menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
Nou ja, ik leg uit wat de filosofie is van MS en dat als deze geruchten blijken te kloppen dat ik het niet geheel verrassend vind. Plus ze zijn er idd goed op voorbereid, hun systeem staat als een huis. En verder ben ik juist een groot fan van fysieke games en 2e hands (retro) spul en niche zaken zoals Evercade (waarbij je games nog wel echt ownt). Ergens vind ik deze beweging uit met name nostalgische gevoelens ook wat jammer, maar rationeel gezien kan ik het allemaal wel begrijpen.

mrdig schreef:
Ergens vind ik deze beweging uit met name nostalgische gevoelens ook wat jammer, maar rationeel gezien kan ik het allemaal wel begrijpen.

Ja nou.. houd dat gevoel maar vast en dat is nou ook net wat mijn gevoelige snaar raakt...

Banjo schreef:
Wat legt hij precies uit? dat Microsoft hier superieur bezig is... dat is nog maar de vraag.
de tijd zal het leren hij heeft geen glazen bol.

Microsoft is gewoon verstandig bezig ja. Ik heb niet het idee dat mrdig een fanboy is die blind maar wat roept. Geef maar aan wat er dan zo stom is aan de gedachten van Microsoft. Ze maken vermoedelijk verlies op elke Xbox console, dus ze moeten wat. De gamewereld verandert snel.

Banjo schreef:
(quote)

Ja nou.. houd dat gevoel maar vast en dat is nou ook net wat mijn gevoelige snaar raakt...

Wat maakt jou enigszins emotioneel in deze discussie? Dat er een console kan verdwijnen of dat Xbox op andere consoles kan komen?

Ik hoop overigens al mijn hele leven dat er 1 console kan komen. Gaat niet gebeuren, maar zou wel tof zijn. Elke game op 1 console.

Gisteren was het een donkere dag en jij hebt niks in gaten!?

Van mij mag dat hele Microsoft imperium vernietigd worden totale Amerikaanse kapitalisme!.

Phil Spencer: volgende week meer info nieuwe strategie Xbox | Power Unlimited - pu.nl

Dit kan wel eens heftig allemaal worden.

Gaat Xbox verdwijnen?
Gaat Gamepass als een service alleen door?
Waarom is Bethesta dan opgekocht?

Allemaal vragen.

Als Playstation Gamepass en exclusives als Gears of War krijgt, dan is het wel klaar met de hardware van Microsoft,

Interessant wat er gaat gebeuren en welke koers Xbox gaat varen. Zelf denk ik dat de stekker eruit gaat.

Mooie discussie / interpretatie van dit nieuws:

!@#$% over toekomst Xbox: Third party of old school doorgaan? - gamekings.tv

-marco- schreef:
Interessant wat er gaat gebeuren en welke koers Xbox gaat varen. Zelf denk ik dat de stekker eruit gaat.

Ja interessante discussie, zou toch wat zijn als de stekker helemaal eruit gaat en Xbox/Microsoft een soort Sega wordt. Ik hoop echter dat niet het hele ecosysteem wordt gekilled en dat het slechts blijft bij dat er wat meer Xbox games alsnog multiplatform worden uitgebracht. Games als Starfield, Gears, Halo, indiana jones half tot een jaartje exclusief op Xbox en dan naar de rest, prima.

Dat ze meer toewerken naar de publisher kant zou mij niet verbazen, de 'oorlog' om de plastic doosjes hebben ze toch al verloren. Daarom dat ze ook zo'n grote focus op gamepass hebben. Als ze het eco systeem eruit gooien zou wel jammer zijn. Sowieso omdat ik die persoonlijk veel fijner vindt, maar ook omdat dan de concurrentie volledig verdwijnt. Dat ze hun games na een jaartje ook naar andere platformen brengt vindt ik niet zo boeiend. Laat meer mensen maar genieten van die games.
Ben benieuwd wat ze gaan verkondigen.

centurion81 (moderator)
The plot thickens...Game Pass zou wel eens "Microsoft Game Pass" ipv XBOX Game Pass kunnen gaan heten!

New GameStop Ad Promotes 'Microsoft' Game Pass - gamerant.com

-marco- schreef:

Heb de Peepshow ook even vanavond bekeken, zeer interessant item ja. Sluit me aan bij Boris en Jasper. Microsoft graaft hiermee zijn eigen graf, je raakt de hele achterban hiermee kwijt. Ik wil mezelf geen Xbox fanboy noemen, maar wel een fan. Alle 4 de generaties gehad. Altijd boven Playstation verkozen, tot nu dan. PS5 erbij gehaald en merk dat ik daar nog de blockbusters op speel. Xbox moet het met Rocket League doen haha. Gamepass is vermoedelijk ook niet levensvatbaar met alle kosten, maar het was wel de enige USP die Microsoft bezat. Qua eigen content en vooral de blockbusters stellen ze ernstig teleur. Sony overigens ook tegenwoordig. De enige die echt een eigen visie heeft en ook echt succesvol is, is Nintendo. Doen lekker hun eigen ding en lopen gigantisch binnen door hun fantastische games.

