Platforms / Xbox / Xbox Series X/S
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni, 13:53 uur
Sinner schreef:
Nee. Maar dat is ook niet de insteek. Skyrim is al uit 2011. Intussen 12 jaar oud. Er werd gewag gemaakt dat er op deze XboX generatie toch wel een opvolger zou komen bij de verkoop ervan. Tot inderdaad de verkoop / aankoop van het hele Bethesda gebeuren. 5+ jaar maakt 17-18 jaar en meer. Dat is natuurlijk geen 'opvolger in 2 jaar'. Of 5. Of zelfs 10. We spreken hier letterlijk al van een franchise die wellicht toch al 2 hele console generaties skipped.
Ik vind het alleen toch een beetje lullig om bij verkoop nieuwe generatie als troef te horen 'ja ja de nieuwe Elder Scrolls kan wel eens Xbox only worden!' en 3 jaar in de lifecycle te vernemen dat het nog wel eens 5+ jaar duurt en dus wellicht niet op deze generatie verschijnt. Dat is een klein beetje boerenbedrog.
Nee. Maar dat is ook niet de insteek. Skyrim is al uit 2011. Intussen 12 jaar oud. Er werd gewag gemaakt dat er op deze XboX generatie toch wel een opvolger zou komen bij de verkoop ervan. Tot inderdaad de verkoop / aankoop van het hele Bethesda gebeuren. 5+ jaar maakt 17-18 jaar en meer. Dat is natuurlijk geen 'opvolger in 2 jaar'. Of 5. Of zelfs 10. We spreken hier letterlijk al van een franchise die wellicht toch al 2 hele console generaties skipped.
Ik vind het alleen toch een beetje lullig om bij verkoop nieuwe generatie als troef te horen 'ja ja de nieuwe Elder Scrolls kan wel eens Xbox only worden!' en 3 jaar in de lifecycle te vernemen dat het nog wel eens 5+ jaar duurt en dus wellicht niet op deze generatie verschijnt. Dat is een klein beetje boerenbedrog.
Mwah, ik weet niet of dat zo gecommuniceerd is (en betwijfel dat ook wel een beetje eigenlijk). Wel dat bij de Bethesda overname de community nogal vocaal was erover (en allerlei droom/doom scenario's bracht), maar of het vanuit Bethesda/Xbox zelf zo gecommuniceerd is betwijfel ik eigenlijk.
Sowieso was die aankondiging dus al voordat ze overgenomen waren. En gezien de recente ontwikkelingen was die anders misschien wel ingestoken als PS exclusive, die wilde Starfield dus ook graag hebben.
Verder ben ik het met je eens dat het enorm lang duurt. Het heeft mij altijd al verbaasd dat ze daar maar een 1 game tegelijk werken. Bij zo'n studio had ik wel verwacht dat ze separate teams hebben om de drie franschises te laten doorlopen. Dat doet Obsidian dan toch beter die Groundend, Pentiment, The Outer Wilds 2 en Avowed tegelijk in productie hadden.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 27 juni, 14:06 uur
legian schreef:
Dat doet Obsidian dan toch beter die Groundend, Pentiment, The Outer Wilds 2 en Avowed tegelijk in productie hadden.
Dat doet Obsidian dan toch beter die Groundend, Pentiment, The Outer Wilds 2 en Avowed tegelijk in productie hadden.
Nog afgezien van het feit dat het ene team het andere niet is, is de scope van de door jou genoemde titels ook wel iets anders dan een Fall Out, Starfield en Elder Scrolls, denk ik

....Vind dit erg lijken op hoe Rockstar het momenteel doet met Red Dead / GTA V en GTA Online
0
geplaatst: 27 juni, 14:58 uur
legian schreef:
Mwah, ik weet niet of dat zo gecommuniceerd is (en betwijfel dat ook wel een beetje eigenlijk). Wel dat bij de Bethesda overname de community nogal vocaal was erover (en allerlei droom/doom scenario's bracht), maar of het vanuit Bethesda/Xbox zelf zo gecommuniceerd is betwijfel ik eigenlijk.
Nou. Geen idee. Ik heb, zoals bepaalde politici, geen actieve herinnering meer aan de officiele communicatie en wat nu wel of niet speculatie is of was. Feit blijft wel dat als je een teaser screen het net opgooit met Elder Scrolls 6 en dan roept dat het nog 5+ jaar duurt enkele jaren later...tja..
Ik hoop in ieder geval niet dat meer titels een patroon gaan aanhouden van 10+ jaar zoals bvb Elder Scrolls, Fallout of GTA. Jaartje of 5-6 tussen de games vind ik prima doenbaar. Maar bij meer dan vraag ik me ook af of ze nu echt slechts 1 team hebben of niet stiekem op de achtergrond al mensen bvb aan het volgend project hebben werken. Met 15-20 jaar en 1 release houd je een gamestudio / ontwikkelaar toch niet aan de draai denk ik dan?
Op dat gebied vind ik dat Nintendo bvb heel erg aardig doseert. Ieder jaar een grote release of 2 en steeds een andere franchise. Is het nu een 2D Mario en een 3D Kirby dan is het volgend jaar wel een 3D Metroid en een 2D Peach bvb en het jaar erop een Donkey Kong en een Zelda.
Dat laatste zijdelings allemaal. Want Bethesda heeft ook nog Doom en...? Wolfenstein? Even geen idee. Maar wat 'minder episch en groots' om op te teren. (tenslotte verkoopt ook Doom bijzonder goed. Inclusief heruitgaven).
Maar ik wijk af...
