menu

Platforms / Xbox / Xbox One

zoeken in:
avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
Denk niet dat het ooit streaming only wordt. Er zal altijd een publiek zijn die games of op fysieke media wil hebben of als digitale download. Ik denl dat het altijd een combinatie van en/en zal zijn.


Binnen 10 jaar is er geen game, cd, film of whatever nog fysiek te koop. Dat lijkt me vrijwel zeker. En ja, da's erg jammer want ik ben ook fan van fysieke producten.

avatar van Sinner
Dat horen we al sinds napster. Er zal altijd een fysieke vorm van media zijn. Meer dan voldoende plaatsen op de wereld waar er geen optimaal internet is (dat merk je zelfs als je online potjes speelt). Het is een markt die niet volledig te elimineren valt. Mss zal enkel de liefhebber nog in staat zijn om het te kopen, al dan niet rechtstreeks via bvb de uitgever - maar cd's of of vinyl worden ook al sinds midden 95 doodverklaard, en zijn er nog steeds voor de liefhebber. Idem voor andere vormen van media e.d


avatar van Manny Calavera
Momenteel loopt er een actie, 3 maanden Game Pass voor 1 Euro.
Weet iemand hoe ik dit kan kopen? Wil gewoon 3 maanden proberen en dan weer stoppen. Kan dit ook met bv een code?

avatar van legian
Ik heb het zelf via de Xbox kunnen aanschaffen bij Gamepass zelf. Daarna het automatisch verlengen uitzetten en voila 3 maanden gamepass voor €1,-.

avatar van Manny Calavera
legian schreef:
Ik heb het zelf via de Xbox kunnen aanschaffen bij Gamepass zelf. Daarna het automatisch verlengen uitzetten en voila 3 maanden gamepass voor €1,-.


Kan je iets concreter zijn met hoe ik dat moet doen?

avatar van legian
Ajax&Litmanen1
Op het dashboard van de Xbox One helemaal rechts heb je de store. Daaronder heb je verschillende tabs, zoals deals, search, use a code, en memberships (bij mij in het Engels maar kan bij jou best in het Nederlands staan).

Via memberships kom je in het overzicht van alle memberships die ze aanbieden. Ofwel gold, gamepass en EA acces. Via more info kom je op de desbetreffende store page. Bij gamepass krijg je dan de optie om deze te kopen*. Als de deal er nog is staat die daartussen als keuze. Ik kan dat niet checken aangezien ik het abbo al afgesloten heb en nu alleen verlengen kan kiezen.

Dit is hoe ik het gedaan heb

Als ik google op gamepass voor €1,- dan kom ik een link tegen van de ms store op de site waar je datzelfde kan doen. Dan via daar de stappen volgen.
Heb dat zelf nooit op die manier gedaan maar ga ervan uit dat het niet heel moeilijk moet zijn. Ik weet niet hoe je via je ms account op hun site daar moet komen, maak daar nooit gebruik van.

Volgens mij moet er wel een betaalmethode gekoppeld zijn wegens het maandelijks afschrijven van de abbo's. Heb zelf een PayPal eraan hangen.

*Via dezelfde weg kan je ook bij de instellingen ervan komen (dacht dat deze er alleen staat als je het aangeschaft heb). Via manage krijg je de info over het afgesloten abbo en kan je recurring billing uitzetten. Ook dit laatste kan middels de ms site bij account, abbo's en dan daar het betreffende abbo kiezen.

Ze willen het ook nog wel eens op de homepage promoten, dan kom je direct bij de store page. Datzelfde doen ze voor gold en game with gold. En de vervelende promotie reclames die ze daar aan de rechterkant plaatsen.

Na aanschaf recurring billing direct uitzetten en je hebt drie maanden gamepass. Ze hebben dit soort acties wel vaker en heb op die manier nu dus 5 maanden gamepass voor €3,-. Zijn leuke manieren om de service en de games te proberen

avatar van Manny Calavera
Zijn er veel mensen die de Game Pass gebruiken? Ik overweeg 'm eens aan te schaffen, even door de inhoud gebladerd. Er zitten toch zeker wel 10 tot 20 games bij die me de moeite van het proberen waard vinden.

