menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
mrdig schreef:

Thx! En ja qua tweaken kan ik nu goed een balans maken tussen voice-chat geluid en game geluid. Dat vind ik ook het belangrijkste. Die steelseries zag ik vaker voorbijkomen in zoekresultaten maar lijkt overal uitverkocht? Nou ja ff verder zoeken/vergelijken

Het geluid van je chat en in-game kan je via je koptelefoon regelen. Maar met instellingen bedoel ik bassgeluid surround (equalizer). Met verschil pre instelling muziek gaming etc

De steelseries staat in deze range heel erg hoog aangeschreven (beste prijs kwaliteit) Heb zelf ook uitvoering gezocht. Ik vind zelf 200+ to much . Belangrijkste vind ik zelf vooral comfort en ik heb hier uren achtereen gegamed zonder dat ik er echt erg in had dat ik hem op had. Geluid ook maar hoeft ook weer geen ulta kwaliteit te zijn.

The Medium en Yakuza Remastered Collection onderweg naar Game Pass | Nieuws | Gamer.nl

Beste titels. The Medium moet ook wel vrij intens en spannend worden geloof ik.

Die Gamepass is wel waar voor je geld.

Beschikbaar bij Bol.com

Gewoon te bestellen daar op dit moment inderdaad, volgende dag in huis.

Zou het bijna gaan overwegen met de ps5 nog nergens te bekennen en allemaal monkeys die mij ongetwijfeld weer voorgaan als ze er straks weer 200 hebben maar denk dat ik daar misschien spijt van krijg daarnaast net mijn PS Now abo met vijftien maanden verlengd.

Blijft afwachten hopelijk binnenkort beetje actie.

En weer weg.

In ieder geval kunnen we denk ik wel rustig concluderen dat je momenteel een stuk beter af bent met de Xbox op het vlak van beschikbaarheid.

Al die kampsjaken die moeten een Playstation.

En een Mercedes.

Microsoft zal daar net wat minder in trek zijn, pure gok.

Stond ik op het punt te loeren op marktplaats naar de Series X komt er een prijsverhoging van Xbox Live Gold. 120 euro voor een jaar!!!!! Laat maar zitten.

Update on Xbox Live Gold Pricing - Xbox Wire - news.xbox.com

SeptuSword schreef:
Stond ik op het punt te loeren op marktplaats naar de Series X komt er een prijsverhoging van Xbox Live Gold. 120 euro voor een jaar!!!!! Laat maar zitten.

Update on Xbox Live Gold Pricing - Xbox Wire - news.xbox.com

Blijkbaar een grote storm van kritiek en ze gaan het terugdraaien: https://twitter.com/xbox/status/1352845180735393793?s=21

mrdig schreef:
(quote)

Blijkbaar een grote storm van kritiek en ze gaan het terugdraaien: https://twitter.com/xbox/status/1352845180735393793?s=21

Hahahaha

Ik vind Microsoft goed bezig, maar zo af en toe gaan ze wel af als een gieter.

In dit geval hadden ze beter hun rug recht kunnen houden. Ik vind een prijswijziging best te verantwoorden. Nu komen ze weer over als losers. Doet een beetje denken aan die Xbox One launch

Tja je kan ook zeggen dat ze luisteren naar de community en hun fouten durven toe te geven.

Trouwens: naast het feit dat ze de prijzen dus niet gaan veranderen gaan ze zelfs nog een stap verder en hoef je binnenkort voor free2play online games geen Xbox live gold meer te hebben. Fijn voor de fortnite/Warzone spelers zeg maar.

Nog wat meer info:
Update: Microsoft reverses Xbox Live Gold price hike, free-to-play games do not need Gold - trueachievements.com

Fantastische ontwikkeling! Nu zijn ze gelijkwaardig aan PSN met aanbod qua prijs en F2P online. Misschien toch weer kijken

mrdig schreef:
Tja je kan ook zeggen dat ze luisteren naar de community en hun fouten durven toe te geven.
Daar staat niemand op te wachten, zie CDProject Red

mrdig schreef:

Trouwens: naast het feit dat ze de prijzen dus niet gaan veranderen gaan ze zelfs nog een stap verder en hoef je binnenkort voor free2play online games geen Xbox live gold meer te hebben. Fijn voor de fortnite/Warzone spelers zeg maar.

