menu

Platforms / Xbox / Xbox One

zoeken in:
Ik heb alle informatie even bekeken maar ik ben bang dat de xbox inderdaad een 'flop' gaat worden. Voor ons als gamers tenminste.

MS verliest een beetje het gamen uit het oog en verleggen steeds meer hun activitieten naar een media center en social media (facebook-google-apple-sillicon valleyachtige parktijken) Ik ben er een beetje wars van .

Dit is ook wel te gek voor woorden.

Ik zat te twijfelen maar denk dat ik nu toch maar bij de palystaion blijf. De keuze is nu een stuk makkelijker dan de 360 en de ps3

Als trouwe xbox360 fan begin ik ook wel te twijfelen, nu is het nog wel even afwachten tot de E3 want zelfs MS bobo's beginnen elkaar tegen te spreken op dit moment. Maar goed, punten die voor mij zwaar wegen:

- geen backwards compatibility
- 'always online' hebben ze afgezwakt tot eens in de 24 uur online moeten zijn, Dit vind ik nog steeds belachelijk.
- ik las ergens dat de kinect altijd aangesloten moet zijn?, kan je de xbox one dus niet zonder kinect gebruiken? Ik gebruik mijn huidige kinect nooit en ben blij dat ik hem in een opbergkast kan doen.
- de post hierboven over indie games is idd vrij bizar
- teveel focus op tv/multimedia/social/apps ipv games.
- erg veel onzekerheid over de 2e hands handel, ws wordt dat de nek omgedraaid. echt bizar

En tot slot vind ik het een groot log ding en is het terecht dat de xbox one vergeleken wordt met een VHS recorder:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img.gawkerassets.com/img/18ogx2vltt142jpg/ku-xlarge.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

Maar goed, ik wacht de nieuwsstroom de komende weken nog af om tot een definitief oordeel te komen. De voortekenen zijn niet positief in ieder geval.

Wat maakt die backwards compatibility nou uit, speel je 360 spellen gewoon op je 360.

kiriyama
CarealotCarrot schreef:
Wat maakt die backwards compatibility nou uit, speel je 360 spellen gewoon op je 360.

Kost je wel ruimte en een HDMI ingang. Geen groot probleem, maar wel zo chill als je oude 360 spellen gewoon op de nieuwe console kan afspelen.

Als je weer eens een oude game wil spelen heb ik er weinig moeite mee om de console uit de kast te pakken. En ach de ps3/360 verdwijnt dan naar de slaapkamer kan ik daar mijn oude games spelen.

Ik had het uit gemaksoogpunt toch wel cool gevonden als ik mijn 360 games en Arcade games (je opgebouwde game library in al die jaren) kon installeren op de xbox one. Mooi alles op 1 apparaat en je 360 en 360-games kun je dan mooi opbergen in de kast of verkopen.
Dat ze daar niet voor hebben gekozen is geen groot drama, maar wel een minpuntje.

Kan je eigenlijk je bestaande account overzetten naar de Xbox one?

Ik wil namelijk ook mijn eigen account van de ps3 naar ps4 overzetten.

Ik verwacht van niet, maar niks is onmogelijk.

kiriyama
Je achievements worden wel overgezet, zou dus best kunnen. Misschien heb je de keuze wel.

spelfreak
Microsoft heeft zelf gezegd dat je xbox live account meegaat naar de Xbox One, samen met je gamerscore en abbonement. (dus als je nu een jaar Gold koopt loopt die ook mee met je Xbox One)

Ik snap al dat negatieve gedoe niet, het één sluit het ander toch niet uit?

Ik hoorde "15 exlusives" waarvan 8 nieuwe ip's, volgens mij gaat het wel goed komen voor ons gamers.

spelfreak
1) Kinect moet altijd aangesloten zijn en aanstaan.
2) 1 keer in 24 uur online moeten zijn.
3) Geen 2dehands (of iig een heel stomme regeling).
4) Teveel focus op tv services die niet eens naar Europa komen, en sowieso al zuigen in de VS.
5) Nog steeds betalen voor Gold.

Genoeg reden voor mij om de ps4 te halen, de enige exclusive die ik leuk vind is Halo, en voor 1 spel koop ik hem niet.

Alsjeblieft, ik roep jullie op: KOOP DE XBOX ONE NIET

Stem met je geld, als microsoft slaagt om goed te verkopen, zullen Nintendo en Sony snel volgen met always online, geen 2deHands, enzovoort. Voor hun heeft dit wel voordelen, maar voor nu zijn Nintendo en Sony nog zo slim om een beetje naar de consument te luisteren.

Ford KAduuk
Ik hoorde "15 exlusives" waarvan 8 nieuwe ip's, volgens mij gaat het wel goed komen voor ons gamers.

Het is nog maar de vraag of daar interessante spellen tussen zitten. Daarnaast werd er niet gezegd binnen welke tijd deze games uit moeten komen. De informatie die Microsoft geeft is behoorlijk vaag, dus ik hoop dat ze op de E3 wat meer duidelijkheid kunnen geven.

kiriyama
En de helft is waarschijnlijk puur voor Kinect.

Ik zou de Xbox One eigenlijk alleen willen kopen voor Forza. Een nieuwe GT zou mij daar zelfs niet voor kunnen porren.

En daarnaast heb ik de playstation al vanaf het eerste begin in huis staan, ben wel altjd wel trouw aan een bepaad merk.

