Platforms / PlayStation / Playstation 3 Topic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 september 2011, 19:34 uur
Het is toch zo dat een PlayStation 3 maar met maximaal 60hz werkt? Dus maakt het dan uit als je een tv hebt met 100 hz of een monitor met 75 hz?
0
geplaatst: 29 september 2011, 14:12 uur
Een moderne TV kan 100Hz of zelfs 200Hz aanbieden, maar dat heeft in wezen niks met het bronmateriaal te doen. Dat is namelijk afhankelijk van het medium (DVD, blu-ray, TV, PS3), slechts met 50 of 60 beelden per seconde opgeslagen (vandaar 50 of 60Hz). Een moderne TV heeft enorm veel rekenkracht, daarvan gebruikmakend worden de beelden die de TV binnenkrijgt, digitaal herwerkt. 100Hz zou dan een veel zachter en stabieler beeld geven. In theorie zijn echter 24 beelden per seconde genoeg om de indruk te geven van een stabiel bewegend beeld (analoge cinema maakt(e) gebruik van 24 beelden per seconde). Maar moderne TV's moeten natuurlijk van extra features voorzien zijn en vandaar dat slimme koppen 100Hz hebben uitgevonden.
Een monitor doet iets gelijkaardigs, maar omdat de PC niet dezelfde geschiedenis als TV moet meedragen (dat al van 1958 dateert) kon dit vanaf het begin beter (direct digitaal, via VGA) geimplementeerd worden.
Een monitor doet iets gelijkaardigs, maar omdat de PC niet dezelfde geschiedenis als TV moet meedragen (dat al van 1958 dateert) kon dit vanaf het begin beter (direct digitaal, via VGA) geimplementeerd worden.
0
geplaatst: 29 september 2011, 19:37 uur
Ach ja, gelukkig is een PS3 niet alleen gemaakt om op te gamen.
Als PSN eruit ligt kun je nog een dvd'tje kijken, blu-ray opzetten, wat foto's/video's toevoegen e.d. Volgens mij kun je zelfs op het internet zonder PSN, als je gewoon een normale internetverbinding hebt (maar dat weet ik niet zeker).
Ik heb sowieso veel meer films/blu-ray's gekeken qua tijd dan dat ik gegamed hebt.
Als ik een film van 2 uur kijk, staat dat gelijk aan 2 dagen gamen of zo. Misschien zelfs meer, game meestal half uurtje achter elkaar en dan heb ik al genoeg gespeeld
Als PSN eruit ligt kun je nog een dvd'tje kijken, blu-ray opzetten, wat foto's/video's toevoegen e.d. Volgens mij kun je zelfs op het internet zonder PSN, als je gewoon een normale internetverbinding hebt (maar dat weet ik niet zeker).
Ik heb sowieso veel meer films/blu-ray's gekeken qua tijd dan dat ik gegamed hebt.
Als ik een film van 2 uur kijk, staat dat gelijk aan 2 dagen gamen of zo. Misschien zelfs meer, game meestal half uurtje achter elkaar en dan heb ik al genoeg gespeeld
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 20:21 uur
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 20:36 uur
Erg tof inderdaad. Die Nathan ziet er wel stoer uit maar Kratos is een beetje een lachertje he
0
spelfreak
geplaatst: 22 oktober 2011, 14:27 uur
Ik heb mijn nat type op strict staan, weet iemand hoe ik dit naar open verander?
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 14:29 uur
Even denken.
Een vriend van me heeft dit ook gedaan bij mij.
Je moet eerst je IP-adress van je PC in het balklje bovenaan typpen. Dan Toolbox -Game & Application Sharing klikken.
rest weet ik even niet meer.
ik dacht dat je dit moest invoeren.
TCP: 80, 443, 5223
UDP: 3478, 3479, 3658
Misschien moet je toch iemand anders vertrouwen met 'hulp op afstand'-programma's.
Een vriend van me heeft dit ook gedaan bij mij.
Je moet eerst je IP-adress van je PC in het balklje bovenaan typpen. Dan Toolbox -Game & Application Sharing klikken.
rest weet ik even niet meer.
ik dacht dat je dit moest invoeren.
TCP: 80, 443, 5223
UDP: 3478, 3479, 3658
Misschien moet je toch iemand anders vertrouwen met 'hulp op afstand'-programma's.
0
geplaatst: 26 oktober 2011, 18:55 uur
Zijn er hier meer mensen die last hebben van jaggies op hun ps3?
