menu

Platforms / PlayStation / Vraag over de PS3

zoeken in:
avatar van Marcellussss
Eternal Thug schreef:
AUB HELP!!!

Bij sommige DVDs krijg ik zwart/wit beeld. Hoe komt dit en hoe kan je gewoon beeld krijgen??


Misschien ondersteund je tv geen NTSC?

avatar van Shinobi
Denk eraan dat games voor de PS3 regio vrij zijn en je dus gewoon wat voor de Japanse markt bedoeld is kan spelen. Maar de eventuele content die je voor het spel zelf kan downloaden is wel alleen voor de Japanse markt beschikbaar.

Blu-ray dvd's zijn wel regio gebonden, dus waarschijnlijk dat je met een geïmporteerde DVD te maken hebt.

Taken
Ik heb twee vraagjes.

- Is er al wat meer nieuws om de PS3 940Gb) backwards compatible te maken met PS2 games ?

- Waneer ik meerdere albums van een arties wil opslaan op mijn HDD krijg ik de artiest en daarna alle nummers van alle albums.
Ik wil net zoals op de PC een map met eerst de albums en daarna pas de nummers.

het is bij heel weinig dvds dat die zwartwit geeft

eigenlijk alleen import dvds, maar dan hoort de ps3 te zeggen, regio niet beschikbaaf

had t zelfde probleem ook op gewone dvd speler

avatar van Rujar
Taken schreef:


- Is er al wat meer nieuws om de PS3 940Gb) backwards compatible te maken met PS2 games ?
.
Vind het sowieso erg maf dat er bij die ene versie geen PS2 spellen gespeeld kunnen worden. Trouwens wel PS1.

avatar van ps3me
Ik heb een vraagje.

Ik heb veel geruchten gehoord dat de sony playstation 3 na 1.5 jaar defect raakt omdat dan de Blu-Ray lamp het zou begeven! Dan val je dus buiten je garantie... en is je ps3 kapot.. Heeft iemand hier een antwoord op of dit slechts een gerucht is of dat het waarheid is?
Ik ben namelijk nogal bang om mijn ps3 van destijds 470 euro te verliezen door zoiets!

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Als de blu-ray lamp het al na 1,5 jaar begeeft mag je verwachten dat het gratis gerepareerd wordt ook al heb je geen garantie meer. Zo'n duur apparaat hoort het gewoon langer te doen dan 1,5 jaar.

avatar van Rujar
Volgens mij heb je ten alle tijden 2 jaar fabrieksgarantie (wet)

avatar van ps3me
het systeem heeft maar 1 jaar garantie... dat staat in de garantie voorwaarden. Daarna kan je het alsnog laten repareren, maar dan moet je ervoor betalen!

avatar van Marcellussss
Is inderdaad maar één jaar. Zou je de garantie kunnen verlengen?

avatar van ps3me
weet ik niet, maar ik maak mij wel zorgen over het feit dat ik dan straks met een kapotte ps3 zit... die toen 470 heeft gekost..

avatar van Donkerwoud
Was hier niet een item over in Radar? Volgens mij is er afgedongen dat je ten alle tijden de Playstation moet kunnen laten repareren bij een technisch mankement. Ik zoek het even op.

avatar van ps3me
oke, dankjewel!

avatar van pascal83
Ik sta op het punt om tweedehands een ps3 te kopen. Nu ga ik de ps3 uiteraard testen bij de verkoper.
Zijn er zaken waar ik extra op moet letten? Moet ik bijvoorbeeld extra opletten of online alles het doet? Iemand vertelde mij namelijk dat een omgebouwde ps3 niet op het Sony netwerk kan komen bijvoorbeeld.

avatar van killer7
pascal83 schreef:
Ik sta op het punt om tweedehands een ps3 te kopen. Nu ga ik de ps3 uiteraard testen bij de verkoper.
Zijn er zaken waar ik extra op moet letten? Moet ik bijvoorbeeld extra opletten of online alles het doet? Iemand vertelde mij namelijk dat een omgebouwde ps3 niet op het Sony netwerk kan komen bijvoorbeeld.


Uiterraad kijken als hij het doet, en als die gene hem op het internet heeft aan gesloten kun je kijken of het werkt, maar dat is niet zo belangrijk. want die account gooi je er toch weer af omdat hij dan niet op jou naam staat.

verder is het belangrijk als alles kompleet is, kabels en eventueule boekje van de ps3 kan makkelijk zijn. en de controller kabel niet te vergeten wordt nog weleens vergeten.

En een omgebouwde ps3 bestaat niet, linux kan er op zitten maar dat wordt onder steund door sony.

Taken
De HDMI ingang van de PS3 is die universeel of playstation only ?

