menu

Platforms / PlayStation / PS1 / PSX Topic

zoeken in:
avatar van mrdig
Opmerking van moderator: hier bestond nog geen topic voor, from there

Bij Tom & Jerry in House Trap:

Duke Nukem schreef:
Een grappig spel voor de fans van de Tom & Jerry cartoons. In sommige levels moet je elkaar de hersenpan inslaan maar in andere levels moet je een bepaalde opdracht om het eerst vervullen, bijvoorbeeld Spike de hond wakker maken met een trompet en andere instrumenten. Leuk (vooral de multiplayer mode inderdaad)!


Leuk om al je posts bij veel ps1 games te lezen, zelf heb ik in m’n jeugd nooit een ps1 gehad dus zo kom ik nog wat te weten, deze game kende ik dus ook niet en lijkt me best grappig, wellicht es 2e hands scoren.

avatar van Duke Nukem
mrdig schreef:
Leuk om al je posts bij veel ps1 games te lezen, zelf heb ik in m’n jeugd nooit een ps1 gehad dus zo kom ik nog wat te weten, deze game kende ik dus ook niet en lijkt me best grappig, wellicht es 2e hands scoren.

Er is enkele jaren geleden een PlayStation Classic uitgebracht, dat is een kleinere PS console met 20 vooraf ingeladen spelletjes. Zelf heb ik de PSone gekocht nadat mijn oude PlayStation niet meer werkte. Leuk om de oude classic games op terug te spelen!

2de hands kun je tegenwoordig voor een klein prijsje gemakkelijk een oude PS console op de kop tikken. Sommige PS1 games kun je trouwens ook op de PS2 en PS3 spelen, maar let op want sommige spellen draaien daar niet op!

avatar van mrdig
Ja de PlayStation (mini) classic heb ik en heb een jaar terug ook een originele ps1 inclusief een paar games erg goedkoop op de kop getikt. Afgelopen jaar wel een paar ps1 games 2e hands gekocht ook. Maar zoals ik zei: ik ken de ps1 game library verder niet goed dus handig om je berichten wat te volgen om zodoende inspiratie op te doen.

Wat is je all time top 10 ps1 games eigenlijk?

avatar van Duke Nukem
mrdig schreef:
Wat is je all time top 10 ps1 games eigenlijk?

Leuke vraag! Zomaar uit het hoofd zou ik zeggen:

1. Medal of Honor
2. Crash Bandicoot: Warped
3. Crash Team Racing
4. Tomb Raider II
5. World Championship Snooker
6. Tekken 3
7. Tony Hawk's Pro Skater 2
8. Driver
9. Toca World Touring Cars
10. Colin McRae Rally 2.0

Eervolle vermeldingen:

11. UEFA Champions League
12. Need for Speed lll: Hot Pursuit
13. Syphon Filter
14. Tomb Raider
15. Rayman
16. Spider-Man
17. Bushido Blade
18. Duke Nukem 3D
19. Abe's Exoddus
20. Spyro 3: Year of the Dragon

avatar van mrdig
Cool, leuk lijstje, meeste ken ik wel via andere platformen. Is Medal of Honor ps1 anno 2021 nog speelbaar eigenlijk?

avatar van Duke Nukem
mrdig schreef:
Cool, leuk lijstje, meeste ken ik wel via andere platformen. Is Medal of Honor ps1 anno 2021 nog speelbaar eigenlijk?

Ik vind van wel. Grafisch ziet het er natuurlijk niet meer goed uit, maar de gameplay is zeker goed en je wordt echt het verhaal ingezogen (zeker als je interesse in WWII hebt). Het geluid is ook erg sfeervol, en dan die stem van de legeroverste die je de opdrachten geeft. Plus af en toe krijg je ook wat historisch beeldmateriaal te zien. De multi-player is trouwens ook erg leuk, maar dan moet je natuurlijk een maatje hebben om samen mee te spelen.

mrdig schreef:
Ja de PlayStation (mini) classic heb ik en heb een jaar terug ook een originele ps1 inclusief een paar games erg goedkoop op de kop getikt. Afgelopen jaar wel een paar ps1 games 2e hands gekocht ook.

