menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
Rujar schreef:
Nou als je vergelijkbare onderdelen zou kopen dan geloof ik dat zeker je met verlies verkoopt.
Als jij of ik die onderdelen moet kopen, dan wel ja. Maar Microsoft is een multinational. Die kopen natuurlijk miljoenen onderdelen, laten het vervolgens assembleren door zwaar onderbetaalde werknemers en ze betalen waarschijnlijk nergens belastingen..

Ik werk zelf voor een multinational, wel uit een andere sector. Sportschoenen die verkocht worden aan 150-200 euro kosten amper een euro of 5 (als het niet minder is) per paar om ze te maken en te verschepen naar Europa.

Nomak schreef:
(quote)
Als jij of ik die onderdelen moet kopen, dan wel ja. Maar Microsoft is een multinational. Die kopen natuurlijk miljoenen onderdelen, laten het vervolgens assembleren door zwaar onderbetaalde werknemers en ze betalen waarschijnlijk nergens belastingen..

Ik werk zelf voor een multinational, wel uit een andere sector. Sportschoenen die verkocht worden aan 150-200 euro kosten amper een euro of 5 (als het niet minder is) per paar om ze te maken en te verschepen naar Europa.

Maar die hebben - waarschijnlijk- eigen fabrieken. De meeste kosten liggen denk ik bij de onderdelen van AMD en daar ligt de prijs het toch anders .... hoewel ze daar natuurlijk ook dikke korting krijgen.

Tuurlijk zijn hun kosten lager dan dat wij ervoor betalen. Maar de Tech industrie vergelijken met sportschoenen gaat volgens mij nogal mank. Vooral omdat er meerdere design lijnen samen moeten komen. Er een bak R&D bij komt kijken en de grondstof kosten zullen ook nogal verschillen. Daarnaast zijn de chips van AMD erg in trek dus die zullen zeker niet voor bodemprijzen verkocht worden.

Hoop Xbox aankondigingen vannacht, met een nieuwe Perfect Dark als grootste blikvanger voor mij. Heb het origineel nog gespeeld en dit nieuwe project ziet er interessant uit.

Het is waar: The Initiative maakt Perfect Dark voor Xbox Series X en pc | Power Unlimited - pu.nl

Nou, ik heb dus ook een Xbox Series X sinds deze week. Een korte impressie:

Ik was niet meteen van plan om een X te kopen, maar was dat volgend jaar zeker van plan. Alleen ben ik wat hypegevoelig, waardoor ik een buitenkansje deze week toch heb benut. Het gevoel van een nieuwe console bezorgd krijgen en aansluiten is nog steeds enorm gaaf.

Positieve punten:

- Ik was bang dat dit best een lelijk blok zou zijn, maar ik vind het apparaat eigenlijk best mooi. Stijlvol bakkie die misschien oogt als een straalkacheltje, maar best wel strak naast mijn tv staat. Mooi afgewerkt en strak. Ook fijn, de aan-knop is weer in te drukken, waar je bij de One er overheen moest vegen en ik dat ding tig keer ongewenst aan heb gezet. En gelukkig een USB aansluiting aan de voorkant, want die gebruik ik vaak.

- Erg fijn dat oude accessoires zoals mijn Blu-ray remote en extra controllers hier ook gewoon op werken. Zo hoort dat. Scheelt me veel geld. De nieuwe controller voelt trouwens heerlijk. De onderkant is ruw, wat erg fijn in de handpalm ligt. Verder is een al goede controller verbeterd met kleine details. Prima werk.

- De X is ra-zend snel. Echt niet normaal. Met een paar seconden zit je in het hoofdmenu of een game. Dan merk je toch wel goed dat de One een veel ouder bakkie is.

- Visueel was de One al mooi, maar de X gaat er wel dik overheen. Het oogt allemaal prachtig, scherp en kleurrijk. Ik heb een 4K tv en nu ook een Series X, dan ben ik gewoon helemaal klaar voor de komende pakweg 6-7 jaar gamen.

