logo GamesMeter menu
logo GamesMeter

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
Of koop een Elite controller, nooit meer batterijen.

En de normale seriesS/X controllers kun je ook gewoon met usb kabel connecten zonder dat er überhaupt een batterij inzit. Zo doe ik dat op de hobby kamer waar ik de SeriesS op een bureau heb, dan is met kabel gamen prima.

Die van mij is ook gewoon verbonden met de USB kabel. Zit ook maar 2 meter van de console af. De 2de controller is enkel bij couch co-op in gebruik. En dat overigens op batterijtjes van de Action (A-Force). Die kosten voor 10 stuks maar 1.59 en gaan ook gewoon uren mee. Dat kost ook geen stukken van mensen.

De Xbox developer direct voor (begin?) dit jaar is geweest.

- Ninja Gaiden 4 - release fall 2025
Ziet er bruut uit, maar de hack-and-slash gameplay is niet zo mijn ding. Wel tof om de serie weer terug te zien. Vroeger veel over gehoord en van gezien, helaas nooit gespeeld. Wie weet pak ik deze eens een keertje op om te proberen.

-Ninja Gaiden 2 - nu beschikbaar
En als extraatje een remake/definitieve versie van deel 2. Draait op unreal 5 blijkbaar.

- South of Midnight - release 8 april
Hoe meer ik ervan zie hoe minder interesse ik erin krijg. Maar de stijl heeft wel wat.

- Clair Obscur: Expedition 33 - release 24 april
Totaal niet mijn ding, maar voor de liefhebbers misschien wel leuk.

- Doom: The Dark Ages - release 15 mei
Hier ging het mij om, de nieuwe Doom. Dit ziet er weer heerlijk bruut uit zeg. Volgens ID is dit een 'echte' return to form. Meer zoals de oudere games waar je gewicht hebt. Geen run and gun of jump and shoot gameplay, maar stand and fight. Je kan nu daadwerkelijk dingen ontwijken. En met het schild een duidelijk focus op parry. Gameplay lijkt totaal niet op Eternal, zal voor veel mensen wel fijn nieuws zijn denk ik. Geen Mario achtige platforming, en geen ammo/weapon management meer. Dat laatste vindt ik wel jammer, dat maakte Eternal voor mij wel echt bijzonder als shooter. Maar ik heb hier wel zin in eigenlijk, dit ziet er weer erg tof uit. Ik ben sowieso wel fan van het compleet over de top verhaal wat ze bedacht hebben. En ze hebben dit keer de volledige focus op singelplayer, er zit dus geen multiplayer in zelfs. Soundtrack wordt gedaan door Finishing Move, (ook geen onbelangrijk onderdeel in de games) benieuwd of die de mantel van Mick over kunnen nemen.

En Hugo Martin is misschien wel mijn favoriete man in de game industrie. Wat een lol heeft die man in zijn werk zeg. Heerlijk om te zien. Hopelijk gaat hij van deze ook weer een playthrough doen zoals bij eternal, dat was altijd heerlijk om te zien. En om wat achtergrond informatie te krijgen.

8 juni de Xbox Showcase, met aansluitende The Outer Worlds 2 Direct.

https://tweakers.net/ext/i/2007390446.jpeg

Phil Spencer Exits as Xbox CEO: Microsoft Gaming Shake-Up - variety.com

Behoorlijk breaking news. Phil Spencer stopt bij Xbox. En ook Sarah Bond vertrekt, die werd genoemd als zijn logische opvolger.

De dame die nu de boel gaat runnen heeft overigens geen enkele game ervaring en komt van de AI afdeling van Microsoft. Dan weet je wel dat het merk Xbox echt gedoemd nu is.

Manny Calavera schreef:
De dame die nu de boel gaat runnen heeft overigens geen enkele game ervaring en komt van de AI afdeling van Microsoft. Dan weet je wel dat het merk Xbox echt gedoemd nu is.

Wauw, ben heel benieuwd wat dit gaat betekenen voor Xbox.

Manny Calavera schreef:

Ben inderdaad benieuwd wat dat gaat betekenen. Ze zegt zelf het volgende
Sharma wil onder meer nieuwe verdienmodellen bedenken, de barrières tussen verschillende platformen verwijderen en gamestudio's aanmoedigen om risico's te nemen. "Maar we benaderen franchises niet als statische IP's om uit te melken en geld aan te verdienen." Ze spreekt zich ook nadrukkelijk uit tegen 'zielloze AI-slop'.

