menu

Platforms / PlayStation / PlayStation 5

zoeken in:
geplaatst:
Net even teruggekeken en vooral nieuwsgierig en blij met:

Stray

The Callisto
Horrorgame The Callisto Protocol verschijnt op 2 december | Nieuws | Gamer.nl

en Street Fighter 6

VR vind ik nog lastig te beoordelen, ben meer nieuwsgierig naar de hardware.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Jaa Stray ook direct op PS Plus Extra hè...daar ben ik ook erg benieuwd naar.

geplaatst:
PlayStation 5-verkoop blijft beperkt | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Wel vervelend dit. Ik heb nu 2 jaar een nieuwe Xbox, maar heb nog maar weinig het gevoel echt next gen games te hebben gespeeld. Idem voor PS5 bezitters lijkt me. Als je tot in 2023 dit gedoe nog hebt dan zitten er zo al 3 jaar van de levensduur op.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Mmm..persoonlijk is GT7 de enige PS5 game die ik speel, verder last gen en dat vind ik prima zo

geplaatst:
Ik zou de PS5 met geen haar meer willen missen, next gen is meer dan enkel exclusive games voor mij. Het is altijd al zo geweest dat er een bepaalde overlapping was tussen opeenvolgende generaties, en deze keer duurt het langer omwille van de rare toestand waarin de wereld verkeert. Maar de PS5 opstarten en geen halve minuut verliezen eer het spel begint is bijvoorbeeld al zo een next gen luxe die ik niet wil missen (ook al hadden cartridge consoles dat voordeel eigenlijk al langer). In alles voelt de PS5 nog steeds als fris aan. En toegegeven, ik ken de Series X nog niet, dus kan dat best een nog betere belefenis geven, maar qua exclusives ga je het daar ook (nog) niet vinden.

geplaatst:
Next gen is idd ook de snelheid van het laden, gebruikersgemak en het algehele gevoel. De grote blockbusters afgelopen jaren op de zowel de seriesX als de ps5 heb ik verder ook echt wel een next gen ervaring bij gehad. Misschien kom je dan niet verder dan 5 a 10 AAA games maar dat is prima. Zelfs oudere en kleinere games zijn zoveel fijner op next gen.

geplaatst:
Ow, ik ben enorm tevreden met mijn Xbox X en zou nooit meer terug willen, maar qua games wordt er zeker nog niet het maximale uitgehaald want 95 procent is prima speelbaar op de vorige generatie. Vind ik wel jammer.

geplaatst:
Heb sinds 31 Januari 2021 al een PS5 en gebruikte hem voor een lange tijd. Maar sinds Februari 2022 steeds minder.
Ja op dat moment had ik veel werk en weinig tijd voor gamen.
De drang om te gamen is ook niet altijd aanwezig.

Heb ook zowat alles, behalve de series x. Maar als ik ging gamen pakte ik meestal de switch lite.
Maar sinds ik de Steam Deck heb, pak ik alleen nog maar de Steam Deck.
Wel steeds een kwestie van games uitzoeken (compatibiliteit) en soms tweaken.
Maar speel meestal retro stijl indie games aangezien retro mijn ding is.
Daarvoor is steam deck helemaal awesome en met emulatie (emudeck) en alles. Zelfs ps plus streaming op deck is mogelijk.

Maar voornamelijk gebruik ik nu gewoon mijn desktop pc en gaming laptop. Mijn laptop staat gelijk aan een series x of beter.
Heb met gog en steam ook een gigantische gamelijst.
Veel games speel ik met een 8bitdo controller op pc.
Alleen shooters speel ik met muis en daardoor gebruik ik veel laptop en desktop de laatste tijd.
Qua games aanschaffen ga ik nu ook voor steam en voornamelijk sales via kinguin, eneba of steam zelf.

PC GAMING was uiteindelijk dus mijn antwoord als ik een korte reactie had.

Qua fysieke game collectie heb ik wel mijn piek bereikt (en te weinig ruimte nu) en probeer nu qua geld wat in te houden.
Ja zit wel aan Xenoblade Chronicles 3 en Live a Live te denken voor fysieke collectie. Zie later wel ff.

https://www.youtube.com/watch?v=el55wwvjmSs

Leuke gadget. Wel aan de prijzige kant om er bij te hebben (119 euro). Ik heb de SE 2 iphone en dat is te klein om op te gamen.