Check bijvoorbeeld even 0.55
Je ziet de lijnen langs de auto en de gril trillen (oftewel "jagged lines")
Ik heb van alles geprobeerd qua settings en resolutie maar het maakt geen verschil. Opzich is het niet zo erg maar als ik ben te geobsedeerd als het aankomt op beeldkwaliteit en zit mezelf nu dus behoorlijk gek te maken.
Meerdere mensen die dit herkenen?
Ik heb van alles geprobeerd qua settings en resolutie maar het maakt geen verschil. Opzich is het niet zo erg maar als ik ben te geobsedeerd als het aankomt op beeldkwaliteit en zit mezelf nu dus behoorlijk gek te maken.
0
geplaatst: 26 oktober 2011, 19:02 uur
Ja dat ken ik . Heb ik ook in meerdere spellen. Meestal let ik er niet op(van dichtbij iets bekijken is het echt niet mooi) , dus heb er niet echt last van.
Ik speel daarbij ook maar pas in HD , dus ben al blij dat alles al helder is.
Ik zie het ook vaak bij zip-lines . Soms zie je de zip-line niet meer goed en daarna weer wel . Terwijl je eigenlijk steeds op dezelfde hoek blijft kijken.
Ik speel daarbij ook maar pas in HD , dus ben al blij dat alles al helder is.
Ik zie het ook vaak bij zip-lines . Soms zie je de zip-line niet meer goed en daarna weer wel . Terwijl je eigenlijk steeds op dezelfde hoek blijft kijken.
0
geplaatst: 26 oktober 2011, 19:09 uur
Het komt denk ook omdat Uncharted 3 er aan komt en ik wil alles perfect hebben. Heb net een nieuwe monitor en speel nu lekker zonder lag. Dit is het enige minpunt dat ik tot nu toe ben tegen gekomen.Weet ook niet meer zeker of ik hiervan ook last had op de LED tv die ik hiervoor had.
Nog meer mensen? Tips misschien?
Nog meer mensen? Tips misschien?
0
geplaatst: 26 oktober 2011, 20:07 uur
Als het niet anders kan vind ik het totaal geen probleem, dan leer ik er zo mee leven maar ik kan niet tegen de gedachte dat ik die strepen weg kan halen en dat ik dat niet weet
0
geplaatst: 29 oktober 2011, 15:38 uur
Hij logt bij mij telkens in en uit en zegt dat er een error is ofzo.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 12:49 uur
Ik vraag het hier maar ff: Zou het verschil maken als ik een HDMI -> DVI blokje koop voor mijn PlayStation 3 en Samsung monitor. Zou dat verschil maken qua kwaliteit? Het gaat mijn om die jagged edges.
0
kiriyama
geplaatst: 2 november 2011, 20:28 uur
Zag dat Silent Hill nu in de PS store stond, maar heeft iemand al eens een PSX spel uit de store (helemaal) gespeeld? En zo ja, doen die het goed? Heb wel eens bij bepaalde spellen gehoord dat de port niet goed was afgewerkt. (Beyond Good & Evil bv., al was dat een PS2 spel.)
Heb SH ook gewoon voor de PSX, maar geen idee meer waar m'n memory kaarten zijn gebleven. (En of ze het nog doen.) Als die PSX titels het gewoon goed doen als download doe ik dat liever.
Heb SH ook gewoon voor de PSX, maar geen idee meer waar m'n memory kaarten zijn gebleven. (En of ze het nog doen.) Als die PSX titels het gewoon goed doen als download doe ik dat liever.
0
AvMerode
geplaatst: 2 november 2011, 20:54 uur
wiiplayer schreef:
(embed)
(embed)
Die dude maakt het wel heel erg, bij hem is het niet eens zo heel erg.
Maar hele dure tv's zeggen niks over langdurigheid en beeld kwaliteit, je kunt zelfs beter goedkopere tv's hebben (hd-ready plasma vooral).
Het verschilt echt in type tv's, daarnaast is het ook nog eens belangrijk hoe goed het up en down-scale en auto-adjust systeem van de tv is.
En natuurlijk verschil in plasma, led en lcd, plus hd-ready of full-hd, want ik weet nu uit ervaring dat hd-ready beter is dan full hd met ps3 in ieder geval (vanwege oorspronkelijke resolutie van scherm).
Uiteraard is de grootste reden dat er geen anti-aliaising is voor console games, daardoor heb je jagged edges.
