menu

Platforms / PlayStation / PlayStation 5

zoeken in:
Grovonion schreef:
Kijk Mr. Olaf, Japanners kennen nu eenmaal hun prioriteiten. Wat is het leven waard zonder PS5?

Haha! Dat is duidelijk ja!

centurion81 (moderator)
Laatste tijd wel wat geluiden over driftende DualSense controllers, instabiliteit van de OS, etc...Ben wel benieuwd of degenen hier die al een PS5 hebben zich hierin herkennen

Heb me ingeschreven bij een stock bot maar daar word ik tot dusver ook niet veel wijzer van.

Laat ze dus eerst die controllers maar eens fixen.

Controller van mijn ps4 was trouwens ook binnen twee jaar kapot.

Zie dat aardig wat gappen het wel een flitsend jargon achten om in de context van dit alles te spreken van het zogeheten ‘F5 spammen’. Blijkbaar wil dat iets zeggen als scherm verversen ik wist het niet eens. Is dat niet wat achterhaald vraag ik me dan af, hoeveel van hen die vandaag de dag op hun nieuwe console zitten te wachten zouden dat daadwerkelijk op die manier doen. Ik in ieder geval niet. Momenteel nog niet eens een F5 toets in huis.

Even dimmen met je F5 praat zou ik zeggen dus. De meesten van ons weten nog maar amper waar je het over hebt. Tijden veranderen. Zitten hier gewoon op de telefoon of de tablet. Niet achter een of ander stoffig toetsenbord.

centurion81 (moderator)
Eerste indrukken van de PS5:

- Kon lekker verder spelen met The Last Tinker gisteren, savefiles uit de cloud vissen was een eitje
- Heb GT Sport gespeeld met mijn eigen Spotify playlistje op de achtergrond. Je eigen muziek afspelen bij het gamen deed me weer een beetje denken aan WipEout op de PS1, daar kon je nadat de game geladen was de disc verwijderen en door een CD vervangen, kon je ook je eigen shit luisteren tijdens het racen
- UI is supersoepel en snel, ook PS Plus, PS Now, de PSN Store, alles gaat supervloeiend. Ook voor het browsen door de PSN store is de PS5 geschikter dan de browser.
- De koppeling met de nieuwe app werkt mooi, ik krijg meldingen op mijn app als downloads klaar zijn
- Het What's new gedeelte, waar je activiteiten van vrienden kunt zien en liken is verdwenen
- Ik heb even een party aangemaakt met wat GamesMeter mensen. Dat was wel geinig, ik kon daar heel makkelijk een screenshot in plaatsen, maar zag dat Squall dat ook kon met de PS4, geen idee hoe ie dat deed haha, maar das dus niet iets unieks
- De DualSense vind ik net wat minder lekker in de hand liggen dan de Dualshock 4 controller, ik heb heel grote handen en op de uiteindes van de controller is het wat minder "dik" waardoor hij minder goed in mijn handpalmen rust
- Bij The Last Tinker druk je R2 in om te rennen, dat doe je eigenlijk nonstop. Die R2 knop geeft meer weerstand dan de R2 knop op de DS4 controller, dat vond ik vermoeiend aan mijn rechterwijsvinger. Zal ook wel gewenning zijn.

Nog geen echte PS5 games gespeeld dus, maar Astro's Playroom, een soort pre-installed 3D platform techdemo ga ik binnenkort spelen

Spotify tijdens het spelen toch niks nieuws❓

Doe ik al tijden.

Zeker autospellen altijd zeer geschikt voor.

centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Spotify tijdens het spelen toch niks nieuws❓

Doe ik al tijden.

Zeker autospellen altijd zeer geschikt voor.

Blijkbaar heb ik mn PS4 opties nooit goed ontsloten dan haha

centurion81 schreef:
Laatste tijd wel wat geluiden over driftende DualSense controllers, instabiliteit van de OS, etc...Ben wel benieuwd of degenen hier die al een PS5 hebben zich hierin herkennen

(embed)

De controller issues nog niet. Maar had wel een paar keer dat een game werd afgesloten vanwege errors. Ook een paar keer gehad dat ik er een ps4 of ps5 disc indeed en dat de ps5 hem ineens niet kon lezen. Na poetsen van disc en opnieuw opstarten van ps5, werden de game discs wel gelezen.

Die nieuwe trilfunctie wel echt nice ja.

Je ervaart allerlei sensasies de weerstand op de triggers ik vind het zeker wel een toevoeging.

Ja ik ben wel onder de indruk ervan moet ik zeggen. Veel meer dan slechts een gimmick wat mij betreft. Dit is hoe het altijd heeft moeten zijn en lijkt mij ook wel de standaard vanaf nu. Weet nog goed dat Nintendo met de Rumble Pak kwam. Eentje moeten hebben natuurlijk, dit wil ik meemaken, uiteindelijk altijd iets geweest waar je zo al geen erg meer in had eigenlijk. Dit is wel een stuk intensiever zo, met al die variatie en de diepgang in je vibrasies. Benieuwd of Microsoft hier ooit nog op in gaat spelen op de een of andere manier. Zoals de Rumble Pak toen natuurlijk wist te leiden tot de geboorte van de Dualshock en een nieuwe standaard voor controllers definitief het daglicht zag.

