menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
Ja met Xbox series s en ps5 merk ik ook al gelijk het verschil.
Zelfs zware games die op mijn i3 8100 (budget cpu) en 1660 6gb gpu met 16gb ram geheugen pc 30-45fps in medium tot high spelen, lopen op de series s en ps5 60fps locked met high settings. Een voorbeeld hiervan is Assassin's Creed valhalla.
Backward compatible games lopen ook super goed nu via Xbox series en ps5.

De controller van de series is hetzelfde als de xone controller. Niks veranderd, alleen misschien iets meer grip.
De ps5 controller vind ik daarin tegen juist wel erg goed geworden.

Maar de nieuwste consoles performen wel goed en al helemaal voor de prijs.
Ik had de ps5 met optical disc functie en Xbox series s voor 800 euro tezamen in pre-orders. Niet slecht.

AdrievMer86 schreef:
De controller van de series is hetzelfde als de xone controller. Niks veranderd, alleen misschien iets meer grip.

De triggers zijn een fractie kleiner geworden. Ik merkte dat direct omdat ik mijn vingers laat rusten op het uiterste puntje van de triggers. Verschil is niet bijzonder groot trouwens en niet zo storend als sommige willen doen geloven. Maar het is wel merkbaar. En vergeet de share button niet die er nu extra opzit (die ik nu al irritant vind trouwens). Verder inderdaad geen echte nieuwe dingen.

Klopt, seriesX controllers zijn een fractie kleiner, sommigen krijgen daardoor blijkbaar sneller kramp in de vingers: Xbox Series X Controller Is Hurting Some Adult Gamers' Hands - screenrant.com

Zelf speel ik nog met de Elite 2 controller op de SeriesX trouwens.

En sluit me verder aan bij bovenstaande sprekers, snelheid en soepelheid van de SeriesX (en S blijkbaar ook) is erg fijn. Zelf had ik nooit gedacht dat ik bijv het verschil tussen 30fps en 60fps zo enorm zou merken, maar het tegendeel is waar. Net met vrienden gestart met Ghost Recon Breakpoint wat ook net een seriesX update heeft gehad en dat speelt zo enorm soepel en snel, heerlijk.

mrdig schreef:
Klopt, seriesX controllers zijn een fractie kleiner, sommigen krijgen daardoor blijkbaar sneller kramp in de vingers: Xbox Series X Controller Is Hurting Some Adult Gamers' Hands - screenrant.com

En sluit me verder aan bij bovenstaande sprekers, snelheid en soepelheid van de SeriesX (en S blijkbaar ook) is erg fijn. Zelf had ik nooit gedacht dat ik bijv het verschil tussen 30fps en 60fps zo enorm zou merken, maar het tegendeel is waar. Net met vrienden gestart met Ghost Recon Breakpoint wat ook net een seriesX update heeft gehad en dat speelt zo enorm soepel en snel, heerlijk.

Kijk aan! Die kramp heb ik dus inderdaad wel eens last van. Eerlijk gezegd ligt de X360 controller mij beter in de hand dan de series S controller. Triggers vind ik wel net wat fijner, net als de grip. Maar die kramp...

mrdig schreef:
Zelf had ik nooit gedacht dat ik bijv het verschil tussen 30fps en 60fps zo enorm zou merken, maar het tegendeel is waar. Net met vrienden gestart met Ghost Recon Breakpoint wat ook net een seriesX update heeft gehad en dat speelt zo enorm soepel en snel, heerlijk.

Je merkt het pas echt als je van 60 fps (of meer) weer naar 30 fps gaat, dan zit je bij een snelle game echt naar een dia voorstelling te kijken (figuurlijk dan) Daar waar je van 2160p nog makkelijk terug kan naar 1080p is dat bij hoge fps een stuken lastiger om terug te schalen.

Hoge fps vind ik overigens ook erg fijn bij films al zijn er daar weinig van (alleen de hobbit bij mijn weten) Maar omdat de hoge fps het beeld te scherp en te realistische schijnt je dit helemaal uit de bubbel te halen.

Rujar schreef:
Hoge fps vind ik overigens ook erg fijn bij films al zijn er daar weinig van (alleen de hobbit bij mijn weten) Maar omdat de hoge fps het beeld te scherp en te realistische schijnt je dit helemaal uit de bubbel te halen.

Ja. Nou vond ik de Hobbit al een middelmatig, zelfs slap aftreksel van Lord of the Rings met zijn 12 uur film uit een boekje van 200 pagina's en een hoop onnodig gedoe erbij verzonnen, maar die hoge FPS maakte het zodanig fake dat ik het idee had dat ik naar een toneelvoorstelling zat te kijken. Dat was 2x niks imo voor een film.

mrdig schreef:

En sluit me verder aan bij bovenstaande sprekers, snelheid en soepelheid van de SeriesX (en S blijkbaar ook) is erg fijn.