De enige methode om het trillen minder zichtbaar te maken is de scherpte omlaag brengen, als je hdmi kabel gebruikt.
Officiële ps3 component kabel is nog beter, dan kun je scherpte omhoog brengen zonder dat kwaliteit verloren gaat.
Jij hebt overigens een monitor, en monitoren met consoles hebben zo ie zo minder jagged edges dan full hd lcd tv's.
Maar monitoren met consoles is vaak wel wat waziger als je scherpte omlaag hebt, en scherpte omhoog zorgt er weer voor dat de jagged edges meer zichtbaar worden.
Dus ik snap waarom je het zo erg vind, anders breng je scherpte naar het midden toe en experimenteer je wat met de kleuren en contrast.
Digitale ruisonderdrukking etc. wel uitzetten (als je die hebt aanstaan), anders krijg je pas erge jagged edges.
DVI naar hdmi kabel werkt niet echt voor de jagged adges, alleen voor kleuren en contrast etc.
0
geplaatst: 2 november 2011, 22:06 uur
Met settings knoeien heeft geen nut gehad. Ik heb wat dat betreft alles wel geprobeerd.
Maar ik krijg nu ook het gevoel dat het er bij hoort. Ik zag net wat beelden van Uncharted 3 op YouTube en toen zag ik ook jaggies. Bij de review van mirror edge op youtube zag ik het ook maar ik zie dan ook wel weer eens filmpjes van U3 die jaggvrij zijn lijkt het
Maar ik krijg nu ook het gevoel dat het er bij hoort. Ik zag net wat beelden van Uncharted 3 op YouTube en toen zag ik ook jaggies. Bij de review van mirror edge op youtube zag ik het ook maar ik zie dan ook wel weer eens filmpjes van U3 die jaggvrij zijn lijkt het
0
kiriyama
geplaatst: 2 november 2011, 22:49 uur
Ik heb er eigenlijk ook niet zo veel last van gehad. Was het bij jou enkel in de filmpjes of ook echt in de gameplay?
0
AvMerode
geplaatst: 3 november 2011, 00:28 uur
kiriyama schreef:
Ik heb er eigenlijk ook niet zo veel last van gehad. Was het bij jou enkel in de filmpjes of ook echt in de gameplay?
Bij mij is het in filmpjes en game-play.
Alle LED's en LCD's hebben van die jaggies, ja hd-ready is gewoon minder jaggie met ps3 vanwege native resolutie van 720p.
Full-hd LCD tv's en monitoren met 1920x1080 resolutie weergeven 720p dus niet in volledig hd resolutie, daarom krijg je van die jaggies.
Daarnaast werkt de LCD en LED techniek gewoon anders met consoles, het komt er in feite op neer dat je een plasma tv moet hebben met ps3 (er zijn goede panasonic hd-ready plasma tv's van 400 euro).
Maar plasma heeft weer ontiegelijk veel input lag en gaat minder lang mee dan LCD en LED. (helemaal als je er uren achter zit)
Ikzelf vind monitoren een goede keus voor online mp FPS games, helemaal pc FPS games natuurlijk (vanwege mooie graphics en hoge resolutie).
Maar ps3 of X360 shooters met een 2 of 3 milliseconden monitor werkt ook perfect met online mp.
Monitoren hebben alleen vaak dode pixels na een tijdje en met sommige schermen heb je vreemde kleuren, contrast en helderheid.
Monitoren is echt een kwestie van de goede vinden, de techniek werkt anders dan een tv, maar is vaak wel mooier dan een lcd tv.
Maar als er iemand is met een plasma tv, dan hoor je dat ze geen last hebben van jagged edges, ikzelf zie bij mijn maat zijn plasma tv ook amper jagged edges met X360, (ja piep klein beetje, maar niet afleidend wat ik vaak wel heb met lcd tv's/monitoren+ps3) maar dat is weer 1080p resolutie.
Bij gamesmeter zie ik vaak verschillende meningen over graphics van een bepaalde game (heb het nu over de consoles).
De ene zegt erg mooi terwijl de ander erg lelijk zegt, dat klopt dan ook dat het lelijk is, maar dat is in het geval met LCD alleen het geval.
Trouwens, als je een goede monitor zoekt moet je voor een LED met ips technologie gaan (en vooral letten op de contrast, kleuren en helderheid), dan heb je het beste van het beste, en het is niet eens zo duur.
