menu

Platforms / PlayStation / PlayStation 5

zoeken in:
geplaatst:
1, denk ik

geplaatst:
Rujar schreef:
499 voor de digital only vind ik nog meevallen. Fijn dat ze gebruik maken van snelle ssd. Hoewel dit echt gruwelijk is vergeleken met wat er te koop. Zelf heb ik de snelle 970 pro evo plus en die verwerkt 30% minder data. Ben benieuwd hoe dit uitpakt voor hun games. Ik heb wel meer dan ooit dat deze generatie qua specs een beetje een overgangsjaar gaat worden.

Ik zou altijd een discdrive willen. Al is het maar voor DVD/BR en ook zeker voor tweedehands games die je van iemand over koopt.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Ik zou altijd een discdrive willen. Al is het maar voor DVD/BR en ook zeker voor tweedehands games die je van iemand over koopt.

Dat snap ik. Maar dat zal hoop ik gaan veranderen. Ik dacht dat er nog een rechtszaak loopt op de verkoop van tweedehands digitale games . Dat zou volgens het hoge gerechtshof ook mogelijk moeten zijn. Het vreemde is dat dat bij de verkoop van e-books weer is gezegd dat dit in strijd met de bescherming van het auteursrecht

Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:
2, als duidelijk wordt welk system de vetste 'sclusivz heeft...

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Begin nu al te neigen naar optie 1, dus om 'm day one te halen of kort na launch als evt. kinderziektes opgespoord en verholpen zijn. Zit inmiddels stevig in het sony ecosystem gelockt met alle digitale aankopen dus overstap naar MS zie ik niet gebeuren

geplaatst:
Zowel de cases van de ps5 als de aankomende xbox ogen vrijwel identiek aan de huidige gen. Geeft voor mij nog maar eens aan dat het gewoon gedaan is met de plastic omhulsels. Rechtstreeks door naar de kern. Waarom weer blauw. Had het tof gevonden als het wit met zwart thema in ere was gehouden. Had iets leuks gedaan. Nu zie je het verschil niet eens als je alles op een grote stapel gooit. En dat toch wat we allemaal willen lijkt me, één grote stapel waarbinnen zich versplinteringen van op zichzelf staande kleinere stapels bevinden. Dat idee kan je voor nu alvast vaarwel zeggen.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Squall Lionheart schreef:
2, als duidelijk wordt welk system de vetste 'sclusivz heeft...

Jij bent toch al generaties van de PlayStation, wel grappig dat je nu overweegt te switchen (no pun intended ) op basis van exclusives!

geplaatst:
er moet al veel misgaan met PS5 wil ik "switchen" naar het Xbox kamp. Maar zeg nooit nooit, ik heb thuis ook een Xboxone staan voor de exclusives, maar die zijn er zo goed als niet dus krijgt hij ook weinig lovin'.

geplaatst:
Grovonion schreef:
er moet al veel misgaan met PS5 wil ik "switchen" naar het Xbox kamp. Maar zeg nooit nooit, ik heb thuis ook een Xboxone staan voor de exclusives, maar die zijn er zo goed als niet dus krijgt hij ook weinig lovin'.

Xbox heeft al even te kampen met weinig exclusives, maar Halo en Forza zijn bij mij doorslaggevend en nagenoeg standaard bij release.
Ori, gears en cup head zijn tevens goede titels.
Tel daarbij Gamepass en Xbox cloud. Xbox is voor mij tevens de console voor third party, Dan blijft het voor mij een simpele keuze.
Heb wel eens getwijfeld hoor, maar PS5 bied, voor mij, (nog) geen exclusives die de overstap rechtvaardigen

geplaatst:
PS4 heeft ondertussen wel ontelbaar meer games dan de Xboner, ik mijd echter het woord exclusief, want veel ervan verschijnt ook op switch, zij het meestal inferieur in kwaliteit.

Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:
centurion81 schreef:
Jij bent toch al generaties van de PlayStation, wel grappig dat je nu overweegt te switchen (no pun intended ) op basis van exclusives!

All Seeing Fish schreef:
...dacht dat jij meer van de Xbox was.

Squall Lionheart schreef:
Neuh... Meer van de coole games, eender welk systeem . Enkel de 360 gekozen toen door Lost Odyssey en Magna Carta II. Verder alleen nog een PS1 en PS2 staan, dus...

Ben ooit begonnen als Atari aapje, toen gepromoveerd naar Commodore klojo, vervolgens even een Nintendo nerd geweest, maar al snel gesettled als mega Sega sulletje.

Toen pas PlayStation player geworden, met een korte stint als XBuddy. Nu weer back on dat Sony teet.

Als PS5 fully backward compatible wordt, maakt 'ie ook meer kans...

geplaatst:
Microsoft heeft bij de One wel gefaald met exclusives inderdaad, maar ze lijken dit nu wel helemaal goed te maken. Ik zie toch al tig exclusives nu. Het enige nadeel is dat het nog geen reeksen zijn en dus minder aanspreken als de nieuwe Uncharted, God of War of Gran Turismo. Microsoft komt dan alleen met Gears, Halo, Forza en Fable en dat spreekt op de eerste twee na toch minder aan.

