Platforms / Xbox / True Achievements Topic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2020, 10:12 uur
Da's cool, de volgende generatie wordt er gewoon bijgeteld vermoed ik?
0
geplaatst: 7 november 2020, 11:13 uur
Grovonion schreef:
Niet automatisch, dit is een moment opname. Puur ivm de series x/s launch volgende week. Maar dit soort stats zijn sowieso wel te vinden bij TA.
0
geplaatst: 7 november 2020, 11:18 uur
mrdig schreef:
Met de Xbox Series S/X voor de deur besloot TA om even je Xbox verleden tot nu toe samen te vatten in wat leuke stats:
(afbeelding)
Altijd leuk. Ps ergens verontrustend dat mijn meest gespeelde game Minecraft alleen door mijn kids worden gespeeld, speel ik zelf nooit. Lol
Met de Xbox Series S/X voor de deur besloot TA om even je Xbox verleden tot nu toe samen te vatten in wat leuke stats:
(afbeelding)
Altijd leuk. Ps ergens verontrustend dat mijn meest gespeelde game Minecraft alleen door mijn kids worden gespeeld, speel ik zelf nooit. Lol
Gaaf! Hoe kan ik dit bij mij ook zichtbaar krijgen?
0
geplaatst: 1 december 2021, 12:56 uur
12 days of Christmas Xbox Achievement Contest is weer begonnen:
Twelve Days of Christmas 2021 - trueachievements.com
Soort van Achievement Advent kalender dus.
Nog meer die meedoen of ben ik de enige hier
Twelve Days of Christmas 2021 - trueachievements.com
Soort van Achievement Advent kalender dus.
Nog meer die meedoen of ben ik de enige hier
0
geplaatst: 3 december 2021, 14:47 uur
Ik denk dat je de enige bent mrdig. Wel geinig dat ze dit zo doen, maar het ontgaat me wat het nou precies oplevert. Behalve wat extra werk om specifieke achievements te behalen. Of is dat het hele doel juist.
2
geplaatst: 3 december 2021, 18:23 uur
legian schreef:
Ik denk dat je de enige bent mrdig. Wel geinig dat ze dit zo doen, maar het ontgaat me wat het nou precies oplevert. Behalve wat extra werk om specifieke achievements te behalen. Of is dat het hele doel juist.
Lol, ja ik ben hier de enige zo te zien. Maar idee is dus een soort achievement advent kalender. Vanaf 1 tot en met 12 december wordt er elke dag een challenge onthuld. Je hebt dan tot 31 december de tijd om ze allemaal te halen. En als beloning krijg je dan een 'badge' op je trueAchievement profiel. Klinkt niet heel spannend, maar het is altijd verrassend leuk dit soort challenges. Je wandelt dan als het ware door je hele backlog. Vooral omdat ze goed aangeven wat voor jou geschikte achievements zijn voor de challenges. TA weet immers precies wat jij allemaal gespeeld hebt en wat jij nog kan halen qua achievements.
Ter illustratie, die zijn de 1e 3 challenges:
- dag 1: Earn one achievement from a game optimized for the Series X|S
Heb ik gehaald in Assassin's Creed Valhalla
- dag 2: Earn 2 achievements flagged 'stackable'
Heb ik gehaald in Star Trek en Bourne Conspiracy (beide xbox360)
- dag 3: Earn 3 achievements over a 3.0 ratio
Vandaag 1tje gehaald in Forza Horizon 5, nog ff zoeken welke 2 ik nog meer doe maar daar hebben ze dus een hele handige zoekfunctionaliteit voor. Zoeken in je backlog zeg maar.
Morgen wordt dag 4 onthuld etc tot dag 12. Bij challenge/dag 12 moet je dus 12 achievements halen die voldoen aan een bepaalde voorwaarde. (en daar zijn er veel van op TA).
Inmiddels heb ik al aan 27 TA community events mee gedaan de afgelopen jaren en het is altijd weer tof dat je op die manier gevarieerd en leuk in aanraking komt met games uit je backlog. Geeft ook meteen een doel voor als je weer es zit te staren naar je game library en zoiets hebt van: hmm wat zal ik nu es gaan doen
7
geplaatst: 27 december 2021, 18:35 uur
Elk jaar heeft TA wel een leuke persoonlijke stats pagina, dit keer van je persoonlijke 20 jaar Xbox milestones:
MrDig's #Xbox20 Milestones - trueachievements.com
https://i2.trueachievements.com/infog-plats/63417.png
Sensible world of Soccer hierin voorbij zien komen is dan wel weer grappig.
