menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
centurion81 (moderator)
Xbox Series X is Microsoft’s new Xbox console, coming holiday 2020 - Polygon

Daar is ie dan

Ninja Theory's Senua's Saga: Hellblade 2 is ook aangekondigd als exclusive!

Damn die Trailer van Hellblade 2 ziet er goed uit! En de console zelf vind ik er ook goed uit zien. Naamgeving van de nieuwe Xbox is wel weer dramatisch maar goed

centurion81 (moderator)
De Series X schijnt wat groter te zijn dan de huidige consoles..Eerste grappen circuleren al op het web

https://pbs.twimg.com/media/ELouwsRXYAIrhQV.jpg

De nieuwe Xbox ga ik vast halen, speel nu al op alle generaties Xbox. Wel hoef ik 'm niet meer meteen bij de release. Bij de One heb ik er echt het eerste jaar niks aan gehad, toen kwamen er alleen ports uit van de 360-periode.

Vanavond maar eens uitgebreid lezen wat de Series X te bieden hebben. Vage naam trouwens.

Voor mij wordt het wellicht ook gewoon een Xbox mits de backward compatibility naar behoren blijft. Maar ook hier - niet bij release - volgend jaar eerst een Switch en dan zie ik me de eerst komende jaren niet echt een nieuwe console kopen. Komen die dingen 2020-21 uit dan kan het wel even wachten tot -2023-2024 of zo. Ten vroegst. Ik ben tenslotte ook nu pas heel laat ingestapt en zonder veel spijt. En de voor mij meest interessante titels (de Indie games) draaien meestal toch op de PC of nog op de Xbox One (of de Switch in de toekomst).

De specs en games van Xbox Series X onder de loep | Power Unlimited - pu.nl

Klinkt allemaal wel goed. Sowieso tof dat je gewoon een Xbox One controller kunt gebruiken.

Fonzzz002 (crew)
Persoonlijk heb ik helemaal niks met Halo, Gears Of War en ik haat wat Microsoft met Rare heeft gedaan. Daarom zat er altijd een soort frons bij de gedachten aan Xbox. Maar een vervolg op Hellblade, één van mijn favorieten games? Dat gaat het heel lastig maken een aankoop af te slaan. Het was wel een one-of-a-kind game met een afrondend einde. Een vervolg klinkt daarom totaal niet passend, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel. Hopelijk komt er backward compatibility zodat Rare Replay ook speelbaar word. En misschien een downloadbare versie van de platformgame Blinx? Dat zou heel gaaf zijn. Het is nog even afwachten of Hellblade 2 daadwerkelijk volledig exclusive word, ipv tijdelijk zoals ze met Tomb Raider deden.

Dat backwards compatible programma is nu al erg goed en blijft ook goed:
Xbox Series X backwards compatibility will support every generation of Xbox | GamesRadar+
4 generaties Xbox op 1 machine dus.

Blinx kun je nu trouwens ook al spelen op de One via backwards compatibility dus dan ook op de Series X

centurion81 schreef:
De Series X schijnt wat groter te zijn dan de huidige consoles..Eerste grappen circuleren al op het web

(afbeelding)

Ik wou letterlijk posten die komt dan tussen de koelkast en de magnetron te staan of wat.

Maar heel eerlijk, vind ik het wel wat hebben. Altijd wel in voor net even wat anders.

De naam echter .. Series X❓❓

Waarom niet gewoon Xbox neXt.

Ze moeten wel echt met wat komen, in wezen sta ik er niet eens zo afwijzend tegenover om eens een generatie voor de concurrent te gaan. Eens een andere controller in mijn handen. Deze gen in ieder geval wel heel blij dat ik het niet heb gedaan.

Je zal daar maar hebben gezeten, keer op keer, met alleen je Xbox om mee te spelen.

Magertjes.

Dus zie het niet zo 1 twee 3 gebeuren.

Maar wie weet.

Diegene met de dikste spellen wint zo simpel is het en zie ik het voorlopig ook nog wel even blijven.

In de volksmond gaat het gewoon de Xbox X heten dus. Microsoft had wel een wat betere naam mogen kiezen.

Xbox
Xbox 360
Xbox One
Xbox Series X

Het klinkt allemaal te vaag.

