menu

Platforms / Xbox / Anti Xbox

zoeken in:
Natuurlijk ligt het voor de hand dat jullie denken dat ik dit topic heb aangemaakt omdat de eeuwige Nintendo hater en toneelspeler 'Pietje' (ik gebruik geen echte namen) dat ook deed bij Nintendo's afdeling. Maar dat is toch niet het geval. Sowieso vanaf 2006 vraag ik me af waarom iedereen zo graag met de vinger wijst naar Nintendo en er niks deugt aan hun akties. De Wii werd bespuugt door de core gamer en vaak waren het de mensen die het aparaat niet eens in bezit hadden de gene die alleen de negatieve aspecten naar voren haalden. Dan de Wii U die voor de verandering eens wél met degeijke graphics komt en met een assortiment aan zowel casual games als een flink aantal core titels van third-party's. En wat komt weer aanwaaien: boze fans omdat Bayonetta 2 exclusief uitkomt op de Wii U! Met als resultaat dat niet alleen Platinum games naar de hel mag lopen maar ook Nintendo voor de 80.000ste keer de kwaaie peer is. En hoe vaak hebben (exclusieve) games wel niet een Nintendo console overgeslagen?! En dan houdt iedereen z'n mond dicht...

Any way, uit mijn bovenste stuk kunnen jullie misschien opmaken dat ik 100% Pro Nintendo ben maar dat is niet zo. Ik heb wel altijd een zwak gehad voor de big N en alle consoles nog steeds in huis. Maar toegegeven, niet al mijn nummer 1 games waren van Nintendo zelf. Mega Man 2 is nog steeds mijn favoriete NES spel en Super Castlevania IV mijn beste SNES titel. En wat betreft titels die verschenen op andere consoles: Tomb Raider (om maar een voorbeeld te noemen) is voor mij net zo belangrijk als een Ocarina of Time of een GoldenEye. Castlevania: Symphony of the Night, Ace Combat 2, Driver, Crash Team Racing, Silent Hill...allemaal klassieke PS1 meesterwerken naar mijn mening. Ook op de PS2 heb ik enorm genoten van titels als Sky Odyssey, GTA Vice City/San Andreas, Ecco the Dolphin, Tekken Tag Tournament, Silent Hill 2, Castlevania: Lament of Innocense, Soul Calibur III en Tomb Raider: Legend. De PS3 heb ik wel in bezit maar dan voornamelijk vanwege de Blu Ray's. Slechts 3 games heb ik in m'n kast staan. Dat heeft niks te maken met de kwaliteit van de spellen maar meer omdat ik steeds minder interesse heb gekregen in gaming (algemeen).

Ook de Xbox heeft mij nooit teleurgesteld. Voor 't eerst op die gigantische buitenaardse ring in Halo: Combat Evolved, Enorme maps bouwen met veel detail in Far Cry Instincts: Predator, gezellig door de straten cruisen in Midtown Madness 3, verrast worden door angstaanjagende gedrochten in de donkere gangen van Doom III, de stad verkennen in het 'buggy' maar zeer vermakelijke Driver 3...en ga zo maar door. Ook de PC wist mij altijd al te boeien. Zoals ik al zei, naast de Nintendo games waren er ook andere spellen die mij net zo wisten te boeien. MS Dos klassiekers zoals Grand Prix Circuit, Commander Keen (deel 1), Sokoban, Paratroopers...etc. De PC wist mij altijd de boeien dankzij het grote aanbod aan verslavende strategie spellen (Red Alert, Canon Fodder, Age of Empires, en Cossacks) en building sims (Rollercoaster Tycoon, Sim City 1 en Ceasar III). En laat ik vooral de klassieke shooters als Wolfenstein 3D, Doom en Duke Nukem 3D niet vergeten.

Maar goed, ik ben zoals gewoonlijk weer te veel aan het lullen over de good old times i.p.v. bespreken waar dit topic nou voor nodig is. Mijn vraag aan jullie is om aan te geven waar Sony of Microsoft (zie desbetreffende topic) als bedrijf steken liet vallen in het verleden en/of nu. Ben je ontevreden over het spelaanbod of de kwaliteit van sommige games, gooi het van je af. Dit topic is zeker niet alleen bedoeld voor pure Sony of Microsoft haters (waar ik absoluut niet bij hoor) maar je kan ondanks je liefde voor dit bedrijf wel ergens tegaan gelopen zijn wat jou niet bevalt. Ik zelf heb twee redenen om dit topic aan te maken:

1. Om te zien of zowel Sony als Microsoft óók hun mindere kanten hebben.
2. Omdat sommige mensen 't nu zo langzamerhand wel hebben gehad met die constante verwijten naar Nintendo en hun games.

