menu

Platforms / Xbox / Xbox Series X/S

zoeken in:
centurion81 schreef:
Xbox Series S bevestigd, kost 299 euro | Nieuws | Gamer.nl

Istie dan! Interessante optie, 299 is ongeveer de grens voor impulsaankoop!

Tot slot wordt gemeld dat er een Xbox All Access-programma komt, waarmee gamers 25 dollar per maand kunnen betalen voor de Series S en 35 dollar per maand voor de Series X

Hiermee maak je de stap helemaal klein.

Rujar schreef:
(quote)

Mwa tegenwoordig kan je heel makkelijk streamen van PC naar TV.

juist door het hebben van een PC vind ik de optie om een Xbox in huis te halen bijna overbodig luxe.

Dat is wel weer zo. Maar als ik dan kijk naar mijn PC dan is die niet zo krachtig als de Xbox. Uiteindelijk als je een goede game-pc hebt staan is de meerwaarde voor de Xbox relatief klein. Het is ook afhankelijk van de situatie en mogelijkheid natuurlijk. Voor mijzelf zie ik die meerwaarde wel. Vooral gemak en geen omkijken naar. Game op console is in mijn ervaring soepeler dan op de PC. Iets wat ik bij Flight Simulator ook weer merkte.

centurion81 schreef:

Dit doet vermoeden dat de 'leak' van 499 dollar voor de Series X ook gaat kloppen. Hoopte zelf eigenlijk op 399. Prijsverschil tussen de S en X is met 200 dollar ook wel groot dan eigenlijk.

centurion81 schreef:

Snap niet dat mensen deze versie overwegen. Of ze moeten alles digitaal willen, maar ik hecht veel waarde aan een discdrive ivm tweedehands games kopen en verkopen en ook blurays om te zien. Dan lap ik wel voor de duurdere versie.

Ja ik ga ook voor de series x, maar deze series s is wel erg nice qua specs en prijs. Leuk design ook. Zelfs mijn collega met een game-pc waar je u tegen zegt was erg verbaasd dat de series s blijkbaar 1440p/120fps aankan voor die prijs. Ssd wat erin zit schijnt ook supersnel te zijn. Dus ja ik denk dat dit wel es erg goed kan gaan verkopen. Gemis van een fysieke drive is voor ouwe knarren zoals wij een groot issue maar voor velen ook niet.

Verder ook een leuke console voor Switch/ps4-5 owners die er wel een Xbox naast willen.

Lees ook dat deze S minder krachtig gaat zijn dan de X. Dan denk ik, tsja. Dus geen disc, minder krachtig en als ik het goed las een kleinere harde schijf. Is je dat 200 Euro besparing waard waar je normaal een jaar of 7 op zal gamen?

De Switch Lite snap ik nog, als je bv dat ding alleen in het openbaar vervoer gebruikt. Verder is het dezelfde console, alleen geen tv aansluiting. Zou 'm nooit halen maar kan snappen dat er een doelgroep voor is. Bij de Xbox S heb ik dan toch het idee dat ik met een B-versie van de nieuwe console aan het spelen ben.

Tja in de tijd dat ik nog game pc’s kocht ging de 1 voor die hele dure cpu en videokaart en de ander met iets minder financiële middelen danwel eisen ging voor wat mindere specs. Zo moet je dit ook zien. Met de series s weet je dat je ws aardig beter voorzien bent dan de huidige one x voor een zeer goede prijs. Series x is dan meer voor degenen die het maximale willen op Xbox gebied en 200 eur (wat gewoon een fors bedrag is) extra acceptabel vinden.

Verder ook een ideaal klein formaat die series s, heeft ook zo z’n voordelen tov de grotere series x.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Lees ook dat deze S minder krachtig gaat zijn dan de X. Dan denk ik, tsja. Dus geen disc, minder krachtig en als ik het goed las een kleinere harde schijf. Is je dat 200 Euro besparing waard waar je normaal een jaar of 7 op zal gamen?

Voor de casual gamer volgens mij een perfect model. Niet te duur maar wel lekker next-gen kunnen gamen. Ook ideaal als je deze erbij wilt voor die paar MS exclusives bijvoorbeeld naast de PS5 of Switch. Of als je het niet breed hebt om in een klap €500 neer te leggen. Het merendeel van mijn vriendengroep overwegen de S eerder dan de X. Juist omdat die niet zoveel gamen en er niet al te veel geld tegenaan willen gooien. We zijn hier niet echt de gemiddelde gamer volgens mij.