Kinect ... aan het principe kan ik wel aan wennen alleen zijn er volgens mij geen fatsoenlijk en goedwerkende games voor uitgebracht.

We zullen zien even afwachten op de PS4.

Xboxworld.nl - Nieuws [ Microsoft geeft meer duidelijkheid over Xbox One ]

Fuck you Microsoft. Wat een enorme kut verplichtingen worden er ingevoerd.

Ik ga, ondanks dat ik een groot fan van de Xbox en de Xbox 360 ben, er heel goed over nadenken voor welke console ik ga. Ik vind het echt walgelijk wat Microsoft er allemaal doorheen probeert te drukken. Dit gaat ze vele potentiële kopers kosten.

Microsoft verliest het nut van een console uit het oog. Mensen kopen een console om er GAMES mee te spelen en niet om er tv mee te kijken. Ook het hele altijd online gedoe komt een beetje mijn strot uit. Als ik dus even geen internet heb kan ik geen singelplayer games doen, omdat de console online moet zijn. Zelfs als de console niet altijd online zou moeten zijn zou je alsnog niks kunnen doen aangezien alle gegevens op de cloud worden opgeslagen.

Wat een kutregeltjes allemaal. 1 keer in de 24 uur online, anders kun je zelfs geen singleplayer games spelen - als je op een andere console speelt zelfs 1 keer per uur!

Brains schreef:
Wat een kutregeltjes allemaal. 1 keer in de 24 uur online, anders kun je zelfs geen singleplayer games spelen - als je op een andere console speelt zelfs 1 keer per uur!

Tja elke wanneer je opstart ben je nu toch ook al online?

kiriyama
Niet als er eens een storing is. (Kuch...PSN...Kuch.)

Rujar schreef:
(quote)

Want iedereen gebruikt internet op zijn console?

Rujar schreef:

Nee. Ik vind het niet nodig dat mijn console altijd online is - bovendien is niet overal bij ons thuis een goede verbinding. Zelfs al zou inderdaad altijd online zijn, dan vind ik het nog steeds een belachelijke eis. Er is namelijk geen enkele reden om online te moeten zijn als je een singleplayer game zou willen spelen.
Ik neem ook wel eens mijn console ergens mee heen, naar vrienden/vriendin/ouders bijvoorbeeld. Nu moet ik daar overal eerst een internet verbinding gaan regelen. Voor niks eigenlijk zelfs.

Ik ga helemaal stuk om al die berichten. De XBone is gedoemd om te falen en niemand bij Microsoft heeft door dat ze met al die domme regeltjes en restricties hun eigen graf aan het graven zijn.

kiriyama
Dat moet natuurlijk nog maar blijken. Eerst eens afwachten waar Sony mee komt. Maar positief is het zeker niet nee.

Ik denk dat de Xbox juist wel succesvol zal worden in de VS. Maar niet als console, maar vanwege de TV functies.

Squall Lionheart (moderator)
Pfoe, die reclame filmpjes op XBoxLive sucken (ondanks mucho celebs) wel echt hard:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=8SbTzFEEfiQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

De sectie van waarom 'ie ook voor 'echte gamers' de perfect machine zou zijn viel ook vies tegen...

Brains schreef:
(quote)

Nee. Ik vind het niet nodig dat mijn console altijd online is - bovendien is niet overal bij ons thuis een goede verbinding. Zelfs al zou inderdaad altijd online zijn, dan vind ik het nog steeds een belachelijke eis. Er is namelijk geen enkele reden om online te moeten zijn als je een singleplayer game zou willen spelen.
Ik neem ook wel eens mijn console ergens mee heen, naar vrienden/vriendin/ouders bijvoorbeeld. Nu moet ik daar overal eerst een internet verbinding gaan regelen. Voor niks eigenlijk zelfs.

Ondanks dat veel dingen falen (online kinect tweede hands etc) vind ik het niet echt onoverkomelijk. Ik vind het wel raar (verdacht) dat we geen keus hebben, voor mij is dit een een reden om voor de PS4 te gaan. Als het niet anders is zit ik er ook niet zo me omdat er voor mij eigenlijk weinig veranderd. Als de PS4 nou ook dergelijke functies heeft koop je dan helemaal geen console?

spelfreak
Nog meer goed nieuws.

Natuurlijk wel geruchten, maar eigenlijk niet zo'n ongeloofbaar gerucht. Kan best zien dat dit waar is.

Rujar schreef:
Als de PS4 nou ook dergelijke functies heeft koop je dan helemaal geen console?

Vast wel, eventueel. Maar dan wacht ik zeker een paar jaar tot alles goedkoper is (Of tweedehands). Er zijn nog genoeg games uit deze en vorige generaties die ik nog wil spelen.

spelfreak schreef:
Nog meer goed nieuws.

Natuurlijk wel geruchten, maar eigenlijk niet zo'n ongeloofbaar gerucht. Kan best zien dat dit waar is.

Ik weet ieder geval zeker dat ik geen One ga kopen bij de launch, iets wat ik een tijdje terug wel van plan was. Ik wacht mooi een paar maanden om te kijken wat andere mensen van het ding vinden. Ook even testen afwachten. Microsoft is echt slecht bezig met de promotie van de One, eigenlijk alleen maar negatief nieuws.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:07 uur

geplaatst: vandaag om 01:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.