Platforms / PlayStation / PlayStation 5
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2020, 10:37 uur
Mijn allereerste job, was metingen verrichten op een VCD-module die we aan het ontwikkelen waren, terug in 1996...was ook de tijd dat CDi op zijn laatste pootjes liep.
0
geplaatst: 5 maart 2020, 01:04 uur
Nee toen zat ik op de Amiga zijn laatste pootjes en op de PC zijn eerste ongeveer. Dus dat heb ik allemaal gemist. Ik denk dat ik toen net de overstap maakte of gemaakt heb van het een op het ander systeem zo rond 95-96. Mijn eerste 486 - reden? Voornamelijk de Wing Commander reeks en Ultima VII.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 17 maart 2020, 16:16 uur
Morgen 17:00 uur NL/BE tijd Playstation 5 Deep Dive:
PS5 Deep Dive Announced for Tomorrow, System Architecture and Games - Push Square - pushsquare.com
PS5 Deep Dive Announced for Tomorrow, System Architecture and Games - Push Square - pushsquare.com
1
geplaatst: 19 maart 2020, 10:40 uur
Dat was me wel overigens een bijzonder saaie presentatie. Na 25 minuten afgezet want ik heb zelden zo'n duffe kerel en slaapverwekkende uitleg gezien. Niet bijzonder blits. Vanochtend maar een samenvattend artikel ergens gelezen op een site en het lijkt erop dat het qua kracht onderdoet voor de xbox...
...wat dus ook weer helemaal niets wil zeggen zolang je de juiste games maar hebt. Die specs zijn allemaal toch een beetje nietszeggend voor mij persoonlijk moet ik bekennen.
...wat dus ook weer helemaal niets wil zeggen zolang je de juiste games maar hebt. Die specs zijn allemaal toch een beetje nietszeggend voor mij persoonlijk moet ik bekennen.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 19 maart 2020, 10:57 uur
Sinner schreef:
Dat was me wel overigens een bijzonder saaie presentatie. Na 25 minuten afgezet want ik heb zelden zo'n duffe kerel en slaapverwekkende uitleg gezien. Niet bijzonder blits. Vanochtend maar een samenvattend artikel ergens gelezen op een site en het lijkt erop dat het qua kracht onderdoet voor de xbox...
Mja, schijnt dat deze presentatie was voorbereid voor de gecancelde GDC (Game Developers Conference) en dus helemaal niet gericht was op het publiek. Een soortgelijke presentatie gaf Mark Cerny ook voor de PS4. Alleen was dit destijds ná dat de PS4 aan het grote publiek was gepresenteerd en was destijds volkomen helder dat dit voor developers was.
Redelijk grote marketing-misstap dit. Grote publiek kan alleen maar teraflops zien momenteel en daarin moest Sony folden tov Microsoft.
Denk dat ze zichzelf ook wel voor de kop slaan vandaag daar

3
geplaatst: 19 maart 2020, 11:03 uur
Wat bedrijven vergeten is dat technische specs niemand heel veel boeit. Het zijn de nieuwe mogelijkheden, het design en nog belangrijker, exclusieve games. Xbox is al jaren technisch beter dan Playstation, maar toch was de Xbox nooit de nr 1. En gaan ze vermoedelijk ook nu niet worden. Al komen ze wel steeds dichter bij elkaar.
Kijk, toen Nintendo de Switch presenteerde, toen was het duidelijk dat je iets heel nieuws en unieks ging krijgen. Dat creëert een hype. Zelfs met mindere graphics, want ze komen nog niet tot de helft van hun concurrentie op dat vlak. Qua games kunnen ze absoluut wel mee dingen.
Kijk, toen Nintendo de Switch presenteerde, toen was het duidelijk dat je iets heel nieuws en unieks ging krijgen. Dat creëert een hype. Zelfs met mindere graphics, want ze komen nog niet tot de helft van hun concurrentie op dat vlak. Qua games kunnen ze absoluut wel mee dingen.
1
geplaatst: 19 maart 2020, 11:33 uur
Mij interesseert het wat de specs zijn. En het is juist niet zo dat de een beter is dan de ander. Teraflops zijn ook zeker niet alles, ben veel meer onder de indruk van de potentiële laadtijden van de ps5.
1
geplaatst: 21 maart 2020, 00:06 uur
[quote=369176PS5 Backwards Compatibility Will Play Overwhelming Majority of All PS4 Games, Improved Framerates and Higher Resolutions - Push Square - pushsquare.com [/quote]
Da's alweer wat duidelijker idd. Dat bvb de framerates e.d verbeterd zijn boeit me niet zo heel veel maar dat de meerderheid van de games speelbaar zal zijn wel. Nu blijf ik wel bij mijn plan (de eerste 4-5 jaar volgt er geen next-gen) maar wellicht dat het dit keer dan wel een Playstation wordt ivm een rits gemiste exclusives. Tenzij dat Nintendo op dat moment weer iets uitbrengt - dan wordt het even evolueren.
Ik ben nog steeds tevreden over mijn Xbox (en de backward compatibiliteit) maar naar mijn gevoel kan ik nu wel eventjes zonder een nieuwe Gears of War, Halo en Forza bvb. Dus kan ik dat evt wel weer wisselen tegen een Uncharted, Until Dawn, Detroit, God of War en Spider-Man.
Maar goed zo ver zijn we nog lang niet (nou ja ik zeg we, maar bedoel natuurlijk 'ik').
Da's alweer wat duidelijker idd. Dat bvb de framerates e.d verbeterd zijn boeit me niet zo heel veel maar dat de meerderheid van de games speelbaar zal zijn wel. Nu blijf ik wel bij mijn plan (de eerste 4-5 jaar volgt er geen next-gen) maar wellicht dat het dit keer dan wel een Playstation wordt ivm een rits gemiste exclusives. Tenzij dat Nintendo op dat moment weer iets uitbrengt - dan wordt het even evolueren.
Ik ben nog steeds tevreden over mijn Xbox (en de backward compatibiliteit) maar naar mijn gevoel kan ik nu wel eventjes zonder een nieuwe Gears of War, Halo en Forza bvb. Dus kan ik dat evt wel weer wisselen tegen een Uncharted, Until Dawn, Detroit, God of War en Spider-Man.
Maar goed zo ver zijn we nog lang niet (nou ja ik zeg we, maar bedoel natuurlijk 'ik').
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 21 maart 2020, 04:29 uur
Sinner schreef:
Dus kan ik dat evt wel weer wisselen tegen een Uncharted, Until Dawn, Detroit, God of War en Spider-Man.
Dus kan ik dat evt wel weer wisselen tegen een Uncharted, Until Dawn, Detroit, God of War en Spider-Man.
Genoeg mooie exclusieve dan idd voor je aan de Horizon (Zero Dawn)!