Vaker over getwijfeld al, maar ben nu toch wel overtuigd. Een goede tweedehands Xbox One game is ook al snel 20 Euro.

avatar van mrdig
Ja gamepass bezitter hier en bevalt meer dan prima. Als je ook maar een paar games die erin staan ook echt speelt dan kan het al uit. Tijd terug zodoende Forza Horizon 4, Shadow of the Tombraider en wat indie games via gamepass gespeeld en momenteel vermaak ik me dankzij gamepass uitstekend met Metro Exodus (ondanks de verschrikkelijke voice acting in die game)

avatar van legian
Gamepass ultimate bezitter hier, wat ook alleen maar komt door de E3 deal van Microsoft. Voor mij is het nog wel wat dubbel, veel games die ik wil spelen en die in gamepass zitten heb ik eerder al eens tijdens een sale gekocht. Maar dat doe ik nu dus ook steeds minder dankzij gamepass.

Voor mij is het nu voornamelijk nog proberen van games die me wel leuk lijken, maar die ik graag eerst even wil testen. Dankzij gamepass heb ik me wel vermaakt met Crackdown 3 en Halo 5 toen der tijd en dat ga ik straks met Gears 5 ook weer zo doen. Forza Horizon 4 moet ik nog eens mee beginnen.

Of ik het aanhoud weet ik nog niet, hij loopt dankzij de deal door tot november 2020, dus ik heb nog even. het hele idee ervan vind ik best tof, maar ik heb het idee dat er best wel wat wisseling zit in de games. Ik zie de laatste tijd regelmatig berichten met games die er weer van verdwijnen.

Ik raad aan om even deals van microsoft in de gaten te houden, het een paar maanden proberen kan geen kwaad. Volgens mij is er nog een 1 maand gamepass ultimate voor €1,- deal. Kan je het alvast proberen. Of misschien dat er met Gamescon nog wat gedaan wordt.

avatar van Sinner
Nee. Geen gamepass hier. Reden : gigantische backlog en een pc waar ik veel op game. Had ik dat niet, dan zou ik geheid gamepass gebruiken. Nu haal ik echter niets eruit vanwege de Humble Monthly bundels en Xbox Gold. (en al een grote backlog). Maar verder vind ik dit (heb een maand en 14 dagen gebruik ervan gemaakt) de best bestaande online dienst qua aanbod / prijs.

avatar van Manny Calavera
Weet iemand wat Microsoft met je creditcard gegevens kan doen? Ik vraag me af waarom ik adressen e.d. af moet staan, terwijl ik alleen maar een Pass wil kopen. Kan je ook op een andere weg een Pass aanschaffen? Ik vertrouw Microsoft nooit zo.

avatar van mrdig
Je kan ook met een prepaid kaart game pass aanschaffen.
Bijv via Goedkoopste Xbox (Digitale Codes) in Nederland | livekaarten.nl (zelf goede ervaringen met die site)

Maar ook met prepaid kaarten moet je volgens mij nog wel een factuur adres opgeven. Maar je credit card gegevens hoef je dan dus niet in te voeren.

avatar van legian
Gamepass Ultimate van 3 maanden voor €16,95 is wel een goeie deal lijkt me bij die kaarten. Maar je kan ook je Paypall koppelen bij Microsoft, als je dat hebt. Zo heb ik dat gedaan, dan loopt alles via Paypall.

avatar van Sinner
Zo...2 maanden Gamepass voor 2 euro. Leek me wel aardig om nog eens te proberen, zeker nu mijn pc al een week aan gort ligt en niets meer te gamen heb! (grapje...als alles buiten mijn ps2 het begeeft red ik het ook nog wel tot 2050).

Zoals ik al zei - best bestaande online dienst. Ik zou zelfs legitiem nadenken om de dienst te houden als er vroeg of laat geen Switch in huis komt en ik die paar series die ik per se wil toch in huis haal. (minimaal, want ik haal geen 3 of 4 Xbox games per jaar in huis in doosje, en als ik het doe is het, buiten een uitzondering daargelaten voor een budgetprijs). En mijn PC vroeg of laat weer in orde wordt gebracht (gewoon defect moederbord en schijf, maar van beiden heb ik er nog eentje, maar geen windows om te installeren dus even wachten op een copie van een vriend).

Maar ideaal - al is het maar voor de games te spelen die ik geen twee keer uit de kast zou trekken, of bvb bepaalde games eens te testen, zoals de nieuwe Bard's Tale die er net opstaat en nu ook aan het downloaden is. Bevalt die dan weet ik in ieder geval dat het de moeite loont om te kopen. Dus ook een ideale demo service.

Op dit gebied heeft Microsoft dus echt wel een stapje voor op Sony en boort het Nintendo compleet de grond in. Want die hebben nada idee wat ze met dat hele online gebeuren aanmoeten. In 2019. Uiterst treurig.

avatar van Manny Calavera
Ik heb afgelopen weekend ook de gamepass genomen. 2 Euro, 2 maanden. Prachtige deal. Ik wil sowieso Gears 5 spelen en alleen al om die game is de prijs erg fijn. Maar er staat nog zoveel meer op, wow.