Vanavond om 2100 uur gaan we het weten. Heel het internet is al een week van slag in de gamesectie.

4 games gaan multiplatform.

De namen gaan ze niet noemen nu

Geen Indiana Jones en Starfield, maar welke wel onbekend.

Wat een afknapper.

Nou wat een heisa om niks, strategie is en blijft hetzelfde. Hebben ze hiermee een week moeten wachten?

- Die 4 Games zijn waarschijnlijk Sea of Thieves, Grounded, Pentiment en Hi-Fi Rush.
- Gamepass blijft vooralsnog exclusief voor Xbox en PC
- Hardware blijven ze gewoon doen, van de zomer wellicht een onthulling over nieuwe hardware (handheld?) en next-gen wordt een massive leap forwards oid
- Diablo 4 28 maart naar Gamepass
- Starfield en Indiana Jones blijven exclusief (maar het wordt niet uitgesloten dat ze later alsnog multi-platform worden)
- Eigen releases? nog steeds day one op gamepass.
- Game preservation, backwards compat is en blijft een grondbeginsel (foundation)

Eigenlijk komt het nieuws neer op: Games die hun volledige potentieel bij de Xbox player base hebben bereikt gaan we op andere platformen uitbrengen, simpelweg om meer geld te verdienen mbv nieuwe spelers. Dus Xbox exclusives worden hooguit vanaf nu timed exclusives. Nou dikke prima.

De geruchten en speculaties waren spannender

Eventjes kort teruglezen laat maar weer zien dat de gamemedia tegenwoordig allemaal een storm in een glas water is (en dat ik social media helemaal hopeloos is). Als Xbox gamer veranderd er niets dus, en gamers op andere platformen kunnen mogelijk ook genieten van enkele exclusives. Ofwel alleen maar voordelen. Oh en nieuwe hardware wordt ook aan gewerkt.

Bijna een jaar mijn Series S nou en nog steeds erg blij mee.

Heerlijke controller ook en verbazingwekkend hoe veel beter de batterij is dan die van de PS5 controller.

In een jaar tijd hooguit vijf keer op moeten laden?

PS5 vijftig keer?

Nou heb ik natuurlijk wel de oplaadbare batterij er voor een paar tientjes nog bij moeten kopen maar als dat de prijs is voor een zo aanzienlijk sterkere batterij moet Sony dat ook maar doen misschien want het is dikke prut momenteel die van hen en in vergelijking een lachertje.

Kijk, Black Ops 6 komt meteen op Gamepass te staan bij de release in het najaar.

Dan wordt het weer interessant om eens een maandje Gamepass te nemen, want in een maandje heb ik de campaign wel gespeeld en daar speel ik CoD voor. Normaal wacht ik een jaar en koop ik het voor 15 Euro ergens, maar nu dus meteen bij release.

Black Ops heeft me altijd goed bevallen. Was ook enorm balen dat deel 4 destijds geen campaign had. Fans boos. Deel 5 had het gelukkig weer terug en het was nog een goede ook. Bij deel 6 krijg je een story tijdens de Golfoorlog. Best interessant dus.

Confusie schreef:
Bijna een jaar mijn Series S nou en nog steeds erg blij mee.

Heerlijke controller ook en verbazingwekkend hoe veel beter de batterij is dan die van de PS5 controller.

In een jaar tijd hooguit vijf keer op moeten laden?

PS5 vijftig keer?

Nou heb ik natuurlijk wel de oplaadbare batterij er voor een paar tientjes nog bij moeten kopen maar als dat de prijs is voor een zo aanzienlijk sterkere batterij moet Sony dat ook maar doen misschien want het is dikke prut momenteel die van hen en in vergelijking een lachertje.

Nou, ik ervaar het anders. Ik moet die dingen jammer genoeg echt vaak opladen, terwijl ik uitstekende heroplaadbare batterijen en een oplaadsysteem thuis heb. Bij de PS is dit toch echt wel fijner, gewoon even in het stopcontract pluggen een paar uur en je kan er weer flink war uren tegenaan.

Ok apart.

Manny Calavera schreef:
(quote)

Nou, ik ervaar het anders. Ik moet die dingen jammer genoeg echt vaak opladen, terwijl ik uitstekende heroplaadbare batterijen en een oplaadsysteem thuis heb. Bij de PS is dit toch echt wel fijner, gewoon even in het stopcontract pluggen een paar uur en je kan er weer flink war uren tegenaan.

