menu

Platforms / PlayStation / PSN games

zoeken in:
Volgens mij is het topic er nog niet, maar ik vroeg me af hoeveel mensen hier nu echt gebruik maken van PSN. Ik vind het namelijk erg leuk om er soms even snel doorheen te lopen om te kijken of er nog iets leuks te verkrijgen is.

Dus welke games heb je? Welke speel je veel en welke blijken een miskoop? Et cetera....

Ik heb op dit moment:

Flower. Game is de prijs waard, gezien de unieke ervaring. Replaywaarde is echter niet zo hoog.

Magic Ball. Leuke game die je ook in multiplayer kunt doen. Heb de trophies 100% en wacht op de volgende uitbreiding.

Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle Cars. Game die vooral tegenvalt in singleplayer maar weer erg leuk is in multiplayer. Ouderwets keten met vrienden a la Mario Kart.

Worms. De klassieker moest ik gewoon even binnenhalen. Hij valt echter tegen, aangezien de game niet echt uitgebreid is.

Penny Arcade episode 1 + 2. Absoluut de leukste games die te verkrijgen zijn. Niet duur voor wat je voor je kiezen krijgt. Puzzels, humor en een lekker sfeertje.

Super Stardust HD. Aardig, maar hij was maar 2 euro met de aanbieding.

Al verwijderd:

Linger in Shadows. Geinige ervaring, maar de replaywaarde is echt 0.

Daarnaast natuurlijk nog een hoop gratis trailers, gratis spelpakketten en thema's gedownload.

Winkelwagentje (moderator)
Super Stardust HD 'aardig'? dat is toch echt wel één van de toppers!

Koop zelf ook regelmatig games uit de Playstation Store. Heb momenteel de volgende spellen:

Super Stardust HD - Geweldige game. Intense shoot-em 'up met prachtige graphics. Aan te raden voor ieder met een PS3.

WipeOut HD - Mooie futuristische racegame. Hoewel het arcade-gehalte erg hoog ligt vereist deze game toch wel de nodige 'driving skills'. Laten die bij mij nou net ontbreken...
Variatie in de vele verschillende speltypen is echter erg leuk.

Blast Factor / Blast Factor: Advanced research - Nogal zo'n verslavende en intense shooter. Zelfs het gebruik van de sixaxis voelt redelijk fijn aan bij deze game. Pasgeleden nog ge-update met de lang verwachtte trophy patch.
Het advanced research expansion pack is wel een stuk pittiger, met name dan de eindbazen.

Pixeljunk Eden / Eden encore - Persoonlijke favoriet. Erg relaxed. Mooie graphics en soundtrack. Meningen over dit spel zijn echter erg verdeeld. Word door de critici goed ontvangen, maar is wellicht niet naar ieder zijn smaak. Ben persoonlijk ook heel benieuwd naar de nieuwe pixeljunk.

Worms - Zoals Hadouken al zei: het is en blijft een tijdloze klassieker, echter is het spel alles behalve uitgebreid.

Söldner-X: Himmelsstürmer - Als fan van klassieke shoot-em 'ups ben ik erg in mijn nopjes met deze game. Zoals deze zie je ze tegenwoordig niet veel meer. Deze side-scrolling shooter loopt over van de nostalgie. Heerlijk dat dit soort spellen nog gemaakt worden!!

Linger in Shadows - De replay-value mag dan wel nul zijn. Hiermee laat de PS3 wel zijn diversiteit zien. Zeker leuk als je een beetje bekend bent met de demoscene.

Brain Challenge - Spel bomvol met logica- en rekenpuzzels zoals je die op de Nintendo Wii zou verwachtten. Aardig, maar meer ook niet.

Pain - Vond deze zelf erg tegenvallen. Na een tijdje had ik het met Pain wel gezien. Uitdagingen en trophies zijn moeilijk (zo niet onhaalbaar).

FlOwer - Goede reviews hebben mij er toe overgehaald om deze te kopen. Leuke ervaring en mooi vorm gegeven, maar daar blijft het bij. Replay value is laag.

Astro Tripper - Was deze bijna vergeten. Heb een beetje een haat/liefde verhouding met deze game. Het spel roept soms de nodige ergernissen bij mij op, de eerste eindbaas is ronduit irritant. De laatste vier levels zijn echter uitdagend en ... best wel leuk.

Verder nog Mainichi Issho op mijn PS3 staan.

De PSN games waar ik het meeste naar uitkijk zijn Pixeljunk Shooter en Fat Princess.

Heb Super Stardust dan ook nog maar heel even gedaan, dus wellicht dat mijn mening veranderd

Ik zelf kijk erg uit naar een nieuwe Penny Arcade. Verder hoop ik dat, als ze weer een PSX game opnieuw uitbrengen, ze er een trophy system aan linken, maar dit is helaas vaak niet het geval.