0
geplaatst: 27 juni, 18:27 uur
Sinner schreef:
Nou. Geen idee. Ik heb, zoals bepaalde politici, geen actieve herinnering meer aan de officiele communicatie en wat nu wel of niet speculatie is of was. Feit blijft wel dat als je een teaser screen het net opgooit met Elder Scrolls 6 en dan roept dat het nog 5+ jaar duurt enkele jaren later...tja..
(quote)
Daar ben ik het mee eens. Toon pas wat al je daadwerkelijk realistische releasedatums of periodes kan noemen.
Ik hoop in ieder geval niet dat meer titels een patroon gaan aanhouden van 10+ jaar zoals bvb Elder Scrolls, Fallout of GTA. Jaartje of 5-6 tussen de games vind ik prima doenbaar.
Dat betekend dan veelal wel dat het team na de game door gaat naar het vervolg. En ik kan me voorstellen dat je als dev toch wel een beetje afwisseling zou willen hebben. Sowieso zie ik persoonlijk een studio ook wel meerde dingen leveren dan alleen meer vervolgen. Dat is niet bevorderlijk voor de creativiteit lijkt me.
Daarnaast geeft centurion81 ook een goed punt. De scope is bij games van BGS ook wel anders en groter. Ze kunnen wel sneller games releasen maar dan moeten ze dus inleveren en of de gamers daar blij van worden...
Maar bij meer dan vraag ik me ook af of ze nu echt slechts 1 team hebben of niet stiekem op de achtergrond al mensen bvb aan het volgend project hebben werken. Met 15-20 jaar en 1 release houd je een gamestudio / ontwikkelaar toch niet aan de draai denk ik dan?
Tja geen idee. Ze hebben natuurlijk ook wat VR spul, remasters van Skyrim en Fallout 76 gehad. Maar voor BGS blijkt dit dus de werkwijze te zijn. Dus zo slech kan het niet gaan dan.
dan is het volgend jaar wel een 3D Metroid
Dan noem je precies de game die bij Nintendo dus niet soepel verloopt. Jaren geleden geteased, daarna dus een hele shift in studio geweest en sindsdien niets meer.

Want Bethesda heeft ook nog Doom en...? Wolfenstein? Even geen idee.
Bethesda heeft best wel wat hoor, Doom, Quake, Fallout, Elder Scrolls, Starfield, The Evil Within, HiFi Rush, Prey, Dishonored, Deathloop, waarvan veel dan wel in een niche zit. Wel hebben ze nog Elder Scrolls online voor een doorlopende cashflow.
Maar goed, dit jaar dus wel Starfield om te spelen. En volgend jaar Avowed waarschijnlijk. En Fable. Dus qua rpg hoef je je niet te vervelen. En The Outer Worlds 2 zal ook nog wel uitkomen voor Elder Scrolls 6 gok ik. Misschien moet Todd Howard zijn opvolger maar eens klaar gaan stomen door hem een tweede team te laten lijden.
1
geplaatst: 27 juni, 18:39 uur
legian schreef:
Dus qua rpg hoef je je niet te vervelen
Dus qua rpg hoef je je niet te vervelen
Oh. Er spreekt ook niemand van vervelen. Met de backlog, het aantal indie games en eventueel nog degenen die in aanmerking komen voor een herspeelbeurt (op rpg gebied of anders) of nog in aankomst ben ik denkelijk ook nog wel meerdere jaren zoet. Alleen zou een Elder Scrolls voor mij na zolang ook wel weer mogen.
Ik was trouwens helemaal vergeten dat Arkane studios ook onder Bethesda valt. Soms raak je met de diverse overnames wel eens (of althans ik) het overzicht kwijt.
1
geplaatst: 27 juni, 20:06 uur
Nu een mooi moment om in te stappen in ieder geval met toch een aardige handvol dikke exclusives op de horizon geniet nog steeds immens elke dag van mijn aankoop en dat belooft alleen nog maar beter te gaan worden.
Paar dingen waar ik nog niet eens zo’n erg in had vorige week zoals natuurlijk Outer Worlds 2 maar ook Fable en Avowed wel iets om naar uit te kijken waarschijnlijk.
En allemaal gelijk speelbaar via de abonnementsdienst een hele nieuwe wereld voor mij opent zich hier.
Een hele nieuwe manier van doen.
Ongekend.
Paar dingen waar ik nog niet eens zo’n erg in had vorige week zoals natuurlijk Outer Worlds 2 maar ook Fable en Avowed wel iets om naar uit te kijken waarschijnlijk.
En allemaal gelijk speelbaar via de abonnementsdienst een hele nieuwe wereld voor mij opent zich hier.
Een hele nieuwe manier van doen.
Ongekend.
0
geplaatst: 11 juli, 18:29 uur
Overname Activision/Blizzard weer een stapje dichterbij:
Microsoft wins FTC fight to buy Activision Blizzard - The Verge - theverge.com
Microsoft wins FTC fight to buy Activision Blizzard - The Verge - theverge.com
0
geplaatst: 11 juli, 19:29 uur
Dit gaat wel rondkomen denk ik.
Ik vind het ook grote flauwekul dat deze deal misschien gecanceld kan worden.
Het dwingt makers alleen maar om te blijven presteren en met topgames te komen, op elk platform.
Ik vind het ook grote flauwekul dat deze deal misschien gecanceld kan worden.
Het dwingt makers alleen maar om te blijven presteren en met topgames te komen, op elk platform.
0
geplaatst: 11 juli, 21:19 uur
Mooi, nu alleen nog de CMA nog. Dan is dat hele gezeur ook weer voorbij en kunnen ze zich weer gaan focussen op games in plaats van al dat politiek geneuzel.
* denotes required fields.