Wie gebruikt gebruikt uberhaupt remote play? Ik zag bijvoorbeeld dat de ipad icm de dualshock controller ook goed werkt.

Rujar schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=el55wwvjmSs

Leuke gadget. Wel aan de prijzige kant om er bij te hebben (119 euro). Ik heb de SE 2 iphone en dat is te klein om op te gamen.

Wie gebruikt gebruikt uberhaupt remote play? Ik zag bijvoorbeeld dat de ipad icm de dualshock controller ook goed werkt.

Heb de backbone (zwarte) al een geruime tijd en kan mij geen “betere” phone controller bedenken. Gebruik hem voornamelijk voor COD mobile en af en toe voor X-Cloud gaming
Op iPhone 13 Pro Max is het goed te doen.
En nu op vakantie ook ideaal en zeer compact.

Zeker een mooie gadget, maar ik vind dat mobile gaming helemaal niks. Zoiets is pas interessant als je PS of Xbox games op je telefoon kan spelen. Bij Xbox kan dat sowieso, bij PS weet ik het niet zeker.
Maar dan nog zou zo'n klein scherm me irriteren denk ik.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Zeker een mooie gadget, maar ik vind dat mobile gaming helemaal niks. Zoiets is pas interessant als je PS of Xbox games op je telefoon kan spelen. Bij Xbox kan dat sowieso, bij PS weet ik het niet zeker.
Maar dan nog zou zo'n klein scherm me irriteren denk ik.

Je kan op deze manier jouw Ps5 games spelen op de telefoon. Nadeel is dat de ps5 wel aan moet staan (deze fungereet dan als cloud omgeving (maar ik dacht dat je dat wel kan doen in powersave)

Ik heb nog altijd niet het gevoel dat ik iets mis zonder next-Gen. Het laad dan wel sneller en er zijn grafische updates, maar de killer games die je voor mij vooral op PS3 / XBOX360 had, daarna op de PS4 / XBOXONE missen nog altijd. Het meeste blijft last-gen compatible of verschijnt eveneens op PC. Ik heb nog steeds het idee dat ik naar een soort van 'Lost Generation' ben aan het kijken. Na 2, zo meteen 3 jaar mist het nog steeds de titels waar je van zou zeggen 'hier moet ik het ding per se voor hebben'. En als je zo leest dat een Elder Scrolls en GTA er pas op zijn vroegst in 2025 aan komen vraag ik me bijna af of dat niet al op een NEXT Generation gaat gebeuren.

Wat niet wil zeggen dat ik neen zou zeggen als ik er eentje in mijn schoot krijg geworpen of heel goedkoop op de kop getikt krijg vroeg of laat. Maar ik vermaak me nog altijd met mijn backlog op mijn PS3 en XBOXONE. En uiteraard mijn 3DS, PSP en Switch. Maar dat moge duidelijk zijn dat die laatste als crossplatform voor mij zowat een perfecte library heeft tussen exclusives, indies, ports van jrpgs, visual novels, oddities e.d die aan me voorbij zijn gegaan op bvb ps4.

Maar het is jammer.

Hoewel de hamvraag voor mij blijft (ondanks vele gissingen) gaat dit de levensduur van 'de huidige generatie' verkorten of verlengen? Gaan we snellernaar XboxTwo en PS6 of later (met evt weer backward compat.).

Hoe gaat dit zich verhouden met bvb de Switch opvolger die binnen een jaartje of 2 wellicht in de winkel zal liggen en wellicht backward compat zal zijn. Wordt dat ding tussen ps4 en 5 in of zelfs evenredig, en eventueel ook hybride dan wordt het wellicht weer een behoorlijke knaller voor Nintendo. En dat was en is zelfs het toch best underpowered huidige model al (die desondanks erg goed verkocht heeft, inclusief games). En waar ik nog steeds sta van te kijken hoeveel ze uit het ding halen met bepaalde games en ports, ondanks de duidelijke achterhaalde techniek. Een beetje alsof je een kreupele een marathon laat lopen en die tot ieders verbazing niet alleen aankomt, maar ook nog eens voor een hoop anderen.

Het blijft interessant voor te volgen.

centurion81 (moderator)

Raar verhaal toch, sinds jaar en dag strijken de platformhouders 30 procent op om de ontwikkelkosten vab de hardware eruit te kunnen halen. Alleen Epic is er erg onder gedoken.