Confusie schreef:
Je zal daar maar hebben gezeten, keer op keer, met alleen je Xbox om mee te spelen.

Magertjes.

Droefenis alom inderdaad. Daar alleen met je Xbox. Zoals ik er bij gezeten heb. Erg vervelend om vast te stellen dat de meerderheid van de games toch multiplatform zijn tegenwoordig en indien je daar genoeg van hebt je dan maar moet teruggrijpen op een paar honderd backward compatible titels. Magertjes idd.

Voor die paar exclusives boeit het me tegenwoordig eigenlijk niet zo heel erg meer. Zeker niet aangezien het anno 2019 en later meestal de gewoonte is om games toch wel te porten naar de Xbox, een Nintendo systeem of de PC. Al is het vaak jaren na release. Zal je zien hoe 2020-21-22 zal verlopen. Dejavu.

Manny Calavera schreef:
In de volksmond gaat het gewoon de Xbox X heten dus.

Ik denk dat het gewoon Xbox gaat heten Ik hoor eigenlijk ook zelden iemand over Xbox One of PS4 praten als we in de 'huidige generatie' zitten. Meestal is het - ik heb een Xbox, een PS4 of een Nintendo. Buiten misschien het eerste jaar. Dus eigenlijk zal de naam me worst wezen. Hoewel Microsoft wel heel inconsistent is met zijn namen. Maar goed. Ze bedenken maar...

Ik vind dat diepvries systeem nog niet eens zo verschrikkelijk. Kan netjes langs mijn zwarte tv kast. Heb ik ook een speaker staan en zo ziet het er ook wel een klein beetje uit dus valt niet zo op in mijn interieur.

Sinner schreef:
(quote)

Droefenis alom inderdaad. Daar alleen met je Xbox. Zoals ik er bij gezeten heb. Erg vervelend om vast te stellen dat de meerderheid van de games toch multiplatform zijn tegenwoordig en indien je daar genoeg van hebt je dan maar moet teruggrijpen op een paar honderd backward compatible titels. Magertjes idd.

Voor die paar exclusives boeit het me tegenwoordig eigenlijk niet zo heel erg meer. Zeker niet aangezien het anno 2019 en later meestal de gewoonte is om games toch wel te porten naar de Xbox, een Nintendo systeem of de PC. Al is het vaak jaren na release. Zal je zien hoe 2020-21-22 zal verlopen. Dejavu.

(quote)

Ik denk dat het gewoon Xbox gaat heten Ik hoor eigenlijk ook zelden iemand over Xbox One of PS4 praten als we in de 'huidige generatie' zitten. Meestal is het - ik heb een Xbox, een PS4 of een Nintendo. Buiten misschien het eerste jaar. Dus eigenlijk zal de naam me worst wezen. Hoewel Microsoft wel heel inconsistent is met zijn namen. Maar goed. Ze bedenken maar...

Ik vind dat diepvries systeem nog niet eens zo verschrikkelijk. Kan netjes langs mijn zwarte tv kast. Heb ik ook een speaker staan en zo ziet het er ook wel een klein beetje uit dus valt niet zo op in mijn interieur.

Als het op exclusieve titels aankomt is het aanbod van Xbox in vergelijking al sinds jaar en dag vrij skralend te noemen, denk wel dat die opvatting bij aardig wat mensen leeft. Misschien dat iemand qua persoonlijke voorkeur zich nog enigszins langs dit gegeven weet te manoeuvreren maar voor mij geldt in ieder geval dat het mij best een behoorlijk aantal keer had getroffen gezien de lijst van exclusieve PS4 titels waar mijn interesse ooit naar uit ging tegenover het handjevol Xbox exclusives die mij eventueel ooit enigszins hebben kunnen boeien. Op reeds behaalde resultaten gelet is Xbox voor mij op dit moment dus alles behalve een logische keuze.

Komende twee jaar geen exclusives voor Xbox Series X | Power Unlimited - pu.nl

Microsoft gaat hun games dus 2 jaar na de release van de Series X ook tot die tijd uit blijven geven voor Xbox One. Dat vind ik erg netjes. Heb de One geloof ik sinds 2014, dan kan ik er zo een jaar of 8, 9 mee doen.