Negatief:

- Inhoudelijk eigenlijk niks, maar ik mis een ''wow'' gevoel. Dat komt door twee dingen. Ten eerste is de stap van vorige generatie naar huidige veel kleiner dan van bv de Xbox naar 360 en de 360 naar de One, omdat de beelden op de One ook al geweldig waren. En punt 2 is gewoon het gebrek aan must play games. De PS5 begint met bv Miles Morales, dat mis ik hier. Alles wat ik hier nu speel had ik ook op de One kunnen spelen. Dat is best sympathiek naar je Xbox community, maar wel wat zuur als je een nieuwe console hebt gekocht en er mee wil shinen. Ik had liever gehad dat er een paar X-only games waren geweest, zoals een nieuwe Halo. Echt wel een gemiste kans, ondanks dat de Gamepass echt wel een mooi alternatief is. Maar nogmaals, die games speel je ook op de One.

Kortom, een geweldig apparaat, maar wel eentje die een lange adem nodig gaat hebben om 100 procent te overtuigen. Maar dat gaat ze wel absoluut lukken.

Waar ik zo bang mee ben voor de nieuwe generatie PS5 en Series X is de target 60FPS de nieuwe norm moet worden voor de games. Dat is een prachtig streven maar dat maakt de levensduur een stuk korter dan 6 a 7 jaar heb ik het vermoeden. Met de 30FPS cap is er veel meer haalbaar voor een processor dat na 5 jaar verouderd is tegenover een PC.

SeptuSword schreef:
Waar ik zo bang mee ben voor de nieuwe generatie PS5 en Series X is de target 60FPS de nieuwe norm moet worden voor de games. Dat is een prachtig streven maar dat maakt de levensduur een stuk korter dan 6 a 7 jaar heb ik het vermoeden. Met de 30FPS cap is er veel meer haalbaar voor een processor dat na 5 jaar verouderd is tegenover een PC.

Ik ben niet zo'n hardwarekenner, maar waarom zou een processor niet 7 jaar 60 fps aan kunnen?

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Ik ben niet zo'n hardwarekenner, maar waarom zou een processor niet 7 jaar 60 fps aan kunnen?

Ja zeker wel en ik heb de 100% vertrouwen in Microsoft en Sony dat zij met hun studio's dat ook kunnen aanhouden. Maar als je ziet dat een Forza Horizon 4 wel 60FPS draait op een Xbox One X en niet op een S terwijl Forza 7 op beide toestellen 60FPS draaien het toch een beeld geeft van hoe het kan gaan straks met de nieuwe generatie. 60FPS vraagt gewoon heel veel van een systeem als de games groter worden en grafisch ook steeds mooier worden. Maar ik kan het natuurlijk ook hartstikke mis hebben!

Ik verwacht eigenlijk dat games je een keus zullen bieden. Of alle pracht en praal en dan 30fps. Of 60fps en wat minder pracht en praal. De wat minder zware games zullen dan nog wel op 120fps kunnen ook. Hoewel ik zelf wel hoop dat ze standaard voor de 60fps gaan, dan maar geen ray-tracing of wat minder pixels op het scherm. De games zien er tegenwoordig toch al bijzonder goed uit.

Bedenk trouwens ook dat de chips van de One serie bij release al achterhaald en slecht waren. Nu is dat niet het geval.

SeptuSword schreef:

Je had gewoon nog makkelijk op 1080p verder kunnen gaan. De resources worden bij veel games ingezet om verder te gaan waar we zijn gebleven maar dan op 4K/60fps. Terwijl je juist ook kan werken aan een game wereld waar veel meer leven in zit

en weer weg . Maar ik heb idd de indruk dat Xbox wat makkelijker te krijgen valt dan de PS5.

Grovonion schreef:
en weer weg . Maar ik heb idd de indruk dat Xbox wat makkelijker te krijgen valt dan de PS5.

Klopt, Microsoft is toch wel met een aardige voorsprong in totaal aantal verkochte consoles begonnen, ben heel erg benieuwd naar de cijfers van de S Series.

Maar is de Xbox makkelijker verkrijgbaar omdat de PS5 sneller verkocht of er gewoon meer stock was. Dat is natuurlijk de vraag.

Ik blijf het trouwens wel een beetje de droefste launch in tijden vinden voor beide bedrijven. Niet genoeg consoles om aan vraag te voldoen, maar ook nog eens (buiten een Miles Morales) ook nog niet eens een echte launch line-up van titels die system-only zijn. Wellicht verandering in strategie en markt maar toch. Koop je zo'n ding wil je, of in ieder geval ik, toch ook echt iets laten zien dat niet ook gewoon op de vorige generatie nog te spelen is. Al is het dan een stuk opgefleurd.

