menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
Review: Xbox Series X moet het nu vooral van oude games hebben | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

De Xbox Series X is een fantastische gameconsole zonder games | Review | Gamer.nl

Xbox Series X Review - Renpaard met een aangetrokken handrem | Power Unlimited - pu.nl

Xbox Series X Video Review - Een vette console zonder games | Power Unlimited - pu.nl

Tweakers Xbox Series X review

Een stel Nederlandse reviews. Ze maken mij ieder geval erg benieuwd om er een te halen. Maar niet nu meteen, die noodzaak is volledig afwezig dankzij het eigen beleid van Microsoft. Ik haal er wel eentje in 2021. Microsoft geeft de topgames voor hun nieuwe console ook uit op de oude One.

Ik haal er ook zeker weten één maar helaas niet op release omdat hij overal is uitverkocht en ik geen pre-order kon bemachtigen slechts een klein kwartier nadat de pre-orders online kwamen.

Voorlopig zing ik het nog uit met mijn Xbox One X's, heb toch hartstikke veel te spelen en Game Pass komt ook elke keer met nieuwe releases. Zodra EA over drie dagen met Game Pass is geïntegreerd kan ik ook beginnen aan NFS Heat waar ik zo onderhand best weer trek in heb, ik vermaak me voorlopig uitstekend met Xbox.

Gehenna schreef:
Ik haal er ook zeker weten één maar helaas niet op release omdat hij overal is uitverkocht en ik geen pre-order kon bemachtigen slechts een klein kwartier nadat de pre-orders online kwamen.

Voorlopig zing ik het nog uit met mijn Xbox One X's, heb toch hartstikke veel te spelen en Game Pass komt ook elke keer met nieuwe releases. Zodra EA over drie dagen met Game Pass is geïntegreerd kan ik ook beginnen aan NFS Heat waar ik zo onderhand best weer trek in heb, ik vermaak me voorlopig uitstekend met Xbox.

Zo is dat. Mooi komende maanden de andere gebruikers kennis laten maken met de kinderziektes van de nieuwe versie haha. Maar ik vind het wel een machtig mooi apparaat qua wat je er mee kan.

Wel jammer dat dat kreng zo groot is ik 'm naast de tv meubel moet zetten ipv erin.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Zo is dat. Mooi komende maanden de andere gebruikers kennis laten maken met de kinderziektes van de nieuwe versie haha.

Ik voorzie graag in die behoefte, vanaf dinsdag laat ik weten hoe ie bevalt

mrdig schreef:
(quote)

Ik voorzie graag in die behoefte, vanaf dinsdag laat ik weten hoe ie bevalt

Ik klink wel een tikje rancuneus geloof ik. Ben natuurlijk wel jaloers op mensen die de console komende week krijgen. Denk dat het een waanzinnig dingetje is.

Ben wel benieuwd, wie heeft er al een Xbox X of S besteld die morgen geleverd word?

Ik nog niet, maar ik ben iemand die als 'ie iets wil, het ook wel sneller haalt dan ik zou willen. Dus wie weet haal ik dit jaar de X nog wel. Ben niet zo blij met het design, kan 'm niet meer in mijn tv-meubel kwijt. Maar dan maar er naast zetten.

Ik verwacht de series X morgen

Lang geleden dat ik echt hyped was voor een new console!! Echt zo’n zin in

Ik heb vanmiddag nog even gekeken of Coolblue een beetje normaal bereikbaar was, eventueel om er toch nog last minute een te bestellen. Maar die site lag helemaal plat. Dus nee, hier komt die dit jaar niet meer binnen. Moet wel zeggen dat de hype er wel inzit hier. Dat was bij de One echt niet het geval.

Ben benieuwd hoe hij bevalt -marco- en mrdig.

Ik zie een rij staan bij de gamemania. Zijn dit mensen die een pre order hebben of is dit losse verkoop?

Rujar schreef:
Ik zie een rij staan bij de gamemania. Zijn dit mensen die een pre order hebben of is dit losse verkoop?

Pre order lijkt me.

Gaat om de Series S die is nog op voorraad

Rujar schreef:
Gaat om de Series S die is nog op voorraad

Ja dat zou goed kunnen

Mijn series X arriveert vandaag rond lunch tijd

Heb serieus kriebels in mijn buik zo excited

Grappig ik vind dit eigenlijk de minste generatie (hoewel deze generatie ook weinig verheffend was) Ik pas nog even voor de huidige generatie.. of pik het op als er wat kiezen is. Hoewel we inmiddels steeds meer richting de release van PS komen bij wel meer het idee leeft om deze toch (proberen) te kopen bij Coolblue (maar dat is meer FOMO)

Cool blue was een ramp gister. Niet te doen

Zal ook een lucky shot worden... Maar als ik er door kom dan moet het wel voorbestemd zijn. dat is echt een teken aan de wand dat ik wel voor next moet gaan.

-marco- schreef:
(quote)

Ja dat zou goed kunnen

Mijn series X arriveert vandaag rond lunch tijd

Heb serieus kriebels in mijn buik zo excited

Hier is ie net binnen , helaas nog een paar uurtjes werken waaronder een meeting waar ik niet onderuit kom. Na de meeting aansluiten, assassin's creed valhalla digitaal aanschaffen en de download aanzetten.

En en en? Bevalt 'ie?

Stel dat ik dit jaar nog een nieuwe wil, zou ik daar dan aan kunnen worden? Uiteraard wel de dure X, met disclade.

Ajax&Litmanen1 schreef:
En en en? Bevalt 'ie?