Ben er wel wat huiverig voor, abonneer me nooit op zulke diensten. Maar het lijkt me de juiste beslissing dit wel te hebben gedaan.

Wel minder dat ik effe 50 gig moest downloaden voor Gears 5. Zulke zaken zijn geen grapjes...

avatar van Manny Calavera
Ik heb een tijdje terug een Gamepass genomen, betaal er 12,99 pm voor. Maar online zie ik dat het 9,99 kost. Ik betaal dus maandelijks teveel. Weet iemand hoe je zoiets kunt corrigeren?

mrdig?

avatar van mrdig
erm.. opzeggen en opnieuw afnemen?

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
Ik heb een tijdje terug een Gamepass genomen, betaal er 12,99 pm voor. Maar online zie ik dat het 9,99 kost. Ik betaal dus maandelijks teveel. Weet iemand hoe je zoiets kunt corrigeren?

mrdig?


Je hebt Gamepass ultimate, ofwel gamepass voor console en pc inclusief Gold abbo. De €9,99 is alleen gamepass voor console zonder gold. Je kan hem, zoals mrdig zegt gewoon opzeggen en de andere afsluiten.

avatar van Manny Calavera
legian schreef:
(quote)


Je hebt Gamepass ultimate, ofwel gamepass voor console en pc inclusief Gold abbo. De €9,99 is alleen gamepass voor console zonder gold. Je kan hem, zoals mrdig zegt gewoon opzeggen en de andere afsluiten.


Ah zo. Ja ik had een actie voor 2 maanden voor 2 Euro. Dan maar eens snel opzeggen inderdaad.

avatar van Rujar
Ik heb de knoop doorgehakt ik ga niet meer voor een console maar voor een PC. Zo ook een flink geïnvesteerd in een high end pc.

Nu krijg ik ook een de gamepass van Xbox 3 maanden gratis er bij. Maar kan je deze spellen downloaden? of is het een streamingdienst?

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Rujar schreef:
Ik heb de knoop doorgehakt ik ga niet meer voor een console maar voor een PC. Zo ook een flink geïnvesteerd in een high end pc.

Nu krijg ik ook een de gamepass van Xbox 3 maanden gratis er bij. Maar kan je deze spellen downloaden? of is het een streamingdienst?


Download

Microsoft Announces Xbox Game Pass for PC - ExtremeTech


avatar van Sinner
Over Gamepass gesproken - weer iets wat Microsoft wel goed doet - iedereen die over Gamepass beschikt kan met het spelen van bepaalde spellen e.d - of het uitproberen van anderen of installeren (afhankelijk van de dag / week / maandelijke opdrachten) 'gamepass punten verdienen'. Heel iets anders dan de Xbox game points, want deze punten kan je naargelang hoeveel je er hebt in de microsoft store weer inwissellen tegen bepaalde dingetjes of meedoen aan acties of wedstrijden. Ik heb er sinds ik het ontdekt heb een week of 2 terug toch al een 500tal en zag dat een XboxLive of Gamepass kaart iets van 2000 punten kost (zal wel voor een maand zijn of zo? - ik kan me ook vergissen trouwens). Niet superspectaculair maar wel aardig voor als je toch al gebruik maakt van Gamepass.

Op het gebied van Online vind ik Microsoft wel nog steeds opperbest, Sony een prima tweede en eh...tja... mijlenver daarachter hinkt Nintendo ergens. Die er nog steeds niets van begrijpen. Die waren ten tijde van de Wii beter bezig met hun Virtual Console dan dat ze nu bezig zijn. Een beetje een complete afgang voor de Big N.

avatar van Manny Calavera
Ik merk wel dat de Gamepass een hoop titels bezit, maar niet al te veel wat ik echt interessant vind. De grote franchises ontbreken ook bijna volledig. Ik wacht nog tot Ori and the will of the wisps op 11 maart en eind maart zeg ik de Pass dan op.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
De grote franchises ontbreken ook bijna volledig.