Ik vind het jammer dat er niet gewoon 1 universele console is, dat had mijn leven een stuk leuker en goedkoper gemaakt.

geplaatst:
Microsoft houdt er gewoon een andere strategie op na dan Sony en Nintendo. Het is maar wat je wilt.

Interessant stuk hierover:
The console war is over | Opinion | GamesIndustry.biz

geplaatst:
mrdig schreef:
Microsoft houdt er gewoon een andere strategie op na dan Sony en Nintendo. Het is maar wat je wilt.

Nouja, andere strategie. Ik denk dat ze vooral hebben geleerd van het verleden. De Xbox One is PR-technisch een ramp geweest bij de release. Altijd online zijn, tweedehands verkopen onmogelijk, geen fatsoenlijke exclusives. Heeft jaren gekost voordat de One een beetje commercieel aan is geslagen, vooral nadat er nieuwe modellen kwamen. Maar ze lopen nog steeds een eind achter op Sony, die wel goed snapten dat gamers gewoon games willen. Liefst speciaal voor hun eigen console, zodat je een aankoop kan rechtvaardigen. Nintendo snapt dat het allerbeste. Die hebben nooit de beste console in technische specs, maar ze hebben wel altijd wat bijzonders en kunnen voor altijd teren op waanzinnige exclusives. Voor die paar games per jaar koop ik Nintendo. Maar de gemiddelde consument kiest voor Sony of Microsoft en dan wint Sony het toch wel echt met exclusives en dus ook het aantal consoles dat ze verkopen.

Ik verwacht dat Microsoft veel dichter bij Sony nu komt te zitten. Met hun exclusives, de Game Pass, een technisch superieure console en een veel beter imago moeten ze misschien wel een keer de nr 1 kunnen worden.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
mrdig schreef:

Knap stukje! Wel helemaal mee eens ook, thx 4 sharing!

geplaatst:
In principe worden zowat alle Microsoft games ook op de pc uitgebracht. Dus als je een degelijke pc in huis hebt, kom je ook ver. Wat dat betreft doet Sony het stukken beter, want je moet echt een PlayStation hebben om al die toffe exclusives te spelen.

geplaatst:
Shinobi schreef:
In principe worden zowat alle Microsoft games ook op de pc uitgebracht. Dus als je een degelijke pc in huis hebt, kom je ook ver. Wat dat betreft doet Sony het stukken beter, want je moet echt een PlayStation hebben om al die toffe exclusives te spelen.

Ja en dat is dus het verschil in strategie: Sony (dure) AAA exclusives die alleen op de PlayStation te spelen zijn, Microsoft volledige focus op Games as a service via GamePass en Xbox play anywhere op welk device dan ook (zelfs op een Switch). Je kan ze eigenlijk niet meer 1 op 1 met elkaar vergelijken. Spencer van Xbox heeft volgens mij al eens aangegeven dat ze Google (Stadia) meer als een concurrent zien dan Sony. Bij Microsoft gaat het erom dat je hun services afneemt via je pc, tablet, telefoon, Xbox, Switch whatever. Ze vinden het belangrijker dat je hun diensten gebruikt dan dat je een Xbox koopt. Dat is het wezenlijke verschil met Sony die juist wel wil dat je hun console koopt en dat bewerkstelligen ze met AAA exclusives.
Fysieke Xbox is een extraatje voor mensen zoals ik die geen pc meer willen, maar toch serieuzer willen gamen dan op een mobiel/tablet. Als consument valt er dus wat te kiezen en dat is mooi.

Ben alleen bang dat het bij Microsoft op den duur meer en meer gaat om hoeveelheid en de snelheid waarmee nieuwe games in GamePass komen en er minder focus komt op kwaliteit.

Tijd zal het leren welke strategie beter is in termen als marktaandeel/winst. Microsoft is i.t.t Sony niet gebonden aan een console en bedient in potentie een veel grote markt dan Sony dus tel uit je winst.

geplaatst:
mrdig schreef:
Spencer van Xbox heeft volgens mij al eens aangegeven dat ze Google (Stadia) meer als een concurrent zien dan Sony.
Dat is wel erg laag mikken! Zo alsof Mercedes Lada Trucks als grootste concurrent ziet.

geplaatst:
Grovonion schreef:
Dat is wel erg laag mikken! Zo alsof Mercedes Lada Trucks als grootste concurrent ziet.