Ik vond het bij de release van de One erg teleurstellend dat er nauwelijks exclusives waren. Nu is het vooraf tenminste duidelijk. Ik stap pas over op de Series X als ze echt games hebben die ik anders niet meer kan spelen.

Of GTA 6 moet erop uit gaan komen en op de Series X iets veel beters doen. Voor GTA 6 koop ik een nieuwe console.

Hoop info over de nieuwe Xbox:

What You Can Expect From the Next Generation of Gaming - Xbox Wire - news.xbox.com

Hoop technisch blabla wat me niet zoveel boeit, maar ssd, faster loading times, quick resume of multiple games, 4 generations of Xbox gaming klinkt mij goed in de oren.

Maakt in mijn ogen redelijk weinig uit, als de exclusives uitblijven, want als alles toch op PC geport wordt, waarom dan niet direct een krachtige pc aanschaffen om de games te spelen? Ik blijf het PS-kamp trouw, denk ik.

mrdig schreef:
4 generations of Xbox gaming klinkt mij goed in de oren.

Dit maakt mij dan wel weer uit. Eens even kijken hoe ver de PS5 het drijft. Of de backward compatibility ook daadwerkelijk zo goed is (dus - liefst elk spel of elke exclusive van de PS4 era - en wat mij betreft mag net als bij de Xbox ook meteen de vorige generaties meegenomen worden - of dat nu selectief is of volledig).

als ze slim zijn, en ik geloof dat Sony dat is, is de PS5 gewoon 100% compatibel met de PS4. Disc en al.

^

Meende te hebben begrepen dat dit al is bevestigd.

Al zal het voor mij wellicht niet eens zoveel uitmaken, aangezien PS Now voor mij de toekomst is.

Even spelen en weer doorgaan.

Alle dooskes de deur uit.

Zoveel mogelijk dan.

Grovonion schreef:
als ze slim zijn, en ik geloof dat Sony dat is, is de PS5 gewoon 100% compatibel met de PS4. Disc en al.

Dat dacht ik idd dat al bevesting was, maar het zou een erg mooie bonus zijn als ook 2 en 3 compatible zijn, met disc en al - zoals ook de Xbox360 en Xbox. Al is het maar een selectie van games (al zijn het in het geval van de Xbox360 toch al makkelijk een paar 100 games).

Grovonion schreef:

Voorlopig geeft Microsoft meer om z'n achterban dan Sony dat doet als je naar oa Xbox Gamepass kijkt. Of backwards compatible.

In principe ga ik gewoon voor de nieuwe Xbox. Ik game al 3 generaties Xbox. Bevalt me prima. Wel overweeg ik misschien eens een PS5 erbij. Zou mijn eerste PS console hier worden. Ik heb het altijd zonde gevonden titels als Uncharted en Last of us te missen.

Grovonion schreef:
Maakt in mijn ogen redelijk weinig uit, als de exclusives uitblijven, want als alles toch op PC geport wordt, waarom dan niet direct een krachtige pc aanschaffen om de games te spelen?

Ik kan alleen voor mijzelf spreken natuurlijk, maar ik prefereer toch wel een console boven een pc. Mijn consoles zijn tot nu toe altijd goedkoper geweest dan mijn pc. En ik kan lekker relaxed op de bank zitten gamen. De tv is groter dan mijn monitor en er staat een betere geluidsinstallatie. Hoewel ik wel de quick save - quick load functie mis. Die werkt op een pc dan weer stukken beter.

De nieuwe Xbox komt er sowieso in, of dat direct bij launch is is nog even afwachten.

legian schreef:
Mijn consoles zijn tot nu toe altijd goedkoper geweest dan mijn pc. En ik kan lekker relaxed op de bank zitten gamen.

Dat maakt niet bizar veel uit. Een redelijke game PC heb je ook al snel voor een paar 100 euro (ik speel op een jaren oude quadcore met 2de hands onderdelen). Het geld haal je makkelijk terug eruit door ridicuul goedkope games uit Steam sales of Humble Bundles te halen. En een moderne PC sluit je net zo makkelijk aan op een TV via HDMI met xbox controller.

Enige voordeel imo is dat je het fedoe met outdated drivers e.d niet hebt. Wat zo heel af en toe wel eens gebeurt. En bepaalde console exclusives - hoewel ook dat steeds minder wordt.