Inmiddels zijn ook nieuwe (betaalbare) GPU op de markt waarmee de console al gelijk op achterstand gezet wordt. Zag dat Doom Eternal 4K tussen de 100 en 170 FS draait op maximale settings Wel balen dat je dan wel een gruwelijk duur beeldscherm moet aanschaffen

legian schreef:
(quote)

Voor de casual gamer volgens mij een perfect model. Niet te duur maar wel lekker next-gen kunnen gamen. Ook ideaal als je deze erbij wilt voor die paar MS exclusives bijvoorbeeld naast de PS5 of Switch. Of als je het niet breed hebt om in een klap €500 neer te leggen. Het merendeel van mijn vriendengroep overwegen de S eerder dan de X. Juist omdat die niet zoveel gamen en er niet al te veel geld tegenaan willen gooien. We zijn hier niet echt de gemiddelde gamer volgens mij.

Ok, toegeven. Voor die doelgroep is dit niet zo verkeerd. Ik zie een console zelf altijd als lange termijn investering. 500 / 7 is iets boven de 70 Euro per levensjaar. Is even bij aankoop een smak geld, maar dan ben je er weer tot 2027 ofzo vanaf haha.

Bij mij is gewoon een disc belangrijk, omdat ik erg veel tweedehands games koop en verkoop.

Het is officieel. vanaf 22 september begint de pre-order voor 499 (299 series S). Release 10 november.
Xbox Series X | Xbox
Xbox Series S | Xbox

*edit
En EA play wordt onderdeel van Gamepass.
https://news.xbox.com/en-us/2020/09/09/get-ea-play-with-xbox-game-pass-at-no-additional-cost/

Tja Microsoft heeft het wel echt goed voor elkaar. Ben echt zeer benieuwd naar de verkoopcijfers van de xbox en PS. Dit is waar PS gewoon niet tegen op kan boksen. Toch zeg ik dat de purist blind een PS zal aanschaffen.

499 voor de Series X & 299 voor de Series S zijn zeer goede prijzen. Het zou me niet verbazen als Microsoft wat verlies draait op de verkoopprijs. Kan me namelijk niet voorstellen dat de productieprijs zo laag is, maar aan de andere kant kan Microsoft zich dat wel veroorloven. Ik denk dat de strategie is om zoveel mogelijk geld te halen uit Gamepass en dat lukt nu ook al heel goed.

Het is nu even de vraag wat Sony gaat doen. Ik vraag me af of de PS5 met disc drive dezelfde prijs gaat hebben als de Series X. Ik verwacht dat die console 50-100 euro duurder gaat zijn. De PS5 zonder disc drive gaat sowieso nooit bij de Series S in de buurt komen qua prijs. Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken. De bal ligt nu bij Sony.

legian schreef:
Het is officieel. vanaf 22 september begint de pre-order voor 499 (299 series S). Release 10 november.
Xbox Series X | Xbox
Xbox Series S | Xbox

*edit
En EA play wordt onderdeel van Gamepass.
https://news.xbox.com/en-us/2020/09/09/get-ea-play-with-xbox-game-pass-at-no-additional-cost/

Krijg je met EA Play dan meteen Fifa 21 bij release op de Game Pass? Of zitten er addertjes onder het gras?

Weet iemand trouwens wanneer Microsoft het hele online games nou gratis maakt? Dat zou toch deze zomer gebeuren?

Online gebeuren gratis maken was een gerucht en is nooit bevestigd voor zover ik weet.

EA-play/access heeft verder iets wat the vault heet. Daarin zitten games die je zonder extra kosten kan downloaden en spelen. Echter zitten hier niet de nieuwste EA games in. Fifa20 zit hier in sinds afgelopen mei bijv. Fifa21 dus dan pas halverwege 2021.
Wel kan je vaak met EAplay een EA game eerder spelen (early access). Dus dan kan je Fifa21 een week eerder spelen (vaak max 10 uurtjes) dan mensen zonder EAplay. Wil je na die early access verder spelen dan moet je gewoon het volle pond betalen of wachten tot halverwege 2021.

mrdig schreef:
Online gebeuren gratis maken was een gerucht en is nooit bevestigd voor zover ik weet.