Buiten het feit dat ik sowieso pas binnen een paar jaar beslis of ik er eentje koop (moeilijke keuze dit keer, loyaliteit aan mijn xbox of de keuze voor de ps en de mogelijkheid voor de backcatalogue van de ps4 te spelen?) gun ik natuurlijk iedereen zijn plezier ermee. Maar ergens waren de vorige launches (en met name 360 en ps3) toch wat spannender op gamevlak.

Miles is er ook voor ps4.

Enige ps5 titel die mij enigszins next gen lijkt op dit moment is Demon’s Souls.

Overigens heb ik de overgang naar de pro aan me voorbij laten gaan dus in die zin kan het ook interessant zijn wat de ps5 met mijn ps4 spellen gaat doen.

Neem aan dat je op dat vlak een vergelijkbare performance mag verwachten.

Maar gaat wel echt de lente worden voor mij waarschijnlijk.

Eer ik eentje heb.

Lekker een pilske vatten tussen tjirpende vogeltjes in het schijnend zonnetje.

Ook niet verkeerd.

Sinner schreef:
Maar is de Xbox makkelijker verkrijgbaar omdat de PS5 sneller verkocht of er gewoon meer stock was. Dat is natuurlijk de vraag.

Ik blijf het trouwens wel een beetje de droefste launch in tijden vinden voor beide bedrijven. Niet genoeg consoles om aan vraag te voldoen, maar ook nog eens (buiten een Miles Morales) ook nog niet eens een echte launch line-up van titels die system-only zijn. Wellicht verandering in strategie en markt maar toch. Koop je zo'n ding wil je, of in ieder geval ik, toch ook echt iets laten zien dat niet ook gewoon op de vorige generatie nog te spelen is. Al is het dan een stuk opgefleurd.

Buiten het feit dat ik sowieso pas binnen een paar jaar beslis of ik er eentje koop (moeilijke keuze dit keer, loyaliteit aan mijn xbox of de keuze voor de ps en de mogelijkheid voor de backcatalogue van de ps4 te spelen?) gun ik natuurlijk iedereen zijn plezier ermee. Maar ergens waren de vorige launches (en met name 360 en ps3) toch wat spannender op gamevlak.

Ik heb de Series X nu en heb dat gevoel ook. Heb een prachtig apparaat maar niks echt als next gen voelt.

Wel is het verschil in snelheid (opstarten, iets openen, een game spelen) qua snelheid belachelijk veel beter. Zou alleen daarom al nu niet meer op mijn One willen spelen.

Ik denk dat Microsoft gewoon enorm baalt dat de nieuwe Halo zo slecht werd ontvangen, waardoor het een jaar is uitgesteld. Wat trouwens een slimme keuze was, want de game oogde als een product uit 2015 ofzo.

Ben een paar jaar off the grid geweest aangezien ik tijden weinig games gespeeld heb en de One aan me voorbij heb laten gaan. Sinds deze week de S serie in huis, welke goed genoeg werkt voor me. Als je van de X360 komt is dit natuurlijk een wereld van verschil. Man wat ziet het er mooi uit allemaal. De laadtijden zijn enorm snel, tussen de games door switchen werkt prima en game pass vind ik ideaal. Ben benieuw hoe de series games zich op deze kleine broer van de X houden.
Heb voorlopig genoeg te spelen!

Ajax&Litmanen1 schreef:
Wel is het verschil in snelheid (opstarten, iets openen, een game spelen) qua snelheid belachelijk veel beter. Zou alleen daarom al nu niet meer op mijn One willen spelen.

Ik denk dat Microsoft gewoon enorm baalt dat de nieuwe Halo zo slecht werd ontvangen, waardoor het een jaar is uitgesteld. Wat trouwens een slimme keuze was, want de game oogde als een product uit 2015 ofzo.

Nee idd, dat verschil in laadtijden heb ik gemerkt toen ik heel even op bezoek was bij een vriend die de overstap ook alvast gemaakt heeft. Ik hem AC Odyssey even laten opzetten (aangezien ik die zelf heb) en hoewel ik geen idee heb of daar ook de performance bij geoptimaliseerd is voor Series X waren de laadtijden behoorlijk sneller. Duidelijk dat het apparaat technisch een stuk vooruit is en op bepaalde vlakken voordeel gaat bieden.