Nog wat meer info:
Update: Microsoft reverses Xbox Live Gold price hike, free-to-play games do not need Gold - trueachievements.com

Ja, wat hadden ze dan verwacht? Dat de community juichend een prijsverhoging ging accepteren?

Microsoft doet fantastische Xbox dingen, maar een paar goede PR communicatiemanagers hadden ze wel in dienst mogen nemen om dit soort oliedomme zaken te voorkomen.

PS: Betekent het dat je Rocket League binnenkort dan ook gratis kan spelen? Ik heb namelijk al een tijdje geen online abbo meer wegens meer dan genoeg games die ik nog wil spelen.

Ja Rocket League is nu toch Free 2 Play? Kan je dan dus eindelijk zonder gold spelen.

Spelcomputer Xbox Series X tot de zomer slecht verkrijgbaar | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Wel belachelijk zeg. Idem voor Sony met de PS5. Ze hadden toch wel kunnen weten dat de halve wereld zo'n ding wil?

centurion81 (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:
Spelcomputer Xbox Series X tot de zomer slecht verkrijgbaar | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Wel belachelijk zeg. Idem voor Sony met de PS5. Ze hadden toch wel kunnen weten dat de halve wereld zo'n ding wil?

Heeft, naast aan alle kanten COVID (meer vraag naar homeconsoles, productieproblemen) en scalpers e.d. ook te maken met hiccups in leveren van onderdelen van bv. AMD: Why PS5 & Xbox Series X|S Stock Will Be Low For A While - screenrant.com

Ajax&Litmanen1 Je hebt er toch al een?

legian schreef:
Ajax&Litmanen1 Je hebt er toch al een?

Ik wel, maar ik gun iedereen er wel eentje. Sowieso voelt het nog niet echt of de next gen periode is gestart als niemand er eentje heeft.

Ajax&Litmanen1 De groep nextgen gebruikers groeit volgens mij wel gestaag hoor (zo was hij vandaag ook weer even bij intertoys beschikbaar). Maar het valt me op dat je vrij vaak dit soort nieuws deelt en dan schande spreekt. Terwijl er al genoeg verklaringen zijn gegeven waarom dit zo loopt (net zoals Centurion ook nog doet). En omdat je er zelf al een hebt valt me op dat je hier nog steeds een probleem vna makt.

legian schreef:
Ajax&Litmanen1 De groep nextgen gebruikers groeit volgens mij wel gestaag hoor (zo was hij vandaag ook weer even bij intertoys beschikbaar). Maar het valt me op dat je vrij vaak dit soort nieuws deelt en dan schande spreekt. Terwijl er al genoeg verklaringen zijn gegeven waarom dit zo loopt (net zoals Centurion ook nog doet). En omdat je er zelf al een hebt valt me op dat je hier nog steeds een probleem vna makt.

Ik heb ook een paraplu, maar ik mag me toch nog wel steeds irriteren aan regen?

Ik heb gewoon nog nooit zo'n slechte next gen launch gezien. Zowel de PS5 als Xbox zijn niet leverbaar, er zijn geen vette launchgames (voor de Xbox sowieso niet) en het hele hype-gevoel ontbreekt, zelfs nu ik eigenaar van zo'n ding ben. Het is wel een geweldig apparaat, maar ik mag toch best ontevreden over het grote geheel zijn?

Ajax&Litmanen1 schreef:
Het is wel een geweldig apparaat, maar ik mag toch best ontevreden over het grote geheel zijn?

