menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
avatar van mrdig
mrdig schreef:
Ik ga in elk geval wel ff op zoek naar een pingpong bal, kijken of dit nou echt is:
Twitter


Nou pingpong bal gevonden en dit is ook fake of een Xbox met een te fanatieke ventilator, ik had Assassin’s Creed Valhalla draaien en dan nog komt er zo’n geruisloze kleine luchtstroom uit dat ie never nooit niet een pingpong bal kan laten zweven.

avatar van Manny Calavera
'Xbox Series X en S in de lente weer vrij verkrijgbaar' | Nieuws | Gamer.nl

Heb wel een klein beetje spijt dat ik heb willen wachten. Lente 2021 is wel een eind weg nog. Ook al komt er tot die tijd echt geen exclusive op de X die mijn One niet draaien kan.

Maar zodra er weer een serieus moment komt dat de X te koop is ga ik 'm wel halen.

avatar van legian
Het was wel te verwachten dat rond de feestdagen het ding niet overal in stapels in de winkels zou liggen. Maar als je wat goed zoekt zal hij hier en daar zeker nog verkrijgbaar zijn. Heb de afgelopen weken meerdere berichten gelezen van mensen die hem toch nog konden pre-orderen/kopen.

avatar van Rujar
Lente is wel echt een heel eind weg. gouden tijden voor AMD... zou Sony ook dezelfde problemen hebben?

avatar van Confusie
Ik reken ook op zoiets in ieder geval.

Ach de lente altijd een mooie tijd voor nieuwe dingen.

avatar van legian
Rujar schreef:
Lente is wel echt een heel eind weg. gouden tijden voor AMD... zou Sony ook dezelfde problemen hebben?

Reken er maar wel op. De AMD chips vliegen sneller de toonbank over dan dat ze van de productielijn afrollen. Tel daar een automotive industrie bij op die een groeiende vraag naar die dingen heeft. En een sluiting van de fabrieken vanwege Covid.

avatar van Manny Calavera
Rujar schreef:
Lente is wel echt een heel eind weg. gouden tijden voor AMD... zou Sony ook dezelfde problemen hebben?


Lees dat winkels als Coolblue en BCC zo'n 200 stuks Playstation 5 bij de release in de winkel krijgen. Meer ook niet.

Snap dit soort beleid nooit goed. Je zorgt er toch voor dat je bij de release, nota bene vlak voor de feestdagen, genoeg consoles hebt? Mensen die twijfelden maar goede reviews lezen of verhalen van vrienden horen kan je dan makkelijk alsnog overtuigen.

Hoelang is zo'n nieuwe console nou buiten de ontwikkelingsfase? Half jaar? Jaar? Dan produceer je je toch de ziekte met grote aantallen?

avatar van Manny Calavera
legian schreef:
Het was wel te verwachten dat rond de feestdagen het ding niet overal in stapels in de winkels zou liggen. Maar als je wat goed zoekt zal hij hier en daar zeker nog verkrijgbaar zijn. Heb de afgelopen weken meerdere berichten gelezen van mensen die hem toch nog konden pre-orderen/kopen.


Hoe vind je zulke consoles dan? Grote sites als bol.com melden gewoon een uitverkocht tot nader bericht.

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
(quote)


Hoe vind je zulke consoles dan? Grote sites als bol.com melden gewoon een uitverkocht tot nader bericht.

Niet via de bol.com en coolblue . Via Microsoft zelf (vooral MS polen kwam regelmatig langs), amazon en nog wat andere buitenlandse winkels. En mediamarkt had bij release ook nog in de winkel liggen. Het is vooral veel verschillende plekken goed in de gaten houden. Kijk anders bij Tweakers het Xbox series X/S topics even door.

Manny Calavera schreef:
Hoelang is zo'n nieuwe console nou buiten de ontwikkelingsfase? Half jaar? Jaar? Dan produceer je je toch de ziekte met grote aantallen?