Ik vind het Jammer dat de Halo previews zo slecht ontvangen zijn want ook hier - ik kan me moeilijk een mening vormen over een beetje gameplay footage dat in alpha of beta verkeerd. Ik heb vaak de indruk dat (ook weer hier) een deel van 'de pers' voornamelijk uit is op de sensatie als clickbait. Die beelden zijn ook weer een hele tijd terug (maanden). Net zoals het welles / nietes spelletje over het schrappen van de current / last gen versie. (mag best van mij aangezien het een
flagship titel is). In die tijd kan er grafisch bvb wel aardig wat gebeurt zijn.

Phil Spencer: 'We werken hard aan nieuwe voorraden Xbox Series X/S' | Power Unlimited - pu.nl

Schijnbaar zijn er geruchten dat Ubisoft net als EA naar de Microsoft Gamepass komt. Zou wel gigantisch zijn als dit lukt. Als je echt voor iets meer dan een tientje Microsoft exclusives, EA, Bethestha en Ubisoft krijgt, dan wint Microsoft glansrijk komende generatie denk ik. Dan zou je zo maar de Far Cry, Watch Dogs, Assassins Creed en Tom Clancy games erbij krijgen.

Maar goed, eerst zien nog.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Maar goed, eerst zien nog.

Geruchten. Maar niet onmogelijk. Op vlak van store en gamepass mogelijkheden is Microsoft sowieso onbetwistbaar de winnaar.

Het is een feit dat Nintendo hun Eshop zodanig cheap is dat je je soms een dief voelt om iets voor 1 of 2 euro te kopen, maar met een series S of X en een gamepass abo met evt Ea en Ubisoft erin begrepen hoef je als budgetgamer of iemand die niet aan verzamelen doet niet echt veel geld uit te geven.

(helaas koop of verzamel ik bepaalde games wel - maar ik bedoel maar).

Het is een beetjes zoals de Epic Store op PC, iedereen lachte toen ze ermee aankwamen, het zou verschrikkelijk mislukken. Maar...je krijgt wel elke week een gratis game, en soms behoorlijk goede (onlangs Night in the Woods bvb) 'Ja maar dat is reclame, dat je daar intrapt'. Nou ja...ik heb intussen wel 120+ gratis games.

Bied je content aan komen mensen vanzelf.

Content is 1, maar een franchise vernielen is 2. Ik hoop wel dat ze allemaal de vrijheid en tijd krijgen om de game te ontwikkelen zoals Sony dat doet bij hun exclusies. Hoewel de games van EA en Ubisoft over het algemen al lopende band werk zijn. Als ze een elder scrolls verneuken heb je wel echt een probleem. maar werken o.b.v. abonnement geeft je wel ruimte om iets moois te kunnen maken.

Rujar schreef:
Content is 1, maar een franchise vernielen is 2. Ik hoop wel dat ze allemaal de vrijheid en tijd krijgen om de game te ontwikkelen zoals Sony dat doet bij hun exclusies. Hoewel de games van EA en Ubisoft over het algemen al lopende band werk zijn. Als ze een elder scrolls verneuken heb je wel echt een probleem. maar werken o.b.v. abonnement geeft je wel ruimte om iets moois te kunnen maken.

Er zit een verschil tussen EA/Ubisoft opkopen of hun content ''huren''. Want het gaat bij deze verhalen om dat tweede. Microsoft heeft geen bal te zeggen over de inhoud van die games.

Ik verwacht overigens wel binnen een jaar of 5 dat Sony en Nintendo ook dit verhaal volgen. 60 tot 70 Euro per game betalen is veel te veel. Maar ik vind een Netflix-achtig abonnement op een bepaalde console/bedrijf best wel tof. Gamepass snapt dit ook heel goed.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Er zit een verschil tussen EA/Ubisoft opkopen of hun content ''huren''.

Dit idd. Het is tenslotte enkel het aanbieden van een library van games. Als je voor een 10'tje, pak 15 euro een downloadbare library hebt van toch zowat enkele 100'n games is dat geen foute move als je toch om de haverklap je games terug naar de GM brengt of verder verkoopt.

Een service vind ik sowieso fijn inderdaad (zeker bij digitale games). Tegenwoordig twijfel je vaak of je een game wel leuk vind.

