menu

Platforms / Xbox / Xbox One

zoeken in:
avatar van Rujar
Manny Calavera schreef:
Verder snap je mijn 2e punt geloof ik niet. Ik vind de 2de hands markt, al gebruik ik 'm niet, juist prima. Maar dat draait Microsoft nu de nek om. Als dit door gaat, dan kunnen een hoop gameshops wel sluiten.


Het is net als met videotheken. Het sterft een langzame dood. Het gaat straks allemaal online. Het is een ontwikkeling die je niet kan tegenhouden.

Ik denk zelfs dat een 2de hands markt gemaakt gaat worden door microsoft. Mensen bieden hun game online aan en microsoft verleent daarbij direct een certificaat. Ik zie daar wel een mooie markt omdat het aanbod gigantisch gaat worden. Dan kom je weer uit op het verdienmodel... en dus benieuwd naar de prijs wat je moet gaan betalen.

kiriyama
Phil Harrison via Kotaku

Here's how the system works: when you buy an Xbox One game, you'll get a unique code that you enter when you install that game. You'll have to connect to the Internet in order to authorize that code, and the code can only be used once. Once you use it, that game will then be linked to your Xbox Live account. "It sits on your harddrive and you have permission to play that game as long as you’d like,"

Dus als ik 60 euro neerleg voor een spel heb ik daarna het recht om hem te mogen spelen?! Fuck you Microsoft! Fuck you! Mijn keuze staat wel aardig vast nu.

avatar van Princess Piranha
Hoe zit het dan als je meerdere accounts hebt? (Of kan dat niet?)

avatar van Rujar
Princess Piranha schreef:
Hoe zit het dan als je meerdere accounts hebt? (Of kan dat niet?)


Hoe bedoel je dat precies? Je zal je voor ieder account dan wel moeten betalen. ieder account is uniek namelijk. .

avatar van Rujar
kiriyama schreef:
Phil Harrison via Kotaku

Here's how the system works: when you buy an Xbox One game, you'll get a unique code that you enter when you install that game. You'll have to connect to the Internet in order to authorize that code, and the code can only be used once. Once you use it, that game will then be linked to your Xbox Live account. "It sits on your harddrive and you have permission to play that game as long as you’d like,"

Dus als ik 60 euro neerleg voor een spel heb ik daarna het recht om hem te mogen spelen?! Fuck you Microsoft! Fuck you! Mijn keuze staat wel aardig vast nu.


Sony zal hetzelfde gaan doen. Ik kan mijn namelijk niet voorstellen dat MS dit risico neemt.

MS heeft namelijk geen baat bij het berschermen van een game (mits ze zelf veel games willen gaan uitbrengen), Ik denk dat dit afspraken zijn die gamedevelopers samen met sony en MS hebben gemaakt.

avatar van Manny Calavera
Rujar schreef:
(quote)


Hoe bedoel je dat precies? Je zal je voor ieder account dan wel moeten betalen. ieder account is uniek namelijk. .


Ja, dat is toch bullshit? Dan betekent dat je zelfs op 1 One console niet eens ongelimiteerd kan spelen. Stel dat je met zijn 2en thuis bent en je krijgt van pa en ma de game cadeau...

kiriyama
Rujar schreef:


Sony zal hetzelfde gaan doen. Ik kan mijn namelijk niet voorstellen dat MS dit risico neemt.

MS heeft namelijk geen baat bij het berschermen van een game (mits ze zelf veel games willen gaan uitbrengen), Ik denk dat dit afspraken zijn die gamedevelopers samen met sony en MS hebben gemaakt.


Volgens mij heeft Sony al aangegeven dat niet te doen. Zou ze meteen ook een aardige voorsprong geven in de strijd tegen Microsoft. Gamedevelopers kunnen wel zelf met online passes komen ed.

Ik vind het gewoon te zot dat je als consument na het betalen van 60 euro een spel in feite slechts in bruikleen hebt.

avatar van Rujar
Manny Calavera schreef:
(quote)


Ja, dat is toch bullshit? Dan betekent dat je zelfs op 1 One console niet eens ongelimiteerd kan spelen. Stel dat je met zijn 2en thuis bent en je krijgt van pa en ma de game cadeau...


Hoe zit het nu dan bij de xbox met het (betaalde) abonnment? Daar kan je toch ook met meerder accounts online spelen? Denk niet dat het anders is

avatar van Rujar
kiriyama schreef:
(quote)


Volgens mij heeft Sony al aangegeven dat niet te doen. Zou ze meteen ook een aardige voorsprong geven in de strijd tegen Microsoft. Gamedevelopers kunnen wel zelf met online passes komen ed.