0
geplaatst: 21 maart 2020, 14:17 uur
Ik weet niet of de Playstation 5 er gaat komen, aangezien een paar dagen geleden mijn Playstation 4 kapot is gegaan, dus hopenlijk is het vakantiegeld er gauw... 

1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 8 april 2020, 08:15 uur
Mithrandir schreef:
Ik weet niet of de Playstation 5 er gaat komen, aangezien een paar dagen geleden mijn Playstation 4 kapot is gegaan, dus hopenlijk is het vakantiegeld er gauw...

Das wel ff balen ja! On the Bright side: paar jaar na release zijn kinderziektes eruit en zijn zowel console als veel games goedkoper

0
geplaatst: 8 april 2020, 10:50 uur
Ik ben geen fan van de kleurenschema, dan heb ik liever een all black versie. Ik hoop van harte dat Sony met een dergelijke versie komt.
https://i.imgur.com/FTo28y1_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
https://i.imgur.com/FTo28y1_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium
0
geplaatst: 7 mei 2020, 13:28 uur
Ik persoonlijk vind de zwart witte stijl overigens zeker wel wat hebben en ook enigszins veelbelovend voor het uiteindelijke design van de console, kan erg strak uitpakken. Bovendien valt het dan als gegoten bij mij thuis, ben erg touchy met mijn interieur. Alles in correspondentie met elkaar. Het oog dat trefzeker prettig rond de kamer rolt. Soort feng shui shit. Niets ooit zomaar gedaan, alles altijd weloverwogen overdacht, typisch mij. Laat dus maar eens lekker komen die onthulling.
1
geplaatst: 1 juni 2020, 21:11 uur
Spannend hoor. Mogelijk aankoopbedrag alvast apart, dag één PS4 staat na ontelbare vlieguren door de jaren heen nog steeds te ronken als een beest dus in die zin geen hachelijke investering.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 2 juni 2020, 05:56 uur
Presentatie tot nader order uitgesteld ivm black lives matter!
0
geplaatst: 2 juni 2020, 08:40 uur
PS fives matter.
Ook.
Leven gaat door.
Amerika een bananenrepubliek waar neanderthalers met de scepter zwaaien wat is nog meer nieuw.
Nieuwe Playstation is nieuw.
Ook.
Leven gaat door.
Amerika een bananenrepubliek waar neanderthalers met de scepter zwaaien wat is nog meer nieuw.
Nieuwe Playstation is nieuw.
0
geplaatst: 2 juni 2020, 19:35 uur
Gaat ook geen keerpunt zijn dit zoals sommigen hopen.
Heb gastjes gezien in het management team bij een of andere bouwmarkt op een zieke powertrip van jewelste, die hadden hetzelfde gedaan als je ze de middelen had aangereikt.
Zag 'm een keer in de rij staan bij de supermarkt, zag de angst in zijn ogen, en de glans op zijn kale knars.
Tuurlijk sympathiseer ik wel hiermee maar gewoon niks aan te doen dit soort gekke shit.
Dus kunnen beter gewoon weer doorgaan.
Met wat we aan het doen waren zoals anticiperen op deze nieuwe console en erg benieuwd zijn naar de exacte prijs etc.
Heb gastjes gezien in het management team bij een of andere bouwmarkt op een zieke powertrip van jewelste, die hadden hetzelfde gedaan als je ze de middelen had aangereikt.
Zag 'm een keer in de rij staan bij de supermarkt, zag de angst in zijn ogen, en de glans op zijn kale knars.
Tuurlijk sympathiseer ik wel hiermee maar gewoon niks aan te doen dit soort gekke shit.
Dus kunnen beter gewoon weer doorgaan.
Met wat we aan het doen waren zoals anticiperen op deze nieuwe console en erg benieuwd zijn naar de exacte prijs etc.
0
geplaatst: 5 juni 2020, 07:57 uur