Als dat mogelijk was zouden ze dat echt wel doen.

Voor die consoles komen zoveel verschillende productielijnen samen en zijn ze erg afhankelijk van externe partijen. Zoals een AMD die zijn chips niet alleen voor de Xbox maakt, maar ook voor Playstation en voor vele andere zaken (waar een alsmaar groeiende vraag naar is). En AMD is ook weer afhankelijk van grondstof leveranciers en dergelijke. En bedenk dan ook even dat Covid dit jaar de planning voor al die verschillende productielijnen volledig overhoop gehaald is.

Als het makkelijk was om voor de release de consoles in miljoenen tegelijk van de productielijn af te laten komen en over de wereld te vervoeren zullen ze dat echt wel doen.

avatar van Rujar
vorige keer had xbox ook al zulke grote problemen met de productie. Maar het is nu inderdaad overal zo.

Maar een schamele 180 PS bij Coolblue dat zijn toch geen aantallen. Heb mij wel ingeschreven Maar als je ziet dat er ruim 50K reviews zijn achtergelaten dan is de kans dat je wint al minimaal. En dan nog mag je hem voor de volle mep kopen

Hoeveel consoles van MS en sony zijn er nu eigenlijk er verkocht in Nederland, Ieder 3000 stuks ofzo?

All Seeing Fish
Zou de play en charge kit die in de Xbox One controller gaat ook werken in de X/S Series?

Ik ga er eigenlijk van uit dat dat wel gewoon moet werken, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

avatar van Manny Calavera
Microsoft werkt aan Xbox-app voor televisies om games mee te spelen | Nieuws | Gamer.nl

Toegeven, Phil Spencer is wel een baas. Echt heel innovatief hoe Microsoft bezig is.

Het enige wat ik me afvraag, als je over een tijdje overal je Xbox games op kunt spelen, tot aan je Nokia 3310 of je wasmachine toe, wat is dan het nut van een Series X kopen voor de grote massa?

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
Het enige wat ik me afvraag, als je over een tijdje overal je Xbox games op kunt spelen, tot aan je Nokia 3310 of je wasmachine toe, wat is dan het nut van een Series X kopen voor de grote massa?


Het antwoord daarop geeft hij in het interview wat de bron voor het artikel is :Microsoft’s Phil Spencer on the new Xbox launch - The Verge
Sowieso een interessant interview om te lezen.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Het enige wat ik me afvraag, als je over een tijdje overal je Xbox games op kunt spelen, tot aan je Nokia 3310 of je wasmachine toe, wat is dan het nut van een Series X kopen voor de grote massa?


Omdat het wat mij betreft een soort Gateway App betreft. Eenmaal mensen beseffen dat ze fysiek niets in handen hebben maar intussen wel een grote interesse hebben ontwikkeld in gamen lijkt het me vanzelfsprekend dat ze een Series X in huis halen. Al helemaal omdat je tegenwoordig ook nog een heel multimedia centre in huis haalt.

Ik bedoel kijk maar hoe het de Stadia verlopen is. Mensen blijven toch liever bij een 'echte console'.

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Omdat het wat mij betreft een soort Gateway App betreft. Eenmaal mensen beseffen dat ze fysiek niets in handen hebben maar intussen wel een grote interesse hebben ontwikkeld in gamen lijkt het me vanzelfsprekend dat ze een Series X in huis halen. Al helemaal omdat je tegenwoordig ook nog een heel multimedia centre in huis haalt.

Ik bedoel kijk maar hoe het de Stadia verlopen is. Menden blijven toch liever bij een 'echte console'.