Ik vind het gewoon te zot dat je als consument na het betalen van 60 euro een spel in feite slechts in bruikleen hebt.


Als ik nu een game online aanschaf en ik login met mijn account bij een vriend op zijn PS3 kan ik dan het spel downloaden en installeren zijn PS3?

avatar van Princess Piranha
Manny Calavera schreef:
(quote)


Ja, dat is toch bullshit? Dan betekent dat je zelfs op 1 One console niet eens ongelimiteerd kan spelen. Stel dat je met zijn 2en thuis bent en je krijgt van pa en ma de game cadeau...

Hier doelde ik inderdaad op, zo lijkt het namelijk wel als je die tekst leest.

kiriyama
Rujar schreef:
(quote)


Als ik nu een game online aanschaf en ik login met mijn account bij een vriend op zijn PS3 kan ik dan het spel downloaden en installeren zijn PS3?


Nee, maar wel als je het in de winkel koopt. Dat kan bij MS straks dus ook niet meer.

avatar van DarthSolidKevin
Wat ik vooral een kwalijke zaak vind is het hele cloud gebeuren. Als die cloud servers eruit zouden vliegen kan ik dus geen singelplayer games meer doen . Verder ben ik zelf een voorstander van de tweedehandse markt aangezien sommige games relatief duur zijn voor de tijd die je eraan kunt besteden. € 60,- voor een game van 5-6 uur vind ik best wel veel geld.

Daarnaast koop ik zo'n console toch niet op release aangezien er altijd nog kinderziektes in blijken te zitten. Zodra de Xbox One en de PS4 uitkomen haal ik gewoon lekker een PS3. Kan ik mooi de exclusives voor een zacht prijsje aanschaffen .

avatar van Nomak
Manny Calavera schreef:
Ja, dat is toch bullshit? Dan betekent dat je zelfs op 1 One console niet eens ongelimiteerd kan spelen. Stel dat je met zijn 2en thuis bent en je krijgt van pa en ma de game cadeau...
Inderdaad, wat een bullshit! Ik weet niet hoeveel games baat hebben bij meerdere accounts, maar bij fighting games is dat voor sommigen noodzakelijk. Maar ik ken Street Fighter spelers met wel 10 accounts. Als je goed genoeg bent en je speelt een tijd online met een account, dan heb je de hoogste rang bereikt, dan begin je gewoon opnieuw met een nieuw account. Nu kan dat dus niet meer. Wat een afzetterij.
Wel is de bewegingsgevoelige camera Kinect, die bij iedere Xbox One geleverd wordt, verplicht.
Nog zo een onzin wat ze je door de strot willen proppen. Ik wil gewoon een console, een arcade stick en een spel. Ik heb geen stom camerading nodig.

avatar van Shinobi
Ze gaan meer de multimediakant op met deze console lijkt het wel, hoe vaak ik het woord tv wel niet heb gehoord tijdens de presentatie. Deze video somt dat mooi op: YouTube - Xbox One Reveal 2013 Highlights

Verder is het niet mogelijk om de HDD te vervangen, nog zo een faalactie...

Daarnaast de al opgenoemde dingen: Kinect moet altijd aangesloten zijn, betalen voor tweedehandse games, nog steeds batterijen in de controller enz.

Wat een faalconsole zeg. Tevens lijkt het me ook dat dit echt een console is voor alleen Amerikanen, ik bedoel al die opties met tv, fantasy league enz. komen echt niet naar Europa.

Ik blijf lekker bij de Playstation.

avatar van Nomak
Shinobi schreef:
Kinect moet altijd aangesloten zijn
Maar wat moet je ermee?

avatar van Shinobi
Dat is voor de hand gestures en spraak commando's die je dan kan geven, zoals:"Switch to tv."

Het is meer een gimmick dan dat het echt handig is vind ik.

Ik ben wel benieuwd hoe het met de privacy zal zitten, er zal maar één of andere hacker eens dat ding kraken en zo in alle huiskamers binnen kunnen kijken.



kiriyama
Shinobi schreef:
Dat is voor de hand gestures en spraak commando's die je dan kan geven, zoals:"Switch to tv."

Het is meer een gimmick dan dat het echt handig is vind ik.

Ik ben wel benieuwd hoe het met de privacy zal zitten, er zal maar één of andere hacker eens dat ding kraken en zo in alle huiskamers binnen kunnen kijken.