Ik heb inmiddels enkele nieuwe PSN games:

Pixeljunk Monsters - Eerst de demo gespeeld op de PSP en gelijk verkocht. Tower-defense is niet mijn favoriete genre, maar Pixeljunk Monsters is ontzettend leuk en verslavend. De trophy challenges zijn super en bieden tenminste een beetje uitdaging (dit in vergelijking met andere spellen).

Novastrike - Een nogal chaotische top-down shooter. Zowel qua gameplay als grafisch geen topper. Nog altijd een behoorlijk spel, maar er zijn zoveel betere shmups te vinden op het Playstation Network.

Super Stardust HD Solo + Team - Uitbreidingsset voor Super Stardust HD. De nieuwe spelmodi voegen weinig toe en zijn daarnaast ook nog eens ontzettend moeilijk. Mijn advies: hou het lekker bij het origineel.

Zojuist ook Gravity Crash gekocht. Sinds vandaag eindelijk in de store.

Verder kijk ik erg uit naar de nieuwe Pixeljunk (vanaf 10 december te koop) en de nieuwe Soldner-X.

284
Wipeout HD : Ik was goed onderweg maar op het laats ga je zo snel nat het na een paar weken moeilijk is om die snelheid weer op te pikken, het is wel een aanrader graphics, prijs, muziek/geluid speel plezier alles is in orde bij deze game.

Fat Princess : Dit is echt voor ieder een aanrader leuke multiplayer waar je eigelijk als team moet samen werken, maar door een gebrek aan communicatie je zelf steeds moet improviseren.

Ik zag dat je FFVII kon kopen voor een tientje in de playstation store. Deze week maar effe kopen dan.

Fat Princess staat nog op mijn must-have lijstje, als er een keer een leuke aanbieding komt haal ik hem binnen.

Verder heb ik ook nog .deTuned, die was ik al helemaal vergeten. Vrij matig demoscene product. Hierin kan je de omgeving op psychedelische wijze beïnvloeden. Je kan je eigen muziek afspelen en beïnvloeden, helaas doet het spel dit niet automatisch. Daarmee vervalt ook gelijk het nut van het hele product.

Ik ben van farbrausch beter gewend, en dat was nog gratis ook. Zo hebben ze enkele spectaculaire demo's gemaakt zoals debris en de al wat oudere 64kb demo the product. Leuk om een keer te bekijken.

284
Fat Princess staat nog op mijn must-have lijstje, als er een keer een leuke aanbieding komt haal ik hem binnen.

Dit spel is idd nog best duur, als je na gaat dat ik het zelfde bedrag voor Wipeout HD betaald heb.

Jammer dat die PSN vouchers van 20 euro nergens meer te krijgen zijn, om een of andere vage reden. 50 euro is me wat te gortig, gaat me aanvankelijk alleen om FFVII.

50 euro is ook gewoon bullshit voor een PSN kaart. Het geld groeit me niet op de rug!!

Nijmegen
Ik zie ze vaak genoeg hangen voor 20 toch? Maar je kunt toch ook gewoon even met de creditcard betalen?

shadowmaster100
harm1985 schreef:
Jammer dat die PSN vouchers van 20 euro nergens meer te krijgen zijn, om een of andere vage reden. 50 euro is me wat te gortig, gaat me aanvankelijk alleen om FFVII.

hey harm chek bol.com maar daar hebben ze meer dan genoeg,heb zelf ook daar besteld.

veel succes

Ok, morgen maar eens doen dan. Wel vaag dat ze daar niet uitverkocht zijn. En ik vind het dubieus dat je 1,95 verzending moet betalen voor een 12 cijferige code... heb geen creditcard en dat wil ik zo houden.

shadowmaster100
ja wel een beetje vaag dat verzendkosten ,maar liever 22 euro dan 50 zou ik zeggen.

Dat is ook zo... ben benieuwd. Bij BOl stond gister: 'op werkdagen voor 21:30 besteld morgen in huis', maar ja, met de Pinksteren ertussen... hou jullie op de hoogte en tzt komt er ook nog een serieuze review van FFVII.

kiriyama
Ik heb zelf gister de volgende games gekocht uit de PSN store:

- Braid
- FlOwer
- Heavy Rain: Chronicles 1 (Uitbreiding)

Verder zou ik de volgende ook nog wel willen:

- Metal Gear Solid
- Final Fantasy VII (Heb ik al op schijf maar lijkt me erg leuk om op de PSP te doen.)
- Pixeljunk Eden / Monsters / Shooter
- Dragon Age Origins: Awakening (Maar voorlasnog te duur.)

Mijn kaart is binnen (thanks shadowmaster100 voor de tip) en FFVII staat op de PS3... en dat terwijl er volgens de FRS en GameMania in heel NL geen 20 euro kaarten meer te krijgen zijn...

kiriyama
Nog vier spellen gekocht: (Van de 50E is nu nog 7 cent over. )

- Metal Gear Solid
- Oddworld: Abe's Oddysee
- Linger in Shadows
- Super Stardust HD Compleet (Incl. alle uitbreidingen.)