MrDig's #Xbox20 Milestones - trueachievements.com
https://i2.trueachievements.com/infog-plats/63417.png
Sensible world of Soccer hierin voorbij zien komen is dan wel weer grappig.
1
geplaatst: 29 december 2021, 11:56 uur
Lang niet zo indrukwekkend als mrdig, maar dat mag de pret niet drukken.
https://i2.trueachievements.com/infog-plats/733595.png
https://i2.trueachievements.com/infog-plats/733595.png
1
geplaatst: 21 februari 2022, 13:19 uur
Bij Cyberpunk 2077:
Haha ja herkenbaar, zo heb ik ooit es een trial van Tembo the Badass Elephant gedaan jaren terug en 1 achievement geunlocked. Nog spijt van.
Ik speel dan ook 9 van de 10x alleen een game op de Xbox als ik zeker weet dat ik rond de 60 a 70% completion percentage ga halen. Maar voor triple A games die me aanspreken maak ik dan graag een uitzondering. Bij een Gears en Halo met hun massive load aan multiplayer chievos negeer ik de completion percentage bijv. Cyberpunk past ook wel in dat rijtje van games die ik hoe dan ook wil spelen ongeacht de chievos.
Haha ja herkenbaar, zo heb ik ooit es een trial van Tembo the Badass Elephant gedaan jaren terug en 1 achievement geunlocked. Nog spijt van.
Ik speel dan ook 9 van de 10x alleen een game op de Xbox als ik zeker weet dat ik rond de 60 a 70% completion percentage ga halen. Maar voor triple A games die me aanspreken maak ik dan graag een uitzondering. Bij een Gears en Halo met hun massive load aan multiplayer chievos negeer ik de completion percentage bijv. Cyberpunk past ook wel in dat rijtje van games die ik hoe dan ook wil spelen ongeacht de chievos.
0
geplaatst: 21 februari 2022, 14:38 uur
Sowieso zou ik liever alleen achievements willen zien in de trant van moeilijkheidsgraad en skills. En dat mag dan ook nog best een bepaalde level/type armor of weapon , een bepaald bosse battle of een New game+ zijn. Maar voorwerpen zoeken is een grind wat echt zinloos is. Zegt echt niks over je progressie, maar meer dat je gewoon veel te veel tijd over hebt. Bij God of war zie je veel best met een platinum, maar diegene die de game op de hoogste moeilijkheidsgraad de moeilijkste baas kunnen verslaan zijn er amper. Met de meeste achievements heb je amper bragging rights.
1
geplaatst: 21 februari 2022, 15:05 uur
Rujar schreef:
Sowieso zou ik liever alleen achievements willen zien in de trant van moeilijkheidsgraad en skills..
Sowieso zou ik liever alleen achievements willen zien in de trant van moeilijkheidsgraad en skills..
Beetje offtopic maar hierop inhakend: dat maakt TrueAchievements (en TrueTrophies voor Playstation) ook zo leuk, daar kan je echt zien wat ongeveer de waarde is van een gamescore. Zo heb ik iemand in mijn friends list met een gamescore van 1,147,312 maar een TA score van 1,428,844 oftewel een ratio van 1.24. Kijk je verder dan heeft ie 3622 games gespeeld waarvan heel veel met 1 chievo en dus heel veel ratalaika / neogeo achtige games. Helemaal prima natuurlijk als dat je ding is maar zo heb ik ook iemand in mijn friends list met een gamescore van 232,255 maar met een TA score van 543,113, oftewel een ratio van 2.33 en ook nog es een completion percentage van 97.1%. Dus die gast speelt aardig wat moeilijke games en complete ze ook nog allemaal zowat. Maar zoals je zegt: een grind als in vind alle vlaggen in een Asssassin's Creed wordt ook als een moeilijke chievo gerekend terwijl het gewoon veel tijd kost. Al met al geeft het in elk geval wel een beter beeld.