Inderdaad. Lijkt me toch een hekel punt. Zou me nooit meer geheel op mijn gemak voelen. Hoe meer ik er over hoor, hoe minder ik het allemaal vind. Hoop dat Sony tijdens de E3 laat zien hoe het wel moet. Als die ook met dit soort bullshit aankomen hou ik het wel bij mijn huidige consoles.

avatar van Brains
Manny Calavera schreef:

Ja, dat is toch bullshit? Dan betekent dat je zelfs op 1 One console niet eens ongelimiteerd kan spelen. Stel dat je met zijn 2en thuis bent en je krijgt van pa en ma de game cadeau...

Volgens mij werkt het zo als Arcade games nu. Die worden gekoppeld aan zowel de Xbox waarop het gekocht wordt als de account die het koopt. Dit houdt in dat iedereen het op de betreffende console kan spelen en je enkel met deze account op andere consoles kan spelen.

Rujar schreef:
Hoe zit het nu dan bij de xbox met het (betaalde) abonnment? Daar kan je toch ook met meerder accounts online spelen? Denk niet dat het anders is

Nee, op 1 account.





Wat een onzin. Dan is het toch geen indie meer, als je afhankelijk bent van publishers.

Wat een achteruitgang deze console. Ik hoop dat Sony dit alles slimmer aanpakt, dan hebben ze mij, en ik denk vele andere, in ieder geval in 1 klap over.

avatar van DarthSolidKevin
Shinobi schreef:
Wat een faalconsole zeg. Tevens lijkt het me ook dat dit echt een console is voor alleen Amerikanen, ik bedoel al die opties met tv, fantasy league enz. komen echt niet naar Europa.


Dit idee kreeg ik inderdaad ook. Krijgen we dadelijk een console in de winkel waarvan verschillende functies niet werken, maar je er wel de volle mep voor moet betalen.

@Brian
Ik begrijp je frustratie en die deel ik ook. Zit er ook sterk over te denken om de PS4 aan te schaffen als die beter uit de verf komt.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
kiriyama schreef:
Ik vind het gewoon te zot dat je als consument na het betalen van 60 euro een spel in feite slechts in bruikleen hebt.

Is dat bij software niet altijd zo geweest?

Maar ik vind het ook vrij irritant, zeker al dat gedoe met games koppelen aan een account. Ik ben best wel een fan van Steam maar ik kan mijn games die ik niet meer wil spelen niet doorverkopen.

avatar van Starmaster501
Tv krijgen we waarschijnlijk wel. Er zit een HDMI in en out in de Xbox, eentje waarschijnlijk voor je tv box die je aan je Xbox aansluit waardoor je tv kan kijken via je Xbox.

kiriyama
BoordAppel schreef:
(quote)

Is dat bij software niet altijd zo geweest?

Maar ik vind het ook vrij irritant, zeker al dat gedoe met games koppelen aan een account. Ik ben best wel een fan van Steam maar ik kan mijn games die ik niet meer wil spelen niet doorverkopen.


Ik speel geen PC, maar op vorige generatie consoles kon je een spel op elke console gebruiken. Het is pas op deze generatie, nu internetverbinding een cruciale factor is geworden dat het langzaam de kant van huren opgaat.

Zou ik ook nog wel mee kunnen leven, maar dan moeten de prijzen toch echt flink omlaag en dat zie ik niet gebeuren.

Pastichio Rocker
Wat zitten jullie nou te emmeren over die unieke code? Zo werkt het bij Steam en Origin ook.

Ford KAduuk
Wat zitten jullie nou te emmeren over die unieke code? Zo werkt het bij Steam en Origin ook.


Verschil is wel dat de games van Steam niet uit een winkel komen. Het voordeel van een console was altijd dat je games voor een lagere prijs kon kopen, vanwege de tweedehands verkoop. Nu dat wellicht gaat verdwijnen word het aantrekkelijker om op de PC te gaan gamen.

kiriyama
En Steam is vaak ook stukken goedkoper.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
De aanbiedingen wel maar net nieuwe games zijn vaak erg duur.

Pastichio Rocker
Ford KAduuk schreef:
(quote)


Verschil is wel dat de games van Steam niet uit een winkel komen. Het voordeel van een console was altijd dat je games voor een lagere prijs kon kopen, vanwege de tweedehands verkoop. Nu dat wellicht gaat verdwijnen word het aantrekkelijker om op de PC te gaan gamen.


Ik heb genoeg games die ik in de winkel heb gekocht en die Steam nodig hebben om ze te activeren.

avatar van Brains
Dat vind ik net zo belachelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:32 uur

geplaatst: vandaag om 11:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.