blijven ontwikkelen.

Sinner schreef:
Overigens werken Microsoft en Nintendo al jaren redelijk goed samen. Ik ben benieuwd of bvb een aankoop als dit wil zeggen dat bvb COD's (al zijn het oudere) nu ook eens de overstap maken naar de Switch.
Goed samenwerken is een eufemisme, ze staan elkaar niet openlijk in de weg en doen vriendelijk tegen elkaar. Maar die paar minuscule cross-overs zie ik niet echt als diepgrondige samenwerking.

Daarom zeg ik dus ook 'redelijk goed' en niet diepgrondig. Maar die paar crossovers zoals nu bvb ook een Switch versie van de Modern Warfare trilogy of dergelijks mogelijk zou zijn / maken zou best wel een aardig extraatje zijn.

Ook wel interessant:
Activision Looked For Other Buyers Before Accepting Xbox Offer - Xbox News - purexbox.com

Ik denk ook dat Microsoft dit met name heeft gedaan om platformen als Facebook, Netflix, Amazon, Google voor te zijn. Als Microsoft ze niet koopt dan hadden 1 van die jongens het wellicht wel gedaan. Dus niet zozeer een aanval op Playstation, maar meer om streaming/games-as-service concurrenten af te troeven.

Ik denk ook dat die Gamepass app geintegreerd in je TV niet heel lang meer gaat duren. Controller aansluiten op je TV en gaan met GamePass + Cloud gaming.

centurion81 schreef:
(quote)

...en dan nog iig EA, Square Enix, Ubisoft, Sega en Bandai Namco

Met EA en Sega heeft Microsoft al een goede zakelijke relatie. Veel EA Play titels staan op Game Pass en Microsoft heeft Sega zover gekregen om Phantasy Star Online 2 (New Genesis) naar het Westen te porten. Zelf hoop ik dat Microsoft eens goed de bezem door het management van Activision haalt en al die vuilakken de laan uit stuurt. Uiteraard te beginnen met Bobby Kotick himself.

Hey maar dit is nou eigenlijk toch echt de laatse druppel van die 'klootzakken' daar bij Microsoft en nu moeten we ook protesteren he!.. dat hoort tegenwoordig zo. Alle Nintendo en Sony fans samen de straat op met borden en fakkels en hopen dat de Microsoft fanboys ook in groepen door Amsterdam trekken .
Maar wat doen we? gewoon thuis blijven en weer braaf op onze knopjes drukken genoeg is genoeg! .
Nee.. maar dit is wel weer Microsoft op z'n best he (ik mis de drol emoticon kan die er ook bij?)

Gast
geplaatst: vandaag om 15:14 uur

geplaatst: vandaag om 15:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.