menu

Platforms / PlayStation / PlayStation 5

zoeken in:
avatar van Grovonion
Confusie schreef:
Nu verkrijgbaar bij bol.
Kreeg al bericht van bol, mediamarkt en gamemania. Lijkt erop dat ze langzaamaan vlotter verkrijgbaar zijn. Ein-de-lijk! Als er nu niet die belachelijke, afzetterige koppelverkoop praktijk zou zijn.

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
30 procent van PS5-gebruikers had volgens Sony nooit een PS4 | Power Unlimited - pu.nl

Opvallende statistiek van Sony. 30 procent van de maandelijke PS5 spelers had geen PS4. Dat zullen ze neem ik aan hebben gemeten aan het aantal accounts? Ik behoor ook tot die groep, dit is mijn eerste Playstation (en erg blij nog mee).

Ze hebben het over Monthly Active Users, dus accounts. Wat het beeld wat nuanceert natuurlijk aangezien er genoeg mensen met extra accounts zijn of die nu een account voor hun kinderen toevoegen. Alsnog is 30% een aardig stevig percentage wat ze benoemen. Doen ze goed. En dat zal met de huidige betere beschikbaarheid best wel eens verder kunnen groeien.

avatar van -marco-
Manny Calavera schreef:
30 procent van PS5-gebruikers had volgens Sony nooit een PS4 | Power Unlimited - pu.nl

Opvallende statistiek van Sony. 30 procent van de maandelijke PS5 spelers had geen PS4. Dat zullen ze neem ik aan hebben gemeten aan het aantal accounts? Ik behoor ook tot die groep, dit is mijn eerste Playstation (en erg blij nog mee).


Ook ik behoor tot die groep. Bijzondere statistiek. Bij mij speelde Corona (verveling) een grote rol tot aanschaf. Impulsieve aankoop, waarvan ik (nog) geen spijt heb overigens. Al helemaal niet met de komst van VR2

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Europese PlayStation 5-verkoop in januari met 202 procent gestegen | Nieuws | Gamer.nl

Stock shortage lijkt nu toch echt een eind aan te komen....na meer dan twee jaar...

Wou van de week een maat een gamelayclipje sturen . Kreeg toen een melding dat deze functie tijdelijk niet beschikbaar was. Nu al een week last van. Meerdere mensen met hetzelfde probleem? Of is er zelf iets wat ik zou kunnen doen.

avatar van harm1985
Iemand al ervaring met de aanschaf en installatie van een M2.SSD?

Ik heb nog zo'n 160-200 gb opslag over, maar met de updates van GT7 en de aanschaf van FFXVI en FFVII Rebirth in het vooruitzicht vrees ik dat ik, zonder spellen te deïnstalleren, ruimte tekort ga komen.

avatar van Sinner
FFVII ook al? Er zouden trouwens volgens wel heel hardnekkige geruchten in 24/25 mid-gen upgrades/ nieuwe modellen komen van de PS5 (Pro dus? Of Light?)? Ik ben benieuwd wat daar van waar is en of Xbox ook een dergelijk iets in de planning heeft.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Verkoop begint na meer dan twee jaar Covid/chiptekort-rem nu echt op gang te komen, beste Q4 resultaat ooit voor Sony iig:

38.4 Million PS5 Systems Sold as Sony Records Its Best Q4 Results | Push Square - pushsquare.com

avatar van Banjo
centurion81 schreef:
beste Q4 resultaat ooit voor Sony iig:



Sterker nog... " that's the most consoles than any company has ever shipped in a January-March quarter, beating all figures from past PlayStation consoles, >as well as Xbox and Nintendo<."

Nou jongens de Sony vlag kan alweer uit!.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Komende woensdag 22u grote PlayStation Showcase, eerste keer in 1,5 jaar, best wel es tijd ook

avatar van Manny Calavera
centurion81 schreef:
Komende woensdag 22u grote PlayStation Showcase, eerste keer in 1,5 jaar, best wel es tijd ook


Als PS5 bezoeker ben ik tegenwoordig ook heel benieuwd haha.

Spider-Man 2! Spider-Man 2! Spider-Man 2!

Geef me de eerste gameplay beelden!

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
Spider-Man 2! Spider-Man 2! Spider-Man 2!

Geef me de eerste gameplay beelden!

Dat zat wel goed volgens mij. Ook tof hoe ze het gebruik van Miles toepassen, blijft een tof personage. Ben benieuwd hoe ze Venom in het verhaal verwerken. Dit deed me denken aan Spider-Man 3, hopelijk pakken ze dat wat beter aan. Verder vooral meer van hetzelfde maar dan wat verfijnder als ik het zo zie. Toch een van de weinige exclusives die mij wel trekt.

Verder veel generieke games in de showcase wat mij betreft. Sowieso was het gros allemaal erg grauw. Alsof we weer terug gaan naar de X360/PS3 tijd waar ook alles grijs was.