0
geplaatst: 21 februari 2022, 16:22 uur
Die score van TrueAchievements heeft er toch mee te maken hoeveel mensen hem unlocked hebben? Hoe moeilijker de achievement is om te unlocken hoe hoger die score. Waardoor de grind achievement inderdaad hoger scoren. Het geeft wel een beter beeld dan de gamerscore, dat wel.
Persoonlijk vind ik die moeilijkheid achievements lang niet altijd zo fijn. Zo heb je in Halo 5 verschillende dingen die je alleen op Legendary kan pakken/vinden in de game. Maar daar is dan wel weer een achievement aan gekoppeld. Dat als je hem helemaal uitgespeeld hebt op Legendary en dan een achievement krijgt soit. Maar dat er dan nog ruim 10 andere achievements gelocked worden achter Legendary vind ik dan wel weer jammer.
Maar die verzamel of grind achievements resulteren er vaak in dat ik er een guide bij pak.
Uiteindelijk is het ook maar een cijfertje die alleen waarde heeft omdat we er zelfs iets van vinden. Een groot deel van de gamers kijkt er niet eens naar. Zelf merk ik dat sinds ik er wat meer me bezig ben ook wel wat anders games ben gaan spelen. En in het geval van Forza Horizon 5 levert het me nog wat leuke dingen op om te doen bijvoorbeeld. Anders had ik de game al weer weggelegd denk ik.
Maar die achievements van Trials mogen ze van mij wel echt verbannen.
Persoonlijk vind ik die moeilijkheid achievements lang niet altijd zo fijn. Zo heb je in Halo 5 verschillende dingen die je alleen op Legendary kan pakken/vinden in de game. Maar daar is dan wel weer een achievement aan gekoppeld. Dat als je hem helemaal uitgespeeld hebt op Legendary en dan een achievement krijgt soit. Maar dat er dan nog ruim 10 andere achievements gelocked worden achter Legendary vind ik dan wel weer jammer.
Maar die verzamel of grind achievements resulteren er vaak in dat ik er een guide bij pak.
Uiteindelijk is het ook maar een cijfertje die alleen waarde heeft omdat we er zelfs iets van vinden. Een groot deel van de gamers kijkt er niet eens naar. Zelf merk ik dat sinds ik er wat meer me bezig ben ook wel wat anders games ben gaan spelen. En in het geval van Forza Horizon 5 levert het me nog wat leuke dingen op om te doen bijvoorbeeld. Anders had ik de game al weer weggelegd denk ik.
Maar die achievements van Trials mogen ze van mij wel echt verbannen.
2
geplaatst: 21 februari 2022, 18:30 uur
legian schreef:
Die score van TrueAchievements heeft er toch mee te maken hoeveel mensen hem unlocked hebben? Hoe moeilijker de achievement is om te unlocken hoe hoger die score. Waardoor de grind achievement inderdaad hoger scoren. Het geeft wel een beter beeld dan de gamerscore, dat wel.
Ja dat klopt helemaal alleen wordt iets wat echt heel moeilijk is, bijv een no-death run van Ori of al die Unravel levels zonder ook maar 1x doodgaan halen, bijna net zo gewaardeerd als iets wat heel veel tijd kost maar niet echt moeilijk is qua skill. Maar het levelt zich wel wat uit, je ziet op TA eigenlijk meteen wel wat voor type gamer iemand is: een completionist, een zo’n hoog mogelijke gamerscore, zo’n hoog mogelijke ratio, etc…
Zelf ben ik semi completionist.
En ja het zijn maar cijfertjes en betekent helemaal niets maar feit is wel dat achievements het gamen voor mij positief heeft veranderd, ik haal veel meer uit games dan vroeger. TA heeft het nog leuker gemaakt, ook vanwege hun vele ta challenges.
Je moet alleen oppassen dat dit enigszins OCD en compulsief gedrag niet doorslaat. Ik ken ook wel mensen die sommige games echt niet starten als er een broken chievo inzit, of als er teveel multiplayer chievos inzitten of als de chievo lijst te moeilijk is (games met een ratio hoger dan 2 bijv) of als er achievements inzitten met een gamescore niet deelbaar door 5 haha. Zelf betrap ik mezelf ook wel eens op het feit dat ik een game niet start vanwege de achievement lijst maar dat slaat gelukkig niet door.