Jij hebt zeker een plasma tv kiriyama?
0
kiriyama
geplaatst: 3 november 2011, 00:59 uur
Yups. HD ready van Panasonic. Just like the doctor ordered. Heb hem nu toch al ruim twee jaar en nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij maakt het qua levensduur ivm een LCD ook niet zo veel uit. Met beide kan je in ieder geval heel wat jaartjes vooruit.
Input lag heb ik overigens weinig last van. Of m'n hersenen zijn gewoon traag.
0
AvMerode
geplaatst: 3 november 2011, 01:05 uur
kiriyama schreef:
Yups. HD ready van Panasonic. Just like the doctor ordered. Heb hem nu toch al ruim twee jaar en nog nooit problemen mee gehad. Volgens mij maakt het qua levensduur ivm een LCD ook niet zo veel uit. Met beide kan je in ieder geval heel wat jaartjes vooruit.
Met plasma merk je geen input lag, omdat het vloeiend beweegt, maar in feite is er wel input lag, hd-ready is dan wel weer een pluspunt.
Ja jij hebt toevallig strakke graphics, dus dat is de reden waarom je het zo mooi hebt, wees blij, scheelt je handenvol centen.
Ik kocht verdomme de verkeerde tv, ik ging voor een lcd sony tv terwijl ik de panasonic hd-ready ook op het oog had.
Maar de input lag van plasma techniek liet me twijfelen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 3 november 2011, 01:10 uur
Je kan beter Full HD hebben dan HD ready? De meeste Panasonic tv's hebben ook een game mode optie. Geen idee of dat verschil maakt, want ik heb geen console. Panasonic tv's worden wel geleverd met het superieure IPS paneel.
0
AvMerode
geplaatst: 3 november 2011, 01:14 uur
Pastichio Rocker schreef:
Je kan beter Full HD hebben dan HD ready? De meeste Panasonic tv's hebben ook een game mode optie. Geen idee of dat verschil maakt, want ik heb geen console.
Je kan beter Full HD hebben dan HD ready? De meeste Panasonic tv's hebben ook een game mode optie. Geen idee of dat verschil maakt, want ik heb geen console.
Juist niet, met ps3 niet in ieder geval, komt omdat de meeste ps3 games niet verder gaan dan 720p, en een hd-ready plasma is 1024x768 resolutie (voor plasma techniek werkt het anders, staat in feite gelijk aan 1280x720, dus 720p).
Met ps3 plus hd-ready tv gaan de graphics dus naar native resolutie.
Een monitor werkt wel weer anders, dan heb je inderdaad full hd resolutie (1920x1080) nodig.
Panasonic tv's hebben dus IPS techniek, ja dat bedrijf weet wel wat ze doen.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 3 november 2011, 01:54 uur
Maar een PS3 heeft ook een Blu-Ray speler en als je naast gamen graag films zou willen kijken dan kun je dus beter voor de Full HD gaan. Net even wat door zitten lezen op diverse hardware forums en het verschil schijnt te verwaarlozen te zijn, behalve wanneer je met je porem tegen het scherm aan zou gaan zitten...
Game Mode op een Panasonic Viera doet trouwens dit:
Game mode
A quicker response time improves accuracy and the enjoyment of video games. Game mode minimizes the time delay between the controller and the TV screen. Picture quality is also optimized for use with video game content, particularly for games with dark scenes.
Als ik mijn game mode aanzet dan zie ik dat het beeld zich ietwat verkleint. Ik gok dat het van 16:9 naar 16:10 wordt gezet.
Maar je zou denken dat enkele leden hier wel of een HD Ready hebben of een Full HD en zo kunnen zeggen wat de ervaring is...
Game Mode op een Panasonic Viera doet trouwens dit:
Game mode
A quicker response time improves accuracy and the enjoyment of video games. Game mode minimizes the time delay between the controller and the TV screen. Picture quality is also optimized for use with video game content, particularly for games with dark scenes.
Als ik mijn game mode aanzet dan zie ik dat het beeld zich ietwat verkleint. Ik gok dat het van 16:9 naar 16:10 wordt gezet.
Maar je zou denken dat enkele leden hier wel of een HD Ready hebben of een Full HD en zo kunnen zeggen wat de ervaring is...
0
AvMerode
geplaatst: 3 november 2011, 02:16 uur
Over blu-ray films heb je gelijk, maar panasonic viera schijnt ook erg goede down-scale functies te hebben, hij zet 1080p perfect om in 720p.