Linger in Shadows al uitgespeeld en zeer onder de indruk. Hij staat dan ook in mijn top 10. Aan SSHD ook al even begonnen maar daar moet ik nog even mee oefenen, op normal toch wel erg pittig.

284
Linger in Shadows in je top 10 ?

Dta iemand hiervan onder de indruk kan zijn oke, maar je kan die 5/10 minuten toch niet in je top 10 zetten ?

kiriyama
284 schreef:
Linger in Shadows in je top 10 ?

Dta iemand hiervan onder de indruk kan zijn oke, maar je kan die 5/10 minuten toch niet in je top 10 zetten ?

Zoals ik al in mijn recensie schreef mag dit van mij best van de site. Echt een volwaardig game is het niet. Aangezien het echter wel op de site staat behandel ik het zoals elk ander spel en moet ik concluderen dat ik het niveau hoger acht dan bij 99% van de andere spellen die ik heb gespeeld. Vandaar dus dat hij in mijn top 10 staat.

Maar hij mag zoals ik al eerder schreef best van de site gehaald worden. Meer dan een demo is het eigenlijk niet.

284
Daar gaat het mij niet om, maar het staat zo raar dat je het beoordeeld voor wat het is op een schaal van 0 tot 5 is normaal, maar als je deze game op de 6e plaats van je top 10 zet, betekend dus dat dat deze 5 tot 10 minuten beter zijn dan geweldige games die uren duren.

Het is natuurlijk jou top 10, en ook al zet je de game op nummer één dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat je niet geen vier games hebt die beter zijn dan deze 5/10 minuten.

kiriyama
Tja zo goed vind ik die 10 minuten dus. Overigens is 'tijd' bij videogames natuurlijk relatief. Metal Slug 3 had ik ook in een klein uur uitgespeeld en met een spel als tetris kan je net zo lang of kort doen als je zelf wilt. Ik neem zoiets nooit op in mijn beoordeling. Het gaat mij erom wat een spel in de gegeven tijd met me doet.

Overigens hoop ik wel dat het hier niet bij blijft en dat er een volwaardig spel verschijnt met een langere speelduur.

kiriyama
Pas nog gekocht:

- Final Fantasy IX
- Oddworld: Abe's Exoddus
- Hysteria Project

Is er eigenlijk een manier om er achter te komen of en wanneer er nieuwe games voor PSN worden gereleased?

De Playstation Store wordt iedere woensdag geüpdatet. De volledige update van die dag kan je op de dag zelf terug vinden op het Playstation EU Blog.

kiriyama
Oké dan, dacht al dat er zoiets was maar kon het niet vinden. Bedankt, scheelt weer een hoop zoekwerk in de store.

spelfreak
enigste wat ik tot nu toe heb gekocht op psn is first strike maar ben nu aan het twijfelen tussen ff7 ff8 of ff9 wat denken jullie mijn voorkeur gaat uit naar ff7 en ff9

Ik zou bij 7 beginnen en daarna 8 en 9 gewoon ook kopen. Het zijn alle drie toppers die je gespeeld moet hebben.

spelfreak
ok zo zal ik het dan doen want hoe ik het ga doen: ik heb nu nog 5 euro over van first strike kopen bij escalation word dat nog een 5 dus heb ik een spel extra van ff en volgens treyarch gaan er 4 map packs uitkomen en die koop ik toch allemaal dus dan heb ik 2 ff games en als ik ze dan echt super vind koop ik die andere nog wel apart dus we zien:P maar hoor vooral dat VII de beste is en ik dacht altijd IX en toen was ik daar al over aan het twijfelen en toen zag ik dat VIII ook heel aangeraden word dus wist ik het niet meer maar je zegt het zo simpel in volgorde maar ik denk gewoon te moeilijk maar tnx:P

Ach je hoeft ze natuurlijk niet in volgorde te spelen, ze zijn los van elkaar gewoon prima te doen. Alleen deel 7 is wel duidelijk het oudste deel. De lelijke, blokkerige characters zijn ff wennen maar als je eenmaal in het verhaal zit laat t je niet meer los.

In Platforms > PlayStation > PSN aanraders?:

Wat zijn volgens jullie eigenlijk de aanraders op het PSN? Ik moet zeggen dat er zo'n grote keus is (net als op xbox live) en ik wel eens wil weten wat iedereen zijn favorieten zijn. En waarom. (en ja.. het is een beetje een egoistisch topic...ik heb nog 30-40 euro of zo op mijn account en wil het niet ditmaal niet alleen verkwisten aan extra kostuums voor Catwoman en Cammy en bikini's voor Dead or Alive ).

Gast
geplaatst: vandaag om 12:48 uur

geplaatst: vandaag om 12:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.