Wat mij betreft zou je ook weer variatie op kunnen bedenken

Een premium account waarbij je direct en onbeperkt op release kan spelen en een normaal account een half jaar later. Of gewoon per uur afrekenen. Dacht dat Nvidia Shield zelfs abonnement had van een max. paar uur per dag.

Schrijf je in voor de Xbox Series X - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Voor wie een Series X wil kopen, Coolblue heeft er 150-200 op voorraad. Je kan je tot donderdagmiddag 12 uur inschrijven en dan volgt een willekeurige loting wie er eentje mag kopen.

Helaas uitgeloot. Ach ik had ook niet anders verwacht . Ze kunnen trouwens (nog) niet precies zeggen hoeveel aanmeldingen ze hebben ontvangen, behalve dat het er een hoop waren. Ben daar wel benieuwd naar.

centurion81 (moderator)
Zie overigens dat de Series S door zn voorraadtekort heen is...Nu nog de Series X en de beide PS5s

Iemand nog een tip voor een goede gaming headset voor de Xbox? Zelf heb ik al jaren deze:
bol.com | Turtle Beach Ear Force XO Seven Official Xbox One Wired Stereo Gaming Headset - Zwart...

Bevalt goed, maar gisteren is die wat beschadigd geraakt waardoor het eigenlijk wel es tijd wordt om iets nieuws te zoeken.

mrdig schreef:
Iemand nog een tip voor een goede gaming headset voor de Xbox? Zelf heb ik al jaren deze:
bol.com | Turtle Beach Ear Force XO Seven Official Xbox One Wired Stereo Gaming Headset - Zwart...

Bevalt goed, maar gisteren is die wat beschadigd geraakt waardoor het eigenlijk wel es tijd wordt om iets nieuws te zoeken.

Wat is je budget?

Ik gebruik deze (wel in de aanbieding gekocht met kerst) Is ook voor de xbox. Geloof dat 7x speciaal voor de xbox is. SteelSeries Arctis 7 2019 Zwart - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Deze is qua comfort echt geweldig. Geluid erg goed. Ik gebruik deze wel voor op de pc en dan kan je beetje tweaken met instellingen. Ik weet niet of de xbox dat dan ook heeft? Bij de standaard instellingen vind ik het geluid een beetje plat klinken.

Rujar schreef:
(quote)

Wat is je budget?

Ik gebruik deze (wel in de aanbieding gekocht met kerst) Is ook voor de xbox. Geloof dat 7x speciaal voor de xbox is. SteelSeries Arctis 7 2019 Zwart - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Deze is qua comfort echt geweldig. Geluid erg goed. Ik gebruik deze wel voor op de pc en dan kan je beetje tweaken met instellingen. Ik weet niet of de xbox dat dan ook heeft? Bij de standaard instellingen vind ik het geluid een beetje plat klinken.

Thx! En ja qua tweaken kan ik nu goed een balans maken tussen voice-chat geluid en game geluid. Dat vind ik ook het belangrijkste. Die steelseries zag ik vaker voorbijkomen in zoekresultaten maar lijkt overal uitverkocht? Nou ja ff verder zoeken/vergelijken

mrdig schreef:

Thx! En ja qua tweaken kan ik nu goed een balans maken tussen voice-chat geluid en game geluid. Dat vind ik ook het belangrijkste. Die steelseries zag ik vaker voorbijkomen in zoekresultaten maar lijkt overal uitverkocht? Nou ja ff verder zoeken/vergelijken

Het geluid van je chat en in-game kan je via je koptelefoon regelen. Maar met instellingen bedoel ik bassgeluid surround (equalizer). Met verschil pre instelling muziek gaming etc

De steelseries staat in deze range heel erg hoog aangeschreven (beste prijs kwaliteit) Heb zelf ook uitvoering gezocht. Ik vind zelf 200+ to much . Belangrijkste vind ik zelf vooral comfort en ik heb hier uren achtereen gegamed zonder dat ik er echt erg in had dat ik hem op had. Geluid ook maar hoeft ook weer geen ulta kwaliteit te zijn.

The Medium en Yakuza Remastered Collection onderweg naar Game Pass | Nieuws | Gamer.nl

Beste titels. The Medium moet ook wel vrij intens en spannend worden geloof ik.

Die Gamepass is wel waar voor je geld.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:46 uur

geplaatst: vandaag om 09:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.