Maar je kunt je ps3 ook gewoon op 720p only zetten en dan heb je altijd goed beeld schijnt het, zelfs films zijn op die panasonic hd-ready tv's gewoon erg strak op 720p.
Je betaald in feite dus gewoon voor 1080p full hd, terwijl het voor consoles in feite veel minder is, dus hd-ready is de beste keus en scheelt je ook nog zeer veel geld.
Ikzelf heb beneden een Panasonic hd-ready LCD met 1080p functie, dus hij speelt gewoon 1080p films af terwijl de tv officieel hd-ready is.
Er zijn zeer veel hd-ready tv's met de mogelijkheid om 1080p resolutie mee in te stellen, dus in feite is hd-ready gewoon beter voor ps3.
Maar je kunt je ps3 ook gewoon op 720p only zetten en dan heb je altijd goed beeld schijnt het, zelfs films zijn op die panasonic hd-ready tv's gewoon erg strak op 720p.
Je betaald in feite dus gewoon voor 1080p full hd, terwijl het voor consoles in feite veel minder is, dus hd-ready is de beste keus en scheelt je ook nog zeer veel geld.
Ikzelf heb beneden een Panasonic hd-ready LCD met 1080p functie, dus hij speelt gewoon 1080p films af terwijl de tv officieel hd-ready is.
Er zijn zeer veel hd-ready tv's met de mogelijkheid om 1080p resolutie mee in te stellen, dus in feite is hd-ready gewoon beter voor ps3.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 3 november 2011, 02:26 uur
Maar heb je het wel eens gezien op een Full HD? (live bedoel ik, niet zo'n gaar Youtube filmpje) Daar ben ik wel benieuwd naar. We weten hoe het presteert op een HD Ready. Als je dus naast gamen ook graag tv of een (blu-ray) filmpje kijkt, dan wil je natuurlijk best of both worlds lijkt me? Daarbij genomen zal er ook verschil zitten in wat voor een merk tv je koopt, wat voor een paneel erin zit (TN, VA, IPS), hoe groot de tv is en wat die tv aan opties (voor bv calibratie) te bieden hebben.
0
AvMerode
geplaatst: 3 november 2011, 02:41 uur
Pastichio Rocker schreef:
Maar heb je het wel eens gezien op een Full HD? (live bedoel ik, niet zo'n gaar Youtube filmpje) Daar ben ik wel benieuwd naar. We weten hoe het presteert op een HD Ready. Als je dus naast gamen ook graag tv of een (blu-ray) filmpje kijkt, dan wil je natuurlijk best of both worlds lijkt me?
Maar heb je het wel eens gezien op een Full HD? (live bedoel ik, niet zo'n gaar Youtube filmpje) Daar ben ik wel benieuwd naar. We weten hoe het presteert op een HD Ready. Als je dus naast gamen ook graag tv of een (blu-ray) filmpje kijkt, dan wil je natuurlijk best of both worlds lijkt me?
Ja ik heb boven een Sony LCD full hd tv staan, blu-ray films zijn bijna net zo mooi als normale dvd films op mijn panasonic viera hd-ready tv, dus moet je nagaan hoe mooi de blu-ray films op de panasonic zijn.
Het enige nadeel dat ik met LCD heb ervaren (5 monitoren en 4 verschillende tv's) is dat je met games zwarte gloed en vervorming in beeld krijgt als je scherpte omhoog zet, heeft met backlight of de lcd techniek te maken.
Met full hd tv's als je dan de scherpte helemaal omlaag zet, word het beeld nog minder, de zwarte gloed is dan weg, maar dan heb je vaag beeld.
Met hd-ready lcd tv's is dit niet het geval, dan gaat het naar native resolutie van tv en dan heb je erg strak beeld, zelfs als je scherpte helemaal naar nul brengt.
Nu heb ik alleen hd-ready panasonic's getest, weet niet hoe het met andere merken is.
Maar hd-ready plasma werkt gewoon goed met ps3, zelfs van andere merken.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 3 november 2011, 02:51 uur
Een Sony (Bravia) gebruikt volgens mij een S-PVA paneel. Panny (Viera) een IPS Alpha.
0
geplaatst: 3 november 2011, 08:36 uur
Ik heb een FULL HD Monitor van Samsung. (LCD) Het enige waar ik last van heb is jaggies. Er is geen lag en qua beeldkwaliteit ben ik tevreden.
* denotes required fields.