Mag ik vragen welke PS1 games je hebt?
En over die PlayStation Classic wou ik je graag vragen, kun je daar je game discs in steken en spelen of is het enkel mogelijk om de 20 vooraf ingeladen spellen daarop te spelen? Enkele jaren geleden stond die te koop bij MediaMarkt, maar ik heb er toen geen gekocht omdat ik dus al een PSone had aangeschaft.

avatar van mrdig
Duke Nukem schreef:
(quote)

Ik vind van wel. Grafisch ziet het er natuurlijk niet meer goed uit, maar de gameplay is zeker goed en je wordt echt het verhaal ingezogen (zeker als je interesse in WWII hebt). Het geluid is ook erg sfeervol, en dan die stem van de legeroverste die je de opdrachten geeft. Plus af en toe krijg je ook wat historisch beeldmateriaal te zien. De multi-player is trouwens ook erg leuk, maar dan moet je natuurlijk een maatje hebben om samen mee te spelen.

(quote)

Mag ik vragen welke PS1 games je hebt?
En over die PlayStation Classic wou ik je graag vragen, kun je daar je game discs in steken en spelen of is het enkel mogelijk om de 20 vooraf ingeladen spellen daarop te spelen? Enkele jaren geleden stond die te koop bij MediaMarkt, maar ik heb er toen geen gekocht omdat ik dus al een PSone had aangeschaft.


Hier nog ff op terugkomend, die ps1 classic is echt een mini versie met 20 preinstalled games. Originele discs kun je niet erin stoppen dus. Het apparaat is wel te hacken en dan kun je er van alles opzetten (roms). Dit kan mbv software als bijv BleemSync/Autobleem.

Verder heb ik een kleine ps1 collectie, zie Imgur: The magic of the Internet

Heart of Darkness, Time Crisis, Driver, Rayman 1, Mickey’s Wild Adventure en The adventures of Lomax zijn m’n favorieten. Lomax is een dure tegenwoordig, 60EUR voor neergelegd paar maanden terug.

avatar van Duke Nukem
mrdig schreef:
Hier nog ff op terugkomend, die ps1 classic is echt een mini versie met 20 preinstalled games. Originele discs kun je niet erin stoppen dus. Het apparaat is wel te hacken en dan kun je er van alles opzetten (roms). Dit kan mbv software als bijv BleemSync/Autobleem.

Verder heb ik een kleine ps1 collectie, zie Imgur: The magic of the Internet

Heart of Darkness, Time Crisis, Driver, Rayman 1, Mickey’s Wild Adventure en The adventures of Lomax zijn m’n favorieten. Lomax is een dure tegenwoordig, 60EUR voor neergelegd paar maanden terug.

Zo, jij hebt een mooie collectie zo te zien! Lomax heb ik nooit gespeeld. Sommige 'oldies' zijn inderdaad ongelooflijk duur tegenwoordig. De prijs wordt ontzettend opgedreven aangezien die games erg zeldzaam worden.

Ik keek vandaag toevallig naar een video op YouTube over de Time Crisis games. Ik heb vroeger de eerste gespeeld met een light gun. Jammer genoeg heb ik het spel jaren geleden verkocht. De gameplay is erg strak en de Namco G-con 45 light gun is een plezier om mee te schieten. Ik had ook Area 51, nog zo'n leuk spel om met een light gun te spelen! En een andere aanrader dat zijn de Point Blank spellen.

Wat de PlayStation Classic betreft, dan ben ik blij dat ik die niet heb gekocht. Ik zocht namelijk een console om mijn oude PS1 games op te spelen. Gelukkig heb ik dan een PSone aangeschaft.

avatar van mrdig
Ja Time Crisis is te gek. Een keer eind jaren 90 een heel weekend met 2 vrienden die game in een appartement boven hoog catharijne in Utrecht gespeeld. Blijft een top herinnering. Dus toen ik een tijdje terug die game in doos (game + gun) redelijk voordelig kon kopen twijfelde ik geen moment. Wel alleen te spelen op old school CRT tv’s maar daar heb ik er nog 2 van.

avatar van Duke Nukem
mrdig schreef:
Ja Time Crisis is te gek. Een keer eind jaren 90 een heel weekend met 2 vrienden die game in een appartement boven hoog catharijne in Utrecht gespeeld. Blijft een top herinnering. Dus toen ik een tijdje terug die game in doos (game + gun) redelijk voordelig kon kopen twijfelde ik geen moment. Wel alleen te spelen op old school CRT tv’s maar daar heb ik er nog 2 van.

Leuk voor jou want ze vragen tegenwoordig een pak geld voor Time Crisis en de G-con 45. Ja, jammer dat je ze niet op de moderne tv's kunt spelen. Ik heb mijn oude tv met ronde beeldbuis weggedaan omdat men toen begon te vertellen dat die het risico hadden om te ontploffen (imploderen eigenlijk)!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:28 uur

geplaatst: vandaag om 07:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.