Wel tof om wat meer van The Plucky Squire te zien. Daar ben ik wel erg benieuwd naar. En Alan Wake 2 (ik moet nodig die remaster van 1 gaan spelen) en AC:Mirage. Die laatste doet weer echt denken aan de oude AC games, hoewel ik toch skeptisch blijf hoeveel rpg meuk ze erin verwerken.

De return van Marathon is ook wel tof, maar ik kreeg er een groot Destiny gevoel bij. Ben bang dat het dus weer een multiplayer ding wordt. Zou Bungie graag weer een singleplayer gamen zien maken.

Verder wel een ok show maar voor mij toch veel niet boeiende games. Nu een paar weken wachten op Xbox. Toch jammer dat de E3 ten onder is gegaan. Ik mis die sfeer en vibe toch wel merk ik.

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Paar mooie verrassingen gisteren! Phantom Blade 0, Talos Principle 2, Neva, Revenant Hill, Ghostrunner 2 en de MGS3 remake. Fijne diverse aankondigingen. Spider-Man 2 en Alan Wake 2 waren al bekend, maar het was leuk om daar meer beelden van te zien. Staan hoog op mijn to-do lijstje.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Beetje zelfde highlights als Fonzzz, maar ook Towers of Aghasba leek me interessant, city builder waar je rekjjng met de natuur houdt en die ook op moet bouwen, terwijl je in een open wereld bent en ook eea te exploreren leek.

Tis een debuut van een studio en lijkt erg ambitieus, benieuwd hoe dat uitpakt:)

avatar van Manny Calavera
Sony mist wel een beetje de AAA titels op Spider-Man 2 na, maar op zich hadden ze gister wel enkele leuke onthullingen.

Ik heb bv alleen Metal Gear Solid 1 ooit gespeeld, dus die remakes zijn sowieso al wel interessant voor me.

En The Plucky Square wil ik ook graag spelen!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
De show viel zeker niet tegen, al had ik iets meer verwacht vanuit de first-party studios. Spider-Man 2 zag er best impressive uit, maar ik heb deel 1 nog niets eens gespeeld. Ook voor mij sprongen vooral de games er uit die hierboven ook al genoemd zijn: Phantom Blade 0, Ghostrunner 2, The Plucky Square, Towers of Aghasba en AW2.

Project Q loop ik nog niet direct warm voor. Al is een handheld device die PS5 games ook niet oninteressant, had ik toch graag een native handheld gezien. Veel zal afhangen van de mogelijkheden en de prijs.

avatar van DarthSolidKevin
Ik vond het vooral heel jammer dat een groot deel van de aankondigingen bestond uit 'not actual gameplay' trailers. Is toch een beetje alsof je reclame maakt voor een kaaswinkel en er uiteindelijk een slagerij komt te staan. Vandaar dat ik bijvoorbeeld wel benieuwd ben naar de MGS3 Remake, maar ik me niet laat meesleuren in de hype. Deed ik bij de KOTOR Remake ook niet. En maar goed ook want die game zit, zoals ik het heb gelezen, in development hel of komt gewoon nooit uit.

Daarnaast ben ik gewoon een beetje cynisch geworden richting de game-industrie m.b.t. nieuwe games. In veel gevallen is het kopen van een game op release het kopen van de slechtste versie van de game. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. We gaan het meemaken.

avatar van -marco-
Manny Calavera schreef:
Sony mist wel een beetje de AAA
En The Plucky Square wil ik ook graag spelen!


Plucky & Alan Wake 2 waren (voor mij) de enige twee hoogtepunten. Die wil ik beide wel spelen

Maar zijn beide niet eens PS excl. volgens mij.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Dit soort dingen op gebied van inclusiviteit en toegankelijkheid vind ik echt heel gaaf:

Access Controller voor de PlayStation 5 verschijnt op 6 december - PlaySense

Sony deelt nieuwe details Access-toegankelijkheidscontroller en -interface - Gaming - Nieuws - Tweakers

Onwijs modulair en voor een heel redelijke prijs

avatar van DarthSolidKevin
Ook ik heb sinds kort de witte kolossus in huis gehaald. Nog niet heel veel tijd mee doorgebracht, maar binnenkort ga ik er eens voor zitten.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Vanavond 11u State of Play!

avatar van Confusie
Je kunt nu de opstartpiep geheel uitschakelen of het volume verlagen.

Voor mij persoonlijk een vrij nutteloze toevoeging maar wellicht dat iemand er heel blij van kan worden.

avatar van Sinner
Tijdens het ontbijten vanmorgen heb ik me die State of Play vanmorgen ook bekeken. Tjonge. Is de PS5 dan ook stervende of zo? Want dan was de Nintendo Direct toch duidelijk beter. Qua kwaliteit als qua kwantiteit.