EA-play/access heeft verder iets wat the vault heet. Daarin zitten games die je zonder extra kosten kan downloaden en spelen. Echter zitten hier niet de nieuwste EA games in. Fifa20 zit hier in sinds afgelopen mei bijv. Fifa21 dus dan pas halverwege 2021.
Wel kan je vaak met EAplay een EA game eerder spelen (early access). Dus dan kan je Fifa21 een week eerder spelen (vaak max 10 uurtjes) dan mensen zonder EAplay. Wil je na die early access verder spelen dan moet je gewoon het volle pond betalen of wachten tot halverwege 2021.

Dank, nu snap ik het wat beter. Wel gierig. Microsoft heeft gewoon al hun AAA games op de dag van release in de Game Pass. Wat is dan het nu om te lappen voor EA als je niet eens de nieuwste games kan spelen?

Voor de Gamepass is het uiteraard wel leuk, meer voor hetzelfde geld. Maar ik zal dus toch Fifa 21 moeten gaan kopen haha. Ik ga niet wachten tot het voorjaar.

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Weet iemand trouwens wanneer Microsoft het hele online games nou gratis maakt? Dat zou toch deze zomer gebeuren?

Dit is een tijd geleden ontkracht door Microsoft. Ze hebben geen plannen om het gratis te maken.

solidKevin schreef:
(quote)

Dit is een tijd geleden ontkracht door Microsoft. Ze hebben geen plannen om het gratis te maken.

Ah zonde. Ik had het in mijn hoofd zitten van wel.

Enig minpuntje - geen discdrive. Blijf toch voor bepaalde titels fan van fysieke media. Maar werd er bekend gemaakt dat er het komende half jaar een nieuwe Elder Scrolls, de Baldurs Gate 3, Resi 8 e.d verschenen en niet op de xbox one zouden komen (ik denk dat bvb de nieuwe Resident Evil wel is aangekondigd hiervoor - de rest zie ik niet meteen gebeuren maar je weet het nooit), dan was dit zonder twijfel mijn keuze van console naast de Switch.

Voor de prijs en gamepass en evt 1 TB aan harde schijf heb je een heel aardig en goedkope next gen in huis.

Maar voorlopig (en wellicht heel lang) laat ik het vooralsnog aan me voorbijgaan. Maar ik hoop wel dat het ding scoort.

Mag toch hopen dat RE 8 wel op Xbox verschijnt. Niets gelezen dat het niet zo zou zijn btw.

Series X staat al een tijdje in de pre order, heb er echt mad zin in.

Xcloud sinds vandaag live gegaan en speelt ook zeer soepel. Wat een library zeg, goed werk hoor van MS

Vandaag dan ook maar even de 8bitdo SN30 pro Xcloud besteld
Was al voorradig bij Nedgame ondanks release op 21-09 staat....

-marco- schreef:
Mag toch hopen dat RE 8 wel op Xbox verschijnt. Niets gelezen dat het niet zo zou zijn btw.

Oh sowieso op de Series S / X - ik hoopte alleen dat de mogelijkheid erin zat dat deze nog op de Xbox One Lite zou verschijnen aangezien er nog support zou zijn het eerstkomende jaar qua gamez, maar dat blijkt niet zo. Da's pech maar goed, een titeltje kan ik wel even mee wachten.

Sinner de support voor de Xbox One is van Microsoft zelf en gaat alleen om hun games. De rest ligt bij de betreffende Devs zelf.

Vanavond ook even kort Xcloud getest. Ben positief verrast eigenlijk. Speelde erg soepel en vlot. Dit weekend maar eens aan een wat diepgaander speelsessie onderwerpen. Ben wel benieuwd hoe snel het door de data bundel heen gaat vreten.

Oh nou ja...is inderdaad logisch. Ik had echter ook verwacht dat de uitfasering wat minder snel zou verlopen en een RE8 nog wel mogelijk zou zijn. Op zich is het geen ramp om even te wachten.

Maar met Gamepass en evt Xcloud hebben ze sowieso wel sterke troeven in huis.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:20 uur

geplaatst: vandaag om 12:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.