Tuurlijk mag je ontevreden zijn, maar ik zit me dan af te vragen wat voor zin het heeft om er telkens over te gaan 'klagen'. Want dat hij slecht beschikbaar is, is voor jou geen probleem meer. Qua games wordt er aan gewerkt maar heeft dat tijd nodig en gooit ook daar Covid flink wat roet in de planningen. Voor mijn gevoel ben je hier ook de enige die er constant zo negatief ingaat, dan valt het best op. En verbaas ik me eigenlijk waarom je er zoveel aandacht aan besteed.

Ik heb ook een paraplu, maar ik mag me toch nog wel steeds irriteren aan regen?

Maar dan moet je niet gaan lopen klagen over de regen tegen de persoon die naast je loopt en geen paraplu heeft

legian

Tuurlijk mag je ontevreden zijn, maar ik zit me dan af te vragen wat voor zin het heeft om er telkens over te gaan 'klagen'. Want dat hij slecht beschikbaar is, is voor jou geen probleem meer. Qua games wordt er aan gewerkt maar heeft dat tijd nodig en gooit ook daar Covid flink wat roet in de planningen. Voor mijn gevoel ben je hier ook de enige die er constant zo negatief ingaat, dan valt het best op. En verbaas ik me eigenlijk waarom je er zoveel aandacht aan besteed.

Deze site heeft net een persoon of 20 die nog geregeld posten, dus logisch dat je in bepaalde topics zoals deze mij meer tegen komt. Als ik zulke berichten tegen kom, dan plaats ik ze. Als ik positieve nieuwtjes plaats ik ze net zo goed.

Maar dan moet je niet gaan lopen klagen over de regen tegen de persoon die naast je loopt en geen paraplu heeft

Omdat ik een paraplu draag kan ik het dan nog wel koud hebben. Of een natte broek. Dat is mijn punt. Ook al heb ik het nu in orde qua Xbox, dan nog kan het me storen.

Ik ging al uit van augustus of iets maar misschien is dat ook al wel te optimistisch.

Zien het wel.

PS2 duurde ook wel een jaar of twee voor het echt vet begon te worden.

Het is nu gewoon nog niet vet.

In ieder geval niet echt.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Deze site heeft net een persoon of 20 die nog geregeld posten, dus logisch dat je in bepaalde topics zoals deze mij meer tegen komt. Als ik zulke berichten tegen kom, dan plaats ik ze. Als ik positieve nieuwtjes plaats ik ze net zo goed.

Het is niet dat ik je vaak tegenkom, maar dat in de meeste gevallen als ik je tegenkom met nieuws je er meestal een negatieve insteek op nahoud. Dat vind ik gewoon opvallend.

Omdat ik een paraplu draag kan ik het dan nog wel koud hebben. Of een natte broek. Dat is mijn punt. Ook al heb ik het nu in orde qua Xbox, dan nog kan het me storen.

En wat dacht je van degene die naast je loopt zonder paraplu? die zou blij zijn als hij die paraplu heeft. Hij weet hoe nat en koud je anders wordt. De zienswijze in die situatie is nogal verschillend.

Niets tegen jou verder hoor. het is puur een observatie en ik probeer een beetje te begrijpen waarom je vaak zo negatief bent. Zoals ik het begrijp dus voornamelijk omdat de 'hype' voor Next Gen voor jou zich niet waargemaakt heeft in het geheel.

Next gen is toch niet enkel (new) game afhankelijk!?! Ik geniet volop van Series X met de upgrades voor bv Destiny, Ori, gears, Forza etc etc
Snellere laadtijden, 120 FPS, Ray tracing, noem maar op!
Het voelt, voor mij, al echt wel Next gen. (Helemaal icm een dope tv )

-marco- schreef:
Next gen is toch niet enkel (new) game afhankelijk!?!