Lijkt me weinig kans van slagen te hebben die rechtszaak

"De claimorganisatie Resolver eist een bedrag van 5 miljard pond (zo'n 5,9 miljard euro) omdat het vindt dat Sony te veel geld vraagt voor zijn games."

Google en Apple worden ook aangeklaagd..
(En ik vond Nintendo games altijd al erg duur maar die staat er niet eens bij )

Het zou mij niks verbazen als die claim klopt als een bus.. bedrijven worden steeds brutaler of de controle is veel scherper geworden.

Dit werd op zowat elke site en kanaal een beetje onthaald met een WTF.

The PS5 is getting more expensive

Ergens terecht overigens. Amper verkrijgbaar. Toch al duur genoeg, zowel in hardware als qua games met veel (nou ja...) nieuwe releases tussen 60 en 70€ en nou ook nog eens dit? Wordt wel een hard sell zo.

Sinner schreef:
Dit werd op zowat elke site en kanaal een beetje onthaald met een WTF.

Tja, inflatie is voor veel bedrijven een goed excuus om de winst proberen op te krikken. Niet voor niets dat er zoveel record winsten geboekt worden.

Vind het zelf eigenlijk een bijzondere naaistreek naar de gamers die er nog steeds geen een hebben kunnen bemachtigen.

legian schreef:
Vind het zelf eigenlijk een bijzondere naaistreek naar de gamers die er nog steeds geen een hebben kunnen bemachtigen.

Dat bedoel ik dus - het ding blijft al best moeilijk verkrijgbaar voor velen - en nu gaan ze de prijs dus ook nog opdrijven. Deze generatie is toch op zijn zachtst gezegd problematisch en bijwijlen erg klantonvriendelijk.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het verder moet zo want tenslotte zijn ze ook al bijna 2 jaar oud met weinig verbetering in zicht voor 2023.

Tja, nou zijn er ook wel wat externe invloeden die de generatie problematisch maken natuurlijk. Maar er zit inderdaad weinig schot in de zaak. En dit soort acties helpen zeker niet. Ik krijg bij deze generatie van Sony het idee dat ze weer in eenzelfde gedachtegoed zitten ten tijde van de PS3. De voorgaande generatie waren ze veruit het meest succesvol waardoor de ego's wat opgeblazen zijn en daardoor maar niet klant/gamer vriendelijke beslissingen maken.

centurion81 (moderator)
Gisteren mijn PS5 voor het eerst in tijden even afgekoppeld en schoongemaakt. Zat veel stof in de fan toen ik de faceplates verwijderde. Wel makkelijk schoon te blazen en te stofzuigen gelukkig, maar de gaatjes die ervoor moeten dienen om er stof uit te zuigen bevatten dan weer geen stof.

Anderen hier die wel het nut van die stofverwijder-gaatjes hebben ondervonden?

Heb je een specifiek tool om de PS5 uit te blazen, of gebruik je gewoon een stofzuiger, centurion81?

centurion81 (moderator)
Kruimeldief en gewoon zelf blazen, stofzuiger lijkt me wat lomp en krachtig

Al nieuws wanneer die PS5 opnieuw in voorraad komt? Of moeten we nu gewoon wachten op de PS6??
Met de release van Street Fighter 6 ergens in het voorjaar van 2023 zou ik er wel eentje willen halen.

centurion81 (moderator)
Nomak schreef:
Al nieuws wanneer die PS5 opnieuw in voorraad komt? Of moeten we nu gewoon wachten op de PS6??
Met de release van Street Fighter 6 ergens in het voorjaar van 2023 zou ik er wel eentje willen halen.

Geinig dat je dat vraagt, er is idd nieuws!
'Sony levert veel meer PS5 voorraad' - XGN.nl

En ondanks shortages is PS5 de op 3 na snelst verkopende condole ooit in de UK: PS5 Is the Fourth Fastest Selling Console Ever in the UK, Despite Stock Issues | Push Square - pushsquare.com

2023 normaliseert het wellicht volledig:
https://www.pushsquare.com/news/2022/10/rumour-sony-will-flood-stores-with-ps5-stock-in-2023-revamped-model-due-in-september

Dat is heel goed nieuws dan!

