Platforms / PlayStation / PlayStation 5
zoeken in:
1
geplaatst: 12 juni 2020, 08:20 uur
Ik dacht ook eerst wat is dat voor een design, maar als je het bestudeerd maakt het design wel zin, op die manier hebben ze veel plaats voor luchtgaten, zonder dat het al te zeer opvalt. En die luchtgaten zijn nodig om al de hitte te transporteren. Komt daar nog bij dat door de vorm genoeg ruimte is voor die lucht om te ontsnappen, want je kunt het niet volledig bedekken, zoals bij vierkante consoles wel het geval is.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 12 juni 2020, 09:21 uur
Gran Turismo 7 met uitgebreide campaign sprak me erg aan en ook een nieuwe Oddworld game heb ik erg zin in!
1
geplaatst: 12 juni 2020, 11:05 uur
Mensen noemen de PS5 qua looks een lelijke router en gelijk hebben ze. Dit is toch gewoon lelijk? En sowieso wit, bleh. Ik wil een zwarte console. Daar zie je stof en vlekken ook minder goed op. Maar goed, ik zal de PS5 in principe toch niet halen, ga voor de nieuwe Xbox.
Ik irriteer me trouwens wel aan die nieuwe consoles die allemaal moeten staan. Ik wil zo'n ding gewoon opbergen in mijn tv meubel. De Xbox wordt ook al gigantisch.
En GTA V, hahaha. Waanzinnige game, de beste van vorig decennium voor mij, maar wie wil dit nu dan 8 jaar na dato nog spelen op PS5 als er zoveel andere games zijn?
Ik irriteer me trouwens wel aan die nieuwe consoles die allemaal moeten staan. Ik wil zo'n ding gewoon opbergen in mijn tv meubel. De Xbox wordt ook al gigantisch.
En GTA V, hahaha. Waanzinnige game, de beste van vorig decennium voor mij, maar wie wil dit nu dan 8 jaar na dato nog spelen op PS5 als er zoveel andere games zijn?
0
geplaatst: 12 juni 2020, 12:24 uur
Beauty is in the eye of the beholder, ik heb geen probleem met het design.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 12 juni 2020, 13:02 uur
Grovonion schreef:
Vroeger zeiden wij beauty is in the eye of the beerholder..als een dame in de kroeg net niet lekker genoeg was dronk je er nog een paar dan veranderde je mening enigszins

..maar dat terzijde
On topic: snap dat dit niet in elk decor mooi past, vind het zelf op z'n positiefst futurisme uitstralen en op z'n negatiefst een witte tortilla. In mijn setup heb ik de console achter de tv uit het zicht staan dus mij boeit 't niet zo persoonlijk. De series x deed me aan een paraffineblok denken

0
geplaatst: 12 juni 2020, 15:39 uur
Shinobi schreef:
Ik mag hopen dat er ook een zwarte variant uitkomt.
Ik mag hopen dat er ook een zwarte variant uitkomt.
Komt er ook. Volgens mij twee versies.
0
geplaatst: 12 juni 2020, 15:56 uur
Design maakt me niet zoveel uit. Ik vind het niet bijzonder mooi, noch bijzonder lelijk. Wat ik wel weer lichtjes belachelijk vind is de trend van ports en remakes die zich voortzet. GTA V en Demon's Souls remake. Spannend. Maar goed - binnen een jaartje of 5 zal ik wellicht voor een PS5 gaan. Als ik uberhaupt nog voor 'andere' consoles ga. Binnen 2 weken ligt de Switch op de deurmat en het zou best kunnen dat ik voor een Nintendo en vroeg of laat ge-upgrade PC combi ga en blijf gaan in de toekomst.
1
geplaatst: 12 juni 2020, 18:27 uur
Gisteren toch maar een stuk van de stream meegepakt en dat was verder prima. Ik kreeg hier toch een beetje dat E3 gevoel bij. Helaas ook deze keer geen games die me overgehaald hebben om voor de Playstation te gaan, hoewel een Spider-man wel aanlokkelijk is. Misschien dat ik met een van me maten ter zijner tijd maar eens een console swap ga doen.
Qua design vind ik hem erg tof eigenlijk. Eindelijk wat wit bij Sony. Dat geld wel voor de digital only versie, de versie met disc-drive is door het asymmetrisch een stuk minder mooi. Een stuk interessanter dan het blok van Xbox. Hoewel ik beide niet in het zicht zou zetten eigenlijk.
Qua design vind ik hem erg tof eigenlijk. Eindelijk wat wit bij Sony. Dat geld wel voor de digital only versie, de versie met disc-drive is door het asymmetrisch een stuk minder mooi. Een stuk interessanter dan het blok van Xbox. Hoewel ik beide niet in het zicht zou zetten eigenlijk.
0
geplaatst: 12 juni 2020, 20:54 uur
Manny Calavera schreef:
Kan beiden toch?
Vind het design wel oké, al vind ik dat niet echt één van de belangrijke zaken bij een console.
1
geplaatst: 12 juni 2020, 22:25 uur
Ik denk dat rechtopstaan wel prefereerd wordt omwille van hitte-afvoer, en door op die manier reclame te maken willen ze mensen aanmoedigen ze ook zo op te stellen. Redelijk zeker dat de performance bij liggende console ietwat gedempt kan zijn in niet ideale omstandigheden. Er is een performance controle ingebouwd, die bepaalde cpu kernen afschakelt bij te hoge temperatuurontwikkeling. Temperatuur gaat in deze generatie nog meer een rol spelen als al bij de PS4.
0
geplaatst: 13 juni 2020, 00:20 uur
Grovonion schreef:
Ik denk dat rechtopstaan wel prefereerd wordt omwille van hitte-afvoer, en door op die manier reclame te maken willen ze mensen aanmoedigen ze ook zo op te stellen. Redelijk zeker dat de performance bij liggende console ietwat gedempt kan zijn in niet ideale omstandigheden. Er is een performance controle ingebouwd, die bepaalde cpu kernen afschakelt bij te hoge temperatuurontwikkeling. Temperatuur gaat in deze generatie nog meer een rol spelen als al bij de PS4.
Ik vind het uiterlijk van playstation 5 echt lelijk, maar vooral de controller look staat me tegen. Hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer ik het gevoel ontwikkel alsof ik een medisch apparaat uit een ziekenhuis in huis haal...
Wat betreft die hitte, nog een generatie verder, zijn de consoles mini pc's, met 4 fans voor de hitte, fans voor de grafische kaart en een fan voor de processor...