In elk ander geval hadden we nu dus meer geweten.
Boutwout.
Gewoon geen getinte mannen lastigvallen.
Memphis de voetballer in vrede laten paraderen in zijn nieuwe bolide.
En eindelijk eens die PS5 onthullen.
Boutwout.
Gewoon geen getinte mannen lastigvallen.
Memphis de voetballer in vrede laten paraderen in zijn nieuwe bolide.
En eindelijk eens die PS5 onthullen.
3
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 8 juni 2020, 21:07 uur
centurion81 schreef:
Nieuwe datum, a.s. donderdag om 22:00!
All Games Delta: PlayStation 5 "The Future of Gaming" event is now scheduled for June 11 - allgamesdelta.net
0
geplaatst: 9 juni 2020, 00:07 uur
Ik ben benieuwd, maar tot nu toe loop ik nog niet echt warm voor de volgende generatie. Al dat gejammer over Terraflops en 4K bananas maakt mij niet zo enthousiast. Games, daar gaat het om. Zowel de PS4 als de Xbox One hadden op release een zeer zwakke line-up op dit gebied, dus ben benieuwd of Sony daar wat van heeft geleerd.
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 11 juni 2020, 23:41 uur
Openen met GTAV was wel 'n bummer, maar voor de rest: Stray erg mooi, Project Athia van square, Resident Village, meer Ghostwire kewl, Demon's remake, best veel moois idd...
0
geplaatst: 11 juni 2020, 23:55 uur
Horizon Zero Dawn 2 zag er tof uit! Daar heb ik wel zin in ooit. Design van PS5 gewaagd maar wel prima, niks mis mee.
0
geplaatst: 12 juni 2020, 07:03 uur
Shinobi schreef:
Ik mag hopen dat er ook een zwarte variant uitkomt.
Ik mag hopen dat er ook een zwarte variant uitkomt.
Dat. En dat je hem horizontaal kan leggen.

Verder maakt het mij niet zoveel uit. Als de games maar goed zijn. Zag mooie dingen voorbij komen. Met name horizon 2 en Demon Souls remake spraken mij aan.
0
geplaatst: 12 juni 2020, 08:06 uur
De variatie aan games was het sterkste onderdeel van de presentatie, maar daar hield het voor mij wel een beetje op. Zelf vind ik de console spuug lelijk. Lijkt meer op een taco of een of ander gebouw uit Dubai dan een gameconsole. Vooral dat wit vind ik een vreemde keuze.
Qua games heb ik, voor mezelf, niet echt veel gezien. Voor Horizon en Spider-Man kan ik niet echt iets voelen, aangezien ik de voorgaande delen nog moet spelen. Ik moest wel lachen om die zogenaamde 'pre-alpha footage' van Ratchet & Clank. Leuk geprobeerd Sony, maar dat is geen pre-alpha. Alleen de remake van Demon's Souls vind ik zeer tof. Is alleen geen reden om een PS5 voor in huis te halen.
Ten slotte zijn het aantal specifieke releasedatums op een hand te tellen. Dat viel me ook wel een beetje tegen. Maar zoals ik al zei, heeft men wel veel verschillende en mooie dingen laten zien. Het heeft mij echter niet enthousiast gemaakt voor next gen.
Qua games heb ik, voor mezelf, niet echt veel gezien. Voor Horizon en Spider-Man kan ik niet echt iets voelen, aangezien ik de voorgaande delen nog moet spelen. Ik moest wel lachen om die zogenaamde 'pre-alpha footage' van Ratchet & Clank. Leuk geprobeerd Sony, maar dat is geen pre-alpha. Alleen de remake van Demon's Souls vind ik zeer tof. Is alleen geen reden om een PS5 voor in huis te halen.
Ten slotte zijn het aantal specifieke releasedatums op een hand te tellen. Dat viel me ook wel een beetje tegen. Maar zoals ik al zei, heeft men wel veel verschillende en mooie dingen laten zien. Het heeft mij echter niet enthousiast gemaakt voor next gen.
* denotes required fields.