Ik weet dat de negatieve aspecten van een console of game apart besproken kunnen worden in het bijhorende topic. Maar aangezien sinds 2006 veel te veel wordt gezeikt over Nintendo (graphics lijken op PS1 games, Mario sucks, controls zijn bij voorbaat slecht uitgewerkt...en ga zo maar door) en iemand op dit forum zelfs een compleet Anti Nintendo topic heeft aangemaakt (puur vanwege aandachttrekkerij), dacht ik van: zullen we nu dan eindelijk eens een keer wat gaan babbelen over de concurerende systemen? Want net als dat er letterlijk altijd wel iets negatiefs te vinden is in elk hoekje van de zogeheete Nintendo straat, zo kunnen we ook zeker wat minpunten bespreken over de rest. Want persoonlijk word ik er een beetje flauw van als mensen keer op keer lopen te schoppen tegen het zelfde dode paard. We weten het nu wel onderhand...wat kan er nog aan worden toegevoegd? Gaan mensen stoppen met het pre-ordenen van de Wii U als er nu alweer mensen beginnen te zeiken. Nope...toch wordt 't nog steeds gedaan (o.a. Youtube en PU.nl.) This story is getting old...very old.

Tot slot wil ik iedereen alvast bedanken voor het lezen van deze overdreven grote post. En voordat jullie misschien beginnen met: 'weet je eigenlijk wel WAAROM iedereen Nintendo is gaan haten?....denk ook eens na aan wat de rest van de bedrijven heeft fout gedaan. Ookal ben je 100% Pro Playstation of 100% Pro Xbox, ook dan moet je tegen kritiek kunnen. Nintendo fans weten dat als geen ander. Dat klinkt misschien dramatisch maar jammergenoeg is dat wel aan de orde van de dag. Vanaf de buitenlijn constant blijven wijzen naar een bedrijf waarvan je je inmiddels hebt afgezondert is ozo makkelijk. Ik heb zelf geen enkele vorm van hekel aan wel bedrijf dan ook. Elk systeem heeft zo z'n juwelen en z'n afvalresten. Je kunt een prachtige, wonderschone en perfect-ogende prinses zien, ook zij moet een keer naar de WC en dat gaat ook stinken. Niet dat je daar een meid op moet afkeuren natuurlijk maar you get the point.

Bedankt alvast en veel plezier met gamen (welke console dat ook moge zijn)

Joepie, de oorlog begint weer, maar dit keer met een 3de partij erbij (Wii)

Pastichio Rocker
I hate all consoles equally.

JustMike schreef:
Joepie, de oorlog begint weer, maar dit keer met een 3de partij erbij (Wii)

Liever de Wii U dan aangezien die zeker meer in z'n mars heeft dan zijn achterhaalde broer En over oorlog gesproken: in de Nintendo afdeling weet ik niet beter dan dat er gezeikt word over zo'n beetje alles en nog wat. De legers van Microsoft en Sony hebben een flinke bres geslagen in de oude maar sterke muur van Nintendo. Een bres in de vorm van een member die het Anti Nintendo topic heeft opgericht

Maar zonder gein, ik ben zeker niet Anti dit of Pro dat maar ik erger me er wel aan dat Nintendo als blauwgeslagen bedrijf nog steeds klappen blijft krijgen. Bayonetta 2 als exclusive voor de Wii U! Goed nieuws....toch? Wel nee, nou haten de mensen Nintendo nog meer Het is net als een kind met blauwe plekken dat een klusje doet voor zijn strenge vader en vervolgens weer wordt geslagen omdat dat klusje door iemand anders moest gedaan worden.

@Mega Man

Nu heb je mooi twee topics aangemaakt wat waarschijnlijk resulteert in dat mensen geen minpunten geven over Microsoft en Sony maar nu drie plaatsen hebben om op Nintendo te bashen

Net als dat er reden is om Sony of Microsoft te bashen toen het Anti Nintendo topic werd aangemaakt? Alle partijen moeten equally worden behandeld: niet constant één in de grond trappen en de rest negeren. En mensen die Nintendo gaan bashen dankzij dit topic die snappen het hele punt niet. En eerlijk gezegd drammen die toch altijd over de big N...waar dat dan ook is. Vandaar ook deze topics. Het gaat er gewoon puur om dat we ook kunnen zeiken over andere consoles voor de verandering. Zo zie ik ook zeker commentaar aankomen van Playstation liefhebbers waar dit topic ook voor bedoeld is. Wat ik doe is gewoon een beetje verdelen. Niet allemaal met de vingertjes naar Nintendo wijzen. Veel te makkelijk

Mega Man schreef:
De legers van Microsoft en Sony hebben een flinke bres geslagen in de oude maar sterke muur van Nintendo.

Volgens mij doet Nintendo dat zelf door alle mogelijke interresant-doenerij te proppen in hun nieuwe consoles. Motion control, balance boards ,touch Screen, 3D etc. - Het zijn meer gadgets dan gamemachines. Hierdoor vierliezen ze alle wat serieuzere gamers.