1
geplaatst: 13 juni 2020, 09:10 uur
Mithrandir schreef:
de consoles mini pc's, met 4 fans voor de hitte, fans voor de grafische kaart en een fan voor de processor...
News-flash: de PS4 en Xboner zijn al mini-PC's met dedicated firmware/OS en behuizing.de consoles mini pc's, met 4 fans voor de hitte, fans voor de grafische kaart en een fan voor de processor...

1
geplaatst: 13 juni 2020, 11:14 uur
Onderhond schreef:
Kan beiden toch?
Vind het design wel oké, al vind ik dat niet echt één van de belangrijke zaken bij een console.
(quote)
Kan beiden toch?
Nouja, een console staat toch vrij prominent bij de meeste mensen in huis. Dan wil ik ook wel een chique accessoire krijgen, zeker voor zoveel geld. Hierboven lees ik een opmerking over een medisch apparaat, dat gevoel krijg ik ook wel als ik de PS5 zo zie. Zal best een mooi apparaat worden maar het oog wil ook wat. Ik vind het ook wel raar, normaal weet Sony heel goed wat trendy is en wat niet.
1
geplaatst: 13 juni 2020, 11:26 uur
Manny Calavera schreef:
Dan wil ik ook wel een chique accessoire krijgen
Dan wil ik ook wel een chique accessoire krijgen
Njah, ieder zijn smaak, maar ik ken geen enkele "chique" console. Ofwel ziet het er plastic uit, ofwel gamer-patserig. Is niet voor niks dat de meeste mensen hun DVD spelers, consoles en andere soortgelijke rommel wegmoffelen in één of andere kast

2
geplaatst: 13 juni 2020, 11:47 uur
Onderhond schreef:
Njah, ieder zijn smaak, maar ik ken geen enkele "chique" console. Ofwel ziet het er plastic uit, ofwel gamer-patserig. Is niet voor niks dat de meeste mensen hun DVD spelers, consoles en andere soortgelijke rommel wegmoffelen in één of andere kast
(quote)