Ik wil eens een korte mening over mijn eerste weken als PS5 bezitter geven. Eigenlijk nooit gedacht er een te halen, want ik heb niet echt een Playstation verleden, maar ik kon niet langer ontkennen dat op de PS gewoon veel meer aansprekende exclusives uit komen dan op Xbox. Daar zit je meer in het hoekje van fantasy hack and slash games naast titels als Gears of War, ik zoek meer de blockbusters die zich in moderne tijden af spelen. Spider-Man, The Last of Us, Uncharted etc. Al zal ik een titel als God of War zeker niet laten liggen.

Maar goed, de console dus. Ik vind hem vreselijk lelijk, een schande voor mijn woonkamer. Het is niet anders. Gelukkig kan ik 'm vrij goed wegwerken. Maar waar ik de Xbox Series X gewoon stijlvol vind is dit gewoon een lelijke modem. Toch vreemd, want Sony was altijd een synoniem voor stijl en coolness. Maar gelukkig is het apparaat zelf wel echt van ongekende klasse. De PS5 is net als de Series X razendsnel. Misschien nog wel sneller. Een game heb je zo geïnstalleerd of opgestart. De menu's zijn overzichtelijk en logisch en de controller was even wennen, maar werkt als een zonnetje en is echt stijlvol en geavanceerd. Bij Spider-Man gebruik je bv je touchpad vrij vaak en dat is tof. Minpunt is dat je de controller geregeld op moet laden, na een paar uur is deze leeg. Geen ramp, maar wel storend.

Ik heb nog te weinig verschillende games gespeeld, maar bv Astro's Playroom en Spider-Man Miles Morales laten wel zien hoe krachtig deze console is. Idem voor Uncharted en Last of Us, maar daar heb ik slechts pas even van geproefd. De PS5 is niet beter dan de Series X, maar bedient denk ik wel een ander publiek, die nog graag flink betaalt voor echte blockbustertitels. Gelukkig voor mij heb ik nog zo'n achterstand hier dat het qua games financieel wel mee gaat vallen. De meeste titels zijn zwaar goedkoop te vinden. Hier ga ik nog wel een paar jaar van genieten.

Kan me goed vinden in je ervaring Ajax&Litmanen1.

Ook ik heb geen PS verleden, dit mijn eerste PS console. Met name een titel als Ghost of Tshusima had ik niet willen missen. Ratchet & Clank ook erg van genoten.
De Horizon serie valt me dan weer behoorlijk tegen. Last of us was dope (met name de eerste) en God of War is ook genieten. Oh en natuurlijk GT7

Mijn shooters en online met andere, doe ik nog altijd het liefst op Xbox.

Controller gaat idd snel leeg en de console zelf is idd spuug lelijk, maar das een smaak dingetje.

Ben wel enorm nieuwsgierig en hyped voor VR2

Sluit me bij jullie aan. Lelijke console, toffe controller en vette exclusives: Uncharted, Last of us en Horizon Zero Dawn zijn toch wel mijn favorieten. God of War voor de helft gespeeld en weet eigenlijk niet meer waarom ik nog niet heb verder gespeeld,, Ratchet & Clank en Astro’s Playroom ook voor de helft gespeeld. Ik val toch altijd weer terug op de Xbox als een PlayStation titel me niet meteen bij de strot pakt en dat heb ik tot nu toe alleen met uncharted, the last of us en horizon zero dawn gehad. Spider-Man nog niet echt een kans gegeven terwijl ik de 1e versie fysiek in huis heb.

Ps verleden heb ik sinds de ps vita (die nog steeds tof is en waar ik een leuke verzameling fysieke games voor heb) en de ps4 slim en dus de ps5.

Nieuwe God of War wil ik eigenlijk pas halen als ik de vorige eindelijk weer es oppak en uitspeel maar of dat ooit gaat gebeuren…. Ghost of Tsushima ga ik denk eerder halen en een kans geven.

-marco- schreef:
Mijn shooters en online met andere, doe ik nog altijd het liefst op Xbox.

Online spelen doe ik dan wel niet, maar het is wel grappig hoe er inderdaad een voorkeur is voor een bepaald genre met een bepaalde controller te spelen.

Betreft het shooters en racing games geef ik dus altijd de voorkeur aan de Xbox.

Kom je af met een 2D Fighter en in bepaalde gevallen een 3D fighter wordt het die van de PS.

De Pro van Nintendo ligt er eigenlijk heel netjes tussen in.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.