Maar Stadia had gewoon geen naam en games. Als je nu gewoon Gears of War of Halo op je tv kan spelen via een app, dan heb je toch als gamer wat je zoekt? Zeker de gamers die af en toe eens wat willen gamen. Ik had de Series X wel, maar je hebt ook gemiddelde gamers.

avatar van Sinner
Het hangt ook wel van meerdere andere factoren af denk ik - snelheid / lag / internetconnectie. Ik ben verre van een expert op het gebied van die app maar ik denk dat de omstandigheden ook echt ideaal moeten zijn hiervoor. Heb het ding nog nooit in werking gezien. Met een een traditionele console weet je dat als de kinderfoutjes er eenmaal uit zijn na de eerste wave je een perfect werkend ding hebt. Ik zie dat persoonlijk nog niet meteen met een app gebeuren, hoewel ik me ook gewoon serieus kan vergissen. Voor mij is het echt eerst 'zien en dan geloven'. Het zou mss een uitkomt kunnen zijn voor hele casual gamers, maar ik denk persoonlijk dat de meeste mensen toch blijven zweren bij een echte console. De toekomst zal het wel uitwijzen.

avatar van mrdig
Stadia is nog steeds alive & kicking toch? Een Valhalla kan je daar ook op spelen. Maar logisch dat Xbox die kant ook op gaat. Past bij de strategie zoveel mogelijk mensen aan de gamepass en hoe je gamet moet je lekker zelf weten. De 1 vindt een stukkie hardware en als het even kan fysieke media een must en de andere vindt streamen zonder echt een fysiek device ook prima. Voor ieder wat wils als je hun service maar afneemt.

avatar van Sinner
mrdig schreef:
Stadia is nog steeds alive & kicking toch?


Nou ja...met een userbase van 5 man of zo Da's net zoals die laatste Avengers game tientallen miljoen euro verlies heeft gemaakt maar volgens anderen ook nog 'alive & kicking' is. Ook al is op 2 maand tijd 90% van hun online publiek verdwenen.

Ik ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren trouwens want ze gingen het spel oppoetsen voor de next-gen (of noemen we het al current-gen) consoles. met een relaunch e.d.

avatar van Manny Calavera
Toch vind ik het jammer dat dit de strategie van Microsoft is. Het haalt de glans weg van de nieuwe generatie Xbox consoles. Ik vond juist dat Sony vs Microsoft gevoel wel geinig om te volgen. Het is momenteel cooler om een PS5 te bezitten dan een Series X, omdat Microsoft geen speciale aandacht aan hun nieuwe console geeft. Zo meteen game je een nieuwe Halo op 10 apparaten, of dat nu en Xbox One, Series X, je televisie app of op je mobiele telefoon is.

avatar van mrdig
Manny Calavera schreef:
Toch vind ik het jammer dat dit de strategie van Microsoft is. Het haalt de glans weg van de nieuwe generatie Xbox consoles. Ik vond juist dat Sony vs Microsoft gevoel wel geinig om te volgen.


Ja ergens zeker jammer dat Microsoft vs Sony nu een beetje appels en peren vergelijken is. Aan de andere kant: we hebben toch dolle pret gehad (en nog steeds) over de Series-X vs PS5? De consoles zelf kun je nog prima vergelijken: Koelkast vs Router, welke is stiller/sneller/beter, etc...

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
omdat Microsoft geen speciale aandacht aan hun nieuwe console geeft.

Waar haal je dat nou weer vandaan? Juist de series consoles hebben enorm veel aandacht van ze gekregen om echt iets goed neer te zetten. En daar promoten ze ook op. Dat ze daarnaast verder kijken dan alleen consoles is alleen maar logisch. De hele entertainment industrie veranderd naar streaming, geen fysieke media meer en op elk mogelijk apparaat je muziek kunnen luisteren en films/series kijken. Waarom zou je dat met gamen niet willen.

Je kan nu lekker gamen op je console, en dan doorgaan op je tablet als je vriendin haar favoriete show wilt zien. Toch ideaal?

Zo meteen game je een nieuwe Halo op 10 apparaten, of dat nu en Xbox One, Series X, je televisie app of op je mobiele telefoon is.