Dat gezegd hebbende en om toch een beetje on-topic te blijven, gaat het met de Xbox ook steeds de verder de verkeerde kant op. Van console naar een multimedia machine met alle denkbare social media plugins, je hele scherm vol reclame terwijl je lidmaatschapgeld betaalt, mogelijk binnenkort een volledige integratie met je Windows Phone en je Windows PC die ik beiden niet heb en niet wil. Het tabje games raakt steeds verder verscholen, en je icoontjes worden steeds kleinen onder de enorme hoeveelheid meuk en reclame op je scherm. Het zou me niets verbazen als binnenkort je games onderbroken worden door reclame omdat blijkbaar Microsoft nog niet genoeg verdient aan ons.

Mijn volgende console wordt in ieder geval waarschijnlijk een Playstation - maar nog liever heb ik dat de game industrie zich gaat richten op de Linux besturingssystemen (Wat al steeds meer lijkt te gebeuren ).

kiriyama
Ik ben blij met m'n xbox 360 (tot gister althans toen hij stuk ging...) maar ik moet wel zeggen dat ik de toekomst van de 360/720 somber in zie. Het voordeel van de 360 over de PS3 is dat de spellen er makkelijker voor te maken zijn, maar zo'n fout zal Sony niet nog eens maken. Qua exclusiviteit is er bij de 360 ook niet veel meer over. Bungie gaat multi-platform, Rare is al jaren een B-bedrijf geworden, Lionhead zit zonder Molyneux, Valve heeft een crush op de PS3 en verder heeft Microsoft de laatste tijd enkel wat Indie devs opgekocht. Leuk, maar daarmee red je het niet. Waar Sony zijn catalogus steeds meer uitbreid, slinkt het aantal devs dat exclusief voor de 360 maakt.

Het enige waar Microsoft nog echt aan werkt zijn exclusive deals voor CoD en Elder Scrolls, maar alleen een extra maandje wachten lijkt me voor veel gamers toch niet genoeg om daar speciaal een 360 voor aan te schaffen. Microsoft mag dan ook wel als de donder aan z'n first-party partners gaan werken, want anders zie ik persoonlijk geen reden om in de toekomst nog een Xbox aan te schaffen.

Het is altijd nog beter dan Nintendo natuurlijk...

En uitgerekend Nintendo legt dan ook weer meer de focus op hun first-party titels. Al dan niet even serieus en geweldadig, franchises als Metroid en F-Zero lijken me toch 'core' en serieus genoeg. Plus het aantal third-party games zoals Black Ops II, Assassins Creed III, Ninja Gaiden III, Tekken Tag 2....dit keer zit 't dus wel goed met Nintendo. Althans in 't begin van de launch dan. Vaak vinden mensen 't ook moeilijk denk ik om naam Wii en alles wat daar mee in verband staat even weg te laten en alleen te kijken naar wat de Wii U gaat doen. Schone lij, nieuwe kansen...ik denk dat de mensen dat nog moeten inzien. Ik zag gister nog een video van de AVGN dat ging over de Atari 2600. De opvolger van deze succesvolle console, de 5200, faalde enorm terwijl de 2600 nog even doorleefde en uiteindelijk definitief werd vervangen voor de 7800. Ik bedoel maar, één geflopte console wil absoluut niet zeggen dat het bedrijf een slechte naam moet blijven houden. Maarja, dan heb je altijd nog het hardnekkige en eigenwijze volk...de haters. En haters gonna hate. Beetje jammer dat z/w kijken

Over de Xbox en Xbox 360 kan ik geen slecht woord zeggen omdat ik nooit problemen mee gehad heb. M'n broer dan weer wel: een rooie ring gehad destijds en sindskort werkt de adapter niet meer. Wat ik wel vind is dat het aanbod aan games vrij beperkt is tot een bepaald genre en dan met name de FPS. Maar goed, dat kan ook te maken hebben met algemene mentaliteit in de game industrie. Verder zitten m'n broer en ik wel zo'n beetje op één lijn wat betreft games. Ondanks dat ik nog steeds een zwak heb voor Nintendo en hij meer een Xbox man is, praten we nog regelmatig over toppers van verschillende Consoles. Of dat nou Mega Man 2 is op de NES, Tomb Raider op de PS1, Halo op de Xbox of Skyward Sword op de Wii maakt geen fuck uit. Dus mensen, laten we eens wat anders doen dan alles over één kam scheren of alles in één hokje plaatsen. Je weet wel....Mario Galaxy, NFS Nitro, Far Cry Vengeance...dat zijn Wii spellen toch? Die zijn bij voorbaat slecht, ongeacht hun kwaliteit En zo gaat dat dan...triest....erg triest.

Was er vanaf het begin bij met Xbox.

Wel altijd op lopen schelle toen maar dat was gewoon voor de grap.

Beetje baldadig gedrag.

Tijdje weggeweest sindsdien maar nu weer terug en dat bevalt erg goed.

Erg blij met mijn Xbox.

Wie weet wat de toekomst nog brengen zal.

Zeker niet anti Xbox.

Confusie dan zit je hier toch in het verkeerde topic denk ik zo

Gast
geplaatst: vandaag om 10:29 uur

geplaatst: vandaag om 10:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.