menu

Platforms / PlayStation / PS VR

zoeken in:

avatar van Grovonion
Ziet er inderdaad zeer goed uit! Weeral een product dat iedereen wil, niemand gaat kunnen kopen en scalpers weer terug op het plan roept. Joepieeee..euh.

avatar van Sinner
...en de grote vraag wat mij betreft - gaat dit ding ook backward compatible zijn met de oude VR games zoals Resident Evil 7 of Until Dawn Rush of Blood? Dan heb je alleszins al iets te spelen - in het geval je weer een product krijgt dat behoorlijk duur gaat zijn en waar amper 'grote games' op uitkomen.

Overigens zal ik denkelijk met mijn epilepsie ook hier wel weer voor moeten passen. Hoewel ik zonder problemen en met veel plezier mijn testritjes gedaan heb met de eerste VR (en bovenstaande games) zie ik me geen 2-3 uur sessies overleven zonder dat ik dit overleef.

avatar van Nomak
Misschien eerst eens ervoor zorgen dat mensen zich een PS5 kunnen aanschaffen..

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Nomak schreef:
Misschien eerst eens ervoor zorgen dat mensen zich een PS5 kunnen aanschaffen..


Volgens mij is dat niet iets waar Sony voor kan zorgen, is n probleem van de hele industrie. Je kunt moeilijk je hele planning voor deze generatie daarom maar op de lange baan schuiven lijkt me toch

avatar van Nomak
centurion81 schreef:
Volgens mij is dat niet iets waar Sony voor kan zorgen, is n probleem van de hele industrie. Je kunt moeilijk je hele planning voor deze generatie daarom maar op de lange baan schuiven lijkt me toch
Lijkt me ook niet handig als iedereen pas een PS5 kan aanschaffen een jaar of twee voor de release van de PS6. Want daar lijkt het wel op aan te sturen met dit tempo...

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Nomak schreef:
(quote)
Lijkt me ook niet handig als iedereen pas een PS5 kan aanschaffen een jaar of twee voor de release van de PS6. Want daar lijkt het wel op aan te sturen met dit tempo...


Eensch, daarom zei ik ook planning voor deze generatie
PSVR2 is onderdeel van deze gen, PS6 is weer de volgende gen.

avatar van Rujar
Nomak schreef:
Misschien eerst eens ervoor zorgen dat mensen zich een PS5 kunnen aanschaffen..


Ik raad je aan via Tweakers af en toe te kijken (daar heb ik ook die van mij gehaald). Ja je betaalt altijd meer (100-150 euro) maar niet zoveel als je ziet op internet vanaf 800 euro. (de echt scalpers) Er zijn er meer dan genoeg te krijgen.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
PlayStation®VR2 | The next generation of VR gaming on PS5 | PlayStation (US)

Hier alle info, en je kunt je aanmelden voor nieuwsbrief, o.a. met heads up om tzt vroeg een pre order direct via Sony te kunnen plaatsen!


avatar van legian
Oeh dat is toch wel weer tof spul. Vind het nog steeds jammer dat Microsoft daar verder niets mee doet. Helemaal gezien mijn PC het niet echt gaat behappen, nog ik ruimte ervoor heb in mijn werkkamer. Ben benieuwd of dit wat zoden aan de dijk gaat zetten voor VR gaming. Blijft leuk spul.

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Momenteel is er een aanbieding: voor 300 euro krijg je een VR pack met de laatste PS4 VR, move controllers en 5 games. Verre van goedkoop, maar een stuk goedkoper dan wat je voorheen voor dezelfde content betaalde.

avatar van -marco-
PS VR 2 heeft een releasedatum en prijs

22-02-23
599,- voor een basis set
650,- met Horizon Call of the mountain
50,- voor VR sense controller charging station

Bron:
PlayStation VR2 launches in February at $549.99  – PlayStation.Blog - blog.playstation.com

avatar van Sinner
Da's best wel weer aan de hoge kant. Voor een PS5 en VR set betaal je dus al makkelijk iets van 1200 wil je de hele mikmak met een spelletje. Ik heb geen idee wat een degelijke VR set kost voor de PC (en of daar uberhaupt DEGELIJKE games voor zijn) maar je moet het er maar voor over willen hebben.

Aan de andere kant - had ik het geld voor de hele setup en geen epilepsie (want ik heb geen idee wat bij langdurig gebruik de uitwerking hiervan is hierop) dan zou ik eventueel wel toehappen. Ik vond bepaalde games op de PS4 toch echt wel ontzettend leuk om te doen op die manier (die Until Dawn shooter, Resident Evil 7).

Het blijft toch echt wel een beetje een afweging imo. Benieuwd hoeveel mensen gaan toehappen en hoeveel games hiervoor specifiek ontwikkeld gaan worden.

avatar van Grovonion
Wat mij zuur opstoot is dat die zelfde set in US slechts $549 kost. En dat terwijl de FX ongeveer hetzelfde is.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Mja, schrik niet eens zo van de prijs. Ik dacht dat ik deze day 1 zou halen, maar door tijdgebrek en de hoeveelheid gewone games die ik graag wil spelen schuif ik 't toch op de iig middellange baan

avatar van Sinner
centurion81 schreef:
schuif ik 't toch op de iig middellange baan


...dus afwachten tot er ook daadwerkelijk games voor verschijnen die de moeite zijn om hardware van 500+ euro aan te besteden?

Of hoe zie je een middellange baan? Want ik vrees dat mijn middellange baan...wellicht een meerjarenplan is.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Sinner schreef:
(quote)


...dus afwachten tot er ook daadwerkelijk games voor verschijnen die de moeite zijn om hardware van 500+ euro aan te besteden?