Die van Sony zijn namelijk 20 euro, dus vandaar mijn vraag of er ook andere HDMI kabels op de PS3 passen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Iedere HDMI kabel past gewoon op je Playstation 3.

Taken
Oke super, de aansluiting voor de scart kabels hadden altijd een speciale aansluiting dus vandaar.

Bedankt.

avatar van Rujar
BTW

Nu de marges op een HDTV of HD camcorder teruglopen hebben sommige detailhandelaren een manier gevonden om producten te verkopen met een zeer hoge winstgevendheid: extreem dure HDMI kabels.

Helaas is de kennis bij de consument over HD TV en verwante producten nog steeds minimaal en daar wordt door de winkeliers slim op ingespeeld onder het motto “koop vooral een dure HDMI kabel”. Wij zetten grote vraagtekens bij deze ontwikkeling en we hebben tot nu toe geen zichtbare verschillen kunnen ontdekken tussen de schreeuwend dure en fraai verpakte kabels van bijvoorbeeld Monster cable en zorgvuldig gefabriceerde 5 tot soms wel 30 maal goedkopere kabels. Dat laatste geldt vooral bij kabels met een beperkte lengte maar juist die zijn het meest populair.

Vara’s Kassa heeft soortgelijke ervaringen opgedaan bij een onderzoek naar verschillen bij HDMI kabels van 1,5 meter varierend in prijs van 4 Euro tot maar liefst 140 Euro.

De conclusie van vier studenten Elektrotechniek was dat alle drie onderzochte HDMI kabels optimaal functioneerden. Hun conclusie was dan ook dat een betaalbare korte HDMI kabel zeker zo goed was als een extreem dure kabel. Verschillen werden pas duidelijk bij kabels met een lengte van meer dan 5 meter en dat is een lengte die zelden aangeschaft wordt door kopers van een HDTV.

Ook werd door het onderzoek de mythe van de gouden stekkers onderuit gehaald omdat vergulde stekkers eigenlijk alleen zinvol zijn bij een analoog signaal. HDMI wekt met een puur digitale overdracht van het signaal.

“Aan gouden stekkers heb je niet zoveel. Gouden stekkers gaan oxidatie tegen en zorgen voor een betere geleiding. Betere geleiding is vooral belangrijk bij een analoog signaal zoals bij dure audio-apparatuur. HDMI maakt gebruikt van een digitaal signaal. Dan heb je niks aan gouden pluggen. Bij een digitaal signaal heb je wél of geen beeld. En de afscherming, waar verkopers over praten in de winkel, is pas belangrijk als je een lange afstand moet overbruggen van 5 meter of meer. Dan loop je het risico dat het beeld wegvalt met een goedkope kabel. Maar de gemiddelde Nederlander heeft zijn DVD-speler direct onder zijn televisie staan, dus is een kabel van anderhalve meter voldoende”, aldus Walter Holweg docent Elektrotechniek aan de Hogeschool Windesheim.

Uiteraard blijft het zaak om er goed op te letten dat een kabel kwalitatief goed geproduceerd is maar het is duidelijk dat het vooral bij korte kabels vaak niet loont om de hoofdprijs te betalen.

Bron: Vara Kassa

avatar van rpger
Ja dat wist ik al lang, ik heb zelf in een grijs verleden in een computerwinkel gewerkt en we moesten altijd proberen een kabel mee te verkopen met bv een printer, op HP printers zat bv één gulden marge, daar verdiende we helemaal niks op, maar de kabel koste 14,95 en kochte we voor 80ct in. Op de PS3 word ook vrijwel geen marge gehaald door winkels, ze proberen dat op te lossen door idd kabels mee te verkopen met een broodje aap verhaal over kwaliteit.

Zelfde geld voor die mooie digitale audio coax kabeltjes, 30 euro bij Correct voor een 2m "afgeschermde" "digital audio Hi Fi Surround" cable in een mooi plastic verpakking. Ik lach me stuk, is niks anders dan een digitaal signaaltje over een koperkabeltje, pak een oude tulp stekker, of een tulp stekkertje van een paar centen uit een graaibak, trek er 1 kabeltje af en je hebt hetzelfde.

avatar van Rujar
Gewoon een optisch kabel er in knallen dan heb je nergens last van Scheelt ook een hoop stekkers.

In Platforms > PlayStation > Hoe ps3 aansluiten op versterker.:

Ik heb een sony BDV-L600 gekocht. Hoe aan te sluiten voor het beste geluid.
Via HDMI rechtstreeks in de versterker of via een optische kabel van ps3 naar versterker.
Heb er weinig verstand van.
Alvast bedankt.

Taken
optische kabel

Gast
geplaatst: vandaag om 14:56 uur

geplaatst: vandaag om 14:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.