Wat daartegen goed helpt is trouwens de bean dive op TA: daarbij is het doel om zoveel mogelijk games uit je backlog te starten en bij elk gestarte game minimaal 1 achievement te halen. Zodra je vindt dat je genoeg games hebt gestart stop je de dive en is je doel om je completion percentage drop weer te herstellen. Afgelopen jaar ook 1x gedaan (15 games gestart) en is erg goed bevallen.
3
geplaatst: 22 februari 2022, 09:29 uur
mrdig schreef:
En ja het zijn maar cijfertjes en betekent helemaal niets maar feit is wel dat achievements het gamen voor mij positief heeft veranderd, ik haal veel meer uit games dan vroeger. TA heeft het nog leuker gemaakt, ook vanwege hun vele ta challenges.
Voor mij heeft het ook wel invloed merk ik. Ben de laatste tijd meer bezig met achievements die ik nog wil/kan behalen bij bepaalde games. Zo heb ik mijn backlog en eerder gespeelde games ook al gescand of ik daar nog wat achievements van kan halen.
Zo heb ik onder andere Dishonored verschillende keren doorgespeeld om bepaalde achievements nog te halen. Of ben ik bij The Ezio Collection dus aan het verzamelen geslagen van veren... En nu recent dus Forza Horizon 5 (en ik ga hierna ook weer eens door deel 4 en 3 heen). Ik merk wel dat ik op die manier nog wat extra plezier bij games eruit kan halen. En vaak ook voor de indie games die ik dan nog wel eens volledig wil behalen. Het gevolg is wel dat ik nu dus al tijden zit te twijfelen om Jedi:Fallen Order weer op te pakken om toch af te ronden. Terwijl de game mij zelf eigenlijk niet veel weet te boeien... Ben toch wel gevoelig voor die cijfertjes. Nu met die Cyberpunk 2077 achievements ook weer, dat verstoord de progressie die opbouwde.
Ach ja, het zijn maar cijfertjes. Zolang het niet als werk gaat aanvoelen maar ik me er niet al te druk om. En uiteindelijk gaat het me toch om de games. Hoewel sommige achievements wel erg fijn voelen om te behalen, zoals de Shadow en Clean Hands achievement van Dishonored bijvoorbeeld. Zo wil ik daar ook nog steeds een no-power run doen, puur voor die achievement.
1
geplaatst: 1 december 2022, 09:13 uur
Achievement advent kalender weer van start: Twelve Days of Christmas 2022 - trueachievements.com
Ergens wel de leukste challenge van het jaar, feestje voor je backlog.
Ergens wel de leukste challenge van het jaar, feestje voor je backlog.
5
geplaatst: 20 december 2022, 19:24 uur
Oeh wat stats van afgelopen jaar:
https://i6.trueachievements.com/annualhighlights/2022-ta-63417.jpg?v=12333
https://i6.trueachievements.com/annualhighlights/2022-ta-63417.jpg?v=12333
4
geplaatst: 21 december 2022, 13:05 uur
https://i6.trueachievements.com/annualhighlights/2022-ta-1224065.jpg?v=2847
Geen idee waarom Red Dead 2 er niet instaat though, en waar The Quarry is. Of doet de site het op Achievements ipv uren? (lijkt me logisch gezien de naam maar toch). Het is wel duidelijk dat dit niet mijn Xbox jaar was. (al mijn uren zitten in de Switch).
Wel cool!
Geen idee waarom Red Dead 2 er niet instaat though, en waar The Quarry is. Of doet de site het op Achievements ipv uren? (lijkt me logisch gezien de naam maar toch). Het is wel duidelijk dat dit niet mijn Xbox jaar was. (al mijn uren zitten in de Switch).
Wel cool!
0
geplaatst: 21 december 2022, 14:24 uur
Vindt het sowieso wat karig qua stats eigenlijk. Ook omdat bij de een dus het aantal uren staat en bij andere het aantal gamepass games. Maar ach, beter dan niets denk ik dank maar.
1
geplaatst: 21 december 2022, 14:32 uur
Ja dit jaar wilden ze eigenlijk niet zoveel doen met dit soort stats dus het is een simpele versie, maar wel grappig. En Sinner ik zal je nog ff toevoegen bij ta/Xbox, altijd wel leuk om te zien wat men zoal gamed
0
geplaatst: 21 december 2022, 14:33 uur
legian schreef:
Maar ach, beter dan niets denk ik dank maar.
