Platforms / PlayStation / Playstation Trophies
zoeken in:
3
centurion81 (moderator)
geplaatst: 26 maart 2020, 21:54 uur
Ben net even door mn trophies aan het gaan en het is toch echt wel leuk dat bij elke trophy een screenshot gemaakt wordt hoor...Soort automatisch fotoboek met gameherinneringen! 

0
geplaatst: 27 maart 2020, 07:32 uur
Ik heb nog nooit over in mijn leven enige stap ondernomen specifiek gericht op het behalen van een trophy.
Elke die ik heb behaald berust op louter toeval.
Je kan wel zeggen dat deze manier van spelen mij niet zo trekt.
Schijnbaar mis ik iets.
Schijnbaar mis ik iets.
1
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 27 maart 2020, 08:13 uur
Ik heb een beetje haat-liefde verhouding met achievements/throphies... Van de ene kant erg leuk en motiverend om een game verder door te spelen, maar aan de andere kant maakt het gamen tot iets om te halen, wat de joy of gaming for gaming's sake een beetje dreigt te killen.
Ik heb games waarbij ze me aangezet hebben genietbare hard modes en challenges te halen, die ik anders waarschijnlijk had laten liggen. Maar er zijn ook games waarin ik minder lang heb rond geklooid als gekund, omdat er niets meer te halen was...
Ook wel eens gehad dat het demotiverend werkt. Als je ziet dat je een vroege trophy gemist hebt en je er al voorbij bent, kan een eerste playthrough best aankazen. Daarom besloten er pas aandacht aan te schenken na m'n eerste keer uitgamen.
UIteindelijk vind ik ze wel een toevoeging, omdat mijn luiheid die 100% dwang genoeg kan bedwingen
.
Ik heb games waarbij ze me aangezet hebben genietbare hard modes en challenges te halen, die ik anders waarschijnlijk had laten liggen. Maar er zijn ook games waarin ik minder lang heb rond geklooid als gekund, omdat er niets meer te halen was...
Ook wel eens gehad dat het demotiverend werkt. Als je ziet dat je een vroege trophy gemist hebt en je er al voorbij bent, kan een eerste playthrough best aankazen. Daarom besloten er pas aandacht aan te schenken na m'n eerste keer uitgamen.
UIteindelijk vind ik ze wel een toevoeging, omdat mijn luiheid die 100% dwang genoeg kan bedwingen

1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 27 maart 2020, 08:15 uur
Confusie schreef:
Ik heb nog nooit over in mijn leven enige stap ondernomen specifiek gericht op het behalen van een trophy.
Schijnbaar mis ik iets.
Schijnbaar mis ik iets.
Ik jaag ook niet op trophies, maar en passant speel je wel games uit en soms doe je iets tofs in een game dat er ineens een trophy unlockt. Ik was gisteren er zo doorheen aan het scrollen en dan zie je die screenshots en toen dacht ik wel: ow ja, dat was tof!
1
geplaatst: 28 maart 2020, 02:41 uur
Ik blijf het ook nu nog gewoon een leuke toevoeging vinden die trophies en achievements om te zien hoe ver of wat vrienden in hun games behaald hebben. Niet noodzakelijk wel leuk. Wat ik leuker vind is dat er op zowat elke console e.d wel wordt aangegeven hoeveel tijd je in een game hebt doorgebracht. Denk je 'goh, best wel veel Civilization V gespeeld met mijn 160 uur' heeft de nieuwe vriend van een vriendin van je maar liefst 1200 uur in Stellaris. En dan denk ja 'Bart wtf!'. Of in elk Total War spel meerdere 100'en uren. Heeft misschien maar 100 games op Steam, en speelt geen consoles, maar verdorie - hij speelt de games DIE HIJ KOOPT ook echt letterlijk plat. Nu lenen die strategy games zich daar ook wel voor maar toch - hulde dat hij er zoveel plezier uithaalt. Iedere keer dat ik binnenkom bij hun is hij tegenwoordig ook Crusader Kings II aan het spelen (ook 1000+ uren).
0
geplaatst: 17 mei, 17:50 uur
Dag lieve mensen ik heb een vraagje.
Ik wil graag voor de Talos Principle op de Playstation 4 de platinum trophie halen alleen heb ik dit spel op een andere console uitgespeeld en van alle verzamel items één item vergeten waardoor ik de trophie niet heb behaald.
Nu is mijn vraag dus wanneer ik geen save bestand heb van het spel en dus op een nieuwe console een nieuw spel begin blijft de 99% resultaat voor de trophie staan of moet ik alle verzamelitems opnieuw verzamelen?
Ik wil graag voor de Talos Principle op de Playstation 4 de platinum trophie halen alleen heb ik dit spel op een andere console uitgespeeld en van alle verzamel items één item vergeten waardoor ik de trophie niet heb behaald.
Nu is mijn vraag dus wanneer ik geen save bestand heb van het spel en dus op een nieuwe console een nieuw spel begin blijft de 99% resultaat voor de trophie staan of moet ik alle verzamelitems opnieuw verzamelen?
2
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 18 mei, 16:13 uur
UnicornZebra met TestbeeldPrint schreef:
Als het om een offline game zoals Talos Principle gaat dan onthouden de trophies niet waar je bent gebleven, maar deze info wordt in de save data opgeslagen. Alleen bij online games wordt deze data bewaard en is het op andere systemen toegankelijk. Het beste zou zijn om de save data proberen te kopiëren van de andere PS4 naar de huidige, als je die nog hebt.
1
geplaatst: 18 mei, 21:39 uur
Fonzzz002 schreef:
Als het om een offline game zoals Talos Principle gaat dan onthouden de trophies niet waar je bent gebleven, maar deze info wordt in de save data opgeslagen. Alleen bij online games wordt deze data bewaard en is het op andere systemen toegankelijk. Het beste zou zijn om de save data proberen te kopiëren van de andere PS4 naar de huidige, als je die nog hebt.
(quote)
Bedankt voor het antwoord, ik had deel 1 een tijd geleden 100% uitgespeeld inclusief alle verzamel items alleen door een fout in de game kun je de trophie niet behalen omdat er één item precies op de juiste volgorde moet vinden.
Ik was na de lange tocht ook niet meer gemotiveerd om de andere trophies te halen.
Ik heb vorige week Talos twee 100% uitgespeeld en ga hiervan thuis de platinum trophie halen en bij mijn vriendin thuis ben ik vanochtend opnieuw begonnen met deel 1 om ook hiervan de platinum te behalen heb al tweederde gespeeld waarvan ik 100% heb dus over twee weken kan ik weer verder.
2
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 20 mei, 22:00 uur
Games waarbij je PS4 trophies automatisch ook voor de PS5 unlocken.
Zo gauw je de PS5 versie opstart krijg je een regen van trophy pops achterelkaar... Pling pling pling!
Kwam erachter bij Hitman, waar ik ze alle drie geplat heb, duurde dik drie minuten... Lekker een kilo trophy vidz daarna, allemaal van het titelscherm
. Gelijk maar weer terug naar screenshot gezet.
Zo gauw je de PS5 versie opstart krijg je een regen van trophy pops achterelkaar... Pling pling pling!
Kwam erachter bij Hitman, waar ik ze alle drie geplat heb, duurde dik drie minuten... Lekker een kilo trophy vidz daarna, allemaal van het titelscherm

0
geplaatst: 21 mei, 09:10 uur
Dat wist ik niet, je lijst eens doorlopen en snel mijn trophies claimen... of zou ik dat wel doen? Voelt zich een beetje aan als cheaten...
* denotes required fields.