Je bedoelt Gears of War, Halo en diverse Forza games? Want die staan er nochtans op, en veel groter dan dat kom je niet als Xbox franchise. En verder staan de exclusives (Ryse, Quantum Break, Dead Rising, Killer Instinct e.d er eveneens op) - begeleid door een willekeur aan nieuwe games of wat minder nieuwe games (De Arkham games, de Just Causes, De Rages, Doom's, Wolfenstein etc). Vind dan ook dat je amper kan zeggen dat de grote franchises ontbreken. Het is imo een erg mooie mix van A+ en Indie titels.

avatar van Rujar
Manny Calavera schreef:
Ik merk wel dat de Gamepass een hoop titels bezit, maar niet al te veel wat ik echt interessant vind. De grote franchises ontbreken ook bijna volledig. Ik wacht nog tot Ori and the will of the wisps op 11 maart en eind maart zeg ik de Pass dan op.


Voor de PC is het aanbod nog minder .. maar wellicht dat dat ook veranderd.

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Je bedoelt Gears of War, Halo en diverse Forza games? Want die staan er nochtans op, en veel groter dan dat kom je niet als Xbox franchise. En verder staan de exclusives (Ryse, Quantum Break, Dead Rising, Killer Instinct e.d er eveneens op) - begeleid door een willekeur aan nieuwe games of wat minder nieuwe games (De Arkham games, de Just Causes, De Rages, Doom's, Wolfenstein etc). Vind dan ook dat je amper kan zeggen dat de grote franchises ontbreken. Het is imo een erg mooie mix van A+ en Indie titels.


Je snapt me wel. Ik weet ook wel dat de Microsoft franchises erop staan. Maar van third party valt het me tegen. Ik vind de hoeveelheid oude 360 games en indie games veel groter dan de titels die ik zoek.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Je snapt me wel. Ik weet ook wel dat de Microsoft franchises erop staan. Maar van third party valt het me tegen. Ik vind de hoeveelheid oude 360 games en indie games veel groter dan de titels die ik zoek.


Nou hangt een beetje ervanaf. Ik vind het moeilijk in te schatten wat iemand anders een grotere franchise vind. De Tomb Raiders hebben er alle 3 opgestaan. De Metro's ook als ik me niet vergis. En het blijft een rotatie systeem dus wellicht dat de games waar jij naar op zoek bent bent binnen afzienbare tijd wel op Gamepass komen te staan. Blijft idd persoonsgebonden - ik heb ook vrienden die roepen dat er niets op Netflix staat om te kijken terwijl ik het amper bijbeen met de diversiteit aan series en films die er te zien zijn. En ik begrijp dat (buiten de Microsoft titels niet alle Third Parties games meteen op Gamepass te staan komen.

Ik weet overigens ook niet of ik het aanhoud. 17 maart loopt mijn 3maand trial abo af en dan is de kans groot dat ik weer gewoon richting een gold abo ga. Scheelt me toch weer een paar euro. En ik heb tenslotte nog een overdaad aan games. Maar het is op zich wel een leuke dienst. Zeker met dat nieuwe puntensysteem waar je rewards mee unlocked (zoals nog een maand gratis Gamepass e.d).

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Nou hangt een beetje ervanaf. Ik vind het moeilijk in te schatten wat iemand anders een grotere franchise vind. De Tomb Raiders hebben er alle 3 opgestaan. De Metro's ook als ik me niet vergis. En het blijft een rotatie systeem dus wellicht dat de games waar jij naar op zoek bent bent binnen afzienbare tijd wel op Gamepass komen te staan. Blijft idd persoonsgebonden - ik heb ook vrienden die roepen dat er niets op Netflix staat om te kijken terwijl ik het amper bijbeen met de diversiteit aan series en films die er te zien zijn. En ik begrijp dat (buiten de Microsoft titels niet alle Third Parties games meteen op Gamepass te staan komen.

Ik weet overigens ook niet of ik het aanhoud. 17 maart loopt mijn 3maand trial abo af en dan is de kans groot dat ik weer gewoon richting een gold abo ga. Scheelt me toch weer een paar euro. En ik heb tenslotte nog een overdaad aan games. Maar het is op zich wel een leuke dienst. Zeker met dat nieuwe puntensysteem waar je rewards mee unlocked (zoals nog een maand gratis Gamepass e.d).


Call of Duty, Battlefield etc. Ik weet dat er genoeg grote franchises op staan, maar het zijn veelal wel oude games die erop komen. Tijdje terug werd GTA V erop gezet. Nou whoopie...die game heeft de hele wereld al op tig apparaten gespeeld. Ik vind zo'n Gamepass meerwaarde hebben als ze eens meer recente topgames nemen. De nieuwe Ori vind ik wel een geweldige zet en uiteraard heeft Microsoft hun eigen catalogus. Ik stop er ieder geval mee, heb veel te weinig met die Pass gedaan. En ik heb nog een stapeltje games liggen die ik ook moet gaan spelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:30 uur

geplaatst: vandaag om 16:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.