Eerder alsof Mercedes zich probeert te meten met een zeepkistenrally in een of andere boerenkermis

geplaatst:
Grovonion schreef:
(quote)

En Amazon
https://www.theverge.com/2020/2/5/21123956/microsoft-xbox-competitors-phil-spencer-cloud-gaming-amazon-google‬

centurion81 (moderator)
Ik ben een beetje games aan het toevoegen en release dates aan het updaten en zie nu veel 13 november 2020's ertussen zitten voor PS4. Ik denk dat dit de launcg date voor de PS5 gaat worden. Een vrijdag is ook een heel logische dag! Het is ook drie dagen na de Xbox-launch. Vrijdag de 13e is dan weer wat maf, maar hey wie is er nou nog superstitious these days

Woensdag dan eindelijk de kostprijs onthulling neem ik aan. Een meier meer of minder toch wel een interessant gegeven. Ook wanneer je het zo breed heb als ik. Geef het liever weg aan iemand die lief is. Microsoft prijzen inmiddels bekend lijkt me niet dat ze daar boven gaan zitten. Anders misschien toch eens een Xbox overwegen. Al blijft mijn gevoel daarbij erg sterk dat ik mezelf daarmee in de voet schiet. Altijd alle dikste shit die een man dan aan zich voorbij ziet gaan. In ieder geval deze gen heel erg aan de orde geweest.

centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Woensdag dan eindelijk de kostprijs onthulling neem ik aan. Een meier meer of minder toch wel een interessant gegeven. Ook wanneer je het zo breed heb als ik. Geef het liever weg aan iemand die lief is. Microsoft prijzen inmiddels bekend lijkt me niet dat ze daar boven gaan zitten. Anders misschien toch eens een Xbox overwegen. Al blijft mijn gevoel daarbij erg sterk dat ik mezelf daarmee in de voet schiet. Altijd alle dikste shit die een man dan aan zich voorbij ziet gaan. In ieder geval deze gen heel erg aan de orde geweest.

Jij bent niet meer van fysieke games toch? Is nog wel n kans dat PS5 zonder discdrive op 400 euro komt...die heeft wel fullblown nextgen specs, wat series S niet heeft en je kan je PS now Abo houden, exclusives blijven spelen en je library die je al had aan PS4 games wss voor grootste deel ook gewoon nog spelen...

Voor mezelf zie ik dat als viable optie, mocht t toch duurder worden dan maakt dat ook niet echt uit, die 100 euro extra ben ik zo weer vergeten....

centurion81 schreef:
Is nog wel n kans dat PS5 zonder discdrive op 400 euro komt...die heeft wel fullblown nextgen specs, wat series S niet heeft

Series S heeft een snellere CPU dan de PS5, maar de Series S heeft `slechts` 1440p maar wel alle andere next gen zaken zoals snelle SSD, raytracing support etc... De series X en ps5 is wel echt 4k gaming. maar als je niet zoveel waarde hecht aan 4k en een fysieke drive dan is de Series S echt een hele goede deal voor next gen gaming.

centurion81 (moderator)
mrdig schreef:
(quote)

Series S heeft een snellere CPU dan de PS5, maar de Series S heeft `slechts` 1440p maar wel alle andere next gen zaken zoals snelle SSD, raytracing support etc... De series X en ps5 is wel echt 4k gaming. maar als je niet zoveel waarde hecht aan 4k en een fysieke drive dan is de Series S echt een hele goede deal voor next gen gaming.

Yep, for argument's sake ga ik er nu dan even vanuit dat de Discless versie van de PS5 400 euro wordt. En dat ik niet om 4K gamen geef.

Dan wordt de afweging: ga ik voor 100 euro prijsverschil van ecosysteem wisselen en niet langer de PS exclusives kunnen spelen.

Voor mij is antwoord dan neen

Begrijpelijk!

centurion81 schreef:
(quote)

Jij bent niet meer van fysieke games toch? Is nog wel n kans dat PS5 zonder discdrive op 400 euro komt...die heeft wel fullblown nextgen specs, wat series S niet heeft en je kan je PS now Abo houden, exclusives blijven spelen en je library die je al had aan PS4 games wss voor grootste deel ook gewoon nog spelen...

Voor mezelf zie ik dat als viable optie, mocht t toch duurder worden dan maakt dat ook niet echt uit, die 100 euro extra ben ik zo weer vergeten....

Ja heb al eerder gezegd wil toch de disc nog niet helemaal uitsluiten. Ben nu vooral van PS Now maar als het komt op nog eens een nieuwe release aanschaffen zal ik toch eerder voor een disc gaan dan digitaal. Mede omdat dit zoals we allemaal weten gek genoeg vaak financieel gezien ook aantrekkelijker is. Daarnaast is het natuurlijk ook nog altijd handig om een dvd/blu ray speler naast je tv te hebben. De huidige ps4 heb ik al toegezegd aan een maatje van mij. Omdat ik nou eenmaal gewoon zo ben voor mijn mensen.

centurion81 (moderator)
Komt dan nog wel bij: studio-portfolio van MS wordt wel steeds interessanter. Mocht ik nou gevoel hebben dat ik aantal games echt per sé wil spelen over n paar jaar (en ik nog steeds geen 4K tv heb haha), dan is een Series S voor erbij wel heel leuk

...Maar dat geldt dan ook voor 'n Switch

Het blijft een tragisch verhaal inderdaad. Van je Switch. Heb het ook nog tegen mijn moeder verteld ze vond het ook onthutsend. Als ik een keer nog eentje heb liggen zal ik 'm je zo toesturen.

Ik snap niet dat ze hier niet het logische mee doen.

Het ding de P5P noemen.
Een revolutionaire kruising tussen een handheld en een echte nextgen console. Zo in het dock, zo in je hand!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:06 uur

geplaatst: vandaag om 21:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.