Stel dat ik dit jaar nog een nieuwe wil, zou ik daar dan aan kunnen worden? Uiteraard wel de dure X, met disclade.

Ja heel dope Laadtijden zijn echt een verademing en gears 5 ziet er heel gaaf uit. Dirt 5 speelt ook fijn op 120fps.

Denk dat je dit jaar nog wel een gaat vinden hoor. Gaat ze niet gebeuren dat er geen voorraad is voor de feestdagen

Ajax&Litmanen1 schreef:
En en en? Bevalt 'ie?

Of je ze dit jaar weer kunt bestellen echt geen idee. Sommigen zeggen vanaf februari pas weer. We gaan het zien.

En ja bevalt dikke prima, de snelheid waarmee alles draait en opstart is ongekend. Een Forza Horizon 4 is bijv nu zo opgestart, fast travellen naar de andere kant van de map is zowat instant. Daar had mijn Xbox one x toch aardig wat moeite mee.
Grafische pracht bij Assassin’s Creed Valhalla gecombineerd met die snelheid is ook echt een next gen beleving.
Quick resume ook al ervaren (instant switchen tussen meerdere games) en is erg fijn. Oudere games in combinatie met auto HDR nog niet geprobeerd.

Qua uiterlijk van de console ben ik ook dik tevreden. Staat echt stoer naast de tv.

Ja happy gamer hier

Zit er aan te denken om de Xbox S aan te schaffen. Heb nu een PS4 en wil volgend jaar waarschijnlijk de ps5 halen. En die als mijn main console gebruiken.
Maar ben ook wel benieuwd naar de Xbox geworden.
Wat denken jullie?

ZZ TOP schreef:
Zit er aan te denken om de Xbox S aan te schaffen. Heb nu een PS4 en wil volgend jaar waarschijnlijk de ps5 halen. En die als mijn main console gebruiken.
Maar ben ook wel benieuwd naar de Xbox geworden.
Wat denken jullie?

Zou ik wel gaan voor de nieuwe Series S. Toch redelijk next gen en niet te duur. Dat + een gamepass abo is ideaal voor erbij als ps4 danwel 5 je main console is.

centurion81 (moderator)
mrdig schreef:
(quote)

Zou ik wel gaan voor de nieuwe Series S. Toch redelijk next gen en niet te duur. Dat + een gamepass abo is ideaal voor erbij als ps4 danwel 5 je main console is.

Vind t inmiddels wel van je budget afhangen, Series X biedt wel dermate veel meer dan Series S, dat dat voor mensen met wat bredere beurs die 200 e op een gebruiksduur van iig 5 jaar best billijkt!

Op facebook zie ik allerlei filmpjes voorbij komen van haperende en kapotte xboxen. Kinderziektes uiteraard. Toch wel de belangrijkste reden waarom ik nooit een console meteen bij de release koop. Liever minstens een jaartje wachten tot alles op punt staat.

Een aantal van die filmpjes zijn waarschijnlijk gestaged.

Zie:

Twitter

&

Twitter

centurion81 schreef:
(quote)

Vind t inmiddels wel van je budget afhangen, Series X biedt wel dermate veel meer dan Series S, dat dat voor mensen met wat bredere beurs die 200 e op een gebruiksduur van iig 5 jaar best billijkt!

Deels mee eens. Series S is mijn inziens een mooie oplossing wanner PS je eerste console gaat worden en je toch gebruik wil maken van de evt. exclusieve van Xbox (bovendien kan je via gamepass allerlei games spelen die je niet zo snel zou kopen, mar wel leuk vind om te spelen.

Goodfella schreef:
Een aantal van die filmpjes zijn waarschijnlijk gestaged.

Zie:

Twitter

&

Twitter

Oveduidelijk fake. Dit is geen rook die zich ontwikkelt bij oververhitting/verbranding

Haha ja mooi man die filmpjes van rokende xboxen, duidelijk fake.

Maar her en der zie ik ook filmpjes van fans die teveel geluid maken of tikken, of discdrives die een enorm lawaai maken zodra je er een disc indoet. Kan je ook heel makkelijk faken allemaal overigens.

Ik ga in elk geval wel ff op zoek naar een pingpong bal, kijken of dit nou echt is:
Twitter

Een Xbox die een disc weigert en een Xbox die na. 2 uur spelen uitvalt en niet meer opstart..
Niks fake aan, bij de release van een nieuwe console heb je dit soort problemen bijna altijd..

Rujar schreef:
(quote)

Deels mee eens. Series S is mijn inziens een mooie oplossing wanner PS je eerste console gaat worden en je toch gebruik wil maken van de evt. exclusieve van Xbox (bovendien kan je via gamepass allerlei games spelen die je niet zo snel zou kopen, mar wel leuk vind om te spelen.

Dat, en voor de mensen die nog op een 1080 scherm spelen, of mensen die niet veel geven om 4K, of mensen die af en toe een game opstarten. Ik ken meer mensen die ik een Series S aanraad dan een Series X om eerlijk te zijn. Waarbij de financiën lang niet voor iedereen een argument is.

Nomak schreef:
Een Xbox die een disc weigert en een Xbox die na. 2 uur spelen uitvalt en niet meer opstart..
Niks fake aan, bij de release van een nieuwe console heb je dit soort problemen bijna altijd..

Dat is sinds de launch van de Xbox 360 nauwelijks nog voorgekomen. Ik heb in de 6 jaar dat ik de One heb dit gewoon nooit meegemaakt. En dat zal bij de nieuwe X ook vast niet zien, die dingen worden doodgetest. Ze hebben bij de 360 gewoon geblunderd met de ring of death, meer niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.