Ja met Series S is het alleen iets wat anders vanwege de series s 10gb ram geheugen heeft en de series x 16gb. Series x is natuurlijk ook voor 4k gemaakt en koeling is ook iets wat beter, al nog steeds goed gedaan voor series s.
De series s daarin tegen is meer voor 1080p bedoeld en ikzelf gebruik dan ook alleen maar 1080p.
Had eigenlijk ook een series x moeten pre-orderen in plaats van s vanwege SSD opslag. Maar had nooit verwacht dat de consoles zomaar uitverkocht zouden zijn.
Maar zoveel fysieke disc games heb ik niet voor xbox one en wou een console hebben die gemakkelijk te verplaatsen is. Voor x one misschien 20 disc games en voor ps4 meer dan 60 disc games.

Maar de series s heeft vaak ook patches en updates nodig voor bepaalde games om 60fps te kunnen draaien. Assassins Creed Valhalla was eerst 30fps locked en later kwam een update voor 60fps optie.
Maar series s is nog steeds een prima optie voor tegenwoordig tijd als je echt 1080p gericht gaat.

geplaatst:

Hopelijk gaat Microsoft wel op de VR trein stappen deze generatie. Hoe meer partijen er aan meedoen hoe beter het voor die ontwikkeling is.

geplaatst:
Xbox Insiders hebben geen Live Gold meer nodig voor free-to-play-games | Nieuws | Gamer.nl

Ik heb speciaal voor Rocket League een Live abbo, dus ik zou er blij mee zijn als dat free to play op Xbox gaat zijn.

geplaatst:
https://twitter.com/Xbox/status/1384884758493106176

Per direct zijn alle free-to-play games op Xbox ook zonder online abonnement te spelen. Denk aan Rocket League, Fortnite of Apex.

geplaatst:
Wel zuur trouwens, ik heb in maart een halfjaar Live gekocht omdat ik Rocket League wilde spelen. Verder doe ik nauwelijks iets met online gamen. Mooi een paar tientjes achteraf voor niks gelapt...

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Wel zuur trouwens, ik heb in maart een halfjaar Live gekocht omdat ik Rocket League wilde spelen. Verder doe ik nauwelijks iets met online gamen. Mooi een paar tientjes achteraf voor niks gelapt...

Ze hadden wel al aangekondigd dat in de nabije toekomst alle F2P-games zonder Gold speelbaar zouden worden, dus heel onverwacht is het niet. Blijft uiteraard wel zuur .

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:

Je kan het altijd nog omzetten naar een Gamepass abbo

Microsoft is wel lekker bezig de laatste tijd met een regelmatige stroom aan updates en nieuwtjes.

geplaatst:
legian schreef:
Microsoft is wel lekker bezig de laatste tijd met een regelmatige stroom aan updates en nieuwtjes.

Ja mbt nieuwtjes/updates: ik zie dat ik een invite heb gekregen om Xbox cloud gaming te testen: 100 games kun je dan via de browser spelen zonder dat je verbonden bent met je console. Schijnt te werken op windows10 pc's en (ios) Apple devices. Maar es proberen vanmiddag.

geplaatst:
mrdig schreef:
(quote)

Ja mbt nieuwtjes/updates: ik zie dat ik een invite heb gekregen om Xbox cloud gaming te testen: 100 games kun je dan via de browser spelen zonder dat je verbonden bent met je console. Schijnt te werken op windows10 pc's en (ios) Apple devices. Maar es proberen vanmiddag.

Ik heb ook een invite gehad idd en vandaag geprobeerd. Op een Windows 10 laptop heb ik verschillende games via de cloud kunnen spelen. En dat ging aardig goed! Connectie was stabiel (laptop hangt aan een kabel), wel een paar keer uit Outriders gekicked omdat ze op hun servers onderhoud aan het plegen waren.

geplaatst:
Heb hier ook een invite gehad en eens even getest met wat Halo. Werkt grotendeels vrij soepel, maar net zoals bij de app heb ik ook hier last van stotter. Wat geen probleem is bij wat langzamere games, maar shooters en racers zijn voorlopig niet fijn te spelen.

Ik lees trouwens best wisselende ervaringen. Sommige krijgen nauwelijks een stabiele connectie terwijl het bij andere vrijwel vlekkeloos werkt.

geplaatst:
Ja vorige week werkte het bij mij voor geen meter op de iPhone en op de MacBook. Maar bij een vriend werkte het prima (win10 laptop).

