menu

Platforms / PlayStation / Playstation 2 op een HD tv ?

zoeken in:
shadowmaster100
ik ga volgende week ps2 van mijn neefje overnemen,en nu ben ik benieuwd of ik problemen zal krijgen met PAL en-of NTSC games?

hebben jullie daar ervaring mee?

of is er een speciale kabel voor de ps2 om een mooi beeld op HD tv te krijgen?

alvast bedankt


mvg,shadowmaster100


avatar van Hadouken
Een legake PS2 is regio gebonden en dus zal je waarschijnlijk geen NTSC games kunnen afspelen tenzij je een Amerikaanse PS2 hebt.

Verder maakt de TV niks uit, het beeld wordt er niet beter door aangezien de PS2 geen HD ondersteunt. Eigenlijk heb je meer kans dat de game er lelijker uitziet aangezien je alle pixels vergroot ziet op een groot scherm.

284
Als je een omgebouwde PS2 hebt dan kan je natuurlijk gewoon NTSC afspelen vanaf de breedbeeld TV is dit een standaard functie geworden, maar meestal heb je dan voor games die 60hertz zijn een RGB kabel nodig, maar als je de aansluiting voor een S-VSH kabel hebt geeft toch het mooiste beeld.

Rood/Wit/Geel is standaard av kabel audio links, rechts, en video


(afbeelding)

Bij Super VHS wordt de gele kabel vervangen door de zwarte video aansluiting S-VHS.

shadowmaster100
thanx,ik lees vaak op forums dat deze component het beste is,klopt dit?

bol.com | Konig PS2 Component Aansluitkabel 1,8 meter, Konig | Games

alvast bedankt


avatar van wiiplayer
Ik zit nu met hetzelfde probleem

Ik heb net voor het eerst mijn Playstation 2 Slim aangesloten op mijn HD TV (100 hz Full HD) en het beeld is ruk. Veel te wazig. Maar dat had ik ook wel verwacht

Ik gebruik een Rood-Wit-Geel kabel maar heeft iemand hier advies over welke kabel ik moet kopen zodat het er goed uit ziet?

avatar van wiiplayer
Niemand?

AvMerode
Een Component kabel voor ps2, is alleen niet meer op voorraad bij amazon dus je zult het waarschijnlijk ergens anders weg moeten halen, ikzelf heb nog steeds een old school dikke tv met scart, werkt nog steeds het beste met ps2 naar mijn mening.

avatar van wiiplayer
Dat geloof ik best ja. En anders koop ik over een aantal jaartjes nog wel zo'n koelkast tv om de classics weer te spelen.

AvMerode
wiiplayer schreef:
Dat geloof ik best ja. En anders koop ik over een aantal jaartjes nog wel zo'n koelkast tv om de classics weer te spelen.


Ik heb 2 koelkasten, dus als je wilt mag je er 1 overnemen voor een bepaald bedrag, als je er interesse in hebt natuurlijk.

avatar van wiiplayer
Nee ik wacht wel een tijd
Ik vermaak me nu wel met de ps3 uiteraard

AvMerode
Xplorer HDTV misschien helpt dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:09 uur

geplaatst: vandaag om 08:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.