Platforms / PlayStation / PlayStation 5 Pro
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september, 20:34 uur
https://www.techpowerup.com/img/v9HcOWKlxfd7xZn2.jpg
https://dotesports.com/wp-content/uploads/2024/09/PS5-Pro-30th.jpg?w=1200
Donderdag 26-09 gaan de pre orders van start.
Lees hier op games meter weinig over de gedachten van deze pro en anniversary editions. Wat denken jullie, is de upgrade het waard?
Ik ben geen PS fanboy, maar die anniversary editions zien er wel gaaf uit.
Ik twijfel nog om te upgraden, want die prijs
https://dotesports.com/wp-content/uploads/2024/09/PS5-Pro-30th.jpg?w=1200
Donderdag 26-09 gaan de pre orders van start.
Lees hier op games meter weinig over de gedachten van deze pro en anniversary editions. Wat denken jullie, is de upgrade het waard?
Ik ben geen PS fanboy, maar die anniversary editions zien er wel gaaf uit.
Ik twijfel nog om te upgraden, want die prijs
0
geplaatst: 23 september, 21:50 uur
800 euro, geen discdrive, geen grote voordelen voor als je een PS5 al bezit.
Dus nee, geen interesse.
Dus nee, geen interesse.
0
geplaatst: 23 september, 22:03 uur
Nou er zijn best wel wat meningen voorbij gekomen in een bepaald topic (vergeten welke though). Die waren zowat allemaal negatief. Nu bezit ik zelf geen PS5 (PC kan ik de meerderheid ook op draaien) en zie ik mezelf al helemaal geen geen PS5 PRO in huis halen voor bijna 1000 euro (inclusief de drive, stand en een tweede joypad...).
Zeker niet met de Switch 2 in aantocht.
Dan wacht ik liever tot een eventuele PS6. (Als ik daar al interesse in heb).
Ik vermoed ook niet dat die extra horsepower bizar veel gaat uithalen, aangezien alle games toch op de standaard PS5 moeten draaien. Je zal best voor een deel games patches krijgen, maar voor het grootste gedeelte denk ik niet dat dit gebeurt.
Maar tja...als je het geld hebt? Zou ik ook gewoon met mijn gutfeeling gaan tbh.
Zeker niet met de Switch 2 in aantocht.
Dan wacht ik liever tot een eventuele PS6. (Als ik daar al interesse in heb).
Ik vermoed ook niet dat die extra horsepower bizar veel gaat uithalen, aangezien alle games toch op de standaard PS5 moeten draaien. Je zal best voor een deel games patches krijgen, maar voor het grootste gedeelte denk ik niet dat dit gebeurt.
Maar tja...als je het geld hebt? Zou ik ook gewoon met mijn gutfeeling gaan tbh.
0
geplaatst: 23 september, 23:04 uur
De PS5 pro is gewoon een cashcow om het nog een jaar of 3 te rekken tot de PS6. Tegen die tijd krijgt Sony mijn geld weer, tenzij ze er opnieuw een bizar duur discloos ding van maken.
Sinner bedoelde trouwens het gamenieuws van de dag topic, daar hebben we het over de Pro gehad. Niemand had interesse geloof ik.
Sinner bedoelde trouwens het gamenieuws van de dag topic, daar hebben we het over de Pro gehad. Niemand had interesse geloof ik.
1
geplaatst: 24 september, 09:38 uur
-marco- schreef:
De anniversary edition ziet er tof uit (mooier dan de base imo), maar net zoals bij elke limited skin edition is het niet aan mij besteed. De meerwaarde van de pro moet ik nog maar zien. Wat ze voor zover hebben laten zien zie ik eigenlijk geen verschil. Leuk dat er wat poppetjes meer gedetailleerd zijn in de achtergrond of dat de ray-tracing wat mooier is. Maar dat zijn dingen die ik toch niet zie tijdens het gamen. Leuk is wel dat je dat natuurlijk kan hebben met 60fps (iets wat ze bij de release van de normale volgens mij ook al beloofde). Maar ik ben daar niet de doelgroep voor merk ik, graphics boeien mij een stuk minder. En dat is toch wel de focus voor gamers en devs merk ik.
afgezien daarvan is de prijs natuurlijk lachwekkend. Dit is Sony ten tijde van de PS3, niet voor de gamers maar voor hun portefeuille (voordeel van marktleider zijn, je kan bijna alles wel maken). Als je je games op discs wilt spelen (of blu-rays wilt kunnen kijken en dergelijke) en hem staand wil hebben zit je al op zo'n €1.000,- De gewone Ps5 kost bijna de helft...
Er zal ongetwijfeld een doelgroep voor zijn, maar ik ben echt benieuwd hoe goed deze gaat verkopen.
Sinner schreef:
Ik vermoed dat we eenzelfde situatie krijgen als bij de Xbox One X waarbij verschillende games (vooral first party) dus wel updates kregen om van die betere hardware gebruik te maken. Maar het gros er dus niets mee doet. En dat was qua hardware een grotere stap dan deze volgens mij.