Blijft natuurlijk een beta. Nu net weer even geprobeerd op de iPhone en nu werkte het wel in 1x. New Super Lucky Tale ff gestart die bovendien touch controls ondersteunt wat zowaar ook wel redelijk werkt. Ik speelde ff via 4g en je telefoon wordt loeiwarm en vreet batterij. Speelde wel ok, wel wat stotter af en toe inderdaad. Al met al toch wel veelbelovend dit

geplaatst:
Sinds vandaag ook eigenaar van de Series X. Direct het Gamepass ultimate truukje gedaan voor 3 jaartjes. Ben voorlopig wel zoet!

geplaatst:
SeptuSword schreef:
Sinds vandaag ook eigenaar van de Series X. Direct het Gamepass ultimate truukje gedaan voor 3 jaartjes. Ben voorlopig wel zoet!

Kan je me eens uitleggen hoe dat werkt, voor een leek?

Want ik wil de GamePass ook wel weer terug.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Kan je me eens uitleggen hoe dat werkt, voor een leek?

Want ik wil de GamePass ook wel weer terug.

Je hebt de stoute manier en een legitieme manier, ik heb de legitieme gedaan. Stout is met een VPN Braziliaanse Xbox Live kaarten kopen voor te weinig geld op onbetrouwbare sites.

Maarrrrr, legitiem is via BOL, dus ik zal het je uitleggen.

Ik heb 3 Xbox Live Gold kaarten gekocht voor 60 euro op Bol, dat is dus voor 3 jaartjes. Daarna heb ik de codes verzilverd op mijn account, dus nu heb ik voor 3 jaar lang Xbox Live op mijn account. Maar!! Als jij DAARNA een GamePass Ultimate abonnement neemt voor 1 maand, dat kan met de actie voor 1 euro per maand, of gewoon de vaste prijs 13 euro per maand. Zet het je Xbox Live automatische om in een Xbox GamePass Ultimate abonnement!

Ik hoop dat het duidelijk was.

geplaatst:
Volgens mij kan je tegenwoordig ook EA play ervoor gebruiken. Ik heb die in ieder geval gebruikt van de week om met 8 maanden te verlengen. Die vertalen zich op dezelfde manier als Gold doet.

Let wel op dat je het automatisch betalen/verlengen uitzet anders kom je namelijk over de drie jaar en meer dan dat kan niet gestapeld worden.

De prijs van €1 is alleen voor nieuwe abonnees. Als je het al eens geweest bent moet je €13 betalen.

De VPN manier is de goedkoopste (zijn op google legio artikelen en forums over te vinden). Maar heb van meerdere gelezen dat dit nog wel eens niet geheel vlekkeloos wil werken.

Oh, en uiteraard welkom terug in het gamepass team

geplaatst:
Ik heb idd het automatisch verlengen uitgezet! Ik had nog geluk met de 1 euro overstap naar Ultimate.

Mochten jullie me willen adden op Xbox voel je vrij: BrickusXP

geplaatst:
SeptuSword schreef:

Mochten jullie me willen adden op Xbox voel je vrij: BrickusXP

Done!

geplaatst:
legian schreef:
Volgens mij kan je tegenwoordig ook EA play ervoor gebruiken.

Dit werkt dus niet meer sinds kort. Een jaar EA Play vertaald zich nu naar 2 maanden in plaats van 4. Jammer maar wel logisch dat ze dit doen. Ben nog precies op tijd geweest met verlengen.

geplaatst:
BCC

Hier te koop zie ik. Wees snel.

geplaatst:
Op de Facebook Xbox series X groep zie ik regelmatig foto’s van vrij grote partijen series X’en bij verschillende MediaMarkten voorbijkomen. Volgens mij is de SeriesX redelijk goed te scoren nu. Af en toe een MediaMarkt binnenlopen bijv.

geplaatst:
Ik heb nu een weekend met de Series X liggen kloten en ik ben echt heel blij dat ik niet meer op mijn VHS Xbox One hoef te spelen. Vooral met PSO2 New Genesis merk ik heel veel verschil. Mijn oude Xbox kon die game nauwelijks draaien en nu speel ik hem met alle grafische settings op max en 60 fps . De laadtijden zijn lekker kort en het opstarten gaat ook ontzettend snel. Hier kan ik de komende jaren wel mee vooruit.

Oh, ook heel fijn dat de UI exact hetzelfde is (scheelt weer een hoop zoekwerk) en dat ik alle games kan spelen die nog in mijn backlog staan. Als dat niet mogelijk was, had ik hem waarschijnlijk nog niet gekocht. Heb alleen nog geen tv/monitor die 4K aankan, maar dat vind ik iets minder belangrijk. Tot nu toe ben ik heel tevreden en weer klaar voor de toekomst.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:19 uur

geplaatst: vandaag om 12:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.