Want wat kregen we hier? Wat vage VR shit die je amper games kan noemen (Baby Steps? Echt?). Wat DLC voor de remake van een 20 jaar oud spel (Residen Evil 4) en Tales of Arise. Het tweede deel van een remake (FF7). Roblox voor de last gen. Wat Faceplates (whoopie)! Een Splatoon kloon! (Foamstars).

Nou als dat dan een topconsole in zijn prime moet zijn...nee...dan vond ik het 15 jaar geleden toch echt wel spannender. Bizar mager. Ook de rest was imo heel wisselend.

Helldivers 2 - de eerste was een echt leuke top-down co-op game. Nu...zag het er alleen generiek en boring uit in het nieuwe 3D jasje.
Avatar Frontiers of Pandora - nou heb ik niets met Avatar. Maar het had net zo goed een zijdeel van Far Cry kunnen zijn qua gameplay.
Ghostrunner 2 - Ook al heb ik de eerste maar eventjes gespeeld (PC) vind ik het wel een bijzonder lekker en uitdagende game. Ik zou deze eventueel wel aanschaffen.

en dan de twee knallers waarvoor je het zou doen: Ghost of Tsushima 2 en Spider-man 2.

Uiteraard zou ik de DLC van Tales of Arise bvb wel spelen. Maar waar er best wel wat plekken een beetje wordt neergekeken op de Nintendo Direct, zie ik met regelmaat dingen verschijnen over hoe geweldig de State of Play wel niet was. Echt? Dan denk ik dat dit toch echt wel heel wat beter was op de PS3 / PS4. Zeker in een jaar 3. Want echt knallen of lekker maken deed dit toch ook niet echt.

En nou die van Xbox...hallo. Xbox? Microsoft? Hallo? Kruit verschoten met Starfield?

avatar van Manny Calavera
Haha ga je nou gefrustreerd hier doen omdat wat mensen je Switch kritiek geven?

Met alleen al Tsushima en Spider-Man heb je al twee enorme blockbusters te pakken.

Neemt niet weg dat ook Sony wel kritisch bekeken moet worden. Maar je kan niet elke maand een megaknaller afleveren.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Haha ga je nou gefrustreerd hier doen omdat wat mensen je Switch kritiek geven?


Nee hoor. Beide presentaties kwamen toevallig een dag na elkaar dus heb ik ze zoals steeds ook bekeken. En gewoon vastgesteld dat het aanbod wat in beide aan bod komt niet zo bizar verschilt.
Wat DLC, remakes, 1 of 2 toppertjes en wat prul wat de hond nog niet wil.

En vaststellen dat het vrij matig is - zeker als je richting eindejaarsperiode gaat. En dan is een snelle vergelijking vlug gemaakt. Ook met eerdere gens imo. Dat leek me duidelijk. En het is jammer dat Microsoft niets laat horen (geen idee wanneer daar een drop voor is).

avatar van legian
Sinner schreef:
En nou die van Xbox...hallo. Xbox? Microsoft? Hallo? Kruit verschoten met Starfield?




avatar van Sinner
Ook maar even kijken vanavond dan...volledig gemist.

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Nee hoor. Beide presentaties kwamen toevallig een dag na elkaar dus heb ik ze zoals steeds ook bekeken. En gewoon vastgesteld dat het aanbod wat in beide aan bod komt niet zo bizar verschilt.
Wat DLC, remakes, 1 of 2 toppertjes en wat prul wat de hond nog niet wil.

En vaststellen dat het vrij matig is - zeker als je richting eindejaarsperiode gaat. En dan is een snelle vergelijking vlug gemaakt. Ook met eerdere gens imo. Dat leek me duidelijk. En het is jammer dat Microsoft niets laat horen (geen idee wanneer daar een drop voor is).


Kom nou, je zit duidelijk gefrustreerd te verwijzen naar users die de Switch stervende noemden deze dagen hier.

Los van dat de PS5 ook interessantere tijden heeft gekend is dat natuurlijk geen stervende console. De Switch wel. De topgames van third party verschijnen er nauwelijks of in lage visuele staat op en grafisch is het een apparaat dat past bij 2018 ofzo, niet 2023. Zelfs Tears of the Kingfom, hoe charmant gemaakt ook, oogt kaal en saai.

Sony is ook toe aan meer absolute kaskrakers. Gelukkig is Spider-Man 2 bijna hier, dat gaat een ongelofelijke game worden waar ik me de rest van het jaar wel mee blijf vermaken.


avatar van Manny Calavera
Toch zonde, zou die kleine met disc wel willen. Heb nu een bakbeest in de tv kast liggen. De PS5 is een van de lelijkste consoles ooit gemaakt qua looks.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:10 uur

geplaatst: vandaag om 12:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.