Gebruik je oplaadbare ‘batterijen’ of de officiële oplaadbare batterij van Microsoft.

Misschien zit ‘t ‘m daarin.

Confusie schreef:
(quote)

Gebruik je oplaadbare ‘batterijen’ of de officiële oplaadbare batterij van Microsoft.

Misschien zit ‘t ‘m daarin.

Wat zijn precies batterijen van Microsoft?

Ik gebruik gewoon Duracel, lijkt me een a-merk.

Manny Calavera schreef:
Wat zijn precies batterijen van Microsoft?

Ik neem aan dat je als vooral Xbox Gamer toch wel eens ooit een Microsoft Battery Pack hebt gezien. Zijn toch al sinds de 360 gangbaar.

Xbox Play en Charge Kit USB voor Xbox Series X : Amazon.nl

Die dus.

Werkt hier als een malle.

Sinner schreef:
(quote)

Ik neem aan dat je als vooral Xbox Gamer toch wel eens ooit een Microsoft Battery Pack hebt gezien. Zijn toch al sinds de 360 gangbaar.

Xbox Play en Charge Kit USB voor Xbox Series X : Amazon.nl

Heel eerlijk, niet echt. Nu ik deze zie komt het me bekend voor maar ik heb altijd oplaadbare batterijen thuis gehad. Misschien ga ik dit ding wel kopen, ziet er handig uit.

Als je minder vaak wil opladen en opladen door middel van een kabel naar je console net als met de PS5 toch wel een aanrader.

Ik heb ‘m gelijk erbij gekocht in ieder geval zag niet echt een andere optie.

Of koop een Elite controller, nooit meer batterijen.

En de normale seriesS/X controllers kun je ook gewoon met usb kabel connecten zonder dat er überhaupt een batterij inzit. Zo doe ik dat op de hobby kamer waar ik de SeriesS op een bureau heb, dan is met kabel gamen prima.

Die van mij is ook gewoon verbonden met de USB kabel. Zit ook maar 2 meter van de console af. De 2de controller is enkel bij couch co-op in gebruik. En dat overigens op batterijtjes van de Action (A-Force). Die kosten voor 10 stuks maar 1.59 en gaan ook gewoon uren mee. Dat kost ook geen stukken van mensen.

De Xbox developer direct voor (begin?) dit jaar is geweest.

- Ninja Gaiden 4 - release fall 2025
Ziet er bruut uit, maar de hack-and-slash gameplay is niet zo mijn ding. Wel tof om de serie weer terug te zien. Vroeger veel over gehoord en van gezien, helaas nooit gespeeld. Wie weet pak ik deze eens een keertje op om te proberen.

-Ninja Gaiden 2 - nu beschikbaar
En als extraatje een remake/definitieve versie van deel 2. Draait op unreal 5 blijkbaar.

- South of Midnight - release 8 april
Hoe meer ik ervan zie hoe minder interesse ik erin krijg. Maar de stijl heeft wel wat.

- Clair Obscur: Expedition 33 - release 24 april
Totaal niet mijn ding, maar voor de liefhebbers misschien wel leuk.

- Doom: The Dark Ages - release 15 mei
Hier ging het mij om, de nieuwe Doom. Dit ziet er weer heerlijk bruut uit zeg. Volgens ID is dit een 'echte' return to form. Meer zoals de oudere games waar je gewicht hebt. Geen run and gun of jump and shoot gameplay, maar stand and fight. Je kan nu daadwerkelijk dingen ontwijken. En met het schild een duidelijk focus op parry. Gameplay lijkt totaal niet op Eternal, zal voor veel mensen wel fijn nieuws zijn denk ik. Geen Mario achtige platforming, en geen ammo/weapon management meer. Dat laatste vindt ik wel jammer, dat maakte Eternal voor mij wel echt bijzonder als shooter. Maar ik heb hier wel zin in eigenlijk, dit ziet er weer erg tof uit. Ik ben sowieso wel fan van het compleet over de top verhaal wat ze bedacht hebben. En ze hebben dit keer de volledige focus op singelplayer, er zit dus geen multiplayer in zelfs. Soundtrack wordt gedaan door Finishing Move, (ook geen onbelangrijk onderdeel in de games) benieuwd of die de mantel van Mick over kunnen nemen.

En Hugo Martin is misschien wel mijn favoriete man in de game industrie. Wat een lol heeft die man in zijn werk zeg. Heerlijk om te zien. Hopelijk gaat hij van deze ook weer een playthrough doen zoals bij eternal, dat was altijd heerlijk om te zien. En om wat achtergrond informatie te krijgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:18 uur

geplaatst: vandaag om 23:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.