1
geplaatst: 24 september, 21:36 uur
Het is zeker waar dat de upgrade minimaal is en de ps5 nog prima door kan. Maar ik heb echt de tik, dat ik altijd het nieuwste en “beste” wil hebben zucht
0
geplaatst: 24 september, 21:42 uur
En die 30th anniversary editie, moest je die kunnen bemachtigen, gaat ook zijn waarde minstens blijven houden. Als die "keuze" er niet zou zijn zou ik wel helemaal niet overwegen momenteel de PS5 Pro aan te schaffen. Nu laat ik het lot beslissen, of beter de scalper-bots.
Iemand gezien wanneer die daadwerkelijk te bestellen gaat zijn? 0:00 op 26/9 of een ander tijdstip?
En heb ik het juist begrepen dat die ook in Belgie via playstation-direct te bestellen gaat zijn?
Iemand gezien wanneer die daadwerkelijk te bestellen gaat zijn? 0:00 op 26/9 of een ander tijdstip?
En heb ik het juist begrepen dat die ook in Belgie via playstation-direct te bestellen gaat zijn?
0
geplaatst: 24 september, 22:12 uur
-marco- schreef:
Het is zeker waar dat de upgrade minimaal is en de ps5 nog prima door kan. Maar ik heb echt de tik, dat ik altijd het nieuwste en “beste” wil hebben zucht
Het zal ongetwijfeld een uitstekend apparaat zijn voor komende jaren en als het geld en het gebrek aan een disc je niet boeit, lekker halen. Aan de kwaliteit zal het niet liggen en je zal je games net wat sneller en mooier krijgen dan de rest. Ik heb het er niet voor over, maar ik gun het de liefhebbers van harte.
1
geplaatst: 24 september, 22:43 uur
Dat er geen disc drive bij zit is voor mij niet boeiend. Al mijn ps5 games zijn digitaal
Grovonion Tijdstip vooralsnog onbekend, hoop dat er iets over gezegd gaat worden vannacht in de State of Play.
Pre orders gaan idd via de officiële PlayStation direct site.
Ik zal (prijs afhankelijk) proberen de pS5 pro anniversary te bemachtigen, maar die oplage is zo klein, dat ik mijn kansen klein acht.
Jammer dat het een bundel is, waar de Dual Sense Edge bij zit. Zal de prijs alleen maar hoger doen uitvallen.
Grovonion Tijdstip vooralsnog onbekend, hoop dat er iets over gezegd gaat worden vannacht in de State of Play.
Pre orders gaan idd via de officiële PlayStation direct site.
Ik zal (prijs afhankelijk) proberen de pS5 pro anniversary te bemachtigen, maar die oplage is zo klein, dat ik mijn kansen klein acht.
Jammer dat het een bundel is, waar de Dual Sense Edge bij zit. Zal de prijs alleen maar hoger doen uitvallen.
0
geplaatst: 24 september, 23:35 uur
-marco- schreef:
De enige kans gaat zijn om precies na de eerste seconde dat het online komt toe te slaan. Ik vermoed dat ze daarna al snel weg zijn. Daarom is het zo belangrijk te weten wanneer dat is...Ik zal (prijs afhankelijk) proberen de pS5 pro anniversary te bemachtigen, maar die oplage is zo klein, dat ik mijn kansen klein acht.
Prijs schat ik op 1100€
0
geplaatst: 26 september, 10:03 uur
niet dus, ik denk dat het om 10:00 lokale tijd was begonnen. Om 9:06 was er nog niks te zien.
En de PS5 Pro bundel kostte inderdaad 1099€. Maar om 10:09 was 'm al uitverkocht. Dat vermoed ik toch, omdat de controllers wel nog te bestellen zijn.
Had ik je bericht niet gezien dan was ik om 10:00 al klaar en aan het wachten. Erg stom van me...
En de PS5 Pro bundel kostte inderdaad 1099€. Maar om 10:09 was 'm al uitverkocht. Dat vermoed ik toch, omdat de controllers wel nog te bestellen zijn.
Had ik je bericht niet gezien dan was ik om 10:00 al klaar en aan het wachten. Erg stom van me...
0
geplaatst: 26 september, 11:05 uur
Ja idd, balen. Mij ook niet gelukt de anniversary edition te bemachtigen ( worden al aangeboden op EBay 3000,- )
Ik heb wel de “normale” PS5 pro besteld.
Ik heb wel de “normale” PS5 pro besteld.
0
geplaatst: 26 september, 11:33 uur
Ik heb enkel de 30th anniversary controller besteld. De PS5 pro komt voorlopig niet in huis. Ik had mijn zinnen gezet op de speciale editie, maar zo is het ook ok, heb ik me 1000€ gespaard
* denotes required fields.