Duidelijk dat exclusiviteit echt verdwenen is dan. Maar meer risico's zou wel mooi zijn. Laat de devs maar creatief bezig ipv het vaste stramien volgen om aan alle checklistjes te voldoen om aandeelhouders tevreden te houden. Oh wacht, dat moet ze alsnog dus het zal allemaal vooral veel meer uitgemolken worden...

Xbox-icoon Phil Spencer en zijn vermeende opvolger Sarah Bond stoppen bij Xbox - Tweakers

Inderdaad eens kijken wat de toekomst brengt. Het is sowieso allemaal (niet alleen bij Xbox) vrij onzeker met de huidige markt en prijsstijgingen ed. Xbox staat dan wel het meest achter qua verkoop e.d maar als je her en der ook leest dat bvb een nieuwe PS(6) pas voor ten vroegst 2028 of 2029 is? Nou dat is dan toch nog wel even. (Laat staan dat PS4, XBOX One en Switch 1 ook nog steeds games krijgen)

En inderdaad. Exclusiviteit is (buiten Nintendo) bijna volledi verdwenen. Laat staan dat ook de grote AAA titels het niet echt meer trekken tegenover de meer budgetvriendelijke AA of Indie games. (Natuurlijk de uitzonderingen als Resident Evil of GTA daargelaten).

Nu vind ik het allemaal niet zo dramatisch. Maar wel interessant om in de gaten te houden.

Verrassend nieuws idd en dan iemand aanstellen die helemaal nul game historie heeft en vooral zooi met Meta en AI gedaan heeft. Tja wat moeten we daar nu weer mee. Ze twitterde dan wel over het blades dashboard en ze weet wie Major Nelson is. Pff nou ja we gaan het zien, gelukkig hebben we onze retro spul nog.

Nieuwe boss is sinds 15 januari aan het gamen en heeft 22 games aangeraakt, toch al 10k gamerscore

New Xbox chief shares her gamertag and Xbox achievements

Je weet nu al dat het een groot drama gaat worden.

Ik heb trouwens wel het vermoeden dat Xbox een koerswijziging gaat maken, aangezien ik deze dame dingen hoor zeggen die meer gaan neigen naar nieuwe exclusiviteit. Als ze de huidige koers aan blijven houden dan is Xbox overbodig, want dan speel je de nieuwe krakers gewoon op andere systemen.

Ik vond het altijd gewoon een charme hebben dat bepaalde titels en reeksen gewoon op bepaalde consoles exclusief waren. Uncharted, Mario en Halo hadden hun eigen achterban. Misschien is dat ouderwets, maar je kocht er wel een console voor.

Ik las gisteren een stuk van The Verge over de situatie. Maar daar kwam naar voren dat ze inderdaad weer meer focus op consoles en eigen games willen. In plaats van dat je op alles en overal Xbox kan spelen. Dat zou ook de reden zijn da Sarah Bond weg is, die had een strategie die juist wegging van de console games. En die koers lijkt niet heel veel succes te hebben.

We gaan het wel zien. Uiteindelijk moet ze ook maar de aandeelhouders van MS tevreden houden en dus geld binnen harken. Hoe dat gebeurd zal ze weinig uitmaken. Als ze een nieuwe boost kan geven aan het merk Xbox en de huidige studio's meer creativiteit geven ben ik al blij.

Ja, ik heb dat artikel ook gelezen. Interessant.

Inside Microsoft’s big Xbox leadership shake-up | The Verge - theverge.com

Ze smijten Sarah Bond wel voor de bus, zij heeft zo'n beetje alles verkeerd gedaan qua koers. Of het waar is, geen idee. Phil Spencer heeft er ook wel een zootje van gemaakt afgelopen jaren en Microsoft lijkt me geen gemakkelijke werkgever als het financieel even niet loopt zoals het had gemoeten.

Wat natuurlijk ook zo is, is dat ze dit alles onder leiding en goedkeuring van Spencer heeft gedaan. Hij gaat inderdaad niet vrijuit mbt de huidige koers. Die vooral ingezet is met/na de activission overname. Uiteindelijk heeft dat ze weinig goeds gebracht, helemaal gezien de recente CoD games ook niet denderend werden ontvangen.

Ach we gaan het zien. Misschien wel goed dat er een frisse wind door de Xbox divisie gaat waaien. Zolang ze maar niet de hele server eruit gooien

Gast
geplaatst: vandaag om 00:22 uur

geplaatst: vandaag om 00:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.