Ik vind mijn Xbox One oprecht best een net ding in mijn tv-meubel. Mooi zwart, strak en het oogt zeker niet kitcherig. En ik heb 'm gewoon in het zicht.
0
geplaatst: 13 juni 2020, 13:17 uur
Ik twijfel er niet aan. Zullen ook wel genoeg mensen zijn die dat van deze nieuwe PS5 vinden, al is dat design dan wel wat gedurfder. Daarmee ook wel een beter statement piece, als je dan toch van zulke dingen houdt.
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 14 juni 2020, 14:24 uur
RE8, Astro Bot, Abe's Oddysee, nieuwe platformer met Sackboy, Horizon vervolg en wat andere projecten die er interessant uitzien. Erg goede line up voor een introductie! Dit word misschien de eerste console die ik vanaf launch ga aanschaffen, al gaat er waarschijnlijk tijd overheen voordat deze titels beschikbaar zijn.
0
geplaatst: 15 juni 2020, 17:55 uur
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 16 juni 2020, 09:33 uur
Inmiddels wel nieuwsgierig naar plannen van mensen hier, maar bij gebrek aan geschikte poll-opties:
1. Day 1 aanschaffen
2. Na paar jaar aanschaffen
3. Wanneer er een slim-versie komt aanschaffen
4. Niet aanschaffen, ik koop 'n Xbox Series X op day 1/na paar jaar/ wanneer slim versie komt
5. Niet aanschaffen, Ik ben een PC en/of Switch gamer
6. Anders
1. Day 1 aanschaffen
2. Na paar jaar aanschaffen
3. Wanneer er een slim-versie komt aanschaffen
4. Niet aanschaffen, ik koop 'n Xbox Series X op day 1/na paar jaar/ wanneer slim versie komt
5. Niet aanschaffen, Ik ben een PC en/of Switch gamer
6. Anders
1
geplaatst: 16 juni 2020, 10:53 uur
Ik ben van optie 4 (koop nieuwe Xbox) en 5 (speel Switch).
Ik vind het wat overdreven om ook een PS5 te halen. Heb niks tegen Playstation, alleen nooit de keuze daarvoor gemaakt.
Ik vind het wat overdreven om ook een PS5 te halen. Heb niks tegen Playstation, alleen nooit de keuze daarvoor gemaakt.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 16 juni 2020, 11:36 uur
Voor mij ook optie 2/3, ben nog amper begonnen met de huidige generatie. Tegelijkertijd ben ik ook weer niet immuun voor marketing e.d., maar tot op heden denk ik dat ik het nog wel kan weerstaan 

1
geplaatst: 16 juni 2020, 13:10 uur
Ik snap die opties niet. Waarom koopt niemand gewoon optie 6: de Kfconsole en de Stadia 
Dat terzijde. Optie 6: Ik houd het voorlopig op de combinatie Xbox One, Switch (vanaf volgende vrijdag) en PC. Een next-gen (als die er al komt) hang van de backward compatibility af en hoe goed die is - is het ook daadwerkelijk 100% dan wordt het een PS5 (zodat ik de handvol PS4 titels die ik wil spelen ook kan meenemen), anders een Xbox. Na een jaar of 3-4-5 welteverstaan.
Maar het kan ook wel eens zijn dat ik het zomaar hou bij het verder investeren overtijds in een degelijke PC en het qua consoles bij Nintendo houd.

Dat terzijde. Optie 6: Ik houd het voorlopig op de combinatie Xbox One, Switch (vanaf volgende vrijdag) en PC. Een next-gen (als die er al komt) hang van de backward compatibility af en hoe goed die is - is het ook daadwerkelijk 100% dan wordt het een PS5 (zodat ik de handvol PS4 titels die ik wil spelen ook kan meenemen), anders een Xbox. Na een jaar of 3-4-5 welteverstaan.
Maar het kan ook wel eens zijn dat ik het zomaar hou bij het verder investeren overtijds in een degelijke PC en het qua consoles bij Nintendo houd.
2
geplaatst: 17 juni 2020, 13:42 uur
Optie 2. na paar jaar. Ik heb besloten om met de Switch en PC verder te gaan.
1
geplaatst: 17 juni 2020, 21:21 uur
Design stelt niet teleur. Eigenlijk wel redelijk wat ik in gedachten had na het zien van de controller. Had zelf al wat geld opzij gezet om deze net als de ps4 destijds op release in huis te halen. Als de versie met disclezer daadwerkelijk zeshonderd gaat kosten wel een lichte tegenvaller maar moet maar dan. Wel redelijk van het streamen nou maar digitaal aankopen over het algemeen nog niet echt je van het of heel voordelig dus daarom vooralsnog niet zo'n digital only versie voor mij. Anders had ik dat misschien wel gedaan.
1
geplaatst: 18 juni 2020, 08:49 uur
Voor mij is het 6. Ik ben tot nu toe niet echt enthousiast over next gen en heb nog niks gezien waarvoor ik een Series X of PS5 voor in huis moet halen. Denk dat de kans groter is dat ik eerst een Switch koop. Daarnaast is mijn backlog dermate groot dat ik voorlopig nog wel even bezig ben.
1
geplaatst: 18 juni 2020, 09:25 uur
499 voor de digital only vind ik nog meevallen. Fijn dat ze gebruik maken van snelle ssd. Hoewel dit echt gruwelijk is vergeleken met wat er te koop. Zelf heb ik de snelle 970 pro evo plus en die verwerkt 30% minder data. Ben benieuwd hoe dit uitpakt voor hun games. Ik heb wel meer dan ooit dat deze generatie qua specs een beetje een overgangsjaar gaat worden.
1
geplaatst: 18 juni 2020, 21:25 uur
Sowieso 5 voor mij. Dan mis ik wel een paar toffe exclusives, maar het is toch niet dat ik veel tijd over heb om extra te gamen.
* denotes required fields.