Of hoe zie je een middellange baan? Want ik vrees dat mijn middellange baan...wellicht een meerjarenplan is.


Ja paar jaar opschuiven denk ik!

avatar van Sinner
Ok. Zoals gezegd ben ik erg benieuwd wie en hoeveel man gaan toehappen. Zeker aangezien het feit dat de PS5 nu pas echt zowat langzaam verkrijgbaar begint te worden voor de meute. Is er iemand die er echt behoefte aan heeft of niet. Want het is toch een behoorlijke prijs voor een niche product.

...en het probleem blijft natuurlijk...happen niet genoeg mensen toe, worden er geen games voor ontwikkeld en blijft het niche. Dus het zal me heel erg benieuwen hoe VR zich gaat verhouden ten opzichte van de vorige generatie op de PS.

Al helemaal als ik dat drama van de Kinect op de Xbox One in het achterhoofd houd. Dat was me toch wel een van de grootste blunders / missers die ik in jaren gezien heb. Blij dat ze daar niet opnieuw zijn mee afgekomen in de huidige gen.

avatar van Manny Calavera
De prijs boeit me niet zo, maar ik heb weinig met VR. Leuk voor een kwartiertje, niet voor hele games. Gamen is voor mij ontspannend zitten, niet voor een tv staan springen en zwiepen.

De enige VR game die ik graag zou spelen is die Half-Life versie van een jaar geleden ofzo.

avatar van Sinner
Je hoeft ook niet te zwiepen. Je kan best zitten met een controller. Of in het geval van racing games met een stuur. Dat is niet zo een punt. Het is niet net alsof elke game staande dient gespeeld te worden met motion controls. Until Dawn Rush of Blood is bvb perfect te spelen op een stoel met de motion controls. Aangezien je in een karretje zit. Resident Evil 7 dacht ik dat we ook met de controller hebben gedaan (al ben ik daar niet 100% zeker meer van - dat is al een paar jaar terug - ik weet enkel nog dat het wel een hele immersie gaf met het ding op je hoofd), laat staan de racing games met 360 graden (of 180 graden) zicht. Wat ook ideaal lijkt voor space shooters of iets als Ace Combatof dergelijks.

avatar van Manny Calavera
Ach, ik oordeel ook wat generaliserend. Maar het trekt me niet. Wie weet in de toekomst wel. Ik zou Fifa in VR wel eens willen ervaren. Of Mario Kart.

avatar van -marco-
Net een mail gehad van Sony dat ik ben geselecteerd voor de pre order van PS VR2

avatar van Grovonion
Sinner schreef:
Je hoeft ook niet te zwiepen. Je kan best zitten met een controller.
Ik heb nog geen enkel VR game staande gespeeld. Helemaal niet nodig.

avatar van -marco-
BAM de PS VR2 horizon bundel en charge station voor de grips zojuist besteld

Nu geduldig wachten tot eind februari 2023

avatar van -marco-
Mijn voorlopige conclusie PS VR2:

Het heeft 4K lenzen en een 120 refresh rate, toch valt de scherpte me erg tegen en had ik het mooier verwacht. Het Mura effect is constant aanwezig en blijft mij opvallen. Sweet spot, gewenning of niet, deze genoemden zijn een feit en zal gedurende het gebruik blijven.
Wel moet genoemd zijn, dat de een gevoeliger is voor het Mura effect dan de ander

Scherpte is ook niet optimaal, wederom ondanks sweetspot of niet. De games moeten opofferingen maken en de focus ligt dan ook op waar je kijkt, wat er dan over het algemeen prima uitziet.

Het aanbod van games is tevens (nog) niet optimaal. Enkel GT7 steekt er met kop en schouders bovenuit imo. Horizon en RE zijn tevens noemenswaardig, maar vooralsnog is het aanbod karig.

Positief is het draagcomfort en gemak. Aansluiten en gaan. Tevens met bril is de headset prima te dragen.

Motion sickness en warmte/zweten zijn bij mij, gelukkig, enkel bij de eerste ervaring gebleven, maar ook dit verschilt per gebruiker.

Rechtvaardigt dit alles het enorme aanschafbedrag? In mijn geval 700,- ( Horizon bundel en charge station )
Om eerlijk te zijn NEE.
Ja de hardware is het technisch gezien waard, maar bovengenoemde “nadelen”, zijn en blijven aanwezig.

Tevens is het chargestation niet optimaal in gebruik. Geen led mbt hoeveelheid sap in de controllers en plaatsen ervan blijft een secuur dingetje.

Heb in begin getwijfeld, de VR2 en chargestation te retourneren, maar de 1 Max 2 uur (genoeg voor mij per keer) durende speelsessies blijven, ondanks de tekortkomingen, wel gaaf en fun.

Hopelijk (geen garantie bij Sony ) brengt de VR2 wat mooie dingen in de toekomst, maar dat zal vooral afhangen van de verkoop aantallen.


avatar van Grovonion
Gran Turismo op VR2 ziet er echt wel cool uit. Vroeg of laat gaat VR2 ook bij mij in huis komen, als Sony en de markt-omstandigheden het toelaten.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
Gran Turismo op VR2 ziet er echt wel cool uit. Vroeg of laat gaat VR2 ook bij mij in huis komen, als Sony en de markt-omstandigheden het toelaten.


Same

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Mijn VR was een tijdje terug stuk gegaan en er waren plannen de nieuwe te kopen, maar er is geen backwards compatibility? Ook geen gratis PS5 upgrades, dus ik heb tot het grootste gros van mijn VR games geen toegang. Dan koop ik liever die oude VR bril weer. Het is ongeveer 1/3 van het prijskaartje en er is aanzienlijk meer content.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:10 uur

geplaatst: vandaag om 22:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.