En dat is een verkeerd iets? Toch alleen maar mooi dat meer mensen op verschillende manier van die games kunnen genieten? Waarom moet het perse exclusief op een 'dure' console?

Zelf vind ik het wel een interessante richting. En als het daardoor de playerbase van het Xbox platform groeit is alleen maar mooi.


Sinner schreef:
Het hangt ook wel van meerdere andere factoren af denk ik - snelheid / lag / internetconnectie. Ik ben verre van een expert op het gebied van die app maar ik denk dat de omstandigheden ook echt ideaal moeten zijn hiervoor. Heb het ding nog nooit in werking gezien. Met een een traditionele console weet je dat als de kinderfoutjes er eenmaal uit zijn na de eerste wave je een perfect werkend ding hebt. Ik zie dat persoonlijk nog niet meteen met een app gebeuren, hoewel ik me ook gewoon serieus kan vergissen. Voor mij is het echt eerst 'zien en dan geloven'. Het zou mss een uitkomt kunnen zijn voor hele casual gamers, maar ik denk persoonlijk dat de meeste mensen toch blijven zweren bij een echte console. De toekomst zal het wel uitwijzen.

Ik heb ondertussen een aantal keer via xcloud zitten gamen en dat werkt over het algemeen wel goed. Verhalen en ervaringen die ik zo rondom zie zijn ook positief eigenlijk. Zelfde geld ook voor stadia waar latency vrijwel geen issue is.

De meer hardcore gamers zullen wel bij een console blijven gok ik, zelf blijf ik dat ook nog wel prefereren. Hoewel zo'n Series S wel interessant is moet ik zeggen. Ook voor de casual gamers.

Phil geeft in het interview ook aan dat de console tegen verlies verkocht wordt. Ze verdienen het weer op games, services en dergelijke. En door het Xbox platform naar zoveel mogelijk mensen te brengen op verschillende apparaten zorgt ervoor dat ze dus minder consoles hoeven te produceren, daar minder kosten op verliezen en meer kunnen besteden aan hetgeen waar het om gaat. De games.

avatar van Manny Calavera
Ik snap je bericht niet. Je geeft zelf al antwoord op mijn stelling waarmee je mijn gelijk bewijst. Ik noem hun keuze niet fout, maar wel jammer voor de mensen die wel die 500 Euro voor de X aftikken. Dan wil je jezelf speciaal voelen als koper. Maar als je ook op je magnetron Halo kan spelen dan voelt dat toch minder uniek.

avatar van Sinner
legian schreef:
Hoewel zo'n Series S wel interessant is moet ik zeggen. Ook voor de casual gamers.


Dat vind ik een uitzondering op de regel, een punt dat ik bvb niet aanhaalde is dat ik niet van plan ben om 60 euro neer te leggen om de rechten te hebben om een game te mogen streamen zoals bvb op Stadia. Op een Series S heb je gewoon de mogelijkheid om het spel in kwestie op te slaan. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren. Als ik betaal voor een game wil ik ook de mogelijkheid hebben deze op een latere datum terug te kunnen spelen. Een Stadia zie ik bvb best nog wel eens verdwijnen in het niets. (zoals diverse PC streamingdiensten in het verleden) De Xcloud is nog een beetje vroeg om iets over te zeggen.

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
Ik snap je bericht niet. Je geeft zelf al antwoord op mijn stelling waarmee je mijn gelijk bewijst. Ik noem hun keuze niet fout, maar wel jammer voor de mensen die wel die 500 Euro voor de X aftikken. Dan wil je jezelf speciaal voelen als koper. Maar als je ook op je magnetron Halo kan spelen dan voelt dat toch minder uniek.

Je roept dat Microsoft geen speciale aandacht geeft aan hun consoles. Dat is gewoon niet waar en waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel. Ze hebben een dijk van een machine neergezet waar je heerlijk op kan gamen. Dus hoezo ze geen speciale aandacht eraan geven mag je me uitleggen.