Maar ach, beter dan niets denk ik dank maar.
Vind ik ook. Ik vind het eigenlijk al leuk dat er iets is. Ik neem aan dat je minstens een xx aantal uur zal gespeeld moeten hebben. En het was bij mij vrij karig dit jaar op de Xbox. Ik denk dat ik met Red Dead, Trek to Yomi en The Quarry de grote titels wel gehad heb, de rest heb ik een paar uur hier of daar gedaan. (en Red Dead ben ik al in 2021 mee begonnen). Dus ik weet geeneens of ik 100 uur haal op de Xbox. Op de Switch kwam ik met een ruwe schatting tussen de 300 en 350 uur aan gisteren toen een vriend me wees op de stats op de Nintendo site.
Ik vind Trueachievements alleszins leuk. Eens wat vaker naar kijken in de toekomst.
0
geplaatst: 21 december 2022, 22:37 uur
Sinner schreef:
Ik vind Trueachievements alleszins leuk. Eens wat vaker naar kijken in de toekomst.
Pas op waar je aan begint, voor je het weet hecht je steeds meer waarde aan die statistieken en ga je nog een echte achievement hunter worden
Het is wel leuk om te zien, helemaal ook als je mede gamemeteraars erop hebt, om te zien wat iedereen zo'n beetje doet. En voor dit soort statistieken ook, vindt dat zelf altijd wel tof om te zien.
1
geplaatst: 21 december 2022, 23:06 uur
legian schreef:
]Pas op waar je aan begint, voor je het weet hecht je steeds meer waarde aan die statistieken en ga je nog een echte achievement hunter worden
]Pas op waar je aan begint, voor je het weet hecht je steeds meer waarde aan die statistieken en ga je nog een echte achievement hunter worden
Haha. Nou ja. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig niet meer zo op Trophies of Achievements kick als een paar jaar terug. Sinds ik mijn Switch heb en daar heel wat uur op speel is dat wat op de achtergrond verdwenen. Maar ik vind het wel nog altijd leuk om te zien inderdaad wie wat speelt en hoeveel tijd e.d andere mensen (die je kent in het dagelijkse leven of op een forum bvb) in welk spel doorbrengt. En tja - het kan best zijn dat het aanzet tot ook weer wat meer achievements te proberen halen. Hoor je me ook niet over klagen. Ik heb het altijd een leuk gegeven gevonden - een extra incentive om net dat beetje meer uit games te halen dan 'gewoon een keertje uit te spelen'. 'Zoek dit, zoek dat' speel of deze of zus manier'. Het is fijn om te kunnen vergelijken met bekenden, en geeft je ook net weer wat meer zin om toch nog een keertje een game te willen doorlopen - en al helemaal als het bijvoorbeeld een wat kortere actie-game is of zo.
Net zoals het bijvoorbeeld erg tof is om bij een Fallout meerdere eindes te hebben of meerdere speelstijlen te kunnen hanteren vind ik Trophies en Achievements toch wel wat toevoegen aan games. Ook al gebruik ik het dan zelf al wel niet zo denderend veel meer. Het zou zo maar kunnen dat je na x aantal jaar toch weer een game opgraaft om wat extra dingetjes te willen halen.
2
geplaatst: 23 december 2022, 08:41 uur
mrdig schreef:
Ja dit jaar wilden ze eigenlijk niet zoveel doen met dit soort stats dus het is een simpele versie, maar wel grappig. En Sinner ik zal je nog ff toevoegen bij ta/Xbox, altijd wel leuk om te zien wat men zoal gamed
Ik heb je ook een request op ta gestuurd, Sinner.
5
geplaatst: 11 december 2023, 23:28 uur
3
geplaatst: 12 december 2023, 09:58 uur
Whoop!
https://i666.trueachievements.com/annualhighlights/2023-ta-63417.jpg?v=142008982E
Disclaimer: Dat Fifa 23 hier pontificaal prijkt is te danken aan mijn zoon
Zelf 1tje maken? #MyYearOnXbox - trueachievements.com
https://i666.trueachievements.com/annualhighlights/2023-ta-63417.jpg?v=142008982E
Disclaimer: Dat Fifa 23 hier pontificaal prijkt is te danken aan mijn zoon
Zelf 1tje maken? #MyYearOnXbox - trueachievements.com
* denotes required fields.