Al die extra pret gaat wel ten koste van de batterij blijkbaar. Want die is wederom weinig enerverend.

Op het laatst was mijn Dualshock 4 zowaar nog slechter dan voorheen en ik krijg van deze Dualsense nu vergelijkbare vibes.

Lekker vaak laaie dus. Gelukkig al wel een beetje gewend.

centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Al die extra pret gaat wel ten koste van de batterij blijkbaar. Want die is wederom weinig enerverend.

Op het laatst was mijn Dualshock 4 zowaar nog slechter dan voorheen en ik krijg van deze Dualsense nu vergelijkbare vibes.

Lekker vaak laaie dus. Gelukkig al wel een beetje gewend.

2e controller erbij halen en dan om en om

Heb het altijd wel gered af en toe met draad spelen ook geen straf vroeger deden we immers niet anders maar zit zeker wat in ja.

Vind het heerlijk allemaal.

Genieton.

Kan het aan iedereen aanraden.

geplaatst:
Met RE8 om de hoek begint mijn verlangen voor een PS5 erg te stijgen (heb die game zelfs al gepre--ordered). Maar de PS5 lijkt werkelijk nergens aan te schaffen! De enige sites waar ik het tegenkwam zagen er erg shady uit. Dan wacht ik liever langer tot een betrouwbare bron het aanbied. Iemand die hier tips over heeft? Wellicht een betrouwbare bron die ik over het hoofd zag? Echt vervelend dat Sony het zo lastig maakt een PS5 aan te schaffen.

geplaatst:
Alleen de echte studs hebben momenteel een PS5.

geplaatst:
Ik zou een ps5 telegram bot volgen zoals deze: Telegram: Contact @PSXStockBot

Met dergelijke telegram bots hebben een tweetal vrienden van me een SeriesX weten te scoren tijdje terug en een andere vriend een ps5

geplaatst:
Zat ook bij een maar werd daar niet veel wijzer van behalve een paar loze meldingen bij Amazon.de misschien.

De PS5 momenteel echt iets voor de gelukkige elite.

Die hebben allemaal nu eentje.

De rest komt vast ook nog wel eens aan de beurt eventjes geduld.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Confusie en ik hebben m via Intertoys waar ze pre orders in een schriftje schrijven per filiaal. Wellicht loont het om een perifere Intertoys op te bellen en een pre order te plaatsen, kan me voorstellen dat lijstjes in sommige dorpen niet zo lang zijn.

geplaatst:
Voelt wel echt speciaal als je iets zo speciaal hebt dat bijna niemand heeft ik voel me wel special.

geplaatst:
Confusie schreef:
Voelt wel echt speciaal als je iets zo speciaal hebt dat bijna niemand heeft ik voel me wel special.

Je hebt nu al een poging of 3 gedaan, de grap is bekend hoor.

geplaatst:
Bol.com ook al maanden niks als je die voorraadchecker op pu.nl er op na moet houden.

Superschraal.

Tenzij je er al eentje heb natuurlijk.

Dan heb je daar allemaal geen last van.

geplaatst:
Intel: 'Chiptekort houdt nog jaren aan' | Nieuws | Gamer.nl

Ok misschien toch niet zo heel komisch.

geplaatst:
Geruststellend nieuws.. . Dan toch maar de pre-order van RE8 veranderd naar de PS4 versie.

geplaatst:
Hier overigens een interessant detail dat je misschien niet was opgevallen.

geplaatst:
Gaat wel richting fijnste controller die ik heb gehad sinds de GameCube voor mij. De afwerking op de achterkant uitgediept in bovenstaande link draagt daar ook zeker aan bij. Was nooit zo enorm weg eigenlijk van de Dualshock die toch drie generaties grotendeels ongewijzigd wist te blijven. Dualshock 4 wel een verbetering maar bleef toch altijd het gevoel houden dat Xbox afgezien van die gemuteerde aardappel waarmee ze ooit waren begonnen met de betere controller was bedeeld.

geplaatst:
Was er overigens echt niet op uit om iemand te kwetsen met mijn eerdere opmerkingen gewoon een beetje gekscherende impuls natuurlijk heel flauw maar begint inmiddels ook wel nog ergere vormen aan te nemen met de vooruitzichten dan ik op dat moment dacht allemaal wat ook wel weer een heel ander licht schijnt op het geheel.

Zelf gewoon een half jaar of iets op de wachtlijst gestaan bij Intertoys kan je ook doen misschien af en toe druppelt er eentje binnen daar is mijn ervaring.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:59 uur

geplaatst: vandaag om 04:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.