Nouuuuuu...tegenwoordig wellicht niet meer nee. Aangezien beide consoles (PS en Xbox) inmiddels wel backward compatible zijn. Maar persoonlijk gesproken blijft het interessantste aan een next-gen console toch wel het aanbod aan 'echt nieuwe games'. En daar wringt het schoentje wat mij betreft een beetje - al is dat bij de meeste console launches in het eerste jaar vrij magertjes. En iets wat zich vanzelf oplost dus niet meteen 'een probleem' zou ik zeggen. Ook het gebrek aan consoles is erg jammerlijk - maar het zijn geen 'limited editions' die enkel beschikbaar zijn voor 6 maanden dus eenmaal dat de productie en levering weer oppikt is ook dat weer van de baan. (en ik heb er zelf niet naar gekeken maar vermoedelijk kan je net als een tijd terug bij de Switch wellicht al reserveringen plaatsen op bepaalde sites?).

Hoe het ook zij - ik denk dat het zelfs interessanter is om de consoles na verloop van een paar maand te kopen als je de voorganger al hebt in verband met 'nieuwe games'. Tenzij je dat niet had - want dan heb je natuurlijk een backlog van 'tig exclusieve titels die je wel weer kan spelen (ik heb bvb geen PS4 gehad - ben nog niet van zins een PS5 te halen - maar mocht ik alsnog overstappen binnen een jaartje of 2-3 zou het wel eens deze kunnen zijn net vanwege deze reden. Maar vooralsnog blijft dat een groot vraagteken).

Helaas heeft inderdaad het hele Corona gebeuren een stokje voor heel wat dingen gestoken. En blijft het overal stokjes in steken. Weet je wel hoelang ik al wacht op de nieuwe James Bond, Halloween en de Black Widow films?

-marco- schreef:

Vooral de eerste twee zijn voor mij wel een reden op te upgraden. Ray Tracing verwacht ik eigenlijk nog meer als gimmick deze generatie. Als je nu al ziet dat het bij veel spellen teruggezet wordt naar 1080 en 30FPS vind ik het niet bijzonder aantrekkelijk. En ook de nieuwe videokaarten schijnen het er regelmatig moeilijk mee te hebben.

Maar ja de massa kijkt naar de pixels en de mooiheid. Die hebben nog nooit stilgestaan bij het aantal FPS.

AC Valhalla dropt alvast aardig in prijs zie ik dus als je die straks voor een prikkie erbij heb natuurlijk ook alleen maar lache.

-marco- schreef:
Next gen is toch niet enkel (new) game afhankelijk!?! Ik geniet volop van Series X met de upgrades voor bv Destiny, Ori, gears, Forza etc etc
Het voelt, voor mij, al echt wel Next gen. (Helemaal icm een dope tv )

Dit heb ik ook hoor, zeker de laadtijden zijn geweldig fijn. Ik heb ook een 4K tv en nu een nieuwe console, dat blijft geweldig. Maar eerlijk, het belangrijkste blijven wel de games. Ori en Gears 5 zijn al een jaar oud.

Zonde dat de nieuwe Halo zo matig is en ze terug naar de tekentafel moesten. Dat was wel een mooie Series exclusive anders geweest.

Ondertussen is er hier ook een Xbox Series X in huis en dat is wel een zeer fijne ervaring. De snelheid en soepelheid die deze generatie brengt is zeer welkom. Iets wat ik direct merkte bij het opstarten van Forza Horizon 4. Dat was in no-time klaar terwijl dat op de One S toch wel anders was. De snelle laadtijden maakt het gamen een stuk prettigere ervaring. Ik pak nu sneller de controller op als ik nog een half uurtje heb om nog even wat rond te rijden bijvoorbeeld. Het andere grote pluspunt is de 60/120fps. Zo is Ori and the Will of the WIsps nu nog vloeiender om te spelen.

Het zijn voor mij twee grote voordelen van deze generatie die zich direct al bewijzen. En het mooie is dat die voordelen ook voor de oudere games gelden. Helemaal met de recent aangekondigde fps boost modus voor backwards-compatible games. Aangezien ik toch grandioos acherloop qua games vind ik dat bijzonder fijn.

De controller is ook weer heerlijk, de extra textuur geeft net wat meer grip. Hoewel de kleinere triggers wel eventjes wennen zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:26 uur

geplaatst: vandaag om 17:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.