Dat ze daarnaast verder kijken naar de veranderende industrie is logisch. Dat doen ze nu al een paar jaar en op die manier proberen ze straks in de toekomst nog steeds relevant te zijn in de gaming industrie. Hoe ik daarmee jou gelijk bewijs is mij opnieuw een raadsel.

Je weet trouwens ook dat de games van Microsoft ook op de pc uitkomen he, voel je je daardoor ook minder speciaal als je de Xbox hebt? Maakt het uberhaupt uit waarop mensen de games spelen? Het gaat toch om de games? niet om het stukje hardware waar je het op speelt?

Oh en ik hoor graag op welke magnetron ik Halo kan spelen, heb er nog eentje nodig namelijk

avatar van legian
Sinner schreef:
(quote)


Dat vind ik een uitzondering op de regel, een punt dat ik bvb niet aanhaalde is dat ik niet van plan ben om 60 euro neer te leggen om de rechten te hebben om een game te mogen streamen zoals bvb op Stadia. Op een Series S heb je gewoon de mogelijkheid om het spel in kwestie op te slaan. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren. Als ik betaal voor een game wil ik ook de mogelijkheid hebben deze op een latere datum terug te kunnen spelen. Een Stadia zie ik bvb best nog wel eens verdwijnen in het niets. (zoals diverse PC streamingdiensten in het verleden) De Xcloud is nog een beetje vroeg om iets over te zeggen.


Het ging me er meer om dat een Stadia en Xcloud wel goed lijken te werken mbt streaming. Een app of iets dergelijks zou dus prima kunnen werken voor de casual gamer die geen €500 wil/kan neerleggen voor een console. Of, zoals ik al aanhaalde, je vriendin perse haar favoriete serie wilt zien kan je gewoon door gaan op je tablet, telefoon of op je oude tv op de slaapkamer om maar wat te noemen. Het hoef dus niet als vervanging van een console te werken maar kan er prima naast werken. De Series S is dan een alternatief voor als je inderdaad de games gewoon wilt opslaan bijvoorbeeld. Kan je ook gamen als je geen internet hebt.

Stadia zie ik inderdaad nog wel verdwijnen, maar meer omdat Google er een handje van heeft om dingen op te zetten en na een paar jaar weer stop te zetten.

avatar van -marco-
legian schreef:
(quote)


Of, zoals ik al aanhaalde, je vriendin perse haar favoriete serie wilt zien kan je gewoon door gaan op je tablet, telefoon of op je oude tv op de slaapkamer


Kijk en daar gaat het dus fout, die vriendin kan toch prima zelf naar boven, of op de tablet of telefoon kijken

avatar van Nomak
legian schreef:
Phil geeft in het interview ook aan dat de console tegen verlies verkocht wordt.
Dat geloof je toch niet???

avatar van legian
Nomak schreef:
(quote)
Dat geloof je toch niet???

Ik geef alleen maar aan wat hij zegt en heb geen reden om dat in twijfel te trekken.

avatar van Sinner
-marco- schreef:
Kijk en daar gaat het dus fout, die vriendin kan toch prima zelf naar boven, of op de tablet of telefoon kijken


Eindelijk iemand die het zegt. En doet ze het niet onmiddelijk dan kan ze nog steeds perfect GTST kijken met maar een oog.

Het is tijd dat de blanke hetero-sexuele man eens terug de teugels in handen neemt in plaats van altijd maar ondergesneeuwd te raken en aan de zijlijn te belanden.

avatar van Rujar
Nomak schreef:
(quote)
Dat geloof je toch niet???


Nou als je vergelijkbare onderdelen zou kopen dan geloof ik dat zeker je met verlies verkoopt. Maar het blijft het lastig vergelijken. Als je 4K 120fps wilt game op pc moet je 2K+ neerleggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:07 uur

geplaatst: vandaag om 12:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.