Sinner Mijn xbox past netjes in mijn meubel mijn PC niet. Daarnaast gebruik ik mijn pc ook voor andere dingen dan gamen dus dan moet ik of alles in de woonkamer doen of elke keer dat ding gaan verslepen. En qua goedkope games haal ik al jaren mijn games in de sale op xbox en nu met Gamepass. Dat is voor mij al jaren goedkoop.

En als ik even terug reken naar wat ik kwijt was voor mijn pc dan zit ik toch wel boven de nieuwprijs van de Xbox One . En dan heb ik er echt niet het nieuwste van het nieuwste in zitten en wat 2de hands onderdelen.
Mijn One S had ik voor €300 en voor de pc zat ik rond de €500. Het is geen wereld van verschil. Maar als de Series X €500 wordt en ik wil mijn pc gelijkwaardig maken dan ben ik toch wel flink wat meer kwijt.

legian schreef:
Sinner Mijn xbox past netjes in mijn meubel mijn PC niet. Daarnaast gebruik ik mijn pc ook voor andere dingen dan gamen dus dan moet ik of alles in de woonkamer doen of elke keer dat ding gaan verslepen.

Ik doelde ook niet specifiek op jou, maar meer over het algemeen. Tegenwoordig kom je met een 500-600 euro aan PC en een HDMI kabel en Xbox controller vaak langer toe dan een console generatie - zeker omdat je de games qua instellingen ook nog eens kan verschuiven (als je niet per se je van het wil - ik ben bvb zelf best tevreden met een medium ipv een ultra instelling zolang ik een game kan draaien).

Ik heb zelf ook gewoon een Xbox S. Speel beiden op TV -PC ook echter op monitor, maar hierop vaker games als Civilization e.d die niet op de Xbox zijn. Daarop dan weer games die op mijn verouderd systeem niet draaien en backward compatible games. Hopelijk volgt later dit jaar nog de Switch (ja, daar gaan we weer. Mei).

Zelf heb ik trouwens een relatief klein appartement en woon alleen - dus daar is de optie voor beide systemen op de tv aangesloten te hebben wel een optie. Dat dan weer wel.

Grovonion heeft het over een krachtige pc dus dat is wat meer dan jou en mijn gemiddelde pc. En als ik dan kijk naar de specs van de komende XBox dan is een vergelijkbare pc toch wel flink duurder. De GPU schijnt al beter te zijn dan de RTX 2080 Super en die gaat voor zo'n €800 zie ik al. De verwachting is dat de Series X voor zo'n €499 tot €599 de deur uit gaat. Dat is toch een flink verschil.

Sinner schreef:
Ik doelde ook niet specifiek op jou, maar meer over het algemeen. Tegenwoordig kom je met een 500-600 euro aan PC en een HDMI kabel en Xbox controller vaak langer toe dan een console generatie - zeker omdat je de games qua instellingen ook nog eens kan verschuiven (als je niet per se je van het wil - ik ben bvb zelf best tevreden met een medium ipv een ultra instelling zolang ik een game kan draaien).

Wat betreft het laatste doe ik dat net zo. Maar dat is echt afhankelijk persoon en ik ken en hoor van genoeg mensen dat ze voornamelijk bezig zijn met alles op ultra kunnen spelen. En daar zet de marketing natuurlijk ook erg hard op in.

Ik reageerde ook om de andere kant te belichten. Want het is niet vanzelfsprekend dat iemand dan beter een krachtige pc aanschaft. Dat is echt situatie afhankelijk en gezien de nog steeds grote aantallen consoles die verkocht worden heb ik het idee dat het een relatief kleine groep is die dat beter kan doen.
Het is een reden die ik de laatste tijd vaker voorbij zie komen omdat ze ook alle exclusives op de pc uitbrengen. Maar die n=1 redenering is nogal onzinnig en zeker niet vanzelfsprekend. En om eerlijk te zijn vind ik het ook een flauwe redenering. Als het voor jou een mogelijkheid is moet je dat vooral doen, maar het wordt altijd gebracht alsof je idioot bent om een xbox te kopen. En prima als je mij uitmaakt voor idioot hoor, maar niet iedereen hoort dat graag.

Zelf heb ik trouwens een relatief klein appartement en woon alleen - dus daar is de optie voor beide systemen op de tv aangesloten te hebben wel een optie. Dat dan weer wel.

Ik zit in eenzelfde situatie maar heb wel een aparte kamer als kantoor. Om dingen wat meer afgezonderd te houden en omdat een toetsenbord en muis op de bank niet echt lekker werkt in mijn optiek. Toont wel weer aan dat het erg afhankelijk is van de persoon en de situatie.
De switch is trouwens wel een echte aanrader

legian schreef:
... maar het wordt altijd gebracht alsof je idioot bent om een xbox te kopen.

Nee dat vind ik sowieso niet. Had ik, toegegeven, heel in het begin wel een beetje - voordat er ook echt werk werd gemaakt van de backward comp. en dergelijke. (nog voor de Switch). Toen was ik er heel erg op gebrand om een PS5 te kopen, maar het idee om ook de beste games uit mijn oude library opnieuw te spelen heeft me, zeker op het moment dat het S model danig laag geprijst stond toch overtuigd om hiervoor te gaan.

Sowieso vind ik dat iedereen gerust mag genieten van welk platform hij/zij het liefst heeft. Had ik er het geld voor en de verzameldrang, zou ik heel wellicht nog altijd alle consoles in huis hebben in verband met bepaalde exclusives - zo zou het me niets verbazen als ik een jaar of 5 in de toekomst wel voor een PS5 ga ipv een Xbox voor een deel van de exclusieve titels die ik nu wel mis te kunnen spelen. Maar dat zie ik dan wel weer.

Alleen vind ik het jammer dat ik rondom mij heel vaak de PC afgedaan zie/hoor afgedaan worden als een 'dood' platform. Terwijl net nu dankzij de indie scene, Steam, GOG en Epic het eigenlijk een uitstekend platform is om op te gamen. En bvb de rits Card Games / Strategy Games / Graphic Adventures / Rpg games blijven voor mij vaak het leukst hierop (dit echter wel op de monitor - want idd voor mij werkt muis en keyboard ook niet op de bank).

Blijft - ik vind zeker dat iedere console (of PC) wel zijn bestaansrecht (uhm...ok...de Google Stadia dienst heeft nog niet veel laten zien) en plus of minpunten heeft.

Sinner schreef:
Alleen vind ik het jammer dat ik rondom mij heel vaak de PC afgedaan zie/hoor afgedaan worden als een 'dood' platform. Terwijl net nu dankzij de indie scene, Steam, GOG en Epic het eigenlijk een uitstekend platform is om op te gamen. En bvb de rits Card Games / Strategy Games / Graphic Adventures / Rpg games blijven voor mij vaak het leukst hierop (dit echter wel op de monitor - want idd voor mij werkt muis en keyboard ook niet op de bank).

Dat is het inderdaad niet. Het is misschien niet wat het ooit was, maar het is dankzij, zoals je al noemt de indie games en andere partijen echt niet dood. Sterker nog ik heb juist om die reden een paar jaar geleden een pc gebouwd. Juist om dat soort games te kunnen doen. Hoewel de Switch toch wel wat indies over genomen heeft moet ik zeggen.

Tja het argument dat je een Xbox niet nodig hebt omdat je alles ook op een pc kan spelen is natuurlijk flauwekul. Hangt helemaal af van persoonlijke voorkeur. Een pc samenstellen/bouwen deed ik in mijn studententijd (Norrod aan de Steenstilstraat - Groningen ftw!), maar nu echt geen behoefte meer aan. sterker nog: ik heb al jaren geen echte pc meer. Alleen een MacBook van het werk.

Wat legian zegt: lekker op de bank met een controller in de hand op een grote tv spelen. Xbox heeft bij mij verder alleen de voorkeur gekregen tov PlayStation omdat ik al sinds de 360 daarop speel met hetzelfde profiel. En ook omdat we als vriendengroepje allemaal op de Xbox zitten.

Ps4 slim heb ik in de aanbieding er eens bijgekocht puur omdat ik de ps exclusives wel eens wil doen. Uncharted 4, Horizon Zero Dawn derhalve uitgespeeld, God of War voor de helft en Last of Us moet ik nog steeds mee beginnen. Ik blijf toch terugkeren naar de Xbox dus de SeriesX gaat er hier zeker